Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bijna een maand in San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bijna een maand in San Francisco

Bericht door Iris_1982 »

Aanstaande donderdag vertrek ik voor bijna een hele maand naar San Francisco om mijn vriend daar op te zoeken die daar tijdelijk is voor zijn werk

Aangezien hij dus overdag ook voornamelijk aan het werk zal zijn heb ik natuurlijk een zee aan vrije tijd.
Behalve de bekende toerisische hotspots ben ik dus op zoek naar andere dingen ook om te doen.
Dat mag ook in de omgeving zijn, we hebben een huurauto dus ik kan alle kanten op.
San Francisco heb ik al eerder gezien en ik zal uiteraard natuurlijk een bezoek brengen aan de highlights maar juist als je een maandje in zo'n stad kan leven kan je natuurlijk ook van hele andere dingen genieten

Dus wie er goede tips heeft, is welkom!

Overigens ga ik een soort fotoblog bijhouden. Zal veel tijd hebben om te fotograferen en ik weet niet of het lukt, maar het idee is in ieder geval om elke dag een soort foto van de dag te plaatsen.

Dit is de link, vanaf de 21e dus te volgen :-)
http://irisgoessanfran.wordpress.com/
desteijntjes
Amerikafan
Contacteer:

Re: Bijna een maand in San Francisco

Bericht door desteijntjes »

Heel veel plezier bij je vriend en geniet van zoveel tijd!! Heerlijk hoor, ik ga je volgen, ben benieuwd wat je allemaal gaat doen. Wij gaan eind mei voor een weekje naar SF. Dus kom maar op met het verslag :clap:
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Oh een weekje, nou tegen die tijd heb ik al zoveel dingen gedaan dat jullie daar makkelijk een week mee vol kunnen plannen :-)
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Hee wat leuk, veel plezier gewenst, ik zit opt einde van mijn reis van 1-4 december in SF, dus alle tips en info die jij op de site zet, kan ik ook weer gebruiken. goede reis :thumbup:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik zou uitstapjes maken naar het noorden; Sausalito, Muir Woods en de stranden ten noord-westen van SF. Dit ligt allemaal erg dichtbij het centrum van SF.
Daarnaast zou ik echt verschillende wijken in trekken; The Castro, Lower Height, Upper Height (is wel erg toeristisch), Marina en North Beach. Allemaal erg leuke wijken waar je al lopend van alles ontdekt.

Waarschijnlijk plan je een bezoekje aan het SFMoma, daar vlakbij zit ook het Joods Historisch museum met een prachtige uitbreiding van Daniel Libeskind.

Echt goed om aardig wat tijd door te brengen zijn Ross, dress for less (4th & Market) en Marshall (5th en Market). Echt spitten en struinen om leuke koopjes tegen te komen. Je vind er veel designer kleding van eerdere seizoenen.

Een leuke wijk om rond te wandelen is SOMA, ten zuiden van de oprit naar de Bay Bridge. Mijn vriendin woont daar op 4th street en als je vanaf daar de blokken naar het noorden en noordoosten rondwandeld kom je langs erg veel industriële blokken waar nu veel aparte winkeltjes in zitten. Het gedeelte aan het water rond Mission Creek Park is erg aantrekkelijk.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

he bedankt!! Zitten leuke tips tussen :thumbup: Ben gek op leuke wijkjes en straatjes dus dat SOMA ga ik zeker bezoeken
Mission schijnt ook leuk te zijn

Ik zit trouwens even te kijken of mensen zich op mn blog kunnen abonneren zodat je automatisch een mailtje krijgt als i knieuwe dingen post.
Maar ik kan dat niet vinden? zou je daarvoor dan eerst een WordPress account moeten aanmaken en daarop inloggen? (want dan kan je volgens mij wel blogs volgen)
Ben een beetje een newbie wat WordPress betreft
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Zie: http://wordpress.org/extend/plugins/post-notification/. In Wordpress tabblad "Plugins" en zoeken naar "email notification" of "post notification".
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Volgens mij kan je ook subscriben door je te abonneren op de RSS Feed van mn blog.

Maar goed, meer tips voor SF en omgeving zijn welkom!
Heeft iemand hier ervaringen met dat National Seashore Park ten noorden van SF? Ziet er ook wel mooi uit
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Je bedoelt Point Reyes? Da's inderdaad een mooi park. De rit er naar toe is ook mooi. En vergeet Stinson Beach ook niet, dat is best een leuk strand, (veel) mooier gelegen dan het strand langs de Great Highway in SF.

In Muir Woods / Mount Tamalpais kun je mooi wandelen, met uitzicht over de San Francisco bay en de city. Langs Skyline Boulevard (CA-35, ten zuiden van SF)) zijn diverse parken, en daar is het ook leuk wandelen. Castle Rock State Park is een favoriet van mij, zeker de Saratoga Gap Trail. Lekker een burger eten bij Alice, als je toch over de 35 rijdt. Grote Sequoias kun je zien in Big Basin Redwoods State Park.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Veel plezier! Ben erg benieuwd naar je foto's!
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Lekker zeg :thumbup: ! Mooi geregeld, lekker 3,5 week mee. De omgeving van Monterey (met de 17 miles drive) is natuurlijk prachtig om te doen ! En het aquarium daar is ook de moeite waard. Stukje over de golden gate bridge rijden brengt je ook in een prachtige omgeving. Je gaat je vast prima vermaken :mrgreen: ! En ik heb je ook op volgen staan (via Google Reader), dus komt helemaal goed :thumbup: ! Ik verwacht minimaal een paar mooie foto's per dag :lol: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
CarolineM
Amerika-ontdekker

Bericht door CarolineM »

Heerlijk vooruitzicht zeg!

Houd je van winkelen? Ik zou alleen al in de kledingzaak Twenty-one een hele dag kunnen snuffelen.
Tip :neem een bijna lege koffer mee! Je wordt er heel hebberig van :wink:
Oh ja...eten bij the stinking Rose is ook een beleving.

Veel plezier!
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Via google reader? Haha hoe werkt dat nou weer? Wel leuk dat je me komt volgen iig MattRob!

En bedankt weer voor alle leuke tips! Ik heb er enorm veel zin in!! Wel handig dat ik ze niet hoef op te schrijven want ik kan daar natuurlijk ook gewoon even op het forum en dit topic checken :-)
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ha Iris, met zoveel vrije tijd neem ik geen genoegen met één foto per dag hoor 8) Ik heb je weblog ook toegevoegd aan mijn google reader pagina, en ik ga je ook volgen. Veel plezier in San Francisco in elk geval. Als jij geniet, kunnen wij ook genieten :mrgreen:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Filoli gardens en museum,
Ook het italiaanse restaurant in half moon bay.......
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Jasmino schreef:Ha Iris, met zoveel vrije tijd neem ik geen genoegen met één foto per dag hoor 8) Ik heb je weblog ook toegevoegd aan mijn google reader pagina, en ik ga je ook volgen. Veel plezier in San Francisco in elk geval. Als jij geniet, kunnen wij ook genieten :mrgreen:
Wie weet worden het er wel 2 per dag, haha
Nee ik heb geen idee hoe het gaat lopen, maar streven is om iig wel regelmatig foto's te posten :-)

@Roy: bedankt voor de tips!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Het is wel een stukje rijden, 1.5 uur, maar ik vond Sacramento echt geweldig voor een dag!

Je hebt het Capitol, waar je mooie foto's kunt maken (wij kwamen toen 6 bruidsparen tegen die daar hun bruidsfoto's gingen maken!)! Verder heb je old Sacramento met een locomotief en allerlei oude huisjes en winkels. En aan het water is ook van alles te zien :)
erwinl
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door erwinl »

Hoi,

Wij vonden vorig jaar Napa Valley erg mooi en dan gewoon wat van die wijnboeren bezoeken. Alleen de oprijlaan en het pand zelf zijn de moeite al waard.

We gaan je volgen,
Ingeborg en Erwin
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

En als je van (goedkoop) shoppen houdt, nabij San Francisco zitten 5 Premium Outlet Centers, zie hier. :D

Zelf ben ik van deze 5 in Vacaville en Gilroy geweest.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

welke vrouw houdt er niet van shoppen? ;-)
Ik had me inderdaad al voorgenomen om eens op zoek te gaan naar wat Outlets, de Premium outlets vind ik altijd wel goed!
Sowieso schijnt mijn hotel naast een soort streetmall te liggen: ik zit om precies te zijn in Emeryville, Berkeley.
Naast de Bay Bridge eigenlijk, dus mooi uitzicht op de stad

Hoor net van Eric dat de hottub en het zwembad geopend zijn, dus ik pak mn bikini ook maar in :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer