Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Top 3 Tourist Traps

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Top 3 Tourist Traps

Bericht door Jasmino »

Misschien een idee om dit topic te verplaatsen naar Reizen Algemeen? ik vind het wel een leuk topic eigenlijk om eens wat breder te bekijken.

Sommige opsommingen hier begrijp ik helemaal niet, ik zou het wel leuk vinden om te horen waarom iemand iets een tourist trap vind!

Zo vond ik Hearst Castle echt heel mooi om te zien, Kennedy Space Center heel indrukwekkend, De 17-mile drive best mooi en Antelope Canyon gewoonweg fantastich. En waarom Universal Studios ertussen staat. :scratch: :?:

Mijn grootste tourtist trap is de Grand Canyon South Rim, maar daarmee zal ik ook wel een bommetje gooien .......... De enorme drukte, lange rijen, immense parkeerplaatsen en de strijd om ook even van een mooi uitzicht te kunnen genieten zonder door iemand met z'n ellebogen over de rand te worden gewerkt..... Ver-schrik-ke-lijk!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
erwinl
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door erwinl »

Ons lijstje dan (in willekeurige volgorde):

- Grand Canyon Skywalk. De rit er naar toe is leuker dan de Skywalk zelf. Leuk om een keer gezien te hebben, maar verder niks.
- Roswell. Wat een zielige bedoeling. Middle of nowhere, museum van helemaal niks.
- Four Corners. Wat een drukte voor een neergelegde steen waarvan eigenlijk niet eens duidelijk is of hij wel op four corners ligt.

En in de tiplijst staat nog:

- Royal Gorge Bridge. Gewoon veel te commercieel.
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Mijn grootste tourtist trap is de Grand Canyon South Rim, maar daarmee zal ik ook wel een bommetje gooien ..

Ohhh dat was dat wreed ontwaken vanmorgen, toen typte jij dit :lol:

wij stonden daar om half 7 in de ochtend van de zonsopkomst te genieten, in alle rust, voor t eerst van ons leven in de VS, de vierde dag ofzo. ik stond met tranen in m'n ogen en niet omdat het trap was ( op die jappaners na dan) maar kan het me voorstellen als het zo druk is als je schetst.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

gleuknie schreef:
Niet uit eigen ervaring, maar wat ik vaker heb gehoord zijn de aangeboden vluchten vanaf Las Vegas naar de "Grand Canyon". Dit even tussen aanhalingstekens, omdat het niet in de Grand Canyon zelf is, maar ten westen ervan.
Er zijn ook vluchten naar de South Rim, maar dan moet je wel heel goed zoeken ;).. Want van alle aanbieders hebben wij er inderdaad maar 1 gevonden die dat deed, de rest was allemaal West Rim (en vermelden dit inderdaad niet duidelijk!!). Overigens vonden wij het een prima manier om zo de GC bezoeken (al kostte het een paar centen) :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Martin & Marianne schreef:- Four corners
Marianne
Absoluut niet met mijn betere helft eens. Four Corners is leuk! We stonden met zijn vieren :? :( :D :) tegelijkertijd in een verschillende staat en ook nog deels in verschillende tijdzones. Waar vind je vandaag de dag nog zoiets. :lol:

Martin, die als klein jongetje het schoolreisje naar het drielandenpunt ook mooi vond.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Daar komen er twee van mij:
- Sedona, met z'n Vortex gedoe, drukte, kitscherigheid en duurte
- Cameron Trading Post, op vast en zeker een paar originele dingen een heleboel hoog 'made inn China' gehalte aan prullaria

( ... en nu wegduiken ...)
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

vtveen schreef:( ... en nu wegduiken ...)
Net op tijd. Kom niet aan Sedona. :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

EN aan de Navajo Taco's bij Cameron Trading Post...! :wink:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Blitz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Blitz »

1. Mexican Hat. Al stonden hier geen lange rijen mensen, toch vond ik het erg tegenvallen en kon ik het hoedje niet ontdekken :wink:
2. Hollywood Walk of Fame en Hollywood Sign + de gehele omgeving.. Kreeg niet het gevoel van 'dit is waar de sterren lopen' :P
3. Even richting het noord-oosten: Empire State Building! 1,5 uur voordat we boven waren, toen duwend en trekkend een foto kunnen maken van het uitzicht. Vond het niet minder dan het uitzicht vanaf TOTR en daar was het veel minder druk.
2009 - 2010 - 2011 met z'n 2en...
In 2018 met z'n 4en!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik vond Fisherman's Wharf ook heel erg tegenvallen, daar had ik meer van verwacht.

De rest van het Zuid Westen was te gek ;)
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

wat te denken van het betalen voor de ESTA aanvraag....er word geld voor gevraagd onder het mom van; bevordering van het toerisme...
pure geldklopperij en in mijn ogen een tourist trap, maar ik besef dat we daar wel in moeten meegaan anders komen we het landje niet in
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Geert1976 schreef:wat te denken van het betalen voor de ESTA aanvraag....er word geld voor gevraagd onder het mom van; bevordering van het toerisme...
pure geldklopperij en in mijn ogen een tourist trap, maar ik besef dat we daar wel in moeten meegaan anders komen we het landje niet in
Volgens mij is een van de kenmerken van een tourist trap dat het zonde van het geld is. En ondanks dat ik het echt belachelijk vind dat ze hier nu geld voor vragen, vind ik die paar euro toch een kleine moeite voor een heerlijke vakantie naar Amerika! Wat mij betreft dus wel een schande, maar geen tourist trap.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik ken er uit eigen ervaring maar eentje: de 17-mile drive. Wat een duur rondje langs golfbanen. De gratis uitzichten verderop bij Big Sur zijn véél mooier.

Fisherman's Wharf en Pier 39 vind ik best leuk voor een paar uurtjes.
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Ik vond eigenlijk alles fantastisch :roll:
Maar, ik moet wel zeggen dat ik bij walk of fame ook zoiets had van.. nou... normaal zou ik hier geloof ik niet graag langs lopen..
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Vind Walk of fame geen tourist trap. Je moet er niet voor betalen en het is altijd wel eens leuk om een foto te trekken van de ster van jouw favoriete acteur.
Wel een tourist trap vind ik: Hearst Castle.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik ben wel nieuwsgierig waarom zoveel van jullie Hearst Castle een tourist trap vonden. Willen jullie dat eens uitleggen?

Ik vond het namelijk echt prachtig! Het verhaal over de mediamagnaat alleen al vond ik heel boeiend, maar ook het huis vond ik echt schitterend om te bekijken. Ik houd persoonlijk dus wel van architectuur en zo, en vind het heel leuk om huizen ook van binnen te bekijken. Op verschillende plekken heb ik zoiets al gedaan, ook in Amerika. Ik ben naar Taliesin West geweest, van de architect Franklin Lloyd Wrigth (in Tucson, Arizona), en ik ben ook naar hete Ringling Estate in Sarasota, Florida bijvoorbeeld. Er zijn er nog wel meer, maar dit is wel enigszins vergelijkbaar met Hearst Castle. Je krijgt in al deze huizen een uitleg over de eigenaar en oud-bewoner, en over het huis zelf. En ik vond het allemaal echt heel erg mooi!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

@Jasmino goedemorgen J.
ANtelope Canyon vond ik bepaalde opzichten een toerist trap. Het wordt uitgemolken en verder is het een shaby bedoening. Maar de plek is zooo bijzonder en ik zou er ene volgende keer weer willen kijken. NIet voor niets heb ik al 20 jaar een ansichtkaart van die plek en het is een van mijn superplekken. Maar het is jammer dat mensen er soms doorheen gejaagd worden. en dat gidsen zich er met een jantje van leiden afmaken. Het zou zoveel meer kunnen zijn, magisch mystiek met muziek (en dat gebeurd soms). Het is nu gewoon een melkkoe... en dat vind ik jammer.
Zoals gezegd wel SUPER mooi.

Bij South Rim heb ik dubbele gevoelens, echt bij de Village kan ik me jouw gevoel zo indenken. Wij vonden het inde middag net een winkelstraat met squirrels als bedelaars. Maar bij Desert View tower was het 's avonds en 's morgens ook stil en genoten we van deze stilte.
Zo zijn er ook gemengde gevoelens over Delicate Arche in de avond.. Wij hadden het super ondanks de drukte. Het was voor mij een wauw moment waaraan ik ook mijn verhaal met foto had gewijd.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Isis schreef: Maar het is jammer dat mensen er soms doorheen gejaagd worden. en dat gidsen zich er met een jantje van leiden afmaken. Het zou zoveel meer kunnen zijn, magisch mystiek met muziek (en dat gebeurd soms). Het is nu gewoon een melkkoe... en dat vind ik jammer.
Bezoek dan volgende keer de Lower Antalope Canyon! Nog steeds duur maar toen wij er waren, in april, waren we er samen met een handjevol mensen. Op de meeste stukken liepen we zelfs alleen. Er gaan geen gidsen mee en je mag zolang blijven als je wilt. :thumbup:

Op nmr 1: Royal Gorge Bridge, nabij Canon City in Colorado. Alleen de weg ernaar toe was al verschrikkelijk. Er stonden werkelijk honderden borden waarop reclame gemaakt werd voor de brug. Daar aangekomen hebben ze het zo gemaakt dat je de brug alleen kunt zien als je entree betaald voor één of ander belachelijk pretparkje. Niet eens de moeite voor de omweg waard dus.

Op nmr 2: Fishermans Wharff, San Francisco. Wat mij betreft heeft dit niets met San Francisco te maken.

Op nmr 3: Ik denk dat ik me dan aansluit bij Gleuknie en zeg; FOTL-pass in Universal's. Of zal ik zeggen heel Universal's? Wij waren er in mei en die pass was onnodig (misschien in andere periode wel handig?). Waarom heel Universal's? Als pretpark vond ik het vrij weinig voorstellen. Het is maar klein, er waren maar een aantal attracties die ik een beetje de moeite waard vond en om daar dan $66,- voor te betalen :shock: Kun je nagaan als je FOTL-passes koopt ($120,-) en je bent bv met zijn 4-en :shock: :shock: :shock:

Hearst Castle en Walk of Fame zie ik niet als tourist-traps. In het geval van Hearst Castle omdat het écht is. Het is iemands huis geweest, die persoon heeft het zelf gebouwd en erin geleefd en nu is het opengesteld voor publiek. Natuurlijk kan ik me voorstellen dat iemand het niet mooi vind, of kitscherig, maar dan bezoek je zoiets toch überhaupt niet? Voor Walk of Fame geld een beetje hetzelfde, het is écht, een stukje LA-cultuurgeschiedenis, het is bovendien gewoon een vrij toegankelijk stukje stad waar je niets voor betaald.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Jasmino,
Ik denk dat het vooral met je smaak op het gebied van kunst en architectuur te maken heeft.
Ik heb zelf helemaal niet de behoefte om Hearst Castle te bezoeken, ik vind het te protserig.
De ontwerpen van Frank Lloyd Wright, het Empire State Building en het Chrysler-gebouw daarentegen vind ik prachtig.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

RiverCola schreef:Bezoek dan volgende keer de Lower Antalope Canyon! Nog steeds duur maar toen wij er waren, in april, waren we er samen met een handjevol mensen. Op de meeste stukken liepen we zelfs alleen. Er gaan geen gidsen mee en je mag zolang blijven als je wilt. :thumbup:

Tegenwoordig mag je er niet meer zonder gids in.

Marjon
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer