Isis schreef: Maar het is jammer dat mensen er soms doorheen gejaagd worden. en dat gidsen zich er met een jantje van leiden afmaken. Het zou zoveel meer kunnen zijn, magisch mystiek met muziek (en dat gebeurd soms). Het is nu gewoon een melkkoe... en dat vind ik jammer.
Bezoek dan volgende keer de Lower Antalope Canyon! Nog steeds duur maar toen wij er waren, in april, waren we er samen met een handjevol mensen. Op de meeste stukken liepen we zelfs alleen. Er gaan geen gidsen mee en je mag zolang blijven als je wilt.
Op nmr 1: Royal Gorge Bridge, nabij Canon City in Colorado. Alleen de weg ernaar toe was al verschrikkelijk. Er stonden werkelijk honderden borden waarop reclame gemaakt werd voor de brug. Daar aangekomen hebben ze het zo gemaakt dat je de brug alleen kunt zien als je entree betaald voor één of ander belachelijk pretparkje. Niet eens de moeite voor de omweg waard dus.
Op nmr 2: Fishermans Wharff, San Francisco. Wat mij betreft heeft dit niets met San Francisco te maken.
Op nmr 3: Ik denk dat ik me dan aansluit bij Gleuknie en zeg; FOTL-pass in Universal's. Of zal ik zeggen heel Universal's? Wij waren er in mei en die pass was onnodig (misschien in andere periode wel handig?). Waarom heel Universal's? Als pretpark vond ik het vrij weinig voorstellen. Het is maar klein, er waren maar een aantal attracties die ik een beetje de moeite waard vond en om daar dan $66,- voor te betalen

Kun je nagaan als je FOTL-passes koopt ($120,-) en je bent bv met zijn 4-en
Hearst Castle en Walk of Fame zie ik niet als tourist-traps. In het geval van Hearst Castle omdat het écht is. Het is iemands huis geweest, die persoon heeft het zelf gebouwd en erin geleefd en nu is het opengesteld voor publiek. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat iemand het niet mooi vind, of kitscherig, maar dan bezoek je zoiets toch überhaupt niet? Voor Walk of Fame geld een beetje hetzelfde, het is écht, een stukje LA-cultuurgeschiedenis, het is bovendien gewoon een vrij toegankelijk stukje stad waar je niets voor betaald.