Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

fauna in westkust usa op rondreis

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nightwing
Amerika-ontdekker

fauna in westkust usa op rondreis

Bericht door nightwing »

Hey iedereen

Ik had nog een interessant vraagje.

Alles ivm de reis is al geregeld maar nu vroeg ik mij af hoe het zit met insecten en spinnen tijdens de trip.
Kunnen we ons aan onverwachte bezoekjes verwachten in de motels rond de natuurparken of valt dit mee?
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: fauna in westkust usa op rondreis

Bericht door Lilo »

Hallo,

In de hotels heb ik nog nooit spinnen gezien of vieze insecten. Maar goed ook! Brr!
In bepaalde parken soms wel, hoewel dat heel goed meevalt.
Tijdens een shortcut van Kingscanyon/sequioa naar Visalia hebben wij, tegen het vallen van de avond, 7 vogelspinnen de weg zien oversteken. In het begin waren we niet zeker wat het was, maar na de 3e spin hadden we het wel goed gezien. Achteraf heb ik ergens gelezen dat het waarschijnlijk allemaal mannetjes zijn die op zoek zijn naar een vrouwtje. Zijn toen wel niet kunnen stoppen voor een foto, de weg was zo bochtig, dat er nergens mogelijkheid was tot stoppen, en het werd ook heel vlug donker. Jammer eigenlijk dat ik daar geen foto's van heb.
Tijdens de hike Fiery Furnace in Arches hebben we ook een paar zwarte weduwen gezien, zijn maar heel klein, maar wel heel gevaarlijk. Vogelspinnen zijn veel groter maar zo goed als onschadelijk.
Slangen zijn we al verschillende keren tegengekomen, 1 grote in de Grand canyon, ze stak het Bright angel trail over en 1 in Smith Rock SP, in Oregon (waar ik bijna op trapte).
Als je tijdens een hike ergens stopt om uit te rusten, moet je altijd goed opletten waar je gaat zitten en waar je je handen plaatst. Enge beestjes houden van spleten en losse rotsen om onder en tussen te kruipen.
Maar dat valt eigenlijk allemaal reuze mee hoor. Ik ben namelijk ook niet zo'n artiest op het gebied van critters!

Alvast veel plezier,
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hebben deze zomer geen enkele spin tegengekomen in het zuidwesten.
Eén heel kleine slangetje tegengekomen op wandeling, en natuurlijk wel veel hagedissen maar die zijn erg leuk!
En verder ook geen last gehad van vieze kleine beestje of zo :wink:
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

ik ben het volgende tegengekomen in het zuidwesten; vogelspin, black racer snake en western diamondback ratelslang(saguaro np), bark scorpion (kodachrome basin sp), enkele beren (yosemite np) en dan nog een heleboel minder gevaarlijke dieren en vogels enz. toegegeven, het maakt mijn reis er veel leuker op. ik ben echt gefascineerd door die creepie beestjes!
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Insecten: op hoge plekken in Death Valley (Dante) en JTree (Keys View) hadden we last van wespen. Dit was voornamelijk op de parkeerplaatsen en het was in de zomermaanden; zeker bij het in en uitstappen behoorlijk irritant. Tip als je ze wil vermijden: parkeer iets verder en loop een stukje om.
Gr, Gerben
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer