Leuke topic! Texas lijkt mij ook nog prachtig om een keer te bezoeken en New Mexico uiteraard ook.
Leuk detail: De winnende foto van de fotowedstrijd is ook in New Mexico gemaakt.
Ook wij gaan dit jaar in juni New Mexico bezoeken (Bisti Badlands, ah shi sle pah wilderness en kasha katuwe tent rocks).
De foto's die we zagen van deze plaatsen waren erg mooi, dus we hebben dit opgenomen in ons "rondje".
Eind april vliegen wij naar Phoenix. Vandaar uit 'doen we' Arizona, New Mexico en het westelijk deel van Texas; in de laatste staat met name national park Big Bend. We hebben deze trip bewust gepland voor april/mei, inderdaad vanwege de hitte in de zomermaanden. Dat New Mexico en de Big Bend regio van Texas niet zo druk bezocht worden, beschouwen wij juist als een pre. Wat ik wel vaak hoor, is dat in de streken vlakbij de Mexicaanse grens de mensen wat stugger kunnen zijn dan bijv. in de meer westelijke staten (waar men uitgesproken warm en aardig is, of lijkt). Misschien komt dit omdat men in Latino-gebieden vaak wat meer ingetogen is, of naar binnengekeerd (een Indiaanse eigenschap?). Wie echter van verstilde, aride berglandschappen, woestijngebieden en adobehuisjes houdt, komt hier zeker aan zijn trekken.
thuul schreef:moet jij er ook niet heen dan René ?
Ik ga er ook zeker nog wel heen, maar dit keer paste het niet zo goed in de route. In een volgende reis lijkt het me prachtig om New Mexico te combineren met Colorado, Moab en Yellowstone.
fietser schreef:Eind april vliegen wij naar Phoenix. Vandaar uit 'doen we' Arizona, New Mexico en het westelijk deel van Texas; in de laatste staat met name national park Big Bend. We hebben deze trip bewust gepland voor april/mei, inderdaad vanwege de hitte in de zomermaanden.
Wij zijn in 2005 en 2008 (zie: http://www.robenannie.nl/ voor de verslagen) in het voorjaar (april/mei) in Big Bend NP geweest maar beide keren was het ook toen al ruim 40 graden
Dat probleem is heel herkenbaar ienekje, we hebben wel eens op de avond voor vetrek de route aangepast omdat er ineens iets moois voorbij kwam op het forum
Wij gaan dit jaar ook een rondreis maken door Texas-Louisiana-New Mexico.
Helaas in juli omdat we vast zitten aan het hoogseizoen.
Door de zoek functie te gebruiken heb ik nog veel informatie kunnen vinden.
Hebben de reis een paar keer aangepast maar hij staat nu toch echt vast.
Houston-Webster(nasa)
Galveston(schlitterbahn waterpark)
La Fayette
New Orleans
Natchitoches
Dallas
Amarillo
Santa Fe
Alamagordo
Carlsbad
Big bend
Fort stockton
Fredericksburg
San Antonio
Port aransas
Houston.
Bij meerdere bestemmingen blijven we twee dagen of meer.
Na het Westen ,New York,rondje Boston en Rondje Denver willen we dit stukje ook graag zien want Texas stond al een poosje op ons verlanglijstje
Allemaal hartelijk dank voor de info, het geeft weer een hoop aanknopingspunten om (reisverslagen) te lezen.
We zitten vast aan juli/aug, maar gelukkig hebben we een "koeltehoed" die ons al vele malen in de states heeft geholpen om het hoofd koel te houden
En ik ben blij te lezen dat het toch niet zo vreemd is dat we deze staten een keer willen bezoeken. We zijn ook maar "toevallig" op deze staten uitgekokmen omdat mijn man sinds kort een Tattoo heeft van een indiaanse grottekening uit New Mexico, en die willen we natuurlijk zien.
eric44051 schreef:Wij gaan dit jaar ook een rondreis maken door Texas-Louisiana-New Mexico.
Helaas in juli omdat we vast zitten aan het hoogseizoen.
Door de zoek functie te gebruiken heb ik nog veel informatie kunnen vinden.
Hebben de reis een paar keer aangepast maar hij staat nu toch echt vast.
Houston-Webster(nasa)
Galveston(schlitterbahn waterpark)
La Fayette
New Orleans
Natchitoches
Dallas
Amarillo
Santa Fe
Alamagordo
Carlsbad
Big bend
Fort stockton
Fredericksburg
San Antonio
Port aransas
Houston.
Na het Westen ,New York,rondje Boston en Rondje Denver willen we dit stukje ook graag zien want Texas stond al een poosje op ons verlanglijstje
Waarschijnlijk kom ik jullie dan wel ergens tegen...Ik vertrek 27 Juni naar Houston en van daaruit naar Galveston...maar ik ga de andere kant op....via Corpus Christi terug richting Austin ( Belton 4 Juli ), dan terug naar San Antonio, Big Bend, Carlsbad en dan via een omweg naar Alberquerque, Santa Fe, via Kansas naar Tulsa, en vandaar uit naar New Orleans....dan weer terug naar Houston...
Zoals gezegd ga ik ook naar Texas...en heb mijn reisschema ook al wat aan moeten passen.
Maar eerlijk gezegd zoek ik nog een "WOW"-moment.Waar moet ik, volgens jullie, echt naar toe om echt zo'n "wow"-moment te ervaren.Iets wat je echt alleen maar in Amerika ziet en nergens anders.
Iets waar je kippevel van krijgt, waar je letterlijk stil blijft staan van bijvoorbeeld een onbeschrijfelijk uitzicht..
Ik geef niet zo veel om musea, maar mooie gebouwen daarentegen vind ik wel boeiend.
Ik vind ook de natuur/wildlife leuk om fotos van te maken...bergen, vergezichten etc...Waar moet ik naar toe en waar absoluut niet?
Mijn reisschema ziet er ongeveer als volgt uit:
Vertrek A'dam - Houston, daar haal ik mijn auto op en rij door naar Galveston waar ik 2 nachten verblijf.
Vandaaruit naar Corpus Christi( Port Aransas ) via de kustweg.
Port Aransas - Austin
Austin - Belton
Belton ( 2 overnachtingen ivm 4 juli )
Belton - San Antonio
San Antonio - Big Bend NP
Big Bend NP - Carlsbad ( via Guadelupe Mnts NP )
Carlsbad - Alamogordo - Alberquerque - Santa Fe - Taos
Taos - Wichita
Wichita - Tulsa - Vinita
Vinita ( paar overnachtingen bij goede vriend )
Vinita - Texarkana
Texarkana - Shreveport
Shreveport - New Orleans
New Orleans - Houston
Ik heb dit ook op een ander forum geplaatst omdat ik zoveel mogelijk mensen wil bereiken die me advies kunnen geven, waarvoor mijn dank.
eric44051 schreef:Wij gaan dit jaar ook een rondreis maken door Texas-Louisiana-New Mexico.
Pittige route!
Mag ik vragen hoeveel tijd jullie hiervoor beschikbaar hebben?
Ik ga in oktober voor de 3e keer naar Texas en ik weet inmiddels dat de afstanden gigantisch zijn, dus ik hoop dat jullie minstens 3 of 3½ week de tijd hebben voor dit rondje (en dan moet je nog flink doorrijden ook).
Een paar WOW momenten:
1. Bezoek het State Capitol in Austin. Ga onder de dome staan en kijk omhoog....
2. Ga na Santa Elena Gorge in Big Bend
3. Riverwalk in San Antonio.
4. Alamo SA (voor ons dan, lees je eerst in...)
5. Judge Roy Bean center (voor ons zeer speciaal want in ben een donateur...)
6. Carlsbad Caverns. Een en al wow.
7. Tussen Carlsbad en Alamogordo bij Cloudcroft. Uitzichten over White Sands.
8. ABQ: Sandia Peak tramway
9. Santa Fe. Loretto Chapel. Dubbele spiral staircase
10. Taos. Rio Grande Gorge Bridge.
11. Witchita: Keepers of the Plain.
12. NOLA. Een en al wow.
Yeehaw
Yeehaw schreef:Een paar WOW momenten:
1. Bezoek het State Capitol in Austin. Ga onder de dome staan en kijk omhoog....
............en als je omhoog hebt gekeken, dan roep je bijvoorbeeld je naam hardop.
Jij hoort dan een echo, maar de andere mensen in de ruimte horen dat niet.
Da's heel raar!
Vraag de suppoosten die daar rondlopen naar het trucje met het praten.
Je gaat tegenover elkaar staan op de ster in het midden, je praat tegen elkaar en dan gebeurt er iets vreemds..........
Dank je wel Yeehaw en Liz...daar was ik naar op zoek...Heel hartelijk bedankt...
Ik ga het doornemen, maar bij de meeste dingen die je opnoemde kom ik langs of voorbij...
Kaolboerke schreef:Maar eerlijk gezegd zoek ik nog een "WOW"-moment.Waar moet ik, volgens jullie, echt naar toe om echt zo'n "wow"-moment te ervaren.Iets wat je echt alleen maar in Amerika ziet en nergens anders..
Goed opletten of je een blauwe pickup langs ziet komen, vaak met een auto op de aanhangert, dat ben ik WOW
Mooi man...kan ik bij jou geen auto huren?
Misschien die blauwe die voor de aanhanger zit???
Haha, weet jij misschien ook of er car meetings zijn of zo?Of quadwedstrijden of iets dergelijks....Of live country music?
Ik heb iets gehoord van Austin, city of live music?
Ik heb iets meer dan 10 dagen om mijn reisje te bewerkstelligen...iets meer...
Kaolboerke schreef:Maar eerlijk gezegd zoek ik nog een "WOW"-moment.Waar moet ik, volgens jullie, echt naar toe om echt zo'n "wow"-moment te ervaren.Iets wat je echt alleen maar in Amerika ziet en nergens anders..
Goed opletten of je een blauwe pickup langs ziet komen, vaak met een auto op de aanhangert, dat ben ik WOW
I like your pictures....when I see you passing by I am sure I will make some pictures...haha...
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.