Anita schreef:Hoi Anice!
Ik ben voor mijn dochter van 4 (bij vertrek naar de USA 4½ jaar) ook een reisplakboek aan het maken!
Voor onszelf doe ik dat ook altijd, het is dan meer een logboek/dagboek, waarin werkelijk alles bijgehouden wordt. Voor ons dochtertje maar ik er nu ook eentje, maar dan om te laten zien waar we precies heengaan, wat we gaan doen, waar het ongeveer ligt enzovoorts. Natuurlijk met een hoop knipsels.
Misschien een overbodige tip: ik heb een hoop reisgidsen van het reisbureau helemaal verknipt. Daar staan een hoop knipsels in hoor!
Als je nog tips voor me hebt: Altijd welkom!!!
Groetjes,
Anita
Hoi Anita en Anice,
3 jaar geleden heb ik voor de kids ook een plakboek gemaakt ter voorbereiding op de reis. Ze waren toen 5 en 9 jaar. Ik heb toen ook heel veel reisgidsen van het reisbureau verknipt.
Waar we bij de voorbereiding ook erg veel aan hebben gehad zijn de videobanden van Bassie en Adriaan in Amerika (4 stuks). De kinderen voor het prachtig om te zien en alles wordt op hun niveau uitgelegd! In Amerika herkenden ze veel van de video's.
Dit jaar weten ze wat hun te wachten staat. Nu gaan ze zelf in Amerika een dagboek bijhouden! Elk jaar voor de vakantie maken we een "vakantieslinger". We nieten de uiteinden van strookjes gekleurd papier aan elkaar en verbinden deze door andere strookjes papier. Op elke rondje schrijf ik het aantal nachtjes dat ze nog moeten slapen. Iedere ochtend mogen ze een rondje afscheuren. Deze slinger hangt elk jaar in onze woonkamer en hoort gewoon bij de vakantievoorpret. Mocht er iets speciaals zijn op een bepaalde dag dan vermeld ik dit ook op de slinger (vaderdag, schoolreisje, verjaardag etc.). De slinger wordt versierd met stickertjes en ziet er heel vrolijk uit.
Voor de thuisblijvers maak ik dit jaar een scheurkalender.
Op elke pagina (1 A4 pagina per dag) zet ik fotootjes van de plek waar wij die dag naartoe gaan en naam, adres, tel.nr. van het hotel waar we overnachten.
Ook vluchtgegevens vermeld ik op deze kalender.
Ook zet ik op iedere pagina het aantal nachtjes dat opa en oma nog moeten slapen voordat ze de (klein)kinderen weer zien.
groetjes, Carola