Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tioga Road waarschijnlijk laat open. (Yosemite NP-oostingang

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tioga Road waarschijnlijk laat open. (Yosemite NP-oostin

Bericht door Martin & Marianne »

Ruud&Dominique schreef:wij gaan 2 juni ( dat is al heel binnenkort ) van San Francisco naar Mammoth Lakes, alwaar we een overnachting geboekt hebben, we gaan er vanuit dat de Tioga pass niks meer wordt, maar als de Sonora pass ook dicht is, wat is dan het beste alternatief om in Mammoth Lakes te geraken?
Er zijn in dit topic al verschillende suggesties gedaan, lees het maar eens door.
Ik neem niet aan dat je rechtstreeks van SF naar ML gaat? Waar overnacht je vóór ML? En ligt ML vast, of kan daar van afgeweken worden? Wat is je volgende stop?

Marianne
mhocks
Amerika-ontdekker

Bericht door mhocks »

Mjölnir schreef:Zekerheid niet, maar met nog een maand gaande heb ik goede hoop:

Highway 108, Sonora Pass is now open to Kennedy Meadows.

http://www.mymotherlode.com/news/local/ ... adows.html

Ik vraag me alleen af vanuit welke kant ze begonnen zijn met de ruimwerkzaamheden. Vanuit oostwaartse richting (highway 395) of westwaarts vanuit Sonora. Ik hoop dat laatste, anders wordt het nog hard duimen geblazen!
hebben ze nog 6 dagen, voor de hele weg open te maken :lol:
Bizze
Amerikafan

Bericht door Bizze »

plows zitten nu blijkbaar op 1/3de ergens.
De hoogste gebieden komen er nu aan als ik het goed heb, maar hoe meer naar het westen hoe warmer of zie ik dit verkeerd?
Bijlagen
tiogamap_5.gif
Afbeelding
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Nou, dan toch een voordeel gevonden van het feit dat we aan de zomervakantie gebonden zijn :-)
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Martinvdm
Amerika-ontdekker

Bericht door Martinvdm »

Hoi ,

Ik hou op de verschillende website al dagen de voortgang van de Tioga Pass in de gaten.
Wij vertrekken op 11 juni van SF naar Yosemite en komen via de 120 binnen. Verblijven dan in Evergreen Lodge.
Dan blijven we een dag en wilde we wat mooie dingen bezoeken zoals Glacier Point.
De dag daarna wilde we via de Tioga Pass naar Lee Vining rijden en uiteindelijk naar Bishop met wellicht nog her en der een tussenstop.

Ik zie alleen door de bomen het bos niet helemaal meer (niet te letterlijk nemen :wink: ). Er zijn zoveel passes, wegen etc wel of niet open.
Kan iemand mij vertellen, dan in geval dat de Tioga Pass niet open is, welke route het beste genomen kan worden??
En of dat dan nog wel een beetje aan te rijden is. De overnachtingen staan vast.

Alvast bedankt.

groetjes

Martin
Martinvdm
Amerika-ontdekker

Bericht door Martinvdm »

mhocks schreef:
Mjölnir schreef:Zekerheid niet, maar met nog een maand gaande heb ik goede hoop:

Highway 108, Sonora Pass is now open to Kennedy Meadows.

http://www.mymotherlode.com/news/local/ ... adows.html

Ik vraag me alleen af vanuit welke kant ze begonnen zijn met de ruimwerkzaamheden. Vanuit oostwaartse richting (highway 395) of westwaarts vanuit Sonora. Ik hoop dat laatste, anders wordt het nog hard duimen geblazen!
hebben ze nog 6 dagen, voor de hele weg open te maken :lol:
Is de 108 nu wel of niet open?
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Hoi Martin

Wij hebben dezelfde datums als jullie.
Wij gaan ervan uit dat we de Sonora pass kunnen nemen.
Wij gaan ook naar Bishops.Dit wordt wel een lange rit. Indien de Sonora pass dicht is hebben we een alternatieve route via Bakersfield gezocht.
Bishops laten we dan vervallen. We zoeken dan een overnachting in de Bakerfield area, voor dat we verder rijden naar Death Valley.
Succes!

Marina
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Martinvdm schreef:Ik zie alleen door de bomen het bos niet helemaal meer (niet te letterlijk nemen :wink: ). Er zijn zoveel passes, wegen etc wel of niet open.
Kan iemand mij vertellen, dan in geval dat de Tioga Pass niet open is, welke route het beste genomen kan worden??
En of dat dan nog wel een beetje aan te rijden is. De overnachtingen staan vast.
Lees dit topic eens door, jouw vraag is niet nieuw. Ik raad ook altijd iedereen aan om hier alvast een kaart te kopen, dan zie je ook waar over gepraat wordt en dan spreekt het wat meer. Maar je kunt op googlemaps natuurlijk ook alle wegen zien, en met een beetje slepen kun je goed zien wat de afstanden en reistijden zijn bij de verschillende wegen/passen.
Ik heb hier ook al een paar keer een link geplaatst waarop je het wegnummer kunt intypen, en waar dan aangegeven wordt of de weg wel of niet open is (de actuele situatie dus). Even een pagina terug bladeren.
Je kunt dan ook zien dat de 108 nog niet helemaal open is, zoals ook in dat bericht staat aangegeven. Ik weet niet waar Kennedy Meadows ligt, maar dat doet er ook niet toe.

Marianne
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

De link om snel de (on)berijdbaarheid van de wegen te bekijken:
http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
anneliesv
Amerika-ontdekker

Bericht door anneliesv »

Glacier Point Road: Crews worked on widening along the Glacier Point Road and clearing in the parking lot. Snow depth in the lower lot is 3 to 4 feet and the upper lot is 4 to 7 feet. Next week, crews will begin plowing the trail between the parking lot and the point.

Wanneer zou die nu open zijn? wij hopen op 1 juni maar het zou wel ns later kunnen worden vrees ik :(
En we hopen ook op sonora pass, anders moeten we wel echt een hele omweg maken...
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

laanvdj schreef:Indien de Sonora pass dicht is hebben we een alternatieve route via Bakersfield gezocht.
Je kunt ook altijd via de 88 bovenlangs rijden. Dan kun je je overnachting in Bishop eventueel inruilen voor een overnachting in Bridgeport of Lee Vining.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
laanvdj
Amerikakenner

Bericht door laanvdj »

Ik weet nu niet meer wat we het beste kunnen doen :? .
Of yosemite helemaal overslaan en naar Sequoia park gaan en vandaar met een overnachting naar Death Valley,
Of toch nog een paar uurtjes Yosemite meepikken en dan overnachten in El Portal en via Sonora Pass naar Lee Vining en dan door naar DV. We moeten vanuit SFO komen, hier halen we s'ochtends de auto op.
Bishops kunnen we niet annuleren maar die overnachting laten we als het moet toch maar vallen.
Ik denk dat we de knoop moeten doorhakken, de Tioga pass zal echt niet open zijn op 12 juni.
Ik trok eerst niet zo aan Yosemite, dacht dat het zo'n beetje Oostenrijk zou zijn.
Nu wil ik er eigenlijk wel graag naar toe :? .
Ik zag op de weerberichten dat er dit weekend weer een beetje sneeuw wordt verwacht, het kan niet op dit jaar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hallo Marina,
Ik had je al wat suggesties gegeven (bovenaan de vorige pagina). Als je toch eventueel Bishop laat vallen zou je het op die manier kunnen doen.

Even beide mogelijkheden onder elkaar:

SF - Sequoia NP (Grant Grove Village) (4,5 uur)
Sequoia - Three Rivers (1,5 uur)
Three Rivers - Death Valley (6 uur)

of:
SF - El Portal (3 uur 50 min)
El Portal - Lee Vining (4 uur via de 108, 7,5 uur via de 88)
Lee Vining - Death Valley (4,5 uur)

De tijden zijn ruim denk ik, je kunt het eens checken met mapquest.com, die is meestal iets sneller dan googlemaps.

Marianne
laanvdj
Amerikakenner

Bericht door laanvdj »

Hoi Marianne

We gaan nu inderdaad via Sequoia Park en Three Rivers.
Yosemite zal een jaar moeten wachten. Hebben de knoop doorgehakt.
S.P en Kings Canyon lijken ons ook de moeite waard, bedankt voor het advies

marina
Ruud&Dominique
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Ruud&Dominique »

Martin & Marianne schreef:
Ruud&Dominique schreef:wij gaan 2 juni ( dat is al heel binnenkort ) van San Francisco naar Mammoth Lakes, alwaar we een overnachting geboekt hebben, we gaan er vanuit dat de Tioga pass niks meer wordt, maar als de Sonora pass ook dicht is, wat is dan het beste alternatief om in Mammoth Lakes te geraken?
Er zijn in dit topic al verschillende suggesties gedaan, lees het maar eens door.
Ik neem niet aan dat je rechtstreeks van SF naar ML gaat? Waar overnacht je vóór ML? En ligt ML vast, of kan daar van afgeweken worden? Wat is je volgende stop?

Marianne

we gaan via SF naar Oakdale, waar we overnachten en de volgende overnachting is in Mammoth Lakes, dit ligt allemaal vast, nu zijn er 3 opties of eigenlijk 2. via de 120 ( die dicht is ) of de 108 of de 88.
de 120 is 2uur rijden, de 108 is 4uur rijden en de 88 ongeveer 6 uur rijden, dus dit is nog te overzien volgens mij.
nog 2 weken....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er is een vierde optie, de CA4, Ebetts Pass. Er zijn daar ook sequoia's (Calaveras big trees SP), misschien een idee voor een bezoekje onderweg?
Qua rijtijden zijn de 108 en de 88 inderdaad te doen, maar je zult niets van Yosemite zien. Erg jammer om dat te missen in deze tijd van het jaar! Ik zou er 100 euro tegenaangooien en die overnachting in Oakdale vervangen door een in het park. Scheelt de volgende dag niet veel in reistijd en je hebt toch een middag, avond en een deel van de ochtend voor Yosemite.

In 2006 zijn wij via de 88 gereden (in omgekeerde richting), misschien heb je iets aan ons reisverslag van die dag (31 juli).

Marianne
MaVi
Amerikafan

Bericht door MaVi »

Hmmm... Tioga Pass heb ik in '94 al eens gedaan en ik vond het magistraal. Natuurlijk, toen was het augustus...
Binnen een drietal weken wou ik dit nog eens overdoen, maar dan met mijn vrouw erbij.
De planning was om vanuit Las Vegas via Death Valley noordelijk te rijden naar Bishop en dan van daaruit naar Yosemite.
Leuk dat ik dit hier lees, nu kan ik een backup plan beginnen uitstippelen om vanuit Death Valley zuidelijk te rijden naar Lake Isabella en van daaruit Sequoia NF en King's Canyon te doen.
Gezien ons hoofddoel van "greater Yosemite" is om sequoia's te zien, lijkt me dit een valabel alternatief.
Sonora Pass blijft ook een mogelijkheid, maar weet iemand of je van op die pas ook sequoia's kan bekijken?
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Martinvdm schreef: Wij vertrekken op 11 juni van SF naar Yosemite en komen via de 120 binnen. Verblijven dan in Evergreen Lodge.
Wij zitten er van 9 tot 12 juni, dus we treffen elkaar vast in de Evergreen Lodge! :wink:
Leonie_m
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Leonie_m »

vtveen schreef:De link om snel de (on)berijdbaarheid van de wegen te bekijken:
http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi
Hi Allen,

als ik naar de 88 kijk dan zijn er nog steeds plekken waar je met sneeuwkettingen om je banden moet rijden.
Zal dit nog steeds het geval zijn 1 juni of denken jullie dat de 88 dan echt goed te doen is?

Bedankt voor jullie antwoord.

Groet,

Leonie
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Dat je met kettingen moet rijden is vanwege het huidige weer; die sneeuw zal wel snel weer weg zijn. Voor volgend weekend voorspellen ze overigens weer regen, en vast weer wat sneeuw in de Sierra's. Dat zal het openen van passen als Tioga niet bespoedigen. Het is maar een rare winter/voorjaar... Het is 50F (10C) buiten, en we zitten nu met de verwarming aan in huis! Nog even en we breken het Nederlandse pak Droste cacao aan voor een lekkere warme beker sjokomel! Normaal is het een graadje of 25C rond deze tijd...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer