Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoogtevrees (Sierra Nevada, Tioga Pass, Yosemite en...
Hoogtevrees (Sierra Nevada, Tioga Pass, Yosemite en...
Ik sta op het punt een mooie reis te boeken waarbij we LA, San Fransico en uiteindelijk Las Vegas aan doen. Ik hoop dat jullie aan de hand van onderstaande bestemmingen mij kunnen laten weten wat voor wegen wij tegenkomen. Zinj dit vreselijk stijl en enge bergweggetjes of allemaal breden snelwegen en hoef ik mij geen zorgen te maken?
Route
Via Sacramento naar South Lake Tahoe in het Sierra Nevada gebergte overnachting in Lake Tahoe.
Vanuit Lake Tahoe via de Tioga Pass door het Yosemite National Park naar Fresno overnachting in Fresno/Yosemite
Vanuit Fresno/Yosemite Vervolgens door het Kings Canyon- en Sequoia National Park, overnachting in Bakersfield
Vanuit Bakersfield via Death Valley naar de bewoonde wereld Las Vegas
Ik hoop dat jullie mij willen helpen!
Alvast heel erg bedankt
Route
Via Sacramento naar South Lake Tahoe in het Sierra Nevada gebergte overnachting in Lake Tahoe.
Vanuit Lake Tahoe via de Tioga Pass door het Yosemite National Park naar Fresno overnachting in Fresno/Yosemite
Vanuit Fresno/Yosemite Vervolgens door het Kings Canyon- en Sequoia National Park, overnachting in Bakersfield
Vanuit Bakersfield via Death Valley naar de bewoonde wereld Las Vegas
Ik hoop dat jullie mij willen helpen!
Alvast heel erg bedankt
Laatst gewijzigd door Emper op 06 mar 2011, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Hoogtevrees (Sierra Nevada, Tioga Pass, Yosemite en...
Dit lijkt op exit-reizen. Ik zou me maar niet ongerust maken, je komt met die route nauwelijks in de parken.
Maar even serieus; de Tioga Pass is waarschijnlijk het lastigste stuk voor jou, maar zelfs die is goed te doen. De meeste wegen zijn erg ruim, zelfs in de bergen.
Je kunt ook Yosemite overslaan en vanuit Lake Tahoe via de CA88 naar Fresno rijden.
Verder kom je echt geen steile wegen tegen.
Marianne
Je kunt ook Yosemite overslaan en vanuit Lake Tahoe via de CA88 naar Fresno rijden.
Verder kom je echt geen steile wegen tegen.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie nu dat je nog niet geboekt hebt. Missschien verstandig om eerst de route hier voor te leggen, want deze is wel voor verbetering vatbaar.
Wanneer willen julie gaan?
Voor het stuk Lake Tahoe - Yosemite - Sequoia zou je eens in ons 2006-verslag kunnen kijken (vanaf 30 juli), zo krijg je een beetje een indruk.
Marianne
Wanneer willen julie gaan?
Voor het stuk Lake Tahoe - Yosemite - Sequoia zou je eens in ons 2006-verslag kunnen kijken (vanaf 30 juli), zo krijg je een beetje een indruk.
Marianne
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Hallo Emper,
de route over de Tioga Pass is helemaal niet eng. Brede weg naar Yosemite Village. Dan sta je op de bodem
van de vallei en kijk je tegen de hoge bergen. Naar glacier Point is ook mooi en helemaal geen enge route.
Boven aan gekomen doe je wat je leuk vindt. Je hoeft niet naar de rand te lopen, maar dan heb je wel een
heel mooi uitzicht op de bergen en over de vallei. Zo als Marianne ook al voorstelde eerst de route te
plaatsen hier. Ook de geplande reisdata zijn natuurlijk interessant.
Groet Theo.
de route over de Tioga Pass is helemaal niet eng. Brede weg naar Yosemite Village. Dan sta je op de bodem
van de vallei en kijk je tegen de hoge bergen. Naar glacier Point is ook mooi en helemaal geen enge route.
Boven aan gekomen doe je wat je leuk vindt. Je hoeft niet naar de rand te lopen, maar dan heb je wel een
heel mooi uitzicht op de bergen en over de vallei. Zo als Marianne ook al voorstelde eerst de route te
plaatsen hier. Ook de geplande reisdata zijn natuurlijk interessant.
Groet Theo.
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
- goldenhills
- Amerika-expert
Het is voor mij moeilijk in te schatten wat te steil voor je is. Heb je een vergelijking met wat voor jou doenbaar is? Kan een weg in de Ardennen al vervelend voor je zijn? Of Oostenrijk? Of de passen in de Franse / Italiaanse alpen? Helpt het als je aan de bergkant van de auto zit?
Van de dingen die je noemt is Kings Canyon denk ik de smalste en steilste (maar ook heel erg mooi...), maar die zou je vriend misschien alleen kunnen doen (het is een doodlopende weg, dus hij moet toch weer terug!). De rest zijn allemaal redelijk ruime tweebaans wegen (of beter), voor zover ik het me kan herinneren.
Van de dingen die je noemt is Kings Canyon denk ik de smalste en steilste (maar ook heel erg mooi...), maar die zou je vriend misschien alleen kunnen doen (het is een doodlopende weg, dus hij moet toch weer terug!). De rest zijn allemaal redelijk ruime tweebaans wegen (of beter), voor zover ik het me kan herinneren.
Allereerst hartelijk bedankt voor de snelle reacties!
Marianne; inderdaad we gaan via exit-reizen.
We willen begin juni vertrekken. De route aan ze voorleggen is een goed idee!
Je reisverslag ga ik straks even lezen, zijn jullie ook met exit-reizen gegaan?
Theo, we vertekken dus begin juni. Ik zal de route inderdaad nog even aan ze voorleggen!
Goldenhills,
Het helpt mij als ik aan de kant van de weg zit in de auto dus niet naast de afgrond.
De tip over de Kings Canyon is top!
Marianne; inderdaad we gaan via exit-reizen.
We willen begin juni vertrekken. De route aan ze voorleggen is een goed idee!
Je reisverslag ga ik straks even lezen, zijn jullie ook met exit-reizen gegaan?
Theo, we vertekken dus begin juni. Ik zal de route inderdaad nog even aan ze voorleggen!
Goldenhills,
Het helpt mij als ik aan de kant van de weg zit in de auto dus niet naast de afgrond.
De tip over de Kings Canyon is top!
Laatst gewijzigd door Emper op 06 mar 2011, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou maar gauw een cursus tegen hoogtevrees doen anders mis je een hoop.
trouwens als je hoogtevrees hebt hoe stap je dan in een vliegtuig?
trouwens als je hoogtevrees hebt hoe stap je dan in een vliegtuig?
Ned in Mo; vliegen is ook niet mijn hobby, maar het is toch anders dan rijden met de auto door de bergen, ik kan dat verschil niet uitleggen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben geen fan van Exit reizen. Ze hebben goedkope reizen, maar het nadeel ervan is dat je vaak op ongunstige plaatsen zit.
Kijk bijvoorbeeld maar eens op googlemaps hoever Fresno van Yosemite Village vandaan ligt. Op weg van Lake Tahoe naar Fresno zul je heel weinig van Yosemite kunnen zien. Ik zo aanraden om eventueel de vlucht en autohuur via exit reizen te boeken, en zelf de overnachtingen te plannen.
Ik zou in elk geval Lake Tahoe laten vallen en die tijd voor Yosemite gebruiken. Je kunt dan via de westingang Yosemite binnenrijden en via de Tioga Pass naar Death Valley rijden.
Marianne
Kijk bijvoorbeeld maar eens op googlemaps hoever Fresno van Yosemite Village vandaan ligt. Op weg van Lake Tahoe naar Fresno zul je heel weinig van Yosemite kunnen zien. Ik zo aanraden om eventueel de vlucht en autohuur via exit reizen te boeken, en zelf de overnachtingen te plannen.
Ik zou in elk geval Lake Tahoe laten vallen en die tijd voor Yosemite gebruiken. Je kunt dan via de westingang Yosemite binnenrijden en via de Tioga Pass naar Death Valley rijden.
Marianne
- pelsmaker
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Mijn vriendin heeft hetzelfde, die begon in Duitsland ook hysterisch te doen over een smal zandweggetje naast een afgrond. Normaal gezien kom je een weg zoals die niet tegen (of je vriend moet ze gaan zoeken).
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je nog niet hebt geboekt, is het misschien beter om zelf de route en alles te regelen en vast te stellen, je krijgt dan een mooiere reis, en meestal niets duurder.....al die rondreizen (niet alleen Exit) is toch vaak rondracen, en net niet de mooiste plekken zien.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Dat is de Best of the west-reis die wij ook hebben gedaan. Mijn tip is: niet doen!
Wij hadden nog een aanpassing gedaan op de route door Lake Tahoe en Sequoia eruit te halen en de overnachtingen South Lake Tahoe, Fresno en Bakersfield hadden we vervangen voor Mariposa, Bridgeport en Stovepipe Wells. Zelfs met die aanpassing hadden we veel en veel te weinig tijd in Yosemite. Er was toen ook nog eens een brand, waardoor we helemaal om moesten rijden en we zijn in het donker via Mariposa en Sonora over de Sonora Pass gereden. Om 1:30 kwamen we in Bridgeport aan.
We hadden St.George nog veranderd in Bryce Canyon. St.George slaat echt nergens op als overnachtingsplaats in de route die zij voorstellen. Zij vertellen doodleuk dat je die dag Zion N.P. bezoekt met dus een overnachting in St. George. Je rijdt dus eerst via St. George naar Zion en moet dan weer terug rijden. Voor Zion hadden wij ook te weinig tijd, maar omdat we niet terug hoefden te rijden, maar de goede richting op gingen, hadden we nog wel tijd voor Bryce Canyon. Dat dus wel de volgende dag, waardoor we voor Page ook te weinig tijd hadden. Daar hebben we helemaal niks bezocht, omdat we die dag erna via de Grand Canyon naar Sedona moesten. Je raadt het al... De Grand Canyon werd voor ons een race in de shuttle-bus, foto's en film maken en weer in de bus verder. We waren net Japanners.
Als ik jullie was, zou ik alles zelf gaan boeken. Die reis van Exit hebben wij in 2009 gemaakt en dit jaar gaan we dus weer naar de V.S., maar nu regel ik ook alles zelf. Mijn route van dit jaar staat wel in mijn topic: viewtopic.php?f=7&t=24997&start=100
Wij hadden nog een aanpassing gedaan op de route door Lake Tahoe en Sequoia eruit te halen en de overnachtingen South Lake Tahoe, Fresno en Bakersfield hadden we vervangen voor Mariposa, Bridgeport en Stovepipe Wells. Zelfs met die aanpassing hadden we veel en veel te weinig tijd in Yosemite. Er was toen ook nog eens een brand, waardoor we helemaal om moesten rijden en we zijn in het donker via Mariposa en Sonora over de Sonora Pass gereden. Om 1:30 kwamen we in Bridgeport aan.
We hadden St.George nog veranderd in Bryce Canyon. St.George slaat echt nergens op als overnachtingsplaats in de route die zij voorstellen. Zij vertellen doodleuk dat je die dag Zion N.P. bezoekt met dus een overnachting in St. George. Je rijdt dus eerst via St. George naar Zion en moet dan weer terug rijden. Voor Zion hadden wij ook te weinig tijd, maar omdat we niet terug hoefden te rijden, maar de goede richting op gingen, hadden we nog wel tijd voor Bryce Canyon. Dat dus wel de volgende dag, waardoor we voor Page ook te weinig tijd hadden. Daar hebben we helemaal niks bezocht, omdat we die dag erna via de Grand Canyon naar Sedona moesten. Je raadt het al... De Grand Canyon werd voor ons een race in de shuttle-bus, foto's en film maken en weer in de bus verder. We waren net Japanners.
Als ik jullie was, zou ik alles zelf gaan boeken. Die reis van Exit hebben wij in 2009 gemaakt en dit jaar gaan we dus weer naar de V.S., maar nu regel ik ook alles zelf. Mijn route van dit jaar staat wel in mijn topic: viewtopic.php?f=7&t=24997&start=100
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Bedankt voor alle reacties, ik overweeg de volgende aanpassing op de reis;
San Francisco Fresno 310 km
Dan 2 nachten Fresno, zodat we vanuit Fresno een dagje Yosemite kunnen doen en weer terug naar Fresno.
Fresno Bakersfield 180 km
1 nacht Bakersfield
Bakerfield Las Vegas (via Death Valley) 550 km
Volgens mij is zo het ergste rijden in de bergen verwijderd, al maak ik mij nog wat zorgen over het rijden vanuit Fresno naar Yosemite & het rijden in Dead Valley. Nog maar even wat googlen daarover.
Goede aanpassing?
San Francisco Fresno 310 km
Dan 2 nachten Fresno, zodat we vanuit Fresno een dagje Yosemite kunnen doen en weer terug naar Fresno.
Fresno Bakersfield 180 km
1 nacht Bakersfield
Bakerfield Las Vegas (via Death Valley) 550 km
Volgens mij is zo het ergste rijden in de bergen verwijderd, al maak ik mij nog wat zorgen over het rijden vanuit Fresno naar Yosemite & het rijden in Dead Valley. Nog maar even wat googlen daarover.
Goede aanpassing?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een dag je Yosemite vanuit Fresno is niet zinvol, het is ruim 2 uur rijden, ongeveer 4,5 uur in totaal.
Van Fresno naar Bakersfield via Sequoia is veel verder dan 180 km, en als je niet naar Sequoia gaat kun je beter veel verder rijden dan Bakersfield, dan heb je de volgende dag nog wat tijd voor Death Valley. DV lijkt me helemaal geen probleem, maar ook Yosemite vanuit het westen is echt niet eng/steil.
Ik begrijp dat je de Tioga Pass dus niet wilt doen?
Kijk eens met streetview naar sommige wegen om een idee te krijgen.
Marianne
Van Fresno naar Bakersfield via Sequoia is veel verder dan 180 km, en als je niet naar Sequoia gaat kun je beter veel verder rijden dan Bakersfield, dan heb je de volgende dag nog wat tijd voor Death Valley. DV lijkt me helemaal geen probleem, maar ook Yosemite vanuit het westen is echt niet eng/steil.
Ik begrijp dat je de Tioga Pass dus niet wilt doen?
Kijk eens met streetview naar sommige wegen om een idee te krijgen.
Marianne
Hi Marianne
Ik zag dat je vanuit Fresno de volgende route kan rijden; From Fresno, follow Highway 41 to Yosemite Valley.
Ken je die weg? Welke ingang kan ik dan het beste nemen want er zijn er verschillende in het westen!
Nee die Tioga Pass gaat het niet worden denk ik.
Ik ga zo eens Streetview kijken, goede tip!
Ik zag dat je vanuit Fresno de volgende route kan rijden; From Fresno, follow Highway 41 to Yosemite Valley.
Ken je die weg? Welke ingang kan ik dan het beste nemen want er zijn er verschillende in het westen!
Nee die Tioga Pass gaat het niet worden denk ik.
Ik ga zo eens Streetview kijken, goede tip!
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wat ik me kan herinneren van de Tioga Pass is deze absoluut niet steil of eng of wat dan ook. Bergpassen in Oostenrijk en Italie zijn wat dat betreft veel enger en steiler. Het zou echt doodzonde zijn om de Tioga Pass te laten vallen vanwege deze reden.
Voor wat betreft Fresno: Niet doen, kies voor Oakhurst, El Portal of accommodatie in het park.
Voor wat betreft Fresno: Niet doen, kies voor Oakhurst, El Portal of accommodatie in het park.
We hebben toch nog wat aangepast nav alle tips! Waarvoor mijn dank! Waarschijnlijk gaat dit hem worden.
Dag 1 aankomst Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles
Dag 4 Los Angeles - Pismo Beach
Dag 5 Pismo Beach - San Francisco
Dag 6 San Francisco
Dag 7 San Francisco
Dag 8 San Francisco – Mariposa & Yosemite bezoeken
Dag 9 Mariposa – Bakersfield & eerst nog Yosemite bezoeken
Dag 10 Bakerfield - Las Vegas (via Death Valley)
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 ’s morgens naar huis
Ik denk een mooie rustige route, zonder Lake Tahoe en zonder Tioga Pass
Dag 1 aankomst Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles
Dag 4 Los Angeles - Pismo Beach
Dag 5 Pismo Beach - San Francisco
Dag 6 San Francisco
Dag 7 San Francisco
Dag 8 San Francisco – Mariposa & Yosemite bezoeken
Dag 9 Mariposa – Bakersfield & eerst nog Yosemite bezoeken
Dag 10 Bakerfield - Las Vegas (via Death Valley)
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 ’s morgens naar huis
Ik denk een mooie rustige route, zonder Lake Tahoe en zonder Tioga Pass
Hoi!Emper schreef:Dag 8 San Francisco – Mariposa & Yosemite bezoeken
Bij deze rit heb je een lang stuk 'afgrond' aan de rechterkant zitten als je de bergen 'voor' Yosemite beklimt en als je dan door het park naar Mariposa rijdt, zit de afgrond wéér rechts. Mijn advies is om dan echt aan de andere kant van de auto te gaan zitten. Voor mij (en ik heb niet eens hoogtevrees, ben gewoon een paniekerig typje) was de rit van SF naar Yosemite de meest billenknijpend-enge.
O jee dat klinkt niet relaxed
Ik hoop dat het maar om een klein stukje van deze route gaat...
Nee inderdaad, daarom vind ik het ook eerlijk om het je te zeggen.Emper schreef:O jee dat klinkt niet relaxed![]()
Maar zo kun je misschien wat voorzorgsmaatregelen nemen. Ander plekje, zo'n vliegtuig-ooglapje voor, tukje doen, zelf rijden en dus concentreren op de weg(ik noem maar wat hoor).
Vergis je niet, het is ook een heel mooi stuk van de route, je gaat voor het eerst echt, echt de bergen in met prachtige vergezichten (vergezichten zijn meestal wat minder angstwekkend dan diepgezichten toch?).
In zijn totaliteit is het natuurlijk maar een klein stukje!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 7118 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties