Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sea World en San Diego Zoo; welke volgorde?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Anita

Sea World en San Diego Zoo; welke volgorde?

Bericht door Anita »

Hoihoi...

tijdens onze rondreis komen we ook in San Diego. Omdat wij (vooral ons dochtertje en ik...) grote dierenliefhebbers zijn, willen we graag naar de San Diego Zoo (dus niet het Wild Animal Park) en naar Sea World. Maar nu weet niet goed wat we het beste kunnen doen, dus: help!

Op 29 oktober vertrekken we vanuit El Centro naar San Diego, dat is een kleine twee uur rijden. Op 30 oktober hebben we een hele dag in San Diego en op 31 oktober rijden we door naar Anaheim.
31 oktober gaan we 's ochtends gelijk naar Anaheim en daar blijven we vervolgens 4 nachten in het Grand Californian (Disney) slapen.

De openingstijden van Sea World: 29 oktober van 10 tot 17 uur
30 oktober van 10 tot 18 uur
De openinstijden van San Diego Zoo: van 9 tot 16 uur op allebei de dagen.

Zijn hier mensen die al eens in beide parken geweest zijn (of een van de parken)? Ik zou graag een goed advies krijgen.
Welk park gaan we op welke dag doen?!

B.t.w: we zijn wel al twee keer in Sea World in Florida geweest, maar de eerste keer hadden we ons dochtertje nog niet en de tweede keer was ze nog maar 20 maanden. Dus zij weet daar zo goed als niks meer van!

Ik hoop op goeie tips!

Thanks!
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo
Over de San Diego Zoo wordt hoog opgegeven in de div. info. Wij vonden het niet zo bijzonder, alleen wat groter dan de Nederlandse dierenparken. Sea World daarentegen is meer spektakel zoals je wel zult weten. Beide parken zijn de moeite waart om te bekijken, zeker met kinderen. Als ik een volgorde zou aangeven zou ik eerst de Zoo en dan Sea World doen.
Harm
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Sea World en San Diego Zoo; welke volgorde?

Bericht door Jasmino »

Anita schreef:Zijn hier mensen die al eens in beide parken geweest zijn (of een van de parken)? Ik zou graag een goed advies krijgen.
Welk park gaan we op welke dag doen?!
Hoi Anita,

Ik zou proberen om beide parken te bezoeken, met name vanwege je dochtertje. Aangezien je Seaworld zelf al gezien hebt in Florida, weet je natuurlijk wel wat er komen gaat, maar ik denk dat je dochtertje wel heel erg zal genieten van de dolfijnen en de orka's en zo.

Wij zijn zelf ook in Seaworld geweest in Florida. We hebben daarom in Californie ervoor gekozen om niet naar Seaworld te gaan. Wel zijn we toen naar de San Diego Zoo geweest, en dat had ik echt niet willen missen! Wij hebben ervan genoten, het is echt een prachtige dierentuin. Vanwege het klimaat in San Diego, zie je er ook exotische diersoorten, die je niet in veel andere dierentuinen kunt zien.

Maar je vroeg om een gericht advies, dus ik heb op de kalender even gekeken op welke dagen 29 en 30 oktober vallen. Ik heb gezien dat 29 oktober een vrijdag is, en dan is 30 oktober dus een zaterdag.

Ik wil je daarom dit advies geven:
Rijd op tijd weg in El Centro op 29 oktober, en zorg dat je tussen 10.00 en 11.00 in Seaworld bent. Ik zou kiezen voor Seaworld op vrijdag, omdat ik verwacht dat je meer last zult hebben van eventuele drukte in het weekend in Seaworld dan in de Zoo. San Diego is vanwege het klimaat een drukke toeristenstad, ook voor de Amerikanen zelf, en ik verwacht dan ook dat het in het weekend best druk kan zijn in de toeristische attracties. Ik vermoed dat je daar in Seaworld meer last van zou hebben dan in de Zoo, en vandaar mijn advies. Als je zorgt dat je nog redelijk op tijd daar bent, heb je nog voldoende tijd om alle belangrijke dingen en shows te zien. Volgens mij is Seaworld in San Diego ook niet zo groot als in Florida.

De zaterdag kun je dan besteden aan de Zoo en het Balboa Park. De Zoo is echt prachtig, zeker niet overslaan! Volgens kenners is het 1 van de mooiste dierentuinen ter wereld, dat zegt toch wel iets.......

Als je op zaterdag nog tijd over hebt, zou je nog een bezoekje kunnen brengen aan Downtown San Diego. Dit is echt een heel gezellig stadje met een prachtige Mall. De Mall is wel een bezoekje waard. Ik zou ook een avond gaan eten in het Gaslamp Quarter in het centrum. Dit is echt een gezellige buurt met veel restaurantjes en café's, je vind er zelfs terrasjes!

Maar dan toch nog even terugkomen op je vraag: als je het programma van San Diego op deze manier te druk vind, kun je altijd nog overwegen om Seaworld te laten vallen, en alleen naar de Zoo te gaan. In plaats van Seaworld kun je met je dochtertje ook naar het Dolfinarium gaan deze zomer, ik denk dat ze dat even geweldig vind. Het Dolfinarium en Seaworld vallen onder dezelfde overkoepelende organisatie en ik heb mensen wel eens horen vertellen dat er tussen de 2 parken niet veel verschil zit. Florida is wel heel anders, omdat het bijna een pretpark is met allerlei andere attracties erbij. Ik zou er zeker niet voor kiezen om de Zoo te laten vallen, want zo'n mooie dierentuin vind je niet in Nederland, en dat terwijl wij toch ook wel een aantal mooie dierentuinen hebben.

Een laatste tip wil ik je niet onthouden: langs de I-8 richting het Oosten vanuit San Diego ligt op ongeveer een half uurtje rijden een prachtige outlet: Viejas Outlet. Hier vind je de website: http://www.viejas.com/voc/
De outlet is gebaseerd op een Indianen-dorp en het is de mooiste outlet die ik ooit heb gezien in Amerika (en ik heb er al heel wat gezien!). Je komt er ook veel indianen tegen, omdat het vlakbij een indianenreservaat ligt. Ze geven er shows met dansen en muziek. Dit is ook een bezoekje waard, want zo mooi kom je ze vast niet meer tegen! Dus misschien toch maar het Dolfinarium in plaats van Seaworld? Ik maak het wel moeilijk....

Veel succes met de keuze, ik hoop dat je wat hebt aan mijn advies!
Jacqueline
Anita

Bericht door Anita »

Nou, we zijn er wel uit hoor!

Bedankt voor je uitgebreide reactie Jaqueline, maar we doen het toch andersom: we gaan op 29 oktober naar de Zoo en dan op 30 oktober naar Sea World. We vinden het namelijk wel leuk om met Shamu te ontbijten, zeker voor ons dochtertje. En dan is het natuurlijk het handigst om op de "hele" dag voor Sea World te kiezen.

En misschien rijden we nog wel naar die Outlet. Ziet er inderdaad wel heel leuk uit!

Bedankt voor jullie tips.

Anita
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer