Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Grand Canyon-MV-Page in 1 dag
- Belenos
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Grand Canyon-MV-Page in 1 dag
Hoi allemaal,
Even een vraagje van mijn kant. Voor de zomer heb ik in zuidwest USA een vrij traditioneel rondje samengesteld. Monument Valley is vanwege een al vrij druk reisschema komen te vervallen. Ik heb nu overnachtingen geregeld de ene nacht bij de Grand Canyon en de volgende nacht in Page. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om MV wel te doen, maar dan als tussenstop tussen Grand Canyon en Page. 'Even' er naartoe rijden, wat rondkijken en door naar Page. We kunnen dan op die dag zelf altijd nog beslissen of we het doen of niet, maar ik wil graag even weten of het een beetje te doen is (hoe lang ben je aan het rijden) en op die manier ook de moeite waard. Heeft iemand er ervaring mee? Alle tips zijn welkom.
bvd
Robert
Even een vraagje van mijn kant. Voor de zomer heb ik in zuidwest USA een vrij traditioneel rondje samengesteld. Monument Valley is vanwege een al vrij druk reisschema komen te vervallen. Ik heb nu overnachtingen geregeld de ene nacht bij de Grand Canyon en de volgende nacht in Page. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om MV wel te doen, maar dan als tussenstop tussen Grand Canyon en Page. 'Even' er naartoe rijden, wat rondkijken en door naar Page. We kunnen dan op die dag zelf altijd nog beslissen of we het doen of niet, maar ik wil graag even weten of het een beetje te doen is (hoe lang ben je aan het rijden) en op die manier ook de moeite waard. Heeft iemand er ervaring mee? Alle tips zijn welkom.
bvd
Robert
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Grand Canyon-MV-Page in 1 dag
Wij hebben dat vorig jaar wel gedaan. Het is een lange rit (vond het niet te lang) maar wel de moeite waard. We hebben ook rustig de route door MV gereden en zijn toen verder gegaan. We zouden ook in Page overnachten, maar zijn uiteindelijk nog doorgereden naar Bryce.
Oktober - november 2003 Great Lake district en New York
Oktober 2009 Noordoosten Verenigde Staten
Juni - juli 2010 Zuidwesten Verenigde Staten
April - mei 2011 New York City
December 2012 New York en Hudson Valley
November 2023 New York City (1 lid van de familie)
Oktober 2009 Noordoosten Verenigde Staten
Juni - juli 2010 Zuidwesten Verenigde Staten
April - mei 2011 New York City
December 2012 New York en Hudson Valley
November 2023 New York City (1 lid van de familie)
Met slechts een nacht in GC wil je de volgende dag toch ook wel iets van East rim zien en stoppen in bv Cameron. Het hangt er dus helemaal vanaf hoe veel tijd je neemt. GC naar MV Tribal Park is 3.5 uur rijden en naar Page is het dan nog 2.5 uur. Of dat te lang of te kort is kan je alleen zelf beoordelen. Monument Valley met zonsondergang en opgang is een stuk fraaier dan de uitzichten overdag.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Natuurlijk kan het. En Monument Valley vond ik wel leuk om te zien maar nou niet een echt hoogtepunt. De view van verschillende plekken is mooi. Volgende keer zou ik daar niet naartoe gaan, alleen als ik erlangs kwam. Liever zou ik bij Page wat meer doen.. er is daar ontzettend veel te zien. Maar ja de views van MV zijn wereldberoemd... Dus maak je keus.
Waar je wel tegenaan kunt lopen is dat je dan rond het middaguur daar bent en niet echt fijn licht hebt. De mooiste kleuren zijn in MV te zien in de late middag. 't Is maar dat je het weet.
Waar je wel tegenaan kunt lopen is dat je dan rond het middaguur daar bent en niet echt fijn licht hebt. De mooiste kleuren zijn in MV te zien in de late middag. 't Is maar dat je het weet.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Veel hangt af van de dag na Page vind ik. Als dat een korte rit is heb je in die voormiddag nog voldoende tijd om dingen in Page te gaan bekijken en kan je dus de dag ervoor wel via MV rijden.
Maak vooral voor jezelf uit wat je wil zien in de omgeving van Page en beslis dan of er nog tijd over is voor MV mee te pikken.
Bart
Maak vooral voor jezelf uit wat je wil zien in de omgeving van Page en beslis dan of er nog tijd over is voor MV mee te pikken.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
De eerste keer reden wij van Page naar MV, rond het middaguur, maar daar aangekomen waren er zandstormen en niks te zien. Dus verder gegaan. Wel aardig maar meer niet.
De tweede keer zijn we in de namiddag met een bijna 4 uur durende tour mee geweest. Fantastische beelden, tuurlijk ook cliche's, maar verder het park in ook erg aparte. Vooral inderdaad met ondergaande zon. Het was juist dat jaar onverwacht een van onze hoogtepunten.
De tweede keer zijn we in de namiddag met een bijna 4 uur durende tour mee geweest. Fantastische beelden, tuurlijk ook cliche's, maar verder het park in ook erg aparte. Vooral inderdaad met ondergaande zon. Het was juist dat jaar onverwacht een van onze hoogtepunten.
- Belenos
- Amerika-ontdekker
Bedankt
De dag erna rijden we naar Bryce. Eventueel kunnen we dan in de ochtend nog wat in Page doen. Het wordt ter plekke beslissen afhankelijk van of we nog langer bij de GC willen blijven en of we aan het eind van onze vakantie nog zin hebben in zo'n (extra) lange rit. Maar nu weet ik in ieder geval dat het goed te doen is.

De dag erna rijden we naar Bryce. Eventueel kunnen we dan in de ochtend nog wat in Page doen. Het wordt ter plekke beslissen afhankelijk van of we nog langer bij de GC willen blijven en of we aan het eind van onze vakantie nog zin hebben in zo'n (extra) lange rit. Maar nu weet ik in ieder geval dat het goed te doen is.
Ik zou dus in dit schema Monument Valley overslaan. Erg gehaast allemaal.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
De ochtend erna wil je naar Bryce waar je waarschijnlijk ook maar 1 nacht bent. Die tijd zou ik dan wel in Bryce besteden; as je eerst al wat in Page gaat doen komt Bryce er bekaaid vanaf. Het is daar regelmatig later in de middag onweerachtig. En dus zou ik MV overslaan. Geeft net wat meer rust.
-
- Amerikakenner
- Partner van: a.ka. Damzkie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij doen eigenlijk hetzelfde, alleen dan met 2 overnachtingen in Page.
Omdat we maar 1 overnachting bij de GC hebben, gaan we sochtends vroeg op pad om de uitkijkpunten langs de rim richting Page te bekijken. Het zal wel tegen het middaguur zijn eer we bij MV zijn, en aan het begin van de avond bij Page (?)
Omdat we maar 1 overnachting bij de GC hebben, gaan we sochtends vroeg op pad om de uitkijkpunten langs de rim richting Page te bekijken. Het zal wel tegen het middaguur zijn eer we bij MV zijn, en aan het begin van de avond bij Page (?)
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij MV heb je dan niet echt fijn licht. Maar als je het wilt zien is dat wel te doen. Maar jij hebt 2 nachten in Page dat heeft Belenos niet.
-
- Amerikakenner
- Partner van: a.ka. Damzkie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Nee dat klopt. Dat scheelt wel. Alleen is dat licht echt zo erg?
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Erg erg erg... nee heel erg niet. Maar het hangt ervan af... ik zou het wel vervelend vinden met mijn fotografie hobby. En weet je 's avonds is het licht gewoon erg zacht en mooi van kleur (warmer). Midden op de dag is het licht overal minder mooi, erg hard.
Milemarker 13 bezoeken kan nog wel wel maar sommige stukken fotografeer je tegen het licht in. Als je in het park gaat dan hoef je daar misschien ook niet naartoe te rijden...
Milemarker 13 bezoeken kan nog wel wel maar sommige stukken fotografeer je tegen het licht in. Als je in het park gaat dan hoef je daar misschien ook niet naartoe te rijden...
Voor alle zekerheid, al ver voor Kayenta zie je een imposante peak in de verte. Je zal niet de eerste zijn die een foto maakt en dan omdraait denkende MV te hebben gezien. Deze rots heet Agathla Peak. Voor de beroemde Mittens (handschoenen) moet je verder rijden en dan rechts af het tribal park in. Toegang is $ 5,-- pppd. Uitzichten van het visitor center. De snuisterijen in dit visitor center zijn belachelijk duur. Naast het VIC ligt het inmiddels beroemde hotel The View.
Yeehaw
Yeehaw
- Belenos
- Amerika-ontdekker
Ik sla MV in ieder geval over. Vandaag gehoord dat mijn vriendin waarschijnlijk alles zal moeten rijden, dus we gaan de kilometers iets beperken. Bedankt voor alle tips!
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Doe dan wat extra's in Page als je vroeg bent.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht