Ik twijfel omdat als je toch "in de buurt" bent, Death Valley misschien wel gezien moet hebben? Help!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Omweg maken via Death Valley: de moeite waard?
- LT--
- Amerikafan
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 21 mar 2011, 12:28
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Locatie: Eindhoven
Omweg maken via Death Valley: de moeite waard?
Wij rijden aan het eind van onze reis van Las Vegas naar Los Angeles. Ik zie dat een omweg via Death Valley ons een extra +/- anderhalf uur rijden zou kosten. Op de totaalrit natuurlijk niet zoveel. Vinden jullie Death Valley die omweg waard? Is het echt anders dan het dorre landschap wat je sowieso al veel tegenkomt rondom Las Vegas?
Ik twijfel omdat als je toch "in de buurt" bent, Death Valley misschien wel gezien moet hebben? Help!
Ik twijfel omdat als je toch "in de buurt" bent, Death Valley misschien wel gezien moet hebben? Help!
- Rob
- Amerika-expert
- Berichten: 14659
- Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Locatie: Biggekerke ZLD
- Contacteer:
Re: Omweg maken via Death Valley: de moeite waard?
DV is zeer zeker een omweg waard eigenlijk zou je er minimaal een volle dag voor moeten kunnen plannen er is zoveel te doen/zien.
Wij proberen iedere keer als we in de buurt zitten om er minimaal een dag door te brengen.
Een overnachting zou nog mooier zijn omdat het park in de late middag en vroeg morgen zijn mooiste kleuren laat zien.
Wij proberen iedere keer als we in de buurt zitten om er minimaal een dag door te brengen.
Een overnachting zou nog mooier zijn omdat het park in de late middag en vroeg morgen zijn mooiste kleuren laat zien.
- LT--
- Amerikafan
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 21 mar 2011, 12:28
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Locatie: Eindhoven
Re: Omweg maken via Death Valley: de moeite waard?
*edit* Ik zie inmiddels dat Elke het voor me geopend heeft, bedankt 
Rob ook bedankt voor je reactie en mening.
Zover ik van foto's kan beoordelen lijkt het me ook erg mooi. Toch ook maar weer in overweging nemen. De geplande reis blijft zo in beweging
Rob ook bedankt voor je reactie en mening.
Zover ik van foto's kan beoordelen lijkt het me ook erg mooi. Toch ook maar weer in overweging nemen. De geplande reis blijft zo in beweging
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Berichten: 44401
- Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
- Contacteer:
Re: Omweg maken via Death Valley: de moeite waard?
In 2008 zijn wij via DV van LV naar LA gereden, wel met een overnachting. Zie ons verslag voor de route en foto's.
Marianne
Marianne
Re: Omweg maken via Death Valley: de moeite waard?
Wij zijn ook in Death Valley geweest en vond het een zeker de moeite waard. Wij sliepen op Furnace Creek Ranche. Echt bizar als je je cabin uitgaat en je die hitte voelt.
Rijden over wegen waar je in de verste verte niemand ziet.
Rijden over wegen waar je in de verste verte niemand ziet.
2010: SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - GC - Palm Springs - LA
2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

- goldenhills
- Amerika-expert
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
- Locatie: San Francisco Bay Area
Re: Omweg maken via Death Valley: de moeite waard?
Wij zijn net terug van een lang weekend DV, met vier volle dagen in het park. We stonden met ons tentje op Mesquite Springs Campground (in het noorden, niet ver van Scotty's Castle), wat ons erg goed bevallen is. We hadden het geluk (!) dat het anderhalve dag enorm heeft geregend (al kwam de regen nauwelijks tot op de grond in het laagste deel van de vallei), zodat we zijn getrakteerd op bloemen en besneeuwde bergen. Furnace Creek kwam op ons over als veel te druk en te touristisch, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Bij Mesquite Spring zijn 30 kampeerplaatsen, rond Furnace Creek in totaal iets van 500...
DV heeft een eigen karakter. Als je het in kunt passen (en het is niet te heet) dan is een dag een Jeep huren en de onverharde wegen verkennen (bijv. Eureka Sand Dunes, of Titus Canyon) zeker een aanrader. De kleuren zijn inderdaad veruit het mooist vlak na zonsopgang en voor zonsondergang. Midden op de dag kun je het beter wat hogerop zoeken, om de hitte te ontsnappen. Met alle bergen rondom de vallei is dat niet zo moeilijk.
DV heeft een eigen karakter. Als je het in kunt passen (en het is niet te heet) dan is een dag een Jeep huren en de onverharde wegen verkennen (bijv. Eureka Sand Dunes, of Titus Canyon) zeker een aanrader. De kleuren zijn inderdaad veruit het mooist vlak na zonsopgang en voor zonsondergang. Midden op de dag kun je het beter wat hogerop zoeken, om de hitte te ontsnappen. Met alle bergen rondom de vallei is dat niet zo moeilijk.
-
RoyBergen
- Amerika-expert
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 15 mar 2008, 13:30
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Locatie: Bergen-Noorwegen
Re: Omweg maken via Death Valley: de moeite waard?
op dezelfde dag van las vegas naar death valley en vervolgens nog door naar LA, is behoorlijk pittig. Death valley verdient wat tijd en is prachtig, indien mogelijk overnachten....in de buurt in ieder geval....
- LT--
- Amerikafan
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 21 mar 2011, 12:28
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Locatie: Eindhoven
Re: Omweg maken via Death Valley: de moeite waard?
Ja als we het gaan doen dan wordt het waarschijnlijk vroeg in de ochtend vertrekken richting DV, daar de hele dag verblijven tot zonsondergang, dan naar een hotel rijden en de volgende ochtend weer verder naar LA. Meer dagen zit er niet in, dan wordt de rest van de planning te krap!RoyBergen schreef:op dezelfde dag van las vegas naar death valley en vervolgens nog door naar LA, is behoorlijk pittig. Death valley verdient wat tijd en is prachtig, indien mogelijk overnachten....in de buurt in ieder geval....
- LT--
- Amerikafan
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 21 mar 2011, 12:28
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Locatie: Eindhoven
Re: Omweg maken via Death Valley: de moeite waard?
Bedankt voor het advies, die zonsondergang/late middag kleuren willen we dan zeker mee krijgen!goldenhills schreef:Wij zijn net terug van een lang weekend DV, met vier volle dagen in het park. We stonden met ons tentje op Mesquite Springs Campground (in het noorden, niet ver van Scotty's Castle), wat ons erg goed bevallen is. We hadden het geluk (!) dat het anderhalve dag enorm heeft geregend (al kwam de regen nauwelijks tot op de grond in het laagste deel van de vallei), zodat we zijn getrakteerd op bloemen en besneeuwde bergen. Furnace Creek kwam op ons over als veel te druk en te touristisch, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Bij Mesquite Spring zijn 30 kampeerplaatsen, rond Furnace Creek in totaal iets van 500...
DV heeft een eigen karakter. Als je het in kunt passen (en het is niet te heet) dan is een dag een Jeep huren en de onverharde wegen verkennen (bijv. Eureka Sand Dunes, of Titus Canyon) zeker een aanrader. De kleuren zijn inderdaad veruit het mooist vlak na zonsopgang en voor zonsondergang. Midden op de dag kun je het beter wat hogerop zoeken, om de hitte te ontsnappen. Met alle bergen rondom de vallei is dat niet zo moeilijk.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Re: Omweg maken via Death Valley: de moeite waard?
dat klinkt uitstekend! De zonsondergang in death valley is trouwens prachtig, bvb. vanaf Dante's View.LT-- schreef:Ja als we het gaan doen dan wordt het waarschijnlijk vroeg in de ochtend vertrekken richting DV, daar de hele dag verblijven tot zonsondergang, dan naar een hotel rijden en de volgende ochtend weer verder naar LA. Meer dagen zit er niet in, dan wordt de rest van de planning te krap!
Wij zijn deze maand voor de tweede keer in Death valley geweest, deze keer met twee overnachtingen! Ik vind het prachtig en wil zeker nog terug. Ik denk dat wel dat als je gewoon door death valley rijdt, je het veel minder speciaal vindt. Dan meen ik toch af te leiden uit reisverslag van mensen die gewoon even door DV rijden. Je moet dit park echt ontdekken. En een paar mooie kleine trails maken, uitzichtpunten,... Bvb. 20 mule team canyon, Uhebe crater, Mosaic Canyon, Golden Canyon, de duinengebieden, ritjes Artist Palette, ... zo mooi allemaal!
- LT--
- Amerikafan
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 21 mar 2011, 12:28
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Locatie: Eindhoven
Re: Omweg maken via Death Valley: de moeite waard?
Bedankt! We zijn ook erg nieuwsgierig geworden. Krijgen er steeds meer zin in 
Laatst gewijzigd door hekkie op 28 mar 2011, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Re: Omweg maken via Death Valley: de moeite waard?
Wij zitten met een zelfde soort dilemma: we willen er graag naartoe rijden, de zonsondergang zien en er de volgende dag nog rondkijken. Maar... we zijn er eind juli en dus is het er verschrikkelijk heet. Blijf je er dan gewoon in de auto rondrijden? Of zijn er andere dingen die je goed kunt doen bij die temperaturen?
- LT--
- Amerikafan
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 21 mar 2011, 12:28
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Locatie: Eindhoven
Re: Omweg maken via Death Valley: de moeite waard?
Ik ben er zelf nog niet geweest maar ik heb in diverse reisverslagen al gelezen dat het, met name in het dal, te heet is om langer dan een kwartier rond te lopen. In de hogere gebieden zou het beter uit te houden zijn. Ik denk dat het niet verstandig is om bij 40+ graden flinke wandelingen te maken maar uit je auto gaan en gedurende korte tijd de plek om je heen bekijken zou volgens de meeste verslagen wel te doen moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Rob op 28 mar 2011, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Re: Omweg maken via Death Valley: de moeite waard?
Ik heb eigenlijk een zelfde vraag. Vanuit Bakersfield rijden wij naar Vegas.
Is het de moeite om door death valley heen te rijden zonder echt dingen te gaan bekijken/uit te stappen?
Is het de moeite om door death valley heen te rijden zonder echt dingen te gaan bekijken/uit te stappen?
-
AnnArbor
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 24 okt 2010, 16:46
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Omweg maken via Death Valley: de moeite waard?
Ik vond DV erg mooi, alleen waren wij er in een periode dat het er 50 graden was.... We zijn een paar keer uitgestapt, maar ver lopen is dan niet aan te raden (zeggen ze ook bij het visitor center). We hebben er daarom ook niet overnacht, maar zijn doorgereden. Wel kun je er lekker eten!
Oktober - november 2003 Great Lake district en New York
Oktober 2009 Noordoosten Verenigde Staten
Juni - juli 2010 Zuidwesten Verenigde Staten
April - mei 2011 New York City
December 2012 New York en Hudson Valley
November 2023 New York City (1 lid van de familie)
Oktober 2009 Noordoosten Verenigde Staten
Juni - juli 2010 Zuidwesten Verenigde Staten
April - mei 2011 New York City
December 2012 New York en Hudson Valley
November 2023 New York City (1 lid van de familie)
-
Gerben Steeg
- Amerikakenner
- Berichten: 458
- Lid geworden op: 14 mar 2009, 20:40
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Omweg maken via Death Valley: de moeite waard?
De titel van dit draadje alleen al doet een beetje pijn…
De moeite is het m.i. altijd. En die hitte kan zeker heftig zijn, maar de auto even uit voor een paar korte views kan altijd. The memory is what counts.. Mocht je er overnachten dan ’s morgens bij sunrise starten en een evt hike (bijv Golden Canyon) ook vroeg inplannen.
De moeite is het m.i. altijd. En die hitte kan zeker heftig zijn, maar de auto even uit voor een paar korte views kan altijd. The memory is what counts.. Mocht je er overnachten dan ’s morgens bij sunrise starten en een evt hike (bijv Golden Canyon) ook vroeg inplannen.
Gr, Gerben
- LT--
- Amerikafan
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 21 mar 2011, 12:28
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Locatie: Eindhoven
Re: Omweg maken via Death Valley: de moeite waard?
Tsja... als je het niet weet, kun je het maar beter vragen!Gerben Steeg schreef:De titel van dit draadje alleen al doet een beetje pijn…![]()
Bedankt ook voor je tip.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
