Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Curry Village - Mammoth Lakes

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
peter1981
Amerika-newbie

Curry Village - Mammoth Lakes

Bericht door peter1981 »

Beste Amerika gangers,

HELP!!!!! We gaan volgende week, 26Mei, op vakantie naar Amerika!!!! :P
We hebben daar ontzettend veel zin in. Ik zit alleen met een probleem. Op 1 Juni willen wij van Curry Village (Yosemite NP) naar Mammoth Lakes, we hebben daar een overnachting geboekt. Zoals iedereen weet is de Tioga Pass gesloten en die gaat voorlopig nog niet open. De Sonora Pass is ook gedeeltelijk gesloten, die gaat het dus ook niet worden. Volgens de site http://www.dot.ca.gov/ zijn ook Hwy 4 en 88 gedeeltelijk gesloten. Ook is de verbinding Hwy 89, tussen Hwy 4 en Hwy 395 is gesloten. (zie voor de duidelijkheid google maps). Dus zoals jullie misschien wel begrijpen zitten we een beetje in de stress.
Wie o wie heeft er een goed idee of een goed alternatief.
Alvast bedankt.
Groeten,
Peter en Carolien.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Curry Village - Mammoth Lakes

Bericht door Martin & Marianne »

Als je Mammtoh Lakes niet wilt of kunt annuleren is de beste optie bovenlangs. Ik ga er van uit dat de sneeuw op de 88 tijdelijk is, en dat je daar geen problemen meer zult hebben. Mocht de 88 toch niet mogelijk zijn, dan kun je via South Lake Tahoe rijden (de 49, 50 , en 395).

De snelste en meest zekere route naar Death valley (ik neem aan dat dat de volgende stop is) is echter onderlangs. Je laat dab ML vallen en in plaats daarvan overnaht je ergens onderweg, afhankelijk van wat je nog wilt doen. Je hebt dan nog wat extra tijd voor Yosemite eventueel (bijvoorbeeld voor de Mariposa Grove).

Marianne
peter1981
Amerika-newbie

Bericht door peter1981 »

Marianne,
bedankt voor je snelle reactie. Ik hoop ook dat de sneeuw op de 88 snel weg is, er kan nog veel gebeuren in 1,5 week tijd. Fingers crossed.
We hebben inderdaad gekeken naar jou optie om toch maar onderlangs te gaan, we vervolgen onze weg inderdaad naar death valley. We houden de wegcondities goed in de gaten. Bedankt.
damauro
Amerika-ontdekker

Bericht door damauro »

Marianne, wij moeten ook op 6 juni van Curry Village die kant op (naar Lee Vining). Hoe lang doe je daarover via de 88 als die open zou zijn? (hoop eigenlijk nog steeds op de Sonora!) Ik zou ons hotel (Murpheys) evt nog kunnen cancellen maar Mono Lake leek mij toch ook wel de moeite waard. Als de 88 over n week nog een probleem blijkt, gaan we onderlangs (cancellen we LV) maar waar adviseer je om dan te overnachten? (richting DV)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik bekijk het altijd met googlemaps. Het is leuk om daar even mee te spelen, dan kun je meteen mooi zien hoever het via de 108 is, en hoever via de 4 en de 88.
Via de 88 zal het een kleine 6 uur zijn, zonder stops.
suuske
Amerika-ontdekker

Bericht door suuske »

Wij reizen eind juli van death Valley naar Mammoth Lakes en dan door naar Curry Village.
Zou de Tioga pas dan alweer open kunnen zijn of gaat dit echt nog heel lang duren?
En zo ja wat is dan het alternatief, toch overnachten in Mammoth Lakes of is er een betere optie?

Wij kunnen het reisschema niet omgooien door meer tijd te nemen voor dit traject, ter info.
dus..
dag 1 van Las Vegas via Death Valley naar Mammoth
dag 2 van Mammoth naar Curry Village
dag 3 door naar SF
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ik zou me voor eind juli geen zorgen maken.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer