Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Tips voor LA

Bericht door Désirée »

hallo

Wij beginnen onze rondreis in LA. We zijn daar 2 dagen, we willen uiteraard naar holywood, maar nou vroeg ik me af of er mensen tips hebben van dingen die je daar echt gezien moet hebben.

Alvast bedankt :thumbup:
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
X_Pitoe
Amerika-ontdekker

Re: Tips voor LA

Bericht door X_Pitoe »

Wij verblijven in Santa Monica en maken dan een fietsrit langsheen de stranden. In LA zelf hadden we graag de tocht gemaakt tot bijna bij het Hollywood Sign en natuurlijk ook een wandeling op de Walk of Fame. We hebben een huurwagen en willen ook nog tot Beverly Hills rijden.
Verder staat er ook een bezoek aan de Universal Studio's op het programma.
Veel hangt natuurlijk af van wat jullie interesses zijn en of jullie met de wagen of met het openbaar vervoer reizen.
Afbeelding
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

We hebben een huurauto, dus dat zal geen probleem zijn, walk of fame wil ik inderdaad ook wel zien. Verder nog niet echt veel ingedachten behalve de holywood sign.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Als je de zoekforum gebruikt zul je zien dat er al enorm veel over LA geschreven is.

Forumlid RiverCola heeft veel bijgedragen aan de tips voor LA, waarbij ook de niet toeristische highlights worden benoemd :)
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik heb de tips van RiverCola even voor je opgezocht:

viewtopic.php?f=7&t=25801&p=414888#p414888
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

Super bedankt, echt een mooi overzicht van wat er te doen is daar :thumbup:
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

The Getty Center, een absolute aanrader.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

We hebben het nu zo bedacht:

Dag 1:
Getty Center en hopp onn/off bus

Dag 2:
's morgens: Hollywood sign, Walk of fame, Beverly Hills, rodeo drive
's Middags: Venice Beach, Santa Monica, Malibu

Is dit haalbaar?
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Nogmaals, bekijk eens de tips van River Cola. Hier is in de tussentijd een zeer bruikbaar topic over geopend:
viewtopic.php?f=7&t=36456

Daarbuiten lijkt dag 2 me niet haalbaar, als je niet alleen overal een foto van wil nemen en dan weer in de auto wil springen.
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

De tips had ik idd gezien. Misschien kunnen we op dag 1 iets van de ochtendplanning van dag 2 doen. Alles zal afhankelijk zijn hoe laat we landen in la, hoeveel tijd we kwijt zijn bij autoverhuurbedrijf en we moeten nog op zoek naar een supermarkt in de buurt van lax. Anders wat van de stranden laten vallen.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Beste Died79 (best een rare naam :wink: ); Ik denk dat je planning wel haalbaar is, als je maar inzichtelijk maakt wát je wilt zien in die wijken. Ook Santa Monica en Venice zijn best grote wijken. Dus moet je wel weten wat je wilt gaan zien daar.

Het lijkt me een goede keuze om 's ochtends de omgeving van Hollywood Blvd te verkennen. Het is daar atijd levendig, terwijl Venice Beach juist 's middags leuker is. Dus ga bv ontbijten ergens in de buurt van Hollywood Blvd en ga dan de Walk of Fame (met uitzicht op het Hollywood Sign vanuit the Mall) bekijken. Na een wandelingetje hier rij je naar Venice Beach. Ga bv lunchen op Abbot Kinney Blvd bij Abbot's Habbit (sanwiches/verse shakes), of als je trek hebt in Italiaans bij Gjelina (links naar beide restaurants vind je in het topic dat Tosca aanhaalde). Wandel dan naar de boardwalk, naast het strand is de boardwalk met alle gekke winkeltjes en aparte mensen een attractie op zich.

Aan het einde van de middag kun je naar Santa Monica óf Malibu. Waarom wil je naar die plekken? Malibu is eigenlijk een lange stretch van bebouwing tussen het strand en de weg langs de bergen. Je kunt hier bij enkele restaurantjes met uitzicht over de oceaan en de ondergaande zon dineren. Je kunt ook in Santa Monica de dag eindigen, bv door nog een beetje te slenteren over de 3rd street mall (winkelstraat), of over de pier en daarna een restaurantje op te zoeken.

Wat betreft die hop-onn hop-off bus; waar gaat die allemaal langs? Ik heb me daar nooit in verdiept. Misschien is het hartstikke leuk, maar misschien kun je je tijd wel veel beter besteden?
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ohja, wat betreft die boodschapjes. Ik zou ze niet in LA halen maar gewoon de volgende dag onderweg. In de stad is het toch best zonde van je tijd als je opzoek moet naar een supermarkt terwijl je ze in de kleinere stadjes altijd vanzelf tegen komt. Je gaat de volgende dag naar San Diego toch? Kijk dan even op de website van Wall Mart of bv Saveway en kijk of je er 1 tegenkomt op je route richting het zuiden.
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

Bedankt voor je reactie, we gaan Malibu skippen.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

http://www.starlinetours.com/los-angeles-tour-1H1.asp check deze site maar eens rivercola.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

hmm, tja.....volgens mij valt de gele route af omdat je de volgende dag al die kant op wilt.

Dan de andere routes; ik zie niet in waarom je niet zelf naar die plekken kunt rijden. Bijvoorbeeld The Grove. Als je daarheen wilt dan rij je daar toch heen? En als je dan daarna besluit dat je wilt winkelen op Melrose Ave, dan stap je weer in je auto en rij je een paar blokken. Heel Melrose afwandelen gaat je niet lukken omdat de straat veel te lang is. Je zult dan toch op een gegeven moment weer in je auto stappen en een paar honderd meter verderop misschien weer stoppen.

In een stad als LA, waar de afstanden zo groot zijn (en dus lastig wandelen) en je zo makkelijk met je auto overal terecht kunt, zie ik de meerwaarde van die bus niet zo.

Kijk eens naar de plekken waar die bus heen gaat. Welke zou je willen zien?
Désirée
Amerikakenner

Bericht door Désirée »

Metname de rode en paarse route spreken me aan. Downtown lijkt me op zich leuk om te zien.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2018 West- Canada
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer