Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Diego

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hansvandijk
Amerika-newbie
Contacteer:

San Diego

Bericht door hansvandijk »

Hey mede-reizigers en/of Amerika liefhebbers,

Via dit topic wil ik mensen er even op wijzen dat ze bij een rondreis door (zuid-west) Amerika ZEKER San Diego niet over mogen slaan! Ik heb de laatste tijd veel mensen gesproken over California en wat zij hier moeten doen, vandaar dat ik even een blogpost over deze schitterende stad geschreven. Ik heb zelf 1.5 jaar in San Diego gewoond en ben echt compleet verliefd op deze stad, hopelijk kan ik de passie straks met jullie delen!

San Diego, een wereldstad op de grens van Californië en Mexico, in de schaduw van Los Angeles en daarom vaak overzien door toeristen. Een metropool met bijna 3 miljoen inwoners en dus de 8e grootste stad van de Verenigde Staten. Altijd lekker weer gecombineerd met het beste van Amerika en Mexico, dus heerlijk eten en een schitterende levensstijl en atmosfeer. Californië to the max. Niet voor niets heet San Diego ook wel “America’s finest city”

Tot zover deze city marketing. Ik heb deze blog post om twee redenen geschreven, ten eerste om mensen nou eens duidelijk te maken dat ze echt naar San Diego moeten als ze in Californië zijn en ten tweede wat must-see’s als ze er dan zijn

Lees meer op: http://www.anythingmatters.nl/post/san-diego
http://www.anythingmatters.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wim Stevens
Amerika-ontdekker

Re: San Diego

Bericht door Wim Stevens »

Ik moet eerlijk bekennen dat wij bij onze eerste rondreis van volgend jaar geen San Diego op het programma hebben :)

Als we het in het programma opnemen, hoeveel dagen zouden we er dan het best voor vrijmaken?
Laatst gewijzigd door Wim Stevens op 14 dec 2010, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik ben blij dit te horen! :D Er is een grote kans dat ik in juli a.s. een weekend naar San Diego toe ga (en ik wil eigenlijk toch graag Tijuana even in, kijken of het doorgaat).

Als het doorgaat komen ik en een vriend op vrijdagmiddag/avond aan en gaan we zondagavond terug (we hebben dus 2 dagen). Wat mogen we absoluut niet missen?

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

:thumbup:

Wij gaan in maart naar San Diego! ik ben benieuwd!
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door plume »

Wij zijn afgelopen oktober in San Diego geweest. Een dag hebben wij heerlijk rondgezworven langs de Haven, het Gaslamp Quarter met zijn leuke restaurantjes en barretjes en natuurlijk niet te vergeten Oldtown, wat wel erg toeristisch is, maar toch leuk is om gezien te hebben. Hier vind je ongelooflijk veel Mexicaanse restaurantjes.
Wij hebben ook nog een bezoek gebracht aan een tot museum omgebouwd vliegdekschip de MS Midway. Dit is heel mooi gedaan en met een audiosysteem ga je heel het schip rond tot aan de brug toe. Wij vonden dit heel leuk om gezien te hebben. De tour duurt ongeveer 3 a 4 uur. Voor de liefhebber heb je ook nog Sea World. Een leuk park om een groot gedeelte van de dag door te brengen. De orkashow is zeker een aanrader. San Diego Zoo schijnt ook verschrikkelijk mooi te zijn, maar helaas hadden wij maar 2 dagen en ja dan moet je keuzes maken.
Je ziet San Diego is zeker een bezoek waard en je kan hier makkelijk 2 of meer dagen rond kijken. Wij zelf vonden het qua stad veel leuker dan Los Angeles.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

De San Diego Zoo is een fantastische dierentuin, veel groter dan onze Antwerpse zoo, er rijden zelfs bussen. En Sea World, wij vonden het helemaal niet leuk maar gewoon superfantastisch leuk. De show met de orca's is wel minder spectaculair dan vroeger : de begeleiders duiken niet meer mee met de orca's het water in.

Jacques
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij hebben boottocht gemaakt via: http://www.hornblower.com/hce/port/over ... harbortour. De boot maakt eerst tocht langs het zuiden, komt dan weer bij de haven en gaat dan een tocht langs het noorden van stad maken. Je kunt een van de twee kiezen óf een tour van beiden doen en dan kun je gewoon blijven zitten :).. Wij vonden het een leuke aanvulling op het bezoek aan de stad.

Verder is Balboa Park erg leuk om een poosje doorheen te slenteren en lekker wat te zitten!

Wij vonden het een enorm leuke stad, hele fijne sfeer en aardige mensen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Kopje koffie en een taartje in Hotel Del, en logeren op Shelter Island. Een dagtocht naar Julian (niet vergeten een apple pie te kopen) en naar Anza Borrego DSP en nog even naar Cabrillo NM voor ocean en city views. Wie SS MIdway bezoekt, ook even doorlopen voor Bob Hope en de Sailor en zijn liefje...
Yeehaw
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Yeehaw schreef:de Sailor en zijn liefje...
Die zijn niet echt te missen ;)
hansvandijk
Amerika-newbie
Contacteer:

Goed te horen dat ik niet de enige ben die deze stad zo mooi vind :)

Voor mensen die een planning samen proberen te stellen: Met 1 nacht San Diego doe je het eigenlijk iets te kort, ik zou zeker 2 nachten pakken. Met 2 nachten kun je wel de meeste echt toeristische dingen doen (de MS Midway is inderdaad leuk om even te doen bijvoorbeeld). Wil je echt even de rust van San Diego pakken en ook bijvoorbeeld Mission Beach, La Jolla (MUST!) Sea World en/of de San Diego Zoo, etc, pakken dan misschien 3 nachten? Denk ook niet dat je heel veel langer nodig hebt, want er is in California natuurlijk nog heel veel te zien. Leuke route vanuit San Diego is door de woestijn naar Tuscon, dan naar Sedona, Grand Canyon, Vegas.

Ik heb veel tips en must see's in mijn blog opgenomen: http://www.anythingmatters.nl/post/san-diego

UPDATE: nu ik er heel even over na denk, ik denk dat de meeste mensen aan 2 nachten wel genoeg zullen hebben. Even er van uitgaande dat de meeste mensen zo'n 21 dagen rondreizen, dan heb je natuurlijk een tijdsdruk. Ik zou dus 2 nachten proberen te pakken. Kom je 's middags bijv. vanuit LA aan, heb je een avond, dan een volle dag, dan een ochtend en in de middag bijvoorbeeld verder rijden naar Tuscon (Arizona).
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Niet overdrijven Hans. Van SD naar Tucson neemt ten minste 6-7 uur afhankelijk van de stops en SD traffic dus dat doe je niet even in een middag. En op een route van 21 dagen zie ik zelden mensen via Tucson naar GC rijden.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ik boekte volgend boottochtje in san diego
http://www.speedboatadventures.com/
Met je eigen speedbootje achter de gids de baai door. 8)
Op mijn san diego verlang lijstje staan natuurlijk ook wandelen door het oude stadsdeel, gaslamp quarter en balbao park.
Seaworld gaan we skippen en de zoo, dat weet ik nog niet...

Een vraagje: onze boottocht is in het noorden van de haven. Is het een goed idee om van daaruit te voet door old town, balbao park enzovoort te voet af te dalen naar gas lamp quarter. (ons hotel is de best western bayside tussen gaslamp quarter en seaport). Of kunnen we beter de auto nemen om tussen de verschillende stadsdelen te rijden?
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Ik zou aanraden om de trolleytour te doen. Je komt langs alle belangrijke bezienswaardigheden en je kunt overal op/afstappen. Je begint in de Old Town wat ook leuk is om een uurtje door te brengen
Fan of the U.S.A.
hansvandijk
Amerika-newbie
Contacteer:

Yeehaw schreef:Niet overdrijven Hans. Van SD naar Tucson neemt ten minste 6-7 uur afhankelijk van de stops en SD traffic dus dat doe je niet even in een middag. En op een route van 21 dagen zie ik zelden mensen via Tucson naar GC rijden.
Wij hebben 5 jaar geleden een 3-weekse rondrit gedaan door het zuidwesten en we hebben toen die route gedaan. Zijn 's ochtends vanuit SD vertrokken (ok, je hebt dan niet veel tijd meer in SD die dag), 's avonds in Tuscon aangekomen en volgende dag weer verder gereden naar Sedona, daar vandaan volgende dag naar de grand canyon. Was echt prima te doen en fantastische route..
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

de trolley tour heb ik van gelezen maar is blijkbaar een aanrader :thumbup:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik ben er een weekend geweest en vond het inderdaad ook een hele leuke stad. Heel schoon ook en er was een hoop te beleven. Wij zijn ook nog even de grens met Mexico over geweest, naar Tijuana. Dat was ook wel een belevenis en toch een heel ander Mexico dan ik eerder had gezien. En wat een contrast met San Diego. Maar inderdaad, probeer San Diego zeker mee te pikken.
"Keep Georgia On Your Mind"
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Heeft iemand hier misschien aanbevelingen voor een leuk centraal gelegen (niet aan het strand) hotel?
Niet al te duur (over de $100,-)?
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dit is een prachtig hotel (maar wegblijven in het weekend). http://www.halfmooninn.com/ Paar mijl naar de luchthaven, de City en Seaworld. De kamers hebben een volledige keuken. Wij hadden een kamer meteen aan de jachthaven. Geweldig!
Yeehaw
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ik heb geboekt (voor over een maand :clap: ) bij de Best Western Bayside Inn, voor de parking en de ligging, en ik denk ook een goede prijs-kwaliteit verhouding...

maar ga ook nog even naar de suggestie van yeehaw kijken
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

pushirubiano schreef:Heeft iemand hier misschien aanbevelingen voor een leuk centraal gelegen (niet aan het strand) hotel?
Niet al te duur (over de $100,-)?
Wij zaten in Sheraton Mission Valley, een uitstekend hotel met grote kamers. Volgens mij waren we vanaf daar in 10min rijden bij de Zoo, Sea World en het centrum. Aanrader.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer