Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beste stratengids / wegenkaart Zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Zansa
Amerika-ontdekker

Beste stratengids / wegenkaart Zuidwesten

Bericht door Zansa »

Goedendag,

om toch niet alleen highways te zien in Amerika lijkt het me leuk alvast een route uit te stippelen met B wegen, door dorpjes enz. enz.
Nu ben ik alleen benieuwd:
Wat is een goede stratengids voor Amerika?
Waar zou ik die kunnen aanschaffen?

Tot op heden hebben de boekwinkels weinig opgeleverd, alleen m'n stapel reisgidsen groeid gestaag ;)

Bedankt alvast voor uw reactie!
EasyRiders
Amerikafan

Re: Beste stratengids / wegenkaart Zuidwesten

Bericht door EasyRiders »

De Rand McNally is een goede koop. Te koop bij Bol.com voor 13,99 en dan heb je ook nog de A3 versie (lekker groot).

http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/ ... index.html
juli 1994 Florida
juli-aug 1996 NY-Canada-WDC- Zuidwesten
juli 1997 NY-Florida
juli 2011 NY-Zuidwesten-WDC
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Goede wegenkaarten zijn de Hallwag landkaarten van Rand McNally, te koop bij o.a. de ANWB en betere boekhandels.
Ook verkrijgbaar bij Tioga Tours. (Directe link naar usa-landkaarten.)
Zie voor voorbeelden: Hallwag landkaarten.
De landkaarten hebben ook kleine plattegrondjes van nationale parken en grotere steden. Bovendien staan sommige bezienswaardigheden ook vermeld langs de wegen. Zo kan jij je al een aardig beeld gaan vormen, wat je zoal tegen kan komen onderweg.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Hey!

Mijn vriend is geograaf en vond dit de beste kaarten voor onze reis (wij gebruiken geen GPS, aangezien ik een levende naast mij heb zitten :wink: )
- Reise Know How, nummer 6 van USA California (1: 850 000) en nr 7 USA southwest (arizona, colorado, nevada, new mexico, utah )(1: 1 250 000). Het is een kaart van Duitse makelij, maar de legende is in het Engels hoor!
Voor de meer gedetailleerde locaties van bijvoorbeeld ons hotel, drukken wij nog een apart kaartje van google maps af.

Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
corvette81
Amerika-newbie

Bericht door corvette81 »

hi ik heb heel goede ervaringen met de Rand Mac Nally te koop in Wallmart voor slechts 7$ plus taks. voor het GPS tijdperk heeft mijn vrouw ons perfect enkele keren de states doorgenavigeerd . Toen zei ik steeds schatschat waarheen nu... nu is het tomtom met een leuke vrouwenstem die me helpt. je kan deze atlas ook huren samen met een gps zie 2de hands.be.
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

Omdat je aangeeft een leuke route door dorpjes uit te willen stippelen, zal ik http://www.roadsideamerica.com nog eens spammen :lol:
Mocht je die nog niet kennen, is dat denk ik een erg leuke site om bij het maken van je planning te houden! viewtopic.php?f=10&t=34683 hier staat wat meer info over hoe de site werkt.
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Zansa
Amerika-ontdekker

Bericht door Zansa »

Geweldig, bedankt voor alle reacties! De prijzen vallen mee, dus ik schaf er gelijk meerdere aan.

En ik neem wel een tomtom mee, maar puur als reserve. Als we 's nachts nog rondjes rijden in death valley mag tie aan ;)

BEdankt nogmaals!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer