Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wat is reëel met kids van 7-9-11?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
aggiepaggie
Amerika-ontdekker

wat is reëel met kids van 7-9-11?

Bericht door aggiepaggie »

Hoi allemaal,

wij willen in augustus 2011 ook naar Californië en de nationale parken.
We willen in 22 dagen het volgende doen: Los Angeles (Santa Monica + 1 pretpark)-via stukje route 66-Grand Canyon- Page- Bryce Canyon-Zion NP- Las Vegas- Via Death Valley naar Yosemite- San Francisco.
Wat is reëel als de kids nog vrij jong zijn en ze niet allemaal even graag in de auto zitten? Wat is het beste tijdstip van de dag om te reizen en hoe kunnen we zo efficiënt mogelijk reizen? Zijn er ook huurauto's met dvd speler en zit er navigatie in of moet je daar zelf voor zorgen?
Als je een auto huurt, gok je dan op een upgrade (ook hoogzomers?) en wat heb je geboekt voor auto: SUV, middenklasse?
Ik zou erg graag iets te weten komen van jullie, alvast bedankt. Ook voor alle reisverslagen trouwens, die helpen ook heel erg.
Groet,
Agnes
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: wat is reëel met kids van 7-9-11?

Bericht door CaroLine »

Toen wij de eerste keer gingen waren onze kinderen 6 en 9 jaar. We hebben in 20 dagen bijna dezelfde reis gemaakt (wij zijn nog van San Francisco naar LA gereden). Het is dus echt wel te doen. Het prettige van deze route is dat de 3 steden (LA - LV - SF) een welkome onderbreking voor de kinderen zijn.
De drie keer dat wij een auto huurden hebben we nooit een gratis upgrade gehad. Onze voorkeur gaat uit naar een SUV. Deze is comfortabel en omdat je hoog zit heb je een goed uitzicht op de weg en de omgeving. Een comfortabele auto is voor ons een must, je zit er tenslotte heel wat uurtjes in.
In verband met het tijdsverschil ben je vroeg wakker, dus vertrokken we ook vroeg.
In 2006 hebben we een camper gehuurd en dat was echt super. De volgende keer zeker weer een camper, zelfs als de kinderen niet meer mee zouden gaan. Het gevoel van vrijheid dat je dan hebt is enorm. Ook voor de kinderen is het erg praktisch. Ze kunnen tijdens het rijden makkelijk een spelletje aan tafel doen.
(voor ons reisverslag zie www.amerikavakantie2006.web-log.nl)
succes!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Agens,

Gokken op een upgrade zou ik niet doen, als dat niet lukt heb je een probleem. Wij hadden met de kinderen een minivan, dat is lekker ruim.
Onze ervaring is dat het rijden met de kinderen erg mee viel. In 2002 waren ze voor het eerst mee, ze waren toen 7 en ,9 en we hadden toen voor beiden een gameboy gekocht. Tegenwoordig zijn er natuurlijk nog veel meer en luxere dingen te verzinnen, maar ik denk dat dat niet eens nodig is. Een fototoestel is ook leuk, dan kijken ze misschien wat meer om zich heen (het valt te proberen :lol: ).

Wat jullie route betreft zou je kunenn overwegen om in SF te beginnen en in LA te eindigen. Dan heb je aan het eind nog iets voor de kinderen om naar uit te kijken.

Navigatie kun je huren maar goedkoper is het om ter plekke iets aan te schaffen. Zonder navigatie gaat het echte ook prima, je zult sowieso een roadatlas of kaart nodig hebben.

Misschien heb je iets aan onze reisverssagen, zie voor ons 2008-verslag de link helemaal onderaan mijn bericht. Daar staan ook de links in naar onze andere reisverslagen.

Marianne
aggiepaggie
Amerika-ontdekker

Nou, vriendelijk bedankt. Het is fijn om te horen dat het echt wel te doen is met jonge kinderen, je niet op upgrades moet gokken en gewoon op tijd moet vertrekken. Ik was eigenlijk ook nog benieuwd of jullie rechtstreeks gevlogen zijn of met tussenstop en hoe is dat bevallen??
Groetjes,
Agnes
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Martin & Marianne schreef: Navigatie kun je huren maar goedkoper is het om ter plekke iets aan te schaffen. Zonder navigatie gaat het echte ook prima, je zult sowieso een roadatlas of kaart nodig hebben.
Waarom? Een digitale kaart voldoet echt prima hoor.

Als je toevallig een (nieuwere) Nokia smartphone hebt dan hoef je je ook geen zorgen meer te maken over navigatie. Wel voordat je vertrekt even de kaarten voor de US en tenminste een navigatiestem op de telefoon zetten (met Ovi suite). Een zuignap houder kan dan ook geen kwaad.

Heb je geen Nokia dan kijken of je een Tomtom (met kaart van de VS) van iemand kunt lenen. Lukt dat ook niet dan kun je er altijd een kopen, bijvoorbeeld bij de eerste Wall-Mart die je tegenkomt. Bij Amazon kost een TomTom One $80 en ik vermoed dat ie in de winkel niet veel duurder zal zijn. Je kunt hem eventueel ook vooraf bestellen en naar je eerste hotel laten sturen. Hoef je alleen de route daarnaartoe vooraf uit te zoeken.

Als je later nog een kaart van Europa er bij koopt heb je ook hier een prima navigatiesysteem.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

aggiepaggie schreef: Zijn er ook huurauto's met dvd speler en zit er navigatie in of moet je daar zelf voor zorgen?
Ik zag dat je ook iets vroeg over DVD spelers. Ik heb nog nooit huurauto's gezien met een DVD speler en schermpjes achterin, want ik ga er even vanuit dat je dat bedoelt. Voor entertainment onderweg zul je dus zelf iets moeten regelen.

Wellicht voldoet een telefoon om films te kijken, al gaat zo'n klein schermpje wel heel snel irriteren. Anders een laptop, alleen moet je wel iets verzinnen om die aan je hoofdsteun te hangen.

Een ander idee is om een kleine 7" tablet PC te kopen, bijvoorbeeld een Android tablet van Archos. Daar kun je films mee kijken en spelletjes op spelen. 's avonds in je hotel kun je, mits je een internet verbinding hebt, ook meteen de tablet gebruiken om te browsen, chatten, skypen, google maps op te raadplegen, de krant te lezen, etc.

Heb je wel nog zo'n tasje nodig dat aan een hoofdsteun kan hangen en eventueel een koptelefoontje.

Archos 70, kost EUR 249. Flink wat geld vergeleken met een simpele auto-dvd speler, maar het is wel veel meer dan een DVD speler en een apparaat waar je nog jaren plezier van zult hebben.

Roel.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ook met de beste navigatie is het altijd verstandig om een papieren kaart/atlas te hebben, electronica staat er om bekent dat het ook stuk kan gaan dan is een papieren uivoering wel zo handig.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben inmiddels 8 camperreizen gemaakt, een paar keer met kids, de laatste jaren zonder. Wij zijn net als CaroLine echte camperfans!

En alle keren hadden we een navigatiesysteem aan boord, maar ik koop elk jaar weer een verse RandMcNally die ik dan zielsgelukkig uitspreidt op mijn dashboard. Heerlijk, de weggetjes zoeken die groene stippeltjes (scenic) hebben in plaats van klakkeloos je TomTom volgen. Die is vooral handig voor de laatste kilometers naar de camping of restaurant.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben deze reis toch regelmatig meegemaakt dat de navigatie het even niet deed doordat we geen signaal kregen of dat we helemaal de verkeerde kant opgestuurd werden. Dan is het heel handig als je weet waar je bent en/of waar je heen wilt. Zorg dus altijd dat je ook een goede kaart bij de hand hebt.

Marjon
aggiepaggie
Amerika-ontdekker

Hoe kun je het rondje Las Vegas, Bryce, Zion , Page , Grand Canyon het handigste maken en hoe lang overal?
Ik ga overigens zeker een goede kaart kopen, Randy mcNally zei je?
Groet,
Agnes
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als je inderdaad in San Francisco zou willen beginnen, zou dit een mooie route zijn.
Als je in L.A. zou willen beginnen, kun je natuurlijk de route omdraaien.:

Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Lee Vining
Dag 8: Lee Vining - Death Valley
Dag 9: Death Valley - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion - Bryce Canyon
Dag 15: Bryce Canyon - Page
Dag 16: Page
Dag 17: Page - Grand Canyon
Dag 18: Grand Canyon - Kingman (Route 66)
Dag 19: Kingman - Los Angeles
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles
Dag 22: Los Angeles - Terugreis

De overnachting in Death Valley heb ik er bewust in gedaan. Indien je niet zo van de hitte houdt, is een overnachting juist ideaal. Dan kun je er voor zorgen dat je tegen de avond aankomt, zodat je in de ochtend voor de hitte aan nog wat highlights van het park mee kunt pikken. Daarnaast is en blijft een overnachting in Death Valley een prachtige en unieke ervaring. Geniet alleen al van zonsondergang en/of zonsopkomst.

Nog even een tip over navigatie: Wij waren dolblij dat we onze TomTom mee hebben genomen. Vooral met het zoeken van je hotel in steden als Los Angeles is het erg fijn met zo'n TomTom.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

vana schreef:Wij hebben deze reis toch regelmatig meegemaakt dat de navigatie het even niet deed doordat we geen signaal kregen of dat we helemaal de verkeerde kant opgestuurd werden. Dan is het heel handig als je weet waar je bent en/of waar je heen wilt. Zorg dus altijd dat je ook een goede kaart bij de hand hebt.
Nog nooit meegemaakt. En je bent er toch zelf bij als je navigatiesysteem een route voorstelt? Het kan geen kwaad om eens een keer uit te zoomen om te kijken wat 'ie verzonnen heeft.

Maar goed. Zelfs als je in tunnels rijdt en geen GPS ontvangst meer hebt, dan nog, je navigatiesysteem heeft ook gewoon een kaart waar je op kunt browsen. En waar je ook meteen POI's kan zien, via points in je route kan toevoegen, etc.! En in het onwaarschijnlijke geval dat je navigatiesysteem stuk gaat heb je vermoedelijk ook nog een telefoon in je zak zitten met wellicht wel een kaart (Nokia), en verder nog een grote kans dat er een laptop mee is waar je dan ook nog een kaart op zou kunnen zetten.

En anders, als echt alles stuk gaat, tja, dan gewoon avontuurlijk en ouderwets. Borden volgen :-) En als je echt in the middle of nowhere bent: in de meeste auto's zit een kompas.

Ik heb al mijn vakantieroutes op digitale kaarten gepland. Meestal Google maps. Een handmatig navigatiesysteem (papieren kaart) heb ik volgens mij voor het laatst in 2000 gebruikt. Vreselijk ouderwets :-)

Roel.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik plan al jaren met Streets & Trips, maar ik vind het heerlijk om op de kaart de reis te volgen tijdens de rit. Door welk dorpje rijden we nu, wat krijgen we hierna, he, wat is dat water, dat soort dingen. Je kan best zonder, maar ik vind het geweldig om een kaart erbij te hebben.
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Wij hebben 2 jaar geleden voor het eerst rond gereisd met auto en hotels/motels met onze kinderen van toen 11 en 12 jaar.

(auto)rijden in de VS vinden ze erg leuk, voor onderweg hadden ze wel een gameboy mee en een MP-3 speler die thuis waren voorzien van muziek. Lekker achter in de auto en regelmatig stoppen.

Wij reden alles met gewone kaarten van Rand Mc Nally, thuis inderdaad een route uitgestippeld met Streets en Trips (een trial versie voor 30 dagen) en een map gemaakt met daarin de routeplanning. Wij reisden met 2 kinderen met een SUV, aangezien je toch lange dagen in de auto zit zo ik een wat grotere auto huren. Je neemt naast je persoonlijke spullen vaak nog iets te eten en drinken meer voor onderweg.

Onze kinderen hadden allebei een vrij goedkope digitale camera gekregen voor de reis, na de vakantie heb ik van deze foto's (aangevuld met enkele foto's van onszelf) voor allebei een digitaal foto album gemaakt. Zo hebben ze hun eigen herinnering en het was leuk om te zien hoe ze allebei de reis anders beleeefd hebben.

Wij zijn wel langer dan 20 dagen geweest, dus daarover kan ik je niet raden, misschien staan er nog wel wat tips op onze site, zie onderschrift.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer