Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoogtevrees (Sierra Nevada, Tioga Pass, Yosemite en...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Emper
Amerika-ontdekker

Re: Hoogtevrees (Sierra Nevada, Tioga Pass, Yosemite en...

Bericht door Emper »

Ik vrees dat ik er dus niet aan ontkom, maar ik denk wel dat we met deze route de meeste bergen hebben omzeild, door niet via Lake Tahoe en Tioga Pass te gaan. Het is nu nog maar een klein stukje. Enig idee hoelang dat stuk is?
Vergezichten zijn prima, ik vind het gewoon eng om naast de afgrond te rijden. Dus inderdaad ik ga aan de andere kant zitten. Ik ben zeker blij met de waarschuwing!
Ze zijn nu bezig met de offerte en als het eenmaal geboekt is ga ik me vooral even focussen op de rest van de reis die niet in de bergen ligt, ik verheug me mega op Las Vegas!!! Er zitten nu 5 nachten Vegas in de route, 4 hele dagen :D
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik lijd ook aan hoogtevrees maar heb ik de VS en Canada op bergpassen e.d. nergens last van gehad. De wegen door de bergen zijn breed genoeg.
Wandelend heb ik er veel meer last van dan in de auto. Angels Landing in Zion bijv. is aan mij niet besteed. Ook in Bryce is één uitzichtpunt waar ik niet naar toe durfde.

Overigens heeft vliegangst niets met hoogtevrees te maken. Het is meer verwant aan claustrofobie, het gevoel dat je niet weg kunt lopen.
Emper
Amerika-ontdekker

Bericht door Emper »

Ik ben het meest bang in de auto, als ik in de bergen rijdt of naast een afgrond. Als ik wandel heb ik meer controle voor mijn gevoel. Heb ook eens een auto-ongeluk gehad, dus dat maakt het er niet beter op (was overigens niet in de bergen hoor). Maar hele hoge uitzicht-punten ter voet vind ik ook niet grappig hoor.
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

Emper schreef: Enig idee hoelang dat stuk is?

ik verheug me mega op Las Vegas!!! Er zitten nu 5 nachten Vegas in de route, 4 hele dagen :D
Tjeempie, hoe lang. We hebben geen continu reisverslag bijgehouden... Het stuk in Yosemite zelf is denk ik zo'n drie kwartier (maar je stopt natuurlijk wel bij alle P's, dus dan breek je het ook weer op ;)!) en het stuk 'voor' het park is dan een half uur denk ik. Wel moeilijk schatten voor me. Omdat ik echt helemaal in paniek was tijdens die rit, duurde het voor mijn gevoel uuuuren!
Focus je inderdaad op de andere zaken en laat de hoogtevrees je voorpret inderdaad niet verpesten!

Las Vegas is ge-wel-dig! Wij hebben daar zo genoten. We hadden anderhalve dag. Op de eerste avond hebben we Freemont ge-experience-d (echt een aanrader) en de volgende dag zijn we al vroeg richting Strip gegaan. Stuk gelopen en 1 hotel van binnen bekeken. Daarna door naar de 'schiettent'. Daarna waren we zo moe (van de hitte en het wachten) dat we terug naar de camper gingen en 's avonds geen afscheid van de airco meer wilden nemen. Dus geen Strip-by-night of shopping spree voor ons...
Staat dus ook op ons verlanglijstje voor de toekomst: Om daar nog eens heen te gaan en dan wat meer tijd te hebben.
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
2015 - auto Washington-Oregon-California-Nevada verslag
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Jammer dat je bang bent voor de Tiogapass Rd. Ik vind het één van de mooiste plekken op aarde die ik ooit gezien heb.
De uitzichten, de tintelfrisse lucht, de bergmeren. Zucht, was ik er nog maar :wink:
Emper
Amerika-ontdekker

Bericht door Emper »

De route is volgens mij nu redelijk relaxed (behalve Yosemite). Ik ga nu maar proberen er niet meer over na te denken, want ik krijg er alleen maar buikpijn van.
Ik hoop wel dat het een beetje een brede weg is en dan vraag ik mijn vriend om zo dicht mogelijk tegen de streep van de andere weghelft te rijden. We hebben een Economy auto en geen camper, hopelijk helpt dat nog een beetje :(
Als het allemaal meevalt dan kunnen we nog een keer terug om de andere kant van de route te doen. Dan bijvoorbeeld beginnen in Salt Lake City (ik wil graag eens naar de Mormonen) en dan weer eindigen in Las Vegas :D

San (of Ien?) jammer dat jullie in Vegas niet de strip by night hebben gezien, maar inderdaad ook wel weer een goed excuus om nog eens terug te gaan :P

Wij doen nu ook niet alles en een beetje rustig aan en komen ook vast nog een keer terug! Ik ben namelijk dol op de USA! Een paar jaar geleden hebben we een klein reisje in Florida gemaakt, daar overigens geen berg gezien, wel hoge achtbanen :wink:
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

... Ien dus, haha!

Heel verstandig hoor om het rustig aan te doen. Het wordt hier van te voren ook door alle kenners aangeraden. Maar jaaaaa, toen wij onze reis uitstippelden gingen we er echt van uit dat we nooit meer zoiets zouden doen, dus wilden er echt alles uithalen... Zoals ik hier bij heel veel 'eerstekeertjes' lees.
Inmiddels zijn we een klein beetje besmet met het reisvirus en dromen we van een volgende verre reis. Maar goed, er zijn nog zoveel plekken in de wereld om te bezoeken... dus wanneer we terug komen in de VS???
Na zo'n eerste drukke reis dus zeker geen spijt van het tempo. Maar als we NU terug gaan, gaat het tempo een flink stuk naar beneden!
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ook ik heb hoogtevrees, maar ik kan me niet herinneren dat ik op de Tioga pas bang ben geweest, volgens mij zitten daar absoluut geen enge stukken in.
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

lyan schreef:Ook ik heb hoogtevrees, maar ik kan me niet herinneren dat ik op de Tioga pas bang ben geweest, volgens mij zitten daar absoluut geen enge stukken in.
Ik heb het, voor alle duidelijkheid, niet over de Tioga pas gehad hoor. Zoals de route er nu uitziet, kom je daar ook helemaal niet overheen, of snap ik het nou niet?
Emper
Amerika-ontdekker

Bericht door Emper »

San & Ien schreef:
lyan schreef:Ook ik heb hoogtevrees, maar ik kan me niet herinneren dat ik op de Tioga pas bang ben geweest, volgens mij zitten daar absoluut geen enge stukken in.
Ik heb het, voor alle duidelijkheid, niet over de Tioga pas gehad hoor. Zoals de route er nu uitziet, kom je daar ook helemaal niet overheen, of snap ik het nou niet?
Ik mag hopen dat ik er niet overheen hoef haha, nee ik had het ook niet over de Tioga Pass, ik heb juist zo mijn best gedaan die te vermijden :D
Emper
Amerika-ontdekker

Bericht door Emper »

San & Ien schreef:... Ien dus, haha!
Ja je hebt gelijk hoor om bij de volgende reis het tempo naar beneden te schroeven. Tja ik doet dat eigenlijk altijd. Het werkende leven is al zo druk, dat mijn vakantie zeker rustig moet zijn :D
Toen wij naar Rome gingen hebben we een camping genomen en zijn daar 14 dagen gebleven. We zijn in die 14 dagen een stuk of 8 keer naar Rome gegaan en tussendoor lekker uitrusten aan het strand of bij de camping en je indrukken verwerken en rustig bedenken wat je de volgende dag wil doen. Bevalt mij goed zo. Tja ik zie wel wat minder dan de gemiddelde mens. En iemand anders vind dat misschien weer zonde van zo'n verre reis. Ach zo beleven we het allemaal op onze eigen manier, en dat is goed toch!
Al een idee waar je volgende reis naar toe gaat?
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

Emper schreef:Al een idee waar je volgende reis naar toe gaat?
Naar de autodealer... voordat wij weer serieus aan een reis mogen denken moet er eerst een andere auto komen hier.
We zouden heel graag eens naar Australië (met een caravan, kan daar dus wel) en Canada willen voor zo'n zelfde rondreis. En dan willen we graag eens een groepsreis proberen in Indonesië.
En tja, dan staat heel heel bovenaan dus toch de USA. We willen terug naar Las Vegas en Zion. Colorado en Tennessee trekken ook enorm, maar hoe we dat allemaal in 1 reis gaan proppen?
Maar aangezien ik echt heel graag de show van Celine Dion zou willen zien, wordt de VS-reis vermoedelijk als eerste ondernomen.
Emper
Amerika-ontdekker

Bericht door Emper »

Is dit niet een leuke optie...

http://www.exit-reizen.nl/reizen/citytr ... esars.html
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

Emper schreef:Is dit niet een leuke optie...
Tja, wie weet. We houden hem in gedachten, thanks!
Emper
Amerika-ontdekker

Bericht door Emper »

Zojuist zetten viel ik midden in de uitzending van de Oprah Winfrey Show;

"Oprah & Gayle's Big Yosemite Camping Adventure_ Part 1
Oprah en haar beste vriendin Gayle gaan kamperen in Yosemite Park. Overleven ze het tripje én elkaar?

De herhaling is morgen vrijdag 11 maart om 15:05 op RTL 4
Mijn recorder alvast geprogrammeerd! Wellicht een tip?

http://www.rtl.nl/liefde/theoprahwinfreyshow/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer