Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

America the Beautiful – National Parks Pass

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: America the Beautiful – National Parks Pass

Bericht door Rob »

elleng schreef:6 volwassenen, 5 uit 1 gezin en 1 "aanhang"
Als je met 1 auto reist en het park ingaat geen probleem, als je een park ingaat waar je per persoon moet betalen zal je voor twee personen een losse ticket moeten kopen.
De meeste parken zijn trouwens per voertuig dus dat hoeft geen probleem te zijn.
CarolineM
Amerika-ontdekker

Bericht door CarolineM »

Wij hebben hem bij de ingang van GC gekocht en hebben nog geen halve minuut moeten wachten.
De pas is zijn geld dubbel en dwars waard en we hebben erg veel waar voor ons geld gekregen in de vorm van brochures etc. Het onderhoud van de parken is fantastisch en we hebben er dan ook graag aan bijgedragen om deze pas aan te schaffen.
Voor ik ging heb ik ook even gedacht of ik deze pas misschien goedkoper of 2e hands aan zou kunnen schaffen.(nerderlandse he? :lol: ) Eenmaal ter plaatse schaamde ik mij voor deze gedachte omdat men zoveel goed werk doet om deze natuurparken te onderhouden.
Veel plezier !
Bizze
Amerikafan

Bericht door Bizze »

•Photo identification will be required to verify ownership.
Moet je dan een pasfoto meedoen? Of heb ik het hier verkeerd voor
Afbeelding
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Nee, je hoeft geen pasfoto mee te nemen. Je moet wel een identificatie kunnen laten zien waar ook een foto op zit. Dus bijvoorbeeld een paspoort of een rijbewijs. Een bankpas of creditcard is dan niet voldoende om je te identificeren. "Photo Identification" = "Identificatie waarop een foto"
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Even een ander vraagje of de pas, als je met de fiets bent moet je dan ook een pas aanschaffen?
Jaren geleden was dat nog niet zo maar dat kan veranderd zijn.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

paula58 schreef:Even een ander vraagje of de pas, als je met de fiets bent moet je dan ook een pas aanschaffen?
Jaren geleden was dat nog niet zo maar dat kan veranderd zijn.
Ja, je kan ook een national parks pass aanschaffen of je kan afzonderlijk betalen, voor de Grand canyon is de prijs voor voetgangers en fietsers 12 $ p.p, telt voor 7 dagen geloof ik.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
detulp050
Amerika-ontdekker

Bericht door detulp050 »

markro schreef:De parkpas staat op naam met de handtekening van de pashouder op de achterkant. Dit wordt zeer regelmatig gecontroleerd als je de pas aanbiedt bij de ingang van een park.

Het overnemen van een parkpas benadeelt de National Park Service, bovendien is het bij wet verboden om een parkpas door te verkopen of hem van iemand anders te kopen.

Forumregel# 5. Er mogen geen discussies over illegale activiteiten plaatsvinden in deze forums.
Dus mag er hier op het forum niet over geschreven worden.

Zie tevens http://store.usgs.gov/pass/index.html
* Note mod, (Rob)
Tekst verwijderd.
Het staat al in de tekst die jezelf quote er mag op het forum niet over geschreven worden.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

wij hebben die tip ook gekregen van een Ranger
tdj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tdj »

* Note mod, (Rob) Tekst verwijderd. Het staat al in de tekst die jezelf quote er mag op het forum niet over geschreven worden
Zonder de boel opscherp te willen zetten, toen wij bij RMNP een paar jaar geleden de pas kochten werd ons daar letterlijk geadviseerd slechts 1 handtekening te zetten zodat we de kaart dan in Nederland aan vrienden of kennissen konden geven (inderdaad, geven, er werd niet over verkopen gesproken) die ook maar Amerika gingen. Dus of de Amerikanen zijn het zelf niets met elkaar eens, of het is (tegenwoordig?) toch wat minder strikt dan hier wordt gehanteerd. Volgens mij heeft een ranger jullie (Rob) ook een keer geadviseerde de pas een dag of wat later te kopen zodat deze 13 ipv 12 maanden geldig was? En hoe om te gaan met het feit dat ik vorig jaar op 2 juni een pas heb gekocht en er dit jaar in juni dus (gratis) nogmaals gebruik van kan maken omdat deze nu eenmaal tot eind juni geldig is. Of ik de pas dan zelf voor de tweede keer gebruik of aan iemand weggeef, maakt dat zoveel verschil? Inderdaad, (forum)regels zijn regels dat weet ik maar al te goed, maar mogelijk die zijn er ook om te herzien...

TdJ
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Onderstaand citaat komt uit dit topic.
Ik heb maar even naar <fedrecpass@usgs.gov> gemaild met de vraag "Are we allowed to take our annual pass home and give it to a second party, a relative or friend, so that he/she can use the pass as second owner?"
Ik kreeg het volgende, voor mij toch wel verrassende, antwoord.

Hello,
Yes, as long as they are not a Senior. They will sign the second line and may be required to show their identification verifying their name.
Thank you,
Janet
U.S. Geological Survey
Denver Federal Center, Bldg. 810
Box 25286
Denver CO 80225
1-888-275-8747
Ik zal overigens altijd zelf zo'n pas kopen en daarmee een kleine bijdrage leveren aan het in stand houden van die prachtige parken.
Groet,

Old Faithful
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

Wij gebruiken dit jaar de pas opnieuw, omdat die nog steeds geldig is, maar we compenseren wel door in ieder NP een donatie te doen of een beschermd dier te adopteren

dit jaar eens zien hoe onze bergleeuw het doet in de Grand Canyon :mrgreen:
Vin.cent

Bericht door Vin.cent »

Even deze topic weer omhoog halen! Wij hebben vorig jaar in oktober een ATB pass gehaald en gaan dit jaar in oktober weer.
Is deze dan nog geldig? Is dan in feite natuurlijk de 13de maand...
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ja, de pas is maximaal 13 maanden geldig, dus pas aangeschaft op 1 oktober 2017 is geldig t/m 31 oktober 2018.
Anneke001973
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anneke001973 »

Ik lees hier dat die pas geldig is voor 4 volwassenen, maar wat als je een gezin bent met 6? 2 volwassenen en 4 kinderen maar wel tussen 16 en 20.
Moet je dan een extra fee betalen of een extra pas of?
Ik vind dat niet terug op de site.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Als je allemaal in dezelfde auto past (in een park waar je met de auto naar binnen gaat), mag je met z'n 6-en naar binnen op 1 pas.
>>Who is admitted with an Annual Pass?
Each Annual Pass admits pass owner's and passengers in a non-commercial vehicle at per-vehicle fee areas; and pass owner + 3 adults, not to exceed 4 adults, where per-person fees are charged. (Children under 16 are always admitted free).

Note: Photo identification will be requested to verify pass ownership.

>>If I have more than four people in my car, how many passes do I need?
One pass covers the vehicle at sites that charge "per vehicle".
At "per person" sites, the applicable fee will be charged for each additional person.

>>My family is traveling in two vehicles; will one Annual Pass let all of us into the site?
No. Only the vehicle with the pass owner is covered. The second vehicle is subject to an entrance fee, or must have (or buy) a second pass.
Bron
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De pas geldt voor alle inzittenden van de auto:
A pass covers entrance, standard amenity fees and day use fees for a driver and all passengers in a personal vehicle at per vehicle fee areas (or up to four adults at sites that charge per person). Children age 15 or under are admitted free.
Bron: https://www.nps.gov/planyourvisit/passes.htm

Marianne
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je kunt gewoon naar binnen als jullie in 1 auto zitten, de toegang is voor de bestuurder en alle passagiers.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Haha, we staan wel allemaal op scherp vandaag! :lol:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal »

Is de pas nog steeds 13 maanden geldig? Vorig jaar september 1 gekocht en gaan dit jaar weer in september heen. Vermoed van wel aangezien het eerder ook zo was (of ze moeten het hebben aangepast).
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ja
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11