Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ketuhclub: Autotrip 25 dagen (aug 2011)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis Ketuhclub: Autotrip 25 dagen (aug 2011)

Bericht door jolanxyz »

Leuke route. De afstand L.A. - Palm Springs is niet zo groot, dus je kunt voor die tijd nog wat sightseeing in L.A. doen. Want in die stad verblijf je verder amper.
Mr. JJ
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mr. JJ »

Afbeelding

* kilometers van 13 augustus komen te vervallen (dubbel).

Ben even aan het stoeien met de route en heb een aantal vragen:

- Komen we nu tijd tekort in Page?
- Is het haalbaar, inclusief tijd voor bezienswaardigheden, om van Monument Valley (via Natural Bridges - Capitool Reef - Torrey) naar Bryce Canyon te rijden voordat het donker is (i.v.m. de route over de UT 12)?

Ik wil hiermee het volgende bereiken: Dag extra in Page, dag minder in Bryce Canyon (stuk van Torrey naar Bryce komt dus bij 8 augustus) en toch op vrijdagavond in Las Vegas aankomen.

Verder zou een dag Las Vegas eraf kunnen voor een dag extra is Yosemite of San Francisco of Santa Monica (of iets anders op de route dat na LV ligt).

Groet Johan
Laatst gewijzigd door Mr. JJ op 12 dec 2010, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Mr. JJ
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mr. JJ »

jolanxyz schreef:Leuke route. De afstand L.A. - Palm Springs is niet zo groot, dus je kunt voor die tijd nog wat sightseeing in L.A. doen. Want in die stad verblijf je verder amper.
Ik verwacht dat we aan een volle dag in LA voldoende hebben. De bezienswaardigheden hebben we volgens mij vrij snel gezien. Misschien dat we nog kaarten kunnen krijgen voor een sportwedstrijd (indien ze die datum spelen). Ik was dus aan het denken om de dag van aankomst al ergens in het oosten van LA te gaan zitten. Zodat we de dag erna al wat tijd/afstand hebben gewonnen. We kunnen dan vervolgens naar Palm Springs rijden en daar een bezoek aan brengen (incl de aerial tramway en de cocktailbar boven :P). Laatste zal ook van het weer afhangen i.v.m. het uitzicht dat we dan wel/niet hebben. Mij lijkt het ook handig om Joshua Tree Park die dag nog te bezoeken en daarna door te rijden naar Needles.

Ik moet wel zeggen dat ik me nog niet echt heb verdiept in Palm Springs en weet niet of hier nog meer te doen is? Het voorstel van Sjoerd was om daar meteen ook te overnachten en de volgende dag Joshua Tree Park te bezoeken en daarna doorrijden naar Grand Canyon Village. Ik weet nog of Sjoerd daarover al heeft nagedacht of dat hij eventueel Joshua Tree park ook de eerste dag wil bezoeken om vervolgens een stukje terug te rijden naar Palm Springs? Verder weet ik niet of we dan moeten rijden in het donker (richting Grand Canyon) en misschien ook nog het gedeelte over route 66 in het donker moeten rijden?

Groet Johan
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

18 augustus heb je een probleem je kan Sequoia & Kings Canyon NP namelijk niet in vanaf de oostkant.
Over het rijden in het donker, behalve dat het niet prettig is ivm mogelijk wildlive op de motorkap is het ook nog erg jammer van je route (zeker R-66)je zien namelijk helemaal niets van de omgeving.
Vorige week kwamen wij uit Death Valley en vielen we bij Shoshone in het donker, de laatste 90 mijl naar LV zagen we dus alleen de weg erbuiten zag je helemaal niets, dit was door mij zo gepland omdat we deze route in het voorjaar ook al een keer gedaan hadden zodat we de omgeving al kende en zo al het daglicht in DV konden benutten.
Wel had ik er rekening mee gehouden dat we nog een stuk over zeer bochtige bergwegen moesten voordat we het park uitwaren die heb ik dus nog bij daglicht kunnen doen en zou ik echt niet in het donker willen proberen.
Mr. JJ
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mr. JJ »

Rob schreef:18 augustus heb je een probleem je kan Sequoia & Kings Canyon NP namelijk niet in vanaf de oostkant.
Waar haal je dit zo snel vandaar Rob? Ik zie het op de site van Sequoia / Kings nergens staan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Simpel genoeg; er loopt geen weg. Had je al de tip gekregen om een kaart te kopen? Zo niet, bij deze.
Je kunt het ook zien op de kaart van Kings Canyon/Sequoia op de NPS-site, zie hier.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mr. JJ schreef:
Rob schreef:18 augustus heb je een probleem je kan Sequoia & Kings Canyon NP namelijk niet in vanaf de oostkant.
Waar haal je dit zo snel vandaar Rob? Ik zie het op de site van Sequoia / Kings nergens staan.
Laten we het er op houden dat deze regio niet geheel onbekent terrein is :wink:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je komende uit LA eerst met de aerial tramway de berg opgaat en dan nog Joshua Tree gaat bezoeken kom je die dag (anders dan laat in de avond) niet meer in Needles aan vooral niet als je dwars door Joshua Tree gaat rijden naar I10 en dan via Vidal Junction en us95. Een dergelijke route de dag na aankomst lijkt mij niet verstandig.
sjoertjuh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door sjoertjuh »

Yeehaw schreef:Mooie route. Het eindpunt zal wel Los Angeles zijn ;)
Eindpunt moet inderdaad LA zijn i.p.v. SF ja ;)
Dude schreef:...wat me wel opvalt is dat er plots maar 2 dagen Las Vegas zijn terwijl er eerst over 4à5 dagen gesproken werd. Hoeft natuurlijk niet als jullie allemaal overeen komen want het is nu een prachtige route.
Wil je toch een dag LV meer kan je een volle dag Bryce overslaan en het daar doen met één overnachting. Bryce kan best in een namiddag en de voormiddag de dag erna.
Jullie gaan zowiezo een prachtige reis maken!
Denk dat ik Bryce dan wat korter doe, om toch lang genoeg in LV te verblijven. Is lastig; blijft keuzes maken wat we willen doen en hoe lang. Maar een dag meer LV kan geen kwaad na een paar dagen NP :)
Yeehaw schreef:Plus nog een dag SF. Je doet jezelf te kort maar de thread wordt wel lekker lang zo.......
Wat bedoel je daar precies mee Yeehaw? Een dag extra SF inplannen?
jolanxyz schreef:Leuke route. De afstand L.A. - Palm Springs is niet zo groot, dus je kunt voor die tijd nog wat sightseeing in L.A. doen. Want in die stad verblijf je verder amper.
In mijn route wilde ik de eerste dag een paar dingen in LA doen en de laatste dag (voordat we 's avonds vertrekken) ook. Dan denk ik dat we wel alles gezien hebben in LA.
Yeehaw schreef:Als je komende uit LA eerst met de aerial tramway de berg opgaat en dan nog Joshua Tree gaat bezoeken kom je die dag (anders dan laat in de avond) niet meer in Needles aan vooral niet als je dwars door Joshua Tree gaat rijden naar I10 en dan via Vidal Junction en us95. Een dergelijke route de dag na aankomst lijkt mij niet verstandig.
Josue Tree NP wilde ik eigenlijk dezefde dag doen als Palm Spings. Vervolgens daar in de buurt ergens overnachten. Dan hebben we de dag erna een volle dag om door te rijden naar Grand Canyon NP.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

sjoertjuh schreef:
In mijn route wilde ik de eerste dag een paar dingen in LA doen en de laatste dag (voordat we 's avonds vertrekken) ook. Dan denk ik dat we wel alles gezien hebben in LA.
Dat hangt dan heel sterk af van je vliegtijden. De dag van aankomst kun je vergeten als dag dat je nog wat doet. Je komt ergens in de middag in L.A. aan, maar je bent dan al rond de 24 uur op door alle tijdsverschillen. Als je non-stop hebt gevlogen moet je nog minstens een uur of 2 tellen voor je door de immigratie/douane bent, je auto hebt opgehaald en je hotel hebt gevonden. En dan mag er nog niets geks gebeuren. Om dan nog een paar uur in een vreemde stad rond te kijken, zou ik niet doen als mijn hoofd tolt van de vermoeidheid. Ik kies meestal een vlucht die ergens diep in de middag, voor in de avond aan komt zodat ik na aankomst in het hotel niet meer hoef te doen als wat eten, blokje lopen (of zwemmen als er een zwembad is en daar kies ik vaak het aankomst hotel wel op uit) en wat tv kijken. Ook de dag van vertrek moet je rekenen als een deels verloren dag, afhankelijk van hoe laat je vliegt. Je moet toch de auto inleveren en de gebruikelijke tijd rekenen voor het inchecken, bagage inleveren, security etc.
sjoertjuh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door sjoertjuh »

Klopt inderdaad. De eerste dag doen we niets (we komen aan om 16.40 uur). Dan alleen door de douane heen, bagage pakken, auto ophalen en naar 't hotel. Deze dag is ook 'verloren'. Achteraan heb ik wel een dagje LA ingepland voordat we vertrekken. Vlucht gaat pas om 19.30 uur, dus 's morgens kunnen we nog dingen doen (en de dag ervoor).
Laatst gewijzigd door Rob op 12 dec 2010, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Mr. JJ
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mr. JJ »

Alternatieve route

Gezien de hoeveelheid moois in Sequoia en Kings Canyon wat te zien is toch maar weer eens gekeken naar een alternatieve route. De route t/m Las Vegas komen we wel uit denk ik maar na Las Vegas zitten we een beetje in de knel met de tijd.

Afbeelding
Afbeelding

In bovenstaande route is nu Sequoia NP en Kings Canyon NP opgenomen. Las Vegas is ingekort tot 3 volle dagen en Lee Vining is een tussenstop geworden om toch Bodie te kunnen bezoeken.

De planning is dan als volgt:

Las Vegas - Death Valley: Vroeg vertrekken en deze dag alles in Death Valley doen wat we willen doen.
Death Valley - Sequoia NP : Wederom vroeg vertrekken en de zonsopgang nog meepakken in Death Valley. Vervolgens lange weg naar Sequoia waarna we nog even tijd hebben.
Sequoia NP - Kings Canyon NP: Deze dag Seqouia NP bekijken en op einde van de dag naar Kings Canyon NP rijden.
Kings Canyon NP - Yosemite NP: Deze dag Kings Canyon NP bekijken en dan eind van de dag naar Yosemite NP
Yosemite NP: Hele dag Yosemite
Yosemite - SF Vroeg vertrekken naar Lee Vining / Bodie en dan op einde van de dag richting SF (in het donker; is interstate dus maakt niet uit).

De afstanden die we maken maakt op zich niks uit omdat we gemakkelijk kunnen afwisselen. Probleem is de vroeg ondergaande zon in Sequoia en Kings canyon in verband met het hooggebergte. Opties tot schuiven zou kunnen zijn om Las Vegas nog een dag in te korten of eventueel LA.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Of het rondje omdraaien :lol:
Mr. JJ
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mr. JJ »

Niet eens zo'n gek idee Rob. Nu hebben we een druk 2de deel en door het om te draaien hebben we een 'rustig' 2de deel van de reis. Tevens ook in het weekend in LV :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mr. JJ schreef:Yosemite - SF Vroeg vertrekken naar Lee Vining / Bodie en dan op einde van de dag richting SF (in het donker; is interstate dus maakt niet uit).
Dit is een erg lange dag; qua reistijd alleen al een uur of 8, maar je zult toch ook langs de Tioga road iets willen zien of nog een wandeling maken. Dan minstens een uur voor Bodie uitrekken, misschien ook nog Mono Lake, tussendoor ook nog eens eten. Het lijtk me jammer om het allemaal zo gehaast te moeten doen.
Kijk eens of het niet korter is om eerst naar Yosemite te gaan (na DV, en Bodie) en dan vanuit Yosemite via Kings Canyon/Sequoia naar SF.

Marianne
Mr. JJ
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mr. JJ »

Martin & Marianne schreef: Kijk eens of het niet korter is om eerst naar Yosemite te gaan (na DV, en Bodie) en dan vanuit Yosemite via Kings Canyon/Sequoia naar SF.

Marianne
Goede tip, zal het vanavond eens uitzoeken :)
Mr. JJ
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mr. JJ »

Route zoals voorgesteld door Marianne

Afbeelding
Afbeelding

Is al gunstiger lijkt me zo.

Groet Johan
Mr. JJ
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mr. JJ »

Ik ben voor een huurauto aan het kijken en nu kwam ik de Chevrolet Tahoe tegen op usareisen.de.

Nu staat er bij de voorwaarden het volgende:

''Gebühr für alle zusätzlichen fahrer über 25 jahre''

Moeten we nu minimaal 26 jaar zijn (wat we niet zijn tegen die tijd)? Normaal in 24-25 jaar de leeftijdsgrens voor toeslag of niet.

Ja, mijn Duits is niet goed :wink:

Groet Johan
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

De autohuur is voor de huur met 1 bestuurder, je moet dus als je met meerdere bestuurders wil rijden extra betalen.
Behalve als je in California gaat beginnen want daar zijn de extra bestuurders gratis.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Onder de 25 betaal je een toeslag, ook als het een extra bestuurder is. Dus als je die niet betaalt, laat dan een eventueel 24-jarige NIET rijden. Je bent niet verzekerd op het moment dat er iets fout gaat en ook de beste bestuurder weet dat een ongelukje in een klein hoekje zit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer