Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Voor de eerste keer naar Amerika
Voor de eerste keer naar Amerika
Hoi allemaal,
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Amerika. Daar gaan we een rondreis maken door het westen. Wij kunnen maar 2,5 week op vakantie daarom hebben wij gekozen voor een kant en klare rondreis van Holland International (zelf rijden natuurlijk).
Hieronder staat de reis. Hebben jullie tips wat je zeker moet doen en bekijken?
Dag 1, 19 juli: Amsterdam - LA
Dag 2, 20 juli: LA - San Simeon (via Santa Barbara)
Dag 3, 21 Juli: San Simeon - San Fransisco (via Monterey)
Dag 4/5, 22/23 juli: San Fransisco
Dag 6, 24 juli: san Fransisco - El Portal (via Yosemite NP)
Dag 7, 25 juli: El Portal - Fresno (via Sequia NP)
Dag 8, 26 juli: Fresno - Las Vegas
Dag 9, 27 juli: Las Vegas
Dag 10, 28 juli: Las Vegas - Bryce Canyon (via Zion)
Dag 11, 29 juli: Bryce Canyon - Lake Powell (Page)
Dag 12, 30 Juli: Lake Powell - Sedona ( via Grand Canyon)
Dag 13, 31 juli: Sedona - Palm Springs
Dag 14, 1 aug: Palm Springs - LA
Dag 15, 2 aug: LA
Dag 16, 3 aug: LA - Amsterdam
Alvast Bedankt
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Amerika. Daar gaan we een rondreis maken door het westen. Wij kunnen maar 2,5 week op vakantie daarom hebben wij gekozen voor een kant en klare rondreis van Holland International (zelf rijden natuurlijk).
Hieronder staat de reis. Hebben jullie tips wat je zeker moet doen en bekijken?
Alvast Bedankt
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hoi RianvdM,
allereerst hartelijk welkom op dit forum.
Als je via de zoekfunctie van het forum een plaats- of bezienswaardigheidsnaam intypt, dan krijg je al een zee aan info over het gevraagde.
Dit forum is onderdeel van de website AllesAmerika, zie http://www.allesamerika.com/ , waar je ook al veel info vanaf kan halen.
Ook is het aanbevelenswaardig om reisverslagen te lezen van andere Amerikareizigers. Daar staan er een aantal genoemd op http://www.allesamerika.com/reisverhalen-amerika.html . En op het internet zijn er nog vele te vinden.
Zo krijg je al een goed overzicht van de vele mogelijkheden die er zijn.
Heb je nog specifieke vragen, stel ze hier gerust. Er is genoeg kennis en enthousiasme bij de forumleden om je daarmee verder te helpen.
Het is wel prettig om te weten waar jullie voorkeur naar uitgaat, zoals steden, natuur, pretparken, e.d., of dat jullie willen gaan kamperen of in h(m)otels overnachten, of de overnachtingen al vastliggen, enz.
allereerst hartelijk welkom op dit forum.
Als je via de zoekfunctie van het forum een plaats- of bezienswaardigheidsnaam intypt, dan krijg je al een zee aan info over het gevraagde.
Dit forum is onderdeel van de website AllesAmerika, zie http://www.allesamerika.com/ , waar je ook al veel info vanaf kan halen.
Ook is het aanbevelenswaardig om reisverslagen te lezen van andere Amerikareizigers. Daar staan er een aantal genoemd op http://www.allesamerika.com/reisverhalen-amerika.html . En op het internet zijn er nog vele te vinden.
Zo krijg je al een goed overzicht van de vele mogelijkheden die er zijn.
Heb je nog specifieke vragen, stel ze hier gerust. Er is genoeg kennis en enthousiasme bij de forumleden om je daarmee verder te helpen.
Het is wel prettig om te weten waar jullie voorkeur naar uitgaat, zoals steden, natuur, pretparken, e.d., of dat jullie willen gaan kamperen of in h(m)otels overnachten, of de overnachtingen al vastliggen, enz.
Re: Voor de eerste keer naar Amerika
Leuke trip!RianvdM schreef:Hoi allemaal,
LA: Beverly Hills, Hollywood, Santa Monica Bvd afrijden naar zee.
Santa Barbara: Het oude gerechtsgebouw (als je de toren beklimt (is gratis), heb je een mooi uitzicht over heel Sta Barbara. Als je genoeg tijd hebt, is het ook leuk de bergweggetjes even op te rijden (maar opzich kom je ook over de pas als je richting San Simeon gaat).
San Simeon: Hearst Castle
San Francisco: Alcatraz (reserveer op tijd kaarten!), doe de audio tour, die is erg leuk. 's Avonds eten in china town (als je van aziatisch houdt); hoe waardelozer het tentje eruit ziet, hoe lekkerder het eten is meestal. Fisherman's wharff is een toeristisch gebeuren, ik zou daar geen tijd aan verspillen (je ziet er genoeg van wanneer je naar alcatraz gaat). Shoppen rond Union Square (Als je van muziek houdt: Virgin Mega Store!). Ik vind het Golden Gate Park ook altijd heel relaxt om even rond te lopen. Eventueel Golden Gate bridge bewandelen/befietsen, maar hier zie je op zich een hoop van als je op Alcatraz bent.
Las Vegas: tenzij je 48 uur non-stop wil gokken, zou ik de volle dag Las Vegas in het programma niet daar gaan zitten, maar bijvoorbeeld naar de Hoover Dam rijden om die te bekijken, da's veel interessanter. Voor het avondeten in LV zijn er diverse hotels die een voortreffelijk 24hrs buffet hebben (het $20.- all-you-can-eat idee), ik heb volgens mij een keer bij Flamingo (oid) gegeten. Houd er rekening mee dat het lekker warm is in LV in Augustus. Als je goedkoop aan een echte texas hold'em pokertafel wilt spelen, moet je naar Excalibur (schuin tegenover MGM grand), daar zijn volgens mij de goedkoopste ($1-3) tafels.
Palm Springs: Ik zou hier zo vroeg mogelijk opstaan (liefst als het nog donker is) en in Yoshua Tree Park de zonsopgang gaan bekijken, alvorens door te karren naar LA.
Veel plezier!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
RianvdM schreef: Dag 1, 19 juli: Amsterdam - LA
Vroeg vertrekken uit San Francisco! Koop bij de ingang van Yosemite een National Parks Pass (50 dollar), die halen jullie er waarschijnlijk wel uit. Check voor de zekerheid via http://www.nps.gov/ even de toegangsprijzen van de nationale parken.
Via dezelfde site kun je per park al een idee krijgen wat je er allemaal kunt doen. Heel handig zijn ook de krantjes die je bij de ingang krijgt en waarvan je ook al een exemplaar via de nps-site kunt bekijken. Zie hier de Yosemite Today. Als je wilt wandelen, kijk dan van tevoren welke wandeling geschikt is (ook weer via de NPS-site). Je hebt erg weinig tijd in Yosemite dus ik zou zoveel mogelijk van te voren bedenken wat je echt wilt gaan doen.
Ik sluit me aan bij de hierboven genoemde tip: doe iets, zoals de Hoover Dam, of bv Red Rock Canyon.
Een buffet moet je eigenlijk wel meegemaakt hebben, maar het lekkerste eten vind ik toe nu toe in het Treaure Island hotel, bij het Kahunaville Restaurant.
Als er tijd is, zet dan de auto bij het Visitor Center in Zion, en neem de gratis shuttlebus naar het eind. Hier kun je een wandeling langs, en op het eind door de rivier maken (The Narrows). Een stop bij de Lodge, bv voor de lunch, is zeker aan te raden.
Alvast Bedankt
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 16 mei 2006, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
zeeolifanten kijken net voorbij San SimeonRianvdM schreef:
http://www.michelly.dse.nl/USA%202005%2 ... foto19.htm
Horse Shoe Bend: mooie kronkel in de Colorado River. 4 mile ten zuiden van Page Hwy 89 milemarker 545. http://www.michelly.dse.nl/USA%202005%2 ... foto39.htmRianvdM schreef:
Antelope Canyon. Het mooiste rond het middaguur vanwege de lichtinval.
Je vindt dit op Hwy 98 richting Kayenta milemarker 299
http://www.michelly.dse.nl/USA%202005%2 ... foto10.htm
Groetjes Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
RianvdM schreef:Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Amerika. Daar gaan we een rondreis maken door het westen. Wij kunnen maar 2,5 week op vakantie daarom hebben wij gekozen voor een kant en klare rondreis van Holland International (zelf rijden natuurlijk).
Ik zie het verband tussen 'maar 2.5 week' en 'daarom een kant en klare rondreis' niet..
Als je een beperkte tijd (2.5 week is best lang hoor) hebt dan zou ik er JUIST voor kiezen om zelf een reis samen te stellen. Je ziet dan de dingen die je wilt zien en hoeft je niet te haasten om te route te rijden die het reisburo samengesteld heeft..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Iedereen alvast super bedankt voor de reacties. Heb al het een en ander bekeken.
Dit is onze eerste verre reis/rondreis en zijn (nog) niet avontuurlijk ingesteld vandaar het kant en klaar pakket. Als ik iedereen op dit forum mag geloven worden wij ook amerika fans en ga ik de volgende keer ook zelf een reis samenstellen.
We willen van alles wat zien, vinden alles leuk (wij zijn brabo's dus hebben overal "schik"). Dus gaan naar alle NP waar we langs komen en wil ook zeker een helicoptervlucht maken over het Grand Canyon. Verder de steden bekijken. En ik wil zeker ook naar een pretpark (iemand een tip welke de leukste is)
De hotelovernachtingen zijn allemaal al geboekt. Welke hotels weet ik nog niet alles was onder voorbehoud dus weet het pas zeker als we de papieren hebben ontvangen.
Nogmaals bedankt voor de reacties
Dit is onze eerste verre reis/rondreis en zijn (nog) niet avontuurlijk ingesteld vandaar het kant en klaar pakket. Als ik iedereen op dit forum mag geloven worden wij ook amerika fans en ga ik de volgende keer ook zelf een reis samenstellen.
We willen van alles wat zien, vinden alles leuk (wij zijn brabo's dus hebben overal "schik"). Dus gaan naar alle NP waar we langs komen en wil ook zeker een helicoptervlucht maken over het Grand Canyon. Verder de steden bekijken. En ik wil zeker ook naar een pretpark (iemand een tip welke de leukste is)
De hotelovernachtingen zijn allemaal al geboekt. Welke hotels weet ik nog niet alles was onder voorbehoud dus weet het pas zeker als we de papieren hebben ontvangen.
Nogmaals bedankt voor de reacties
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
In de buurt van LA heb je heel veel pretparken:RianvdM schreef:En ik wil zeker ook naar een pretpark (iemand een tip welke de leukste is)
- De twee Disney parken:
** Disneyland
** California Adventure
- Universal Studios Hollywood
- Knotts Berry Farm
- Six Flags Magic Mountain
Het ligt er een beetje aan wat je in een pretpark zoekt. Wil je op Safe spelen, ga dan naar Disneyland/California Adventure of naar Universal Studios. Wil je ook wat heftigere attracties dan is Knotts een erg leuk park. Wil je het allemaal erg extreem (16 achtbanen in 1 park) dan is Six Flags Magic Mountain de beste keuze..
(je kan ze natuurlijk ook allemaal doen maar dat kost je wat meer tijd dan dat je geplanned hebt. En niet iedereen is zo gek
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 5646 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-