Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met vijf personen door Texas: hoe kosten beperken?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Reneeinfrankrijk
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Met vijf personen door Texas: hoe kosten beperken?

Bericht door Reneeinfrankrijk »

Wij willen met vijf personen, 4 volwassenen en een tiener, door Texas gaan reizen, 3 weken. Dit zal ofwel in februari gebeuren ofwel in april/mei (voorkeur voor februari i.v.m. hitte in april/mei).
We huren een minivan en slapen in hotels/motels. Omdat we 2 kamers nodig hebben is dit een behoorlijke aanslag op ons budget.

Onze vraag is, wat zijn de mogelijkheden om die kosten binnen de perken te houden? We dachten zelf aan Motel 6 of misschien is boeken via Hotwire een optie, iets betere hotels tegen een lage prijs. Voor 2 Motel 6 kamers zijn we tussen de $ 100 en $ 150 per nacht kwijt.

Een camper is geen optie i.v.m. snurkende echtgenoot. Ook alle vijf op 1 kamer is daardoor geen optie.
In San Antonio blijven we een weekje en daar willen we een huis huren.
Alvast bedankt voor tips! :thumbup:

Misschien handig om de voorlopige route te weten: Austin - Fort Worth - Big Spring - Carlsbad (NM) - Alpine - Big Bend - Del Rio - San Antonio - Austin.
http://www.schoutenjanssen.nl voor mijn reisverslagen
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Met vijf personen door Texas: hoe kosten beperken?

Bericht door Yeehaw »

Ik denk dat je het niet veel goedkoper kunt doen dan in Motel6 te verblijven. Ik gebruik nooit hotwire omdat wij zonder reserveringen reizen en vrij willen zijn in onze hotelkeus. Probeer eens www.vrbo.com voor SA.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Niet alle Motel6 hotels zullen kamers met 2 bedden. Eventueel kan je ook nog Super8 proberen.
Maar vraag goed na of er überhaupt wel de mogelijkheid bestaat tot kamers met 2 bedden.
Reneeinfrankrijk
Amerika-ontdekker
Contacteer:

In de plaatsen waar wij willen verblijven die een Motel 6 hebben, daar hebben ze wel kamers met 2 bedden. Dus dat is geen probleem.

Niemand ervaring met hotwire in Texas?
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Nee, geen ervaring mee.
Wel genoeg ervaring met Texas, maar niet met Hotwire/Priceline.
Wij reizen op de bonnefooi en boeken dus niets van tevoren (behalve als we een echt doel hebben, zoals aanstaande oktober een week Austin. Dan boek ik wel een hotel om teleurstelling te voorkomen).

Gelukkig zitten jullie het meeste van de tijd in het zuiden van Texas, want in februari kan het in het noorden van Texas (Fort Worth/Dallas/Amarillo en omstreken) behoorlijk koud zijn.
16x USA / 30 staten
Reneeinfrankrijk
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Over het weer gesproken, ik zag toevallig dat er afgelopen februari een flinke ijsstorm is geweest.
Wij dachten dat februari te koud zou zijn en april aangenaam. Maar nu we het weer hebben gevolgd vorige maand, bleek het wel erg warm te zijn.
We zitten niet op kou te wachten en geven de voorkeur aan 30 graden boven 15 graden. Raden jullie dan aan om toch in april/mei te gaan?

In die maanden, is reservering dan noodzakelijk (let wel, 2 kamers dus) of niet?
henriette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door henriette »

Met onze reis in 2009 door het zuidwesten hadden wij een een paar hotels met twee slaapkamers.
Bij sommige had je twee slaapkamers met elk één bed daar hadden we dan in onze kamer een roll away bed bij.
En er waren er ook met drie tweepersoonsbedden.
Het was altijd goedkoper dan 2 kamers.
De rest hadden we super 8 of best western hotels.

Henriette
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Volgens mij wil OP niet in een kamer ivm een snurkende medereiziger ;)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hadden vorig jaar begin maart (tot en met 15 maart) echt nog geen korte broekenweer in Texas. Zelfs nog hele gure, koude dagen ertussen gehad. We zaten tussen San Antonio en Dallas.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

In februari niet gaan om het weer. Veel te koud.
In april mei is het juist perfect denk ik (alleen weer kans op tornado's) maar goed de kans dat je daar me te maken krijgt is uiterst gering. Door Houston rijden is gevaarlijker. :lol:
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Ik zou ook april/mei adviseren.
Je kunt niet zeggen ik reserveer wel of ik reserveer niet. Het is zeer afhankelijk van waar je bent en op welk moment.
Ik reserveer (bijna) nooit, maar dat betekent dat je ook wel eens je neus stoot en ergens niet meer terecht kunt. Wij vinden dat geen probleem, want wij zijn maar met ons tweeën en rijden dan gewoon door naar het volgende motel. Maar met vijf mensen is dat misschien wat onpraktisch.

Als je op een bepaalde plaats persé een slaapplaats moet hebben, dan kun je voor het reserveren van hotels de volgende vuistregel aanhouden:
voor de weekenden Ja en gedurende de weekdagen Nee.
Maakt niet uit of je een of twee kamers wilt, in de weekends is het in Amerika altijd en overal druk, en dat geldt speciaal voor de steden en de parken.
Als je onderweg in een onbeduidend plaatsje overnacht is er altijd wel een kamer(s) te vinden.
16x USA / 30 staten
Reneeinfrankrijk
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Liz schreef:Als je op een bepaalde plaats persé een slaapplaats moet hebben, dan kun je voor het reserveren van hotels de volgende vuistregel aanhouden:
voor de weekenden Ja en gedurende de weekdagen Nee.
Maakt niet uit of je een of twee kamers wilt, in de weekends is het in Amerika altijd en overal druk, en dat geldt speciaal voor de steden en de parken.
Als je onderweg in een onbeduidend plaatsje overnacht is er altijd wel een kamer(s) te vinden.
Dit vind ik een hele goede tip. De meeste overnachtingsplekken zijn precies dat, een plaats om te slapen. Big Bend zal zeker gereserveerd worden en ook het huis in San Antonio. Voor de rest maakt het ons niet zo heel veel uit. Als het maar netjes is en liefst mét zwembad, maar dat hebben zelfs alle Motel 6.

Wat reisperiode betreft lijkt het me wel duidelijk :wink: , dat wordt dus april/mei.

De zogenaamde suitehotels, met 2 slaapkamers, zou op zich wel een mogelijkheid zijn (als maar niemand last kan hebben van het snurken :thumbup: ), maar qua prijs liggen die toch wel een stuk hoger dan 2 kamers bij Motel 6.
Bedankt tot dusver voor de tips! Ik ben er blij mee.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Overal in de USA vind je coupon boekjes (pompstations, visitor center etc) met grote hotel kortingen. De meest van de kortingen zijn van zondag t/m donderdag. Er is maar een hotel in Big Bend, Chisos Mountains Lodge. Lokatie, lokatie! Maart en (begin) april is het spring break seizoen.
Reneeinfrankrijk
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ja de Chisos Mountains Lodge gaan we op tijd reserveren. Dat wisten we al. We gaan 2e helft april eerste, helft mei. De schoolvakantie is nog niet bekend. We zijn ons nu nog overal op aan het oriënteren, erg leuk én leerzaam. :D
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Spring break Texas is volgend jaar van 12 t/m 16 maart 2012.
Dus daar zul je geen last van hebben.
16x USA / 30 staten
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Wij hebben veel hotelovernachtingen bij Best Western staan voor Texas deze zomer.
Kamers kosten ongeveer rond de 85 dollar inclusief ontbijt .
Dit is in het hoogseizoen dus in april misschien nog wel voordeliger.
Neem ook meteen de bestwesterncard door je te registreren.
Krijg je punten voor je overnachtingen en kun je lekker sparen voor een gratis overnachting.
Wij hebben wel alle reserveringen vast gezet met de aa korting scheelt 10% per boeking.
Maar tot 48 uur vantevoren kosteloos te annuleren.
Chios mountainlodge is ook niet zo duur voor een overnachting in een tweekamer lodge betaalden we 144 dollar per nacht.
De eerste overnachting wordt meteen afgeschreven en de andere als je hebt overnacht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer