Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis beau: 1e keer rondje Zuid-west Amerika

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
beau
Amerika-ontdekker

Reis beau: 1e keer rondje Zuid-west Amerika

Bericht door beau »

Hallo,

Deze zomer (juli-augustus) wil ik graag het bekende rondje in Zuid-west Amerika maken. Ik heb al tal van boekjes gelezen en ook dit forum bevalt veel waardevolle informatie. Heel handig! Ik heb nu de volgende route uitgestippeld. Ik ben benieuwd of jullie hier nog tips hebben?

1) LA
2) LA
3) LA - "ergens tussen LA en Sedona" (Lake Havasu? Bullhead? ) Of kan je in 1x naar Sedona? Is wel ver, maar misschien mogelijk?
4) Lake Havasu / Bullhead - Sedona
5) Sedona - Grand Canyon
6) Grand Canyon (wandeling / vlot)
7) Grand Canyon - Monument Valley
8 ) Monument Valley - Arches
9) Arches - Capitol Reef
10) Capitol Reef - Bryce
11) Bryce (wandeling)
12) Bryce - Zion
13) Zion - Las Vegas
14) Las Vegas (dagje uitrusten bij zwembad)
15) Las Vegas - Sequoia (ver, maar moet te doen zijn m.i.)
16) Sequoia / Kings Canyon (wandeling / rondrit)
17) Sequoia / Kings Canyon - Yosemite
18) Yosemite (wandeling)
19) Yosemite - SF
20) SF
21) SF
22) SF - LA
23) LA - huis

Planning is dus ca. 3 weken. Ik wil in de periode begin juli tot eind augustus. Hebben jullie tips/advies om juist in juli of augustus te gaan?

Andere nuttige tips zijn ook meer dan welkom.

Bedankt vast.
suusja
Amerikakenner

Re: 1e keer rondje Zuid-west Amerika

Bericht door suusja »

Hoi,

Ik heb geen ervaring met echt wandelen in de Grand Canyon. Ben wel een stukje naar beneden afgedaald, maar als je de hele route wilt lopen, dan ben je een dag onderweg naar beneden, daar kun je overnachten op een camping en een dag weer terug omhoog. De meeste mensen doen dit niet en bezoeken alleen de uitzichtpunten aan de weg. Daar heb je geen 2 overnachtingen voor nodig, dus wellicht kun een dag ergens anders inplannen. Of je moet er nog andere activiteiten willen gaan doen. Een extra dagje yosemite is denk ik wel een must.

Groetjes Susanne
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Een mooie route maar te zal toch nog wat moeten aanpassen.

- 1 overnachting in Moab (arches) is te weinig. De meesten blijven hier minstens 3 overnachtingen.

- Las Vegas - Sequoia: zonde om deze route te rijden, als je in de plaats de route kan rijden die wij op ons rondje deze zomer het allermooiste vonden:
LV - Death Valley (prachtig, ideaal voor een overnachtingen om de hitte van overdag wat te vermijden)
Death Valley - ergens in Owens Valley (bvb. Bishop, Lone Pine): prachtige landschappen
dan via Bodie en prachtige Tioga Pass naar Sequoia.

Misschien kan je Sequoia beter inplannen na Yosemite?

- Waarom wil je LA - San Francisco in één dag rijden? Dit is een flinke rit. En de pacific highway is prachtig met vele bezienswaardigheden. Je kan bvb. overnachten halverwege in San Simeon, vlakbij de zee olifanten !
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

6) Grand Canyon (wandeling / vlot)
Die wandeling zal wel lukken, probeer alleen niet in een dag de hike Rim/River/Rim te doen want dat is zeker in de zomer gekkewerk waar zelfs al doden bij gevallen zijn.
Het vlot gedeelte gaat binnen Grand Canyon NP niet lukken, er zijn wel vlottochten door de GC maar die duren meerdere dagen en starten op in Lees Ferry (onderdeel van Glen Canyon NRA) of vlak bij Glen Canyon Dam.
Je kan vanuit die twee lokaties ook dagtochten boeken maar die komen niet in GC NP.
beau
Amerika-ontdekker

Bericht door beau »

Bedankt voor de tips.

Om boven langs Sequoia en Kings Canyon te rijden (395) heb ik niet ingepland omdat ik dacht dat Sequoia en Kings Canyon beter vanaf de andere kant te bereiken zou zijn (via Fresno of Visilia). Klopt dat?

En is het niet veel te warm om die 395 (of zelfs door Death Valley) te rijden? Of valt dat mee? Ik hoorde dat dit ook niet van alle verhuurmaatschappijen mocht.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

beau schreef: En is het niet veel te warm om die 395 (of zelfs door Death Valley) te rijden? Of valt dat mee? Ik hoorde dat dit ook niet van alle verhuurmaatschappijen mocht.
waarschijnlijk meer dan 50graden :lol: vandaar dat ik ook aanraad te overnachten.
Maar het is - ook owv de hitte - een zinderende ervaring ;-)

zie bvb. ons reisverslag, link hieronder

oh ja, voor de auto verhuur maatschappijen geen probleem. Enkel als je een mobilhome huurt mag het niet.
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 02 jan 2011, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
neuberben
Amerika-ontdekker

Bericht door neuberben »

Ik ben ooit in augustus door Death Valley gereden.

Ontzettend warm (meer dan 40-45 graden was het toen), maar wel de moeite. Was geen probleem voor de autohuurmaatschappij toen (vorig jaar in juni trouwens ook niet) - alleen zien dat je meer dan voldoende water bijhebt en op tijd je auto voltankt. En niet de hele tijd met de airco oprijden zodat de auto niet oververhit raakt.

Overnachten in Death Valley is inderdaad een aanrader, hoewel het zwembadwater eerder aanvoelt als badwater :)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

S&K heeft geen ingang aan de oostkant (US-395) maar er wordt bedoelt dat je de grote bomen ook op verschillende plekken in Yosemite kan bekijken dus niet de (langere) rit via de westkant hoeft te maken.
Het zomerdoorrijverbod voor DV geldt alleen voor huurcampers niet voor personenauto's.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je in 1 dag van Las Vegas naar Sequoia rijdt mis je Death Valley en heb je een vrij saai stuk. Mooier is om via DV en de Tioga Pass naar Yosemite te rijden maar dan mis je Sequoia. In het andere geval heb je eigenlijk voor zowel Sequoia als Yosemite wat weinig tijd. Je zult dus moeten kiezen of je wel of niet Sequoia wilt bezoeken. Zoals gezegd heb je ook in Yosemite sequoiabomen, dus die hoef je niet te missen. Sequoia/Kings Cayon is echter wel meer dan alleen sequoia's.
Als je niet meer tijd uittrekt voor het stuk SF - LA, waarom dan niet in SF eindigen? Dan heb je nog een dag extra om ergens te plannen.

Voor Moab wordt meestal meer tijd uitgetrokken, en die kun je ook wel gebruiken daar, maar ik vind dat je ook wel met een middag en ochtend heel wat kunt doen, zeker als je er in de zomer bent; het is dan al snel te heet om echt veel te wandelen daar.

Ik ben wel benieuwd wat je bedoelt met een vlot bij de Grand Canyon.

Marianne
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

neuberben schreef:En niet de hele tijd met de airco oprijden zodat de auto niet oververhit raakt.
Is toch niet meer zo nu. Die borden 'avoid overheating, turn off AC' staan er al zo lang. De huurauto's van tegenwoordig kunnen heel wat hebben.

Verder idd wellicht wat meer tijd in (en vooral rond) Moab inplannen? Bijv GCanyon inkorten voor een stukje Canyonlands NP; of die geweldige Fisher hike ten N-O van Moab.
Gr, Gerben
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer