Je had deze vraag toch al gesteld in het reisschema-topic? Kijk ook eens op het forum rond, bijna iedereen neemt de GC op in de route dus er is al heel erg veel geschreven over accommodatie in of buiten het park. Ik vind dat er niets boven een lodge in het park gaat, zie daarvoor http://www.xanterra.com .
Op deze kaart zie je de ligging van de lodges.
We houden niet zo van die massaliteit van overnachten in het park en vinden vaak de accommodatie in de parken niet zo comfortabel. Nooit uitgeprobeerd bij de Grand Canyon dus kan daar niet over oordelen. Maar bij onze bezoeken aan de GC de afgelopen 3 jaren hebben we steeds overnacht in Tusayan. 1x in het Holiday Inn en 2x in het Best Western (die we net iets beter vinden). Tusayan ligt vlak bij de zuidingang, is maar een paar minuten rijden. Het is een straat met aan weerszijden een aantal hotels, restaurants, benzinestation en een Imax-theater etc.
1994: NY naar LA(trein) 1997: NY
2001: TX/FL 2002: TX/LA/MS
08: CA/AZ/NM/UT/NV 09: NY/CA/AZ/UT/NV 10: CA/AZ/UT/CO/NV
11: CO/SD/WY/MO/UT/NM/AZ/NV 12: WA/Canada/MO/WY/ID/UT/AZ/NV
13: Atlanta-LV 14: LV/AZ/NM/CO/UT/CA/NV 15: CA/AZ/UT/CO/NV
16: WA/OR/CA/NV
Nikie schreef:We houden niet zo van die massaliteit van overnachten in het park en vinden vaak de accommodatie in de parken niet zo comfortabel.
De accommodatie in de parken is inderdaad vaak eenvoudig. Ik vind die eenvoud juist wel weer zijn charme hebben. Die massaliteit begrijp ik niet zo goed, een hotel buiten het park zal ook vol zitten. Juist in de avonduren is het in het park rusitger dan overdag als alle dagjesmensen verdwenen zijn, ik vind dat altijd heel prettig.
Maar Tusayan ligt natuurlijk ook niet slecht.
Een tip zorg dat je niet bij yavapia west terecht komt, daar hebben ze geen ac in de kamers.... Tenminste in 2004.
Verder kun je heel goed overnachten in de gc. Een bezoek aan de bar van Bright eagle is een aanrader!!!
Veel plezier
Aquel
Ik kan bevestigen dat dit nog altijd zo is voor yavapai! ik ga deze zomer voor het east gedeelte omdat daar wel airco is! is ook iets prijziger natuurlijk! maar in zo'n warmte lijkt me dat noodzakelijk!
Een tip zorg dat je niet bij yavapia west terecht komt, daar hebben ze geen ac in de kamers.... Tenminste in 2004.
Volgensmij is de algemene consensus op dit forum dat juist een A/C niet nodig is in de GC Village, aangezien het s'nachts flink afkoelt. Ik heb dat tenminste voornamelijk zien langskomen....
Volgensmij is de algemene consensus op dit forum dat juist een A/C niet nodig is in de GC Village, aangezien het s'nachts flink afkoelt. Ik heb dat tenminste voornamelijk zien langskomen
inderdaad, niet nodig.
en zoals ook al gezegd : 's morgens en s' avonds ben je daar (relatief gezien) ,,alleen op de wereld". Aan de Yavapai zelfs gewandeld in het gezelschap van herten.
wij sliepen in yavapai east dus met AC en die hadden we idd niet nodig. Maar wij zaten daar tijdens een onweer.
groot voordeel is dat je vlak bij de canyon zit.
Wij waren wel niet tevreden van de yavapai lodge, zie recensies op dit forum, maar hebben wel ons geld terug gekregen achteraf.
Ik weet niet of er kinderen meegaan maar de hotels in het NP hebben geen zwembaden. Als dat geen probleem is zou ik altijd in het NP willen logeren www.grandcanyonlodges.com
Bright Angel Lodge is mijn favoriet, ga zeker niet in Tusayan zitten, veel te ver, want er is niks mooier dan in het donker nog even naar de rand lopen en in het niks staren.
Bright Angel Lodge ligt letterlijk op de rand.
bedankt voor de tips.
We hadden ook een voorkeur om in het park te zitten, dus het is de Yavapai Lodge geworden, andere logeerplekken IN de GC waren allemaal reeds volgeboekt.
Ik heb hier en daar inderdaad wel wat kritiek gelezen over de Yavapai, maar uiteindelijk is het alleen maar om te slapen en ben je toch heel de dag op stap..
Ik was in 2009 nog in het aircoloze deel van yavapai, maar aangezien de avonds redelijk koel zijn, en je op de dag naar ik aanneem niet binnenzit, is dat geen probleem.
Net wat verder van de rand, maar wel in het park, prima keuze.
Wij sliepen in juli in de Maswisk Lodge, 2 volwassenen en 2 grote kinderen. 2nd floor (onder het dak), geen airco.
De deur stond 's avonds open tot het bedtijd was, met 2 ventilators draaiende om de warmte toch wat buiten te krijgen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.