Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

beste logeerplek Grand Canyon!?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
roadtrip2011
Amerika-ontdekker

beste logeerplek Grand Canyon!?

Bericht door roadtrip2011 »

Hoi!

Kan iemand me zeggen wat de beste logeerplek is om de Grand Canyon te bezoeken?
Iemand tips?? :thumbup:

thanks!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: beste logeerplek Grand Canyon!?

Bericht door Martin & Marianne »

Je had deze vraag toch al gesteld in het reisschema-topic? Kijk ook eens op het forum rond, bijna iedereen neemt de GC op in de route dus er is al heel erg veel geschreven over accommodatie in of buiten het park. Ik vind dat er niets boven een lodge in het park gaat, zie daarvoor http://www.xanterra.com .
Op deze kaart zie je de ligging van de lodges.

Marianne
Nikie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 23
Contacteer:

Bericht door Nikie »

We houden niet zo van die massaliteit van overnachten in het park en vinden vaak de accommodatie in de parken niet zo comfortabel. Nooit uitgeprobeerd bij de Grand Canyon dus kan daar niet over oordelen. Maar bij onze bezoeken aan de GC de afgelopen 3 jaren hebben we steeds overnacht in Tusayan. 1x in het Holiday Inn en 2x in het Best Western (die we net iets beter vinden). Tusayan ligt vlak bij de zuidingang, is maar een paar minuten rijden. Het is een straat met aan weerszijden een aantal hotels, restaurants, benzinestation en een Imax-theater etc.
1994: NY naar LA(trein) 1997: NY
2001: TX/FL 2002: TX/LA/MS
08: CA/AZ/NM/UT/NV 09: NY/CA/AZ/UT/NV 10: CA/AZ/UT/CO/NV
11: CO/SD/WY/MO/UT/NM/AZ/NV 12: WA/Canada/MO/WY/ID/UT/AZ/NV
13: Atlanta-LV 14: LV/AZ/NM/CO/UT/CA/NV 15: CA/AZ/UT/CO/NV
16: WA/OR/CA/NV
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Hoi

ik heb zelf een zomer voor xenterra gewerkt....

Een tip zorg dat je niet bij yavapia west terecht komt, daar hebben ze geen ac in de kamers.... Tenminste in 2004.

Verder kun je heel goed overnachten in de gc. Een bezoek aan de bar van Bright eagle is een aanrader!!!

Veel plezier

Aquel
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Nikie schreef:We houden niet zo van die massaliteit van overnachten in het park en vinden vaak de accommodatie in de parken niet zo comfortabel.
De accommodatie in de parken is inderdaad vaak eenvoudig. Ik vind die eenvoud juist wel weer zijn charme hebben. Die massaliteit begrijp ik niet zo goed, een hotel buiten het park zal ook vol zitten. Juist in de avonduren is het in het park rusitger dan overdag als alle dagjesmensen verdwenen zijn, ik vind dat altijd heel prettig.
Maar Tusayan ligt natuurlijk ook niet slecht.

Marianne
maximpie
Amerikafan

Bericht door maximpie »

Aquell schreef:Hoi

ik heb zelf een zomer voor xenterra gewerkt....

Een tip zorg dat je niet bij yavapia west terecht komt, daar hebben ze geen ac in de kamers.... Tenminste in 2004.

Verder kun je heel goed overnachten in de gc. Een bezoek aan de bar van Bright eagle is een aanrader!!!

Veel plezier

Aquel
Ik kan bevestigen dat dit nog altijd zo is voor yavapai! ik ga deze zomer voor het east gedeelte omdat daar wel airco is! is ook iets prijziger natuurlijk! maar in zo'n warmte lijkt me dat noodzakelijk!
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Volgensmij is de algemene consensus op dit forum dat juist een A/C niet nodig is in de GC Village, aangezien het s'nachts flink afkoelt. Ik heb dat tenminste voornamelijk zien langskomen....
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Volgensmij is de algemene consensus op dit forum dat juist een A/C niet nodig is in de GC Village, aangezien het s'nachts flink afkoelt. Ik heb dat tenminste voornamelijk zien langskomen
inderdaad, niet nodig.

en zoals ook al gezegd : 's morgens en s' avonds ben je daar (relatief gezien) ,,alleen op de wereld". Aan de Yavapai zelfs gewandeld in het gezelschap van herten.

Jacques
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

wij sliepen in yavapai east dus met AC en die hadden we idd niet nodig. Maar wij zaten daar tijdens een onweer.
groot voordeel is dat je vlak bij de canyon zit.
Wij waren wel niet tevreden van de yavapai lodge, zie recensies op dit forum, maar hebben wel ons geld terug gekregen achteraf.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik weet niet of er kinderen meegaan maar de hotels in het NP hebben geen zwembaden. Als dat geen probleem is zou ik altijd in het NP willen logeren www.grandcanyonlodges.com
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Wel of geen A/C, dat is denk ik iets persoonlijks.

Als je een actief programma hebt en 's morgens vroeg vertrekt en rond tien uur s avonds terugkomt heb je inderdaad geen A/C nodig.

Mocht je rond het middagdeel/ eind van de middag op je kamer zijn dan zou ik toch graag een A/C hebben.

In ieder geval heel veel plezier in de GC.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

In het park overnachten is altijd leuker vind ik. Je ervaart dan echt het park en ;s avonds heeft het een hele gezellige sfeer
Soort kampeergevoel :-)

Wij zaten in de Maswik Lodge vlakbij de rand. Kon je 's morgens om 5 uur zo naar de zonsopgang gaan kijken
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Bright Angel Lodge is mijn favoriet, ga zeker niet in Tusayan zitten, veel te ver, want er is niks mooier dan in het donker nog even naar de rand lopen en in het niks staren.
Bright Angel Lodge ligt letterlijk op de rand.
roadtrip2011
Amerika-ontdekker

Bericht door roadtrip2011 »

bedankt voor de tips.
We hadden ook een voorkeur om in het park te zitten, dus het is de Yavapai Lodge geworden, andere logeerplekken IN de GC waren allemaal reeds volgeboekt.
Ik heb hier en daar inderdaad wel wat kritiek gelezen over de Yavapai, maar uiteindelijk is het alleen maar om te slapen en ben je toch heel de dag op stap..
trekkingfan
Amerikafan

Bericht door trekkingfan »

Bij ons was ook alleen maar Yavapai Lodge nog vrij en daar was ik al heel blij mee ! En ja, zonder airco dus !
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik was in 2009 nog in het aircoloze deel van yavapai, maar aangezien de avonds redelijk koel zijn, en je op de dag naar ik aanneem niet binnenzit, is dat geen probleem.
Net wat verder van de rand, maar wel in het park, prima keuze.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Wij sliepen in juli in de Maswisk Lodge, 2 volwassenen en 2 grote kinderen. 2nd floor (onder het dak), geen airco.
De deur stond 's avonds open tot het bedtijd was, met 2 ventilators draaiende om de warmte toch wat buiten te krijgen.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer