Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

In welke wijk in San Francisco verblijven?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
patty111
Amerika-ontdekker

In welke wijk in San Francisco verblijven?

Bericht door patty111 »

Hallo allemaal,

We zijn al een beetje aan het kijken voor een hotel in San Francisco, maar welke wijk is nou leuk om te zitten.
Willen wel natuurlijk een beetje centraal van de bezienswaardigheden zitten en natuurlijk niet in de ghetto.

Mvg,

Patty
Laatst gewijzigd door markro op 08 mar 2011, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel voor de duidelijkheid aangepast.
suusja
Amerikakenner

Re: welke wijk San francisco

Bericht door suusja »

Hoi,

Wij logeerden in het: country heart inn- motel". Dit ligt iets buiten het centrum ik denk 3,5 km vanaf de Fishermans wharff. Je kunt het dus lopen, maar er stopt ook een bus voor de deur en die brengt je bijna voor niets naar het centrum. Vlakbij zit een erg leuk straatje waar je lekker kunt eten: Chestnut street.

Succes!

Groetjes Susanne
vencel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door vencel »

Ik heb 5 dagen doorgebracht in de Nob Hill Motor Inn (http://www.nobhillmotorinn.com/)
Goeie kamer (koelkast + magnetron) en gratis parkeren.
Was wel een stukje lopen naar Fisherman's Warf (15-20 minuten), maar dat vond ik wel ok.
Redelijk centraal gelegen in de stad. Vlakbij Polk Street (winkeltjes/restaurants/cafe's)
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Rustige nette wijk, presidio. Drukker, in de buurt van fishermans wharf...
Heb je een auto? Pas dan op parkeringskosten :wink:
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Wij gaan overnachten in Buena Vista Motor Inn, ligt in de Lombard Street met de Fishersmans Warf op loopafstand.
Bovendien gratis parkeren. De parkeerkosten kunnen nogal oplopen daar. Ik hoorde van een collega dat ze vorig jaar ongeveer 60 dollar per dag kwijt waren geweest aan parkeren.
Wij slapen daar eind mei voor 85 dollar incl ontbijt en parkeren. Op dit moment zijn de prijzen iets gestegen viel me op. Ze vragen nu voor dezelfde dagen 125 dollar per dag.
alma63
Amerika-ontdekker

Re: In welke wijk in San Francisco verblijven?

Bericht door alma63 »

Wij slapen in het Donatello Hotel in Post Street, vlakbij Union Square maar wij starten onze vakantie in San Francisco en huren
pas de auto na ons bezoek in SF dus geen parkeerkosten waar we rekening mee moeten houden. De reden dat ik voor deze lokatie
heb gekozen, is dat ik erg van shoppen hou, de rest van de familie minder en dat ik op die manier, bijv. als de rest 's avonds even
tv gaan kijken ik nog even de winkels in kan duiken :wink:. Hetzelfde zou natuurlijk ook gelden voor een hotel op Fisherman's Wharf.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Wij hebben ook gekozen voor Presidio (Travelodge Presidio) en gelukkig lees ik hier een bevestiging dat het een rustige nette wijk is.
Bussen naar de bezienswaardigheden dichtbij het motel.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Travellodge presidio heben we in 2008 geslapen en dat is prima bevallen, kun je ook even in de vroege ochtend een wandeling maken, het ligt lekker rustig.
Het intrieur was een beetje donker ,maar wie is veel op de kamer behalve slapen en douchen in san fransisco?
Veel plezier jaap, en review het even op het forum, parkering was in 2008 gratis.

Groeten roy
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Wij zaten vorig jaar in The Wharf inn, Fishermanns wharf.
Dat is ons goed bevallen, we gaan dit jaar naar het zelfde hotel, je kunt er ook gratis parkeren.
Je kunt van daar met de bus naar het centrum of je loopt naar de cable car.
Te voet naar het centrum, is ook mogelijk.

Wij hebben alle drie gedaan. Vergis je met het lopen alleen niet in het hoogte verschil. Er zijn erg stijle straatjes bij, maar ook dat is een belevenis voor ons uit dit platte landje.

Els
Bizze
Amerikafan

Bericht door Bizze »

Wij zullen vlak op union square verblijven (grand hyatt). Ben eens benieuwd hoe we onze auto gaan wegkrijgen. 70/80$ per dag voor een parkeerplaats zijn geen uitzonderingen naar wat ik hoor
Afbeelding
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Union Square parkeren is stevig aan de prijs maar die 70 dollar hebben wij nooit betaald. Hier een handig overzicht:
http://www.unionsquareshop.com/parkingComparison.html

En voor TS. Ik weet niet met hoeveel mensen jullie zijn en wat jullie budget is, maar als alternatief voor een hotel kan ik Nelson's Cottage aan Green Street van harte aanbevelen. Een ongelofelijk leuk en sfeervol 'huisje' in het centrum van San Francisco. Wij zijn er afgelopen zomer met ons gezin (4 personen) geweest, en het is ons uitstekend bevallen. De straat loopt parallel aan het bijzonder gezellige Union Street, waar het zeer goed eten/shoppen/flaneren/toeven is.

Ons korte verslag vind je hier
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

rrrick schreef:... maar als alternatief voor een hotel kan ik Nelson's Cottage aan Green Street van harte aanbevelen.
Dat ziet er wel leuk uit inderdaad. Is dit met 2 volw. en 3 kids (12/15/15) te bewonen? We kunnen evt een luchtbed oid kopen als 5e bed. Verder hebben we niet zoveel ruimte nodig. Een hotelkamer heeft dat immers ook vrijwel nooit.

BTW jullie hebben wel prachtige huizen gehad las/zag ik. Hoe hebben jullie die weten te vinden (voor een volgende keer :roll: )?

gr, Rene
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Na wat mailcontact is gebleken dat de genoemde website voor Nelsons Cottage niet meer geldt. De nieuwe link is nu deze nieuwe link. Voor ons helaas geen geluk, want er geldt in het hoogseizoen een minimum van 4 nachten en wij verblijven maar twee nachten in SF.

Mocht iemand soortgelijke plekken weten, dan horen wij dat heel graag!

Bedankt in ieder geval voor de tips, so far :clap:
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

Ok, da's jammer. Wat ik je dan kan aanraden is www.homeaway.com. Dat is een site waar (semi-)particulieren hun (vakantie)huis aanbieden. Je hebt meestal ook rechtstreeks contact met de eigenaar. Wij hebben daar voor een andere trip gebruik van gemaakt, is ons zeer goed bevallen.

Je kunt met filters voor prijs, aantal personen etc. snel en gemakkelijk zoeken.
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Mooi, ga ik ook eens even bekijken. Ik heb al een tijdje gesnuffeld op flipkey.com en kom daar ook veel interessante plekken tegen. Prijzen zijn zeer aantrekkelijk, zeker omdat we met 5p zijn en anders altijd aan twee hotelkamers vast zitten. Wordt vervolgd :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer