Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Open tramtour Mariposa Grove (Yosemite NP)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Karin64
Amerika-ontdekker

Open tramtour Mariposa Grove (Yosemite NP)

Bericht door Karin64 »

Hallo,

Wij willen in Mariposa Grove de open tram nemen.
Wie heeft er ervaring mee, want ik wil graag weten
of je genoeg tijd hebt om foto's te nemen.
Stopt de tram wel bij de beroemde bomen, kun je
even uitstappen en rondkijken?
Echt goedkoop vind ik het namelijk niet, dus het
moet wel de moeite waard zijn :)
Alvast bedankt
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: open tram tour Mariposa grove

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hij stopt volgens mijn Rough Guide bij de Fallen Monarch, de Grizzly Giant, en de Clothespin Tree. En bij het museum.
Maar tenzij je niet in staat bent om te lopen zou ik niet met zo'n tour mee gaan. Je kunt zelfs vanaf de parkeerplaats al sequoia's zien, en als je iets meer wilt zien is dat goed te doen zonder heel ver te wandelen. Er zijn brochures te krijgen met een beschrijving.

Marianne
Ponimen
Amerika-ontdekker

Bericht door Ponimen »

Hallo, wij hebben verleden jaar deze trein genomen. Als je vanachter gaat zitten, of tenminste aan de zijkant van het voertuig, dan kun je wel foto's maken, de trein stopt ook op verschillende plaatsen. We hebben geen spijt dat we het zo gedaan hebben, vooral omdat we daags ervoren de panorama-trail in Yosemite gewandeld hadden en nog kuitpijn hadden. Je krijgt tijdens de stops voldoende tijd om foto's te maken. Ga je te voet, ook fijn, maar is toch een stukje wandelen om ze allemaal te zien.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Misschien is het een idee om de tram alleen naar boven nemen en naar beneden te lopen? Wij zijn in 2008 naar boven gelopen en het werd steeds mooier en rustiger. Wij zagen de tram toen ook stoppen bij de Fallen Tunnel Tree. Daar is het erg mooi. Als je daar vandaan naar beneden loopt kun je op je gemak de bomen van dichtbij bekijken en foto's maken zonder de inspanning van het naar boven lopen.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Hallo, weet iemand hoeveel tijd je moet rekenen voor de wandeling vanaf de parking tot die fallen tunnel tree (helemaal boven), en terug?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Open tramtour Mariposa Grove (Yosemite NP)

Als je helemaal tot aan de tunnel tree wilt lopen moet je in totaal denk ik op 3 a 4 uur rekenen. Kijk ook eens op www.yosemitehikes.com voor meer informatie.

Het idee van Felicitas is een hele goede!

De grootste concentratie bomen staat in de lower loop, dat is qua tijd en afstand goed te lopen. Hoe verder je gaat, hoe rustiger het inderdaad wordt.

Marianne
Karin64
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin64 »

Bedankt voor de reacties.
Ponimen heb jij ook de big trees tram tour genomen?
http://www.yosemitepark.com/activities_ ... mtour.aspx
Zijn er eigenlijk meedere touroperators in het park die je kunt nemen?
Op internet namelijk niet echt een andere gevonden.
Heen met de tram terug lopen vind ik ook een goed idee,
maar kun je een enkeltje kopen :) ......
Graag hoor ik weer van jullie?
Ponimen
Amerika-ontdekker

Bericht door Ponimen »

hoi,voorzover als ik weet is er maar een touroperator daar,ze zitten vlak aan de ingang,en soms moet je een half uurtje wachten tot de nieuwe trein vertrekt maar dan kun je al wat foto's van de fallen three gaan maken,die is daar vlakbij,de ticckets zijn bij mijn weten alleen op en af,maar als je op het keerpunt denkt:ik ga te voet terug ,zal dat geen enkel probleem zijn.Wij zijn verleden jaar voor het eerst in de us. geweest,heb alles(dank zij dit prachtige forum)zelf geboekt,en eenmaal ter plaatse hebben we aan zoveel mogelijk dingen deelgenomen,en tot op heden nog geen minuut spijt gehad of gedacht:dat was toch veel geld toen voor dit of dat...Als je later vergeijkt met reisorganisaties zie je pas wat zij gemist hebben.Het is hier bij Mariposa juist een kwestie van enerzijds:ben ik te moe om te wandelen of wil ik er een lange namiddag aanbesteden door helemaal te voet te gaan..Enne we gaan zekers terug!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er is maar één aanbieder. En je betaalt hoogstwaarschijnlijk het volle pond, of je nu wel of niet de volledige tour doet.

Zelf wandelen heeft zeker voordelen, en je hoeft dan niet de hele loop te doen. Wil je wel graag het hele gebied zien dan is de tram wel aan te raden, want lopend moet je dan op een uur of 4 rekenen. Je moet goed bedenken of je echt alles wilt zien, of dat een klein deel (met de grootste bomen) ook voldoende is.

Heb je het kaartje al bekeken (zie hier), dan zie de route van de tram, en krijg je een idee van de afstanden.

Wat Ponimen zegt is zo waar: laat je niet weerhouden door de kosten; je krijgt er een prachtige ervaring en mooie herinneringen voor terug. Op een reis naar Amerika ga je niet beknibbelen op uitstapjes ter plekke.

Marianne
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Als je beperkt de tijd hebt lijkt me zo'n tram tour best wel wat. De mooiste sequoias staan in het hogere gedeelte en de Fallen Tunnel Tree vonden wij erg indrukwekkend. Wij zijn zelf lopend naar boven gegaan en hebben er bijna vier uur over gedaan (heen en terug). Het is een leuke wandeling om de bomen van dichtbij te zien, maar qua natuurschoon zijn er in Yosemite nog veel mooiere wandelingen te maken. Zie ons verslag van die dag
Karin64
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin64 »

De planning is al 's morgens 7.30 uur in het park te zijn.
Op internet heb ik nergens kunnen vinden hoe laat de eerste tramtour gaat.
Weet iemand dat toevallig. We zijn daar trouwens in het hoogseizoen.
Alvast bedankt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dit soort informatie kun je vinden in de Yosemite Guide. Deze guide verschijnt 4 keer per jaar, die van de komende zomer is nog niet uit, maar je kunt hier die van het afgelopen jaar vinden. Is sowieso een aanrader om goed door te lezen.
Vorig jaar vertrok de eerste pas om 9.00 uur.
Big Trees Tram Tour
A 1 ¼-hr. tram tour of the grove is
available 9 am to 5 pm. This audio tour
is available in five languages and for the
visually impaired. Call 209/375-1621 or
stop at a tour desk for more information.
Marianne
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

wij hebben vorig jaar ook de tram genomen, vooral omdat ik kapot was na de panorama-trail de dag ervoor. mijn voeten weigerden medewerking de dag nadien. Autorijden lukte nog, maar wandelen was geen optie. Met een hele lieve glimlach een seniorenkorting voor ons moeder kunnen krijgen (You know, she did the panoramatrail yesterday and now she feels like 60 :mrgreen: ) De man had bewondering voor ons mams dat ze hem gewandeld had en ze kreeg haar korting.

Ik vond dat je ruim de tijd had om foto's te nemen (zelfs ik met mijn schildpadgang kon op tijd naar de bomen lopen en terug naar de tram)
lianne88
Amerika-ontdekker

Bericht door lianne88 »

Ook wij hebben die tram tour gedaan. Was prima te doen en onderweg kreeg je zelfs een koptelefoon op zodat je kom meeluisteren. Wij zaten aan de linkerkant achterin en dit waren super plekken. Hij stopt zeer regelmatig en je mag 2x 10 min eruit voor foto's en om een klein museum in te gaan. Bij die laatste stop gingen er ook mensen lopen en niet meer terug mee in de tram.
Afbeelding

http://www.liannedanny.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Karin64
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin64 »

Bedankt voor alle reacties.
Wij hebben een plek gereserveerd op camping Summerdale.
Dat ligt volgens mij niet ver van South entrance Yosemite Park.
Daar kun je dan de gratis shuttle bus naar Mariposa Grove nemen.
Nu is mijn vraag hoe ver is het lopen vanaf de camping
naar de opstapplaats van de shuttlebus?
Via google maps krijg je wel te zien waar de camping ligt,
maar als je met de "streetview" kijkt zie ik nergens een afslag
komen :) dus ik vraag me ook af of dit wel dan klopt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt dat het beste bij de camping navragen denk ik. Waarom niet met de auto/camper naar Wawona? Ik neem aan dat je daarna nog iets anders in het park gaat bezoeken?
Je kunt een beetje een idee krijgen van de afstanden op de kaart op de NPS-site, zie hier.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer