Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hebben jullie tips of opmerkingen voor deze route?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
K@t
Amerika-ontdekker

Hebben jullie tips of opmerkingen voor deze route?

Bericht door K@t »

Hallo allemaal,

eindelijk heb ik een beetje tijd om me eens in het lang en het breed met onze Amerika-reis bezig te houden. Ik ben namelijk leerkracht en dit was mijn eerste jaartje, dus het was heel erg hard werken. :roll:

Maar nu dus 2 maanden vakantie, waarvan bijna 4 weken Californië. Waar ik ervoor eigenlijk bijna geen tijd had om het spannend te gaan vinden, ga ik er nu meer en meer naar uitkijken.

Natuurlijk hebben we al veel gelezen over alle plekken waar we naartoe willen gaan (al lijkt het me soms weinig in verhouding met vele anderen hier op het forum), maar we zitten nog met een aantal vragen in verband met de route. Misschien kunnen jullie ons helpen.

We gaan dus een rondreis maken in Californië en hebben er bewust voor gekozen om de Granfd Canyon, Zion en de Bryce Canyon niet te doen, zodat we de rest rustig op ons gemak kunnen doen. Over Las Vegas twijfelden we nog, omdat het zo'n omweg lijkt en we er in het weekend aankomen, maar ik denk dat we het toch gaan doen.

Onze planning ziet er als volgt uit:

19 juli: vlucht Brussel --> Londen --> LA
slapen in hotel bij luchthaven, winkelen, ...

20 juli: Universal Studios
slapen op camping aan de zee

21 juli: beetje sightseeing + Ocean Side Walk + ...
slapen op camping aan de zee

22 juli: LA --> Las Vegas
slapen in hotel op Strip of motel erbuiten (nog niet zeker)

23 juli: Las Vegas
slapen in zelfde hotel/motel

24 juli: Las Vegas --> Death Valley
waarschijnlijk slapen ergens tussen Death Valley en Sequoia NP (we zien het niet zitten om te kamperen in Death Valley)

25 juli: verder naar Sequoia NP/Kings Canyon
slapen op camping (?)

26 juli: Sequia NP
idem

27 juli: Sequoia --> Yosemite
slapen op camping rond Yosemite (ligt nog niet vast, dus in park zal niet meer mogelijk zijn)

28 juli: Yosemite
idem

29 juli: Yosemite
idem

30 juli: Yosemite --> Lake Tahoe
camping bij Lake Tahoe

31 juli: Lake Tahoe
idem

1 augustus: Lake Tahoe --> San José (we gaan hiernaartoe omdat mijn vriend hier vroeger gewoond heeft en alles nog eens terug wilde zien)
camping/motel?

2 augustus: San José
idem

3 augustus: San José --> Monterey/Carmel
?

4 augustus: --> Big Sur
camping waarschijnlijk

5 augustus: Big Sur
camping waarschijnlijk

6 augustus: Big Sur
camping waarschijnlijk

7 augustus: Big Sur
camping waarschijnlijk

(het is eigenlijk de bedoeling dat we daar de kustlijn wat gaan volegn, misschien niet altijd op zelfde plek blijven, maar steeds meer naar het zuiden)

8 augustus: Big Sur

9 augustus: Big Sur --> San Francisco
hotel ?

10 augustus: SF

11 augustus: SF

12 augustus: SF

13 augustus: SF --> huis

Zoals jullie zien is zeker het laatste deel nog heel erg vaag. Ik heb dus nog behoorlijk wat planwerk voor de boeg de komende 2 weken.

Indien jullie tips hebben of zo, dan oor ik die graag van jullie. Eigenlijk loop ik nu wat verloren en begin ik over alles te twijfelen.

We wilden bijvoorbeeld na LA eerst nog naar San Diego om daar de surfstranden te gaan bekijken, maar dan waren we helemaal in het weekend in Vegas en dan werd de afstand San Diego --> Las Vegas ook weer zo groot. Misschien moeten we ook wat minder tijd in Big Sur doorbrengen en wat meer in Yosemite (maar heeft ook te maken met jeugdsentiment van mijn vriend --> ze gingen daar vroeger altijd kamperen).

Ik ga mij nu eens zetten, en nog wat dingen beginnen opzoeken op Internet en in mijn reisgidsen. En misschien hebben jullie nog wat goeie ideeën?

Alvast heel erg bedankt,

K@t
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Hoi Kat,

Wat leuk, ik sta ook voor de klas!! en hier op het forum heb ik al meer mensen gehoord die dat doen....

Even over je reis, ik spreek niet uit ervaring, we gaan tenslotte ook voor de eerste keer. Maar ik zal het toch proberen.
Als je in de Death Valley niet wilt kamperen, kun je ook in een cabin overnachten. Die zijn geairconditioned. Furnace Creek ranch heeft deze hutten.

Wij hebben zelf 3 en een halve dag gepland in Yosemite, vooral op advies van vele die daar al geweest zijn. Het schijnt toch een heel mooi park te zijn, waar je heel veel afwisselende gebieden hebt.

Big Sur kan denk ik wel iets minder, maar ook daar schijnt het prachtig te zijn dus knip er niet te veel uit!!

Verder zijn wij gelijk met jullie in Las Vegas als jullie de reis zo aanhouden. Wie weet, kunnen we nog wat ervaringen daar uitwisselen!!

Veel succes met het plannen
Groeten
Wendy
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Hoi Kat,

Als ik jouw planning zo bekijk denk ik dat je heel ontspannen zult reizen.
Wij wilden dat ook doen daarom gaan we dit jaar 32 dagen. Maar we kunnen ons toch niet beheersen en gaan toch weer heel veel doen.
Iedereen roept altijd dat je je erg kunt verkijken op de afstanden maar mensen vergeten dat het heel onspannen rijden is in Amerika. Onderweg is er vanalles te zien en het is dan ook zeker geen straf om in de auto te zitten.
Zelf zou ik toch het ritje San Diego - Las Vegas maken.
Ik ben het met Wendy eens dat het aantal dagen aan de kust erg veel is. Waarom rijden jullie niet naar Zion als je toch in Las Vegas bent? Oeps, daar ga ik weer :help: . Ik wens je heel veel succes met je planning en alvast een mooie vakantie gewenst!!!
groetjes,
Carola
Made in Holland
Amerikafan

Bericht door Made in Holland »

k@t,

Je kunt na LA een rondje maken langs Grand Canyon, Monument, Bryce en Zion alvorens neer te strijken in Vegas (als je voor ieder een dag uittrekt kom je mooi na het weekend aan in Vegas.

Van Yosemite naar Lake Tahoe via de Tioga Pass, kun je ook Mono Lake en Bodie meepakken.

Succes!!

Leon
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Made in Holland schreef:k@t,

Je kunt na LA een rondje maken langs Grand Canyon, Monument, Bryce en Zion alvorens neer te strijken in Vegas (als je voor ieder een dag uittrekt kom je mooi na het weekend aan in Vegas.

Van Yosemite naar Lake Tahoe via de Tioga Pass, kun je ook Mono Lake en Bodie meepakken.

Succes!!

Leon
Nou Leon, ik ben blijkbaar niet de enige die zoveel mogelijk wil zien.
groetjes,
Carola
K@t
Amerika-ontdekker

Bericht door K@t »

Hallo Leon, Carola, Wendy!

alvast erg bedankt voor jullie (gewaardeerde) tips. Ik heb het er gisteren nog eens met mijn vriend over gehad en waarschijnlijk wordt het een dagje Big Sur minder en een dagje Yosemite meer.

Het voorstel om toch een rondje Nevada-state parks erbij te doen is voor mij heel erg verleidelijk - ik wil ook nooit iets missen, maar mijn vriend staat er echt op dat het een ontspannen vakantie blijft en dat we dus niet moeten jachten en jagen. Dus waarschijnlijk niet.

We zijn nu erg bezig met het hotel in Las Vegas: ik vind het erg moeilijk om daarover te beslissen. IS het eigenlijk mogelijk om nog goedkopere prijzen te krijgen dan die vermeld op hun eigen websites? Vind het eigenlijk wel erg duur, maar we vinden dat wanneer we naar Las Vegas gaan, dat we dan minstens in zo'n thema-hotel moeten verblijven.

Tja, beslissingen nemen is eigenlijk niet mijn sterkste kant en zo'n reis plannen is eigenlijk niets anders dan beslissingen nemen, he!

Groetjes, K@t

PS: Wendy: geef jij in de lagere of de middelbare school les en welke vakken?
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hallo K@t,

Jullie route ziet er heel leuk uit! Wij zijn in 2002 ook naar Californië geweest en wij hebben dat ook heel erg relaxt aangepakt. Op de meeste plekken zijn we langer dan 1 nacht gebleven, en dat is ons toen heel goed bevallen. Ik vond Californië zo mooi, dat ik er zeker nog eens terug ga. Dit jaar gaan we wel naar een klein gedeelte van Californië, maar niet naar de kust.

Wij zijn toen ook naar Las Vegas geweest, en achteraf gezien vond ik het toch niet zo geweldig als vele anderen. Alles is zo nep, en grotesk, gericht op sensatie en spektakel. Ik hoef er in elk geval nooit meer naar toe, ik zoek liever een andere leuke stad op. Zijn jullie er eerder al eens geweest?

Maar ik wil jullie nog wat overwegingen meegeven:

Ik lees in de route dat jullie naar Universal Studios gaan. Geweldig park! Het is mogelijk om er een VIP tour te doen, waar je onder begeleiding met een groep een VIP behandeling krijgt bij alle attracties, maar waar je ook een uitgebreide rondleiding krijgt door de studios. Je ziet dan veel meer van de studios dan de "normale" gasten. Als je van film houdt, is het echt een aanrader. Je moet er wel het geld voor over hebben, want het is behoorlijk duur. Wij betaalden in 2002 $250 voor 2 personen, maar wij vonden het erg de moeite waard. Je kunt er ook kaartjes kopen waarmee je niet hoeft te wachten bij de attracties en overal gegarandeerd goede zitplaatsen hebt, en dat is misschien zeker een aanrader in het hoogseizoen.

Het valt me op dat jullie niet naar San Diego gaan. Jammer! Ik vond het echt een hele leuke stad. Het centrum is waanzinnig gezellig. In het Gaslamp Quarter vind je allerlei restaurantjes en café's, en zelfs terrasjes! Ook ligt er een prachtige shopping mall, in Mexicaanse stijl. Heel mooi! De stranden zijn er ook heel erg leuk, veel gezelliger dan in LA. Als ik jullie was, zou ik het verblijf in LA een dagje inkorten, en eventueel ook een dagje Big Sur minder doen, en daarvoor in de plaats 2 dagen San Diego doen! In de buurt van San Diego, langs de I-8 naar het oosten (± ½ uurtje rijden) vind je ook een prachtige outlet, in Indiaanse stijl: Viejas. http://www.viejas.com/voc/
Ik vond het de mooiste outlet die ik ooit gezien heb! Ook de San Diego Zoo en het Balboa park zijn echte aanraders! De sfeer in San Diego is gewoon veel prettiger dan in LA. En de reis naar Las Vegas vanuit San Diego kun je eventueel doen via het Joshua Tree National Park, om nog wat mooie natuur mee te pikken.

Een andere optie is om na je aankomst in LA meteen door te rijden naar San Diego, en dan na 2 dagen weer terug naar LA, voordat je naar Las Vegas gaat. De reis LA-San Diego is niet zo lang. Je breekt het geheel dan ook in 2 delen, je hoeft niet meteen van San Diego naar Las Vegas, en je hebt meteen een paar relaxte dagen aan het begin van de reis. Volgens mij lukt het relaxen veel beter in San Diego dan in LA.

En dan als laatste: als je van Yosemite naar Lake Tahoe gaat, overweeg dan een bezoekje te brengen aan het Mono Lake en aan het spookstadje Bodie. Ik ga er dit jaar ook naar toe, en ik heb van een heleboel mensen gehoord dat het echt de moeite waard is!

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Veel succes!
Jacqueline
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi K@t,

wij hebben ook erg getwijfeld waar we zouden verblijven in Las Vegas. Wij zijn er namelijk op 30 en 31 juli dus precies in het weekend. Dan zijn de hotels 3 x zo duur als op andere dagen.
We hebben nu geboekt in het Best Western Mardi Grass Inn. Dat ligt net achter de strip. Er is een shutllebusje naar de strip.

De meeste mensen willen slapen in een themahotel maar dat hoeft voor ons eigenlijk niet .
Als het goed is breng je toch niet erg veel tijd op je hotelkamer door, dus om nou alleen voor een bed in een thema hotel 3x zoveel te betalen vinden we niet nodig.
We zitten nu vlakbij de strip, maar zijn veel goedkoper uit. En we hoeven s'morgens geen half uur in de rij te staan voor ons ontbijt en ook niet door ellenlange zalen en gangen te lopen op zoek naar onze hotelkamer of het zwembad. :D :D :D

En de thema hotels kunnen we evengoed allemaal bezichtigen. Je kunt gewoon met de auto gaan en die in de parkeergarage van een hotel zetten of op een algemene parkeerplaats.

Grotejes Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer