Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Black canyon of the gunnison!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marc de heer
Amerika-ontdekker

Black canyon of the gunnison!

Bericht door Marc de heer »

Hallo,

Ik zit met een aantal vragen over colorado. Half mei vertrekken mijn vriendin en ik voor de tweede keer naar de VS.
Wij vliegen dit keer eerst naar New York, daarna door naar Denver om daarvandaan met de auto naar San Francisco te rijden.
Nu zijn wij vorig jaar in veel verschillende staten geweest, maar Colorado hebben wij nog niet eerder aangedaan.
De bedoeling is om eerst Rocky Mountain np aantedoen, vervolgens door te rijden naar Black canyon of the gunnison np, dan via de
one million dollarroad en via durango richting utah te rijden.
Nu is mijn vraag of er mensen zijn die mij wat info kunnen geven over het Black canyon np. Zoals overnachtingsopties in het park?
Wat moet je absoluut gezien hebben? Wildlife?
Wij gaan met een gewone auto en nemen geen campeerspullen mee, dus alles komt toch op lodges en motels neer!
Tips voor onderweg of alternatieven in colorado zijn ook van harte welkom!

Alvast hartelijk bedankt!! :thumbup:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Black canyon of the gunnison!

Bericht door Rob »

BCotG NP heeft behalve een cam,pground geen overnachtings mogelijkheden je zal hiervoor naar Montrose moeten rijden
Wij zijn in 2003 en 2007 in BCotG NP geweest zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2003.html dag 20 en 21 en http://www.robenannie.nl/reisverslag2007.html dag 13 voor onze bevindingen.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wij hebben overnacht in de plaats Gunnison, in het Holiday Inn. Prima hotel, niet te duur en dichtbij het park. Zeker als je van het noorden komt is dit een geschikte stopplaats.

In het park rijd je vooral de rim-road en stopt bij de uitzichtpunten om te genieten van de uitzichten in de stijle en diepe kloof. Je kunt enkele trails lopen in het park, op de officiele website NPS vind je daarover meer info. Wij hebben de Warner Point gelopen, die vonden we erg de moeite waard door de variatie in uitzichten aan beide kanten van het pad.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Info over het Black Canyon of the Gunnison National Park, zie http://www.nps.gov/blca/index.htm

Wij hebben afgelopen september overnacht in de plaats Montrose, CO, zie http://www.allesamerika.nl/reviews/pers ... e&staat=CO
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ook wij bezochten (in 2009) het prachtige Black Canyon of the Gunnison National Park.
Hier het verslag van die dag en hier onze video van dit deel van de reis. Wij sliepen in Gunnison, best een leuk plaatsje.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wij hebben overnacht in de Rodeway Inn in Gunnison en dat is ons goed bevallen.

In de buurt van Durango is natuurlijk Mesa Verde N.P. een bezoek waard.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Marc de heer
Amerika-ontdekker

Bericht door Marc de heer »

Mensen,

Alvast hartelijk bedankt voor de informatie!!
Vooral de reisverslagen waren leuk om te lezen.

Marc
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Box canyon falls waren ook wel leuk om onderweg ff mee te pikken (bijna in de helft tss. Montrose en Durango)

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Harley
Amerikafan

Bericht door Harley »

wij hebben in 2008 geslapen in Gunnison maar wij reden toen van Ouray naar de Rocky Mountains. ALs jullie eerst dit park bezoeken kan je overwegen om in Hot Sulpher Springs te overnachten. Er is daar een heel idyllisch hotelletje in victoriaanse stijl en met een uitstekend restaurant. De highway 70 door Glenn canyon is ook de moeite om te rijden en even voorbij Grand Junction ligt Fruita. Misschien niks bijzonders maar het daargelegen Colorado NM is best wel een bezoek waard en na afloop een bezoekje aan het chinees restaurant voor een war won ton soep. Wij rijden in 2011 speciaal langs daar om er nog eens te eten. Verder kan je dan de 50 nemen naar Montrose, de Black Canyon bezoeken (neem vooral de steile weg eens naar beneden, begint aan de ingang) en dan langs de 550 naar Ouray. Wij hebben daar geslapen in de Hot Springs Inn, warm aanbevolen! In Ouray kan je een mooie wandeling maken in het Box canyon park, ligt verder op de weg naar Silverton. De Million Dollar Highway gaat dan verder naar Silverton langs enkele ghosttowns. Silverton is zeer toeristisch maar wel een bezoekje waard, ga vooral iets drinken in de Bent Elbow. Als je geluk hebt speelt daar de pianist aan een tingel tangel piano. Als je dan verder rijdt naar Durango zal je een route gereden hebben die als een van de mooiste is.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Lilo schreef:Box canyon falls waren ook wel leuk om onderweg ff mee te pikken (bijna in de helft tss. Montrose en Durango)

Lilo
Bedoel je niet Box Canyon in Ouray? Dat is in mijn ogen één van de grootste tourist traps in die omgeving. Veel mooier zijn de Cascade Falls in Ouray.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

ik heb vorig jaar een afdaling gedaan naar de rivier, hiervoor heb je een permit nodig van bij het visitor centre.

het eerste stuk is een mooi onderhouden pad, verder is het meer een sleuf waar het water langs naar beneden loopt en veel losse stenen.
bij het visitor centre krijg je een duidelijke uitleg hoe je de afdaling moet aanpakken. je doet een ongeveer een ganse dag om af te dalen en terug naar boven.
Harley
Amerikafan

Bericht door Harley »

dat is dus blijkbaar een andere. Wij zijn met de moto langs een asfaltweg met hellingsgraad 16 % naar beneden en naar boven gereden, zonder permit.
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

Harley schreef:dat is dus blijkbaar een andere. Wij zijn met de moto langs een asfaltweg met hellingsgraad 16 % naar beneden en naar boven gereden, zonder permit.
in het verleden heb ik hier idd ook over gelezen, maar dit zou een weg zijn die net buiten het park ligt. hier heb ik mij verder niet over geïnformeerd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Klopt dat is de East Portal Road, de laatste mijlen liggen in het Curencanti NRA je komt zo bij de dam uit die daar ligt en het stuwmeer vormt van het Curencanti NRA.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik heb dit jaar (nog net) ook bc of gunnison np bezocht. Vond het er prachtig, vooral de uitzichtpunten en de wilde bloemen,ben na het bezoek na ouray gereden wat een heerlijk plaatsje was, was geloof ik wel een uurtje rijden ofzo, maar ach wat is dat nu. En daar is het heel mooi victoriaans en gezellig uit eten, en vergeet niet de warme baden in ouray, heerlijk...kon de allerwarmste persoonlijk niet aan, maar lekker was het wel..... Ik sliep zelf in het ouray hotel wat in een oud gebouw midden aan mainstreet lag....ja een mooi plekkie, verdient zeker een bezoek....
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Jasmino schreef:
Lilo schreef:Box canyon falls waren ook wel leuk om onderweg ff mee te pikken (bijna in de helft tss. Montrose en Durango)

Lilo
Bedoel je niet Box Canyon in Ouray? Dat is in mijn ogen één van de grootste tourist traps in die omgeving. Veel mooier zijn de Cascade Falls in Ouray.
Kan goed zijn, maar toch viel het mee! En er was niet echt veel volk, daarentegen veel eekhoorntjes waren er wel en dat is altijd een surplus!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

het eerste stuk is een mooi onderhouden pad, verder is het meer een sleuf waar het water langs naar beneden loopt en veel losse stenen.
bij het visitor centre krijg je een duidelijke uitleg hoe je de afdaling moet aanpakken. je doet een ongeveer een ganse dag om af te dalen en terug naar boven.
Heeft iemand recent nog de afdaling naar beneden gedaan en wat meer info? Ik wil de afdaling ook gaan doen, maar ga 'm alleen doen en vroeg me met het oog op veiligheid af of je niet de enige op een dag bent die zoiets doet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer