Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ketuhclub: Autotrip 25 dagen (aug 2011)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Ketuhclub: Autotrip 25 dagen (aug 2011)

Bericht door johan1973 »

Aan de noordwestkant van Salton Sea zitten o.a. het Sea and Sun Motel en Ray & Carol's Motel. Kleine motels. Zag er wel aardig uit (en flink wat goedkoper dan Borrego Springs), maar Salton Sea is deels vergane glorie, deels in handen van projectontwikkelaars (die reclame maken voor goedkope huizen) en er is wat tuinbouw aan de noordkant. Leuk met de spoorlijn aan de oostkant waar je lange treinen kunt bewonderen en Salvation Mountain bij Niland. Maar om eerlijk te zijn zou ik in augustus niet in die hitte van het zuiden blijven hangen en zo snel mogelijk naar de Grand Canyon gaan en meer tijd besteden aan parken die in de bergen liggen zoals Bryce (ook daar zal het warm zijn om te wandelen). Joshua Tree, Tuscon en Phoenix zou ik in augustus nooit bezoeken. Bryce Canyon juist wel! De tramway bij Palm Springs lijkt me wel weer mooi in de zomer (zelf nog niet gedaan).

De route van Bart/Dude is een goede basis. In plaats van al die dagen in Vegas zou ik dan een dag extra over de kustroute doen (Santa Barbara is prima) en nog een stuk van Utah meenemen.

Overnachten in Death Valley is altijd bijzonder (http://www.xanterra.com) en anders in Lone Pine. Neem de tijd voor de route van Death Valley naar Yosemite. Bishop, Mammoth Lakes en Lee Vining zijn ook nog opties (allen lijken me beter dan Independence) mocht je nog naar Mono Lake en Bodie willen. Lake Tahoe zat in onze eerste reis, voor een rustdag, maar wanneer dat ten koste gaat van
Yosemite dan zou dat zonde zijn. Yosemite kost aardig wat tijd...

Johan
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

vana schreef:Waarom hebben jullie met vier mannen 8 koffers nodig?
Is mij ook een raadsel. Je kunt bij sommige motels je was doen. Spaar quarters voor de wasmachine en droger. In Page kun je gezellig met natives in de laundries in de buurt van Safeway je wasje draaien. Overigens vind ik de Wal*Mart beter dan Safeway. Safeway zit in het centrum. De Wal*Mart zit aan de rand van Page aan de weg richting Grand Canyon. Even verderop is Horseshoe Bend (beste tijdstip voor foto's zal in augustus denk ik tussen 11:00 en 12:00 zijn). En naast Lake Powell is Page vooral bekend vanwege Upper en/of Lower Antelope Canyon en Toadstool Hoodoo, maar er is veel meer bijzondere natuur.
Johan
Laatst gewijzigd door johan1973 op 06 dec 2010, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
sjoertjuh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door sjoertjuh »

johan1973 schreef:Overnachten in Death Valley is altijd bijzonder (http://www.xanterra.com) en anders in Lone Pine. Neem de tijd voor de route van Death Valley naar Yosemite. Bishop, Mammoth Lakes en Lee Vining zijn ook nog opties (allen lijken me beter dan Independence) mocht je nog naar Mono Lake en Bodie willen
Wat is Bodie precies??
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bodie is een ghosttown waar de reclame nog niet heeft toegeslagen. Enige manipulaties zijn wel toegepast (verdacht veel lege drankflessen in de huisjes). Vanaf 395 is er een 13 miles lange weg waarvan 3 miles unpaved. Je moet toegang betalen en de auto parkeren. Daarna kan je gaan wandelen en alles bekijken. Reken op minstens een uur daarvoor maar 2 uur kan ook. 's Winters is Bodie een van de koudste plaatsen in de USA. Bodie ligt op meer dan 8000ft. Van Lee Vining, dat al op zo'n 7500' ligt ga je nog meer omhoog richting Bridgeport. Van Lee Vining is het ongeveer 45 minuten rijden. Vanaf de bergen na Lee Vining heb je fantastische uitzichten op Mono Lake ( vooral 's middags). Er is een parkeerplaats langs 395.
En voor Death Valley. Temps in juli en augustus kunnen 120F of hoger zijn. DV is de heetste plek op aarde in de zomer. Furnace Creek zegt genoeg. Er zijn mensen die misselijk van de hitte worden. Ben zelf nooit die tijd van het jaar in DV geweest, meestal komen we er in october. Heel wat aangenamer.
Yeehaw.
sjoertjuh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door sjoertjuh »

Yeehaw schreef:Bodie is een ghosttown waar de reclame nog niet heeft toegeslagen. Enige manipulaties zijn wel toegepast (verdacht veel lege drankflessen in de huisjes). Vanaf 395 is er een 13 miles lange weg waarvan 3 miles unpaved. Je moet toegang betalen en de auto parkeren. Daarna kan je gaan wandelen en alles bekijken. Reken op minstens een uur daarvoor maar 2 uur kan ook. 's Winters is Bodie een van de koudste plaatsen in de USA. Bodie ligt op meer dan 8000ft. Van Lee Vining, dat al op zo'n 7500' ligt ga je nog meer omhoog richting Bridgeport. Van Lee Vining is het ongeveer 45 minuten rijden. Vanaf de bergen na Lee Vining heb je fantastische uitzichten op Mono Lake ( vooral 's middags). Er is een parkeerplaats langs 395.
Klinkt wel super vet, dus denk dat we daar wel wat tijd voor uittrekken. In ieder geval meer de moeite waard i.c.m. Mono Lake dan doorrijden naar Lake Tahoe,
Yeehaw schreef:En voor Death Valley. Temps in juli en augustus kunnen 120F of hoger zijn. DV is de heetste plek op aarde in de zomer. Furnace Creek zegt genoeg. Er zijn mensen die misselijk van de hitte worden. Ben zelf nooit die tijd van het jaar in DV geweest, meestal komen we er in october. Heel wat aangenamer.
Yeehaw.
Ik zit een beetje met die temperatuur. 120F is wel erg veel, maar is 't 's nachts ook zo warm? Dan zouden we een dag daar blijven, overnachten en de dag erop weer vroeg vertrekken richting Mono Lake.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je hotel heeft a/c. En de auto ook. Wandelen zal je niet veel doen. Zorg ervoor dat je altijd genoeg water bij je hebt. En drinken voordat je dorst krijgt zeggen ze. Vele duizenden mensen (vooral Europeanen) overleven DV in de zomer dus ik zou me niet al te druk maken.
Mr. JJ
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mr. JJ »

Martin & Marianne schreef:Lake Powell ligt bij Page, dit is geen park maar een dorp. Met mijn opmerking dat er bij Page meer te doen is, bedoelde ik te zeggen dat er bij Page meer is dan alleen Lake Powell, zoals Antelope Canyon en Horseshoe Bend.
Ik had Antelope Canyon en Horseshoe Bend ook al gezien in de capitoolgids en in het reisverslag van Bart en Evy. Beide staan hoog op mijn lijstje om eens te gaan bekijken.
Mr. JJ
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mr. JJ »

Yeehaw schreef:Je hotel heeft a/c. En de auto ook. Wandelen zal je niet veel doen. Zorg ervoor dat je altijd genoeg water bij je hebt. En drinken voordat je dorst krijgt zeggen ze. Vele duizenden mensen (vooral Europeanen) overleven DV in de zomer dus ik zou me niet al te druk maken.
Inderdaad, we kopen wel ergens een koelbox voor in de auto, beetje ijs erbij en klaar. Zag de tip ergens staan in een reisverslag.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Mr. JJ schreef:
Martin & Marianne schreef:Lake Powell ligt bij Page, dit is geen park maar een dorp. Met mijn opmerking dat er bij Page meer te doen is, bedoelde ik te zeggen dat er bij Page meer is dan alleen Lake Powell, zoals Antelope Canyon en Horseshoe Bend.
Ik had Antelope Canyon en Horseshoe Bend ook al gezien in de capitoolgids en in het reisverslag van Bart en Evy. Beide staan hoog op mijn lijstje om eens te gaan bekijken.
Wat betreft Bodie: dat kan je ook op ons verslag bekijken. Wij sliepen ook in DV, de dag erna naar Lee Vining en de dag daarna in de voormiddag naar Bodie en op de middag naar Yosemite via de Tioga Pass. Reken op een 2 tal uurtjes voor Bodie. Zie dag 14, 15 en 16

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
sjoertjuh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door sjoertjuh »

In het reisverslag van Bart en Evy zag ik de site http://www.usareisen.de terugkomen. Hebben jullie nog andere tips waar we kunnen kijken voor een auto? Zie ook op die site iets staan van allerlei verzekeringen en bezine inclusief. Is dat de moeite waard om te bekijken?

Sjoerd
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

In het algemene forum staat een hoop geschreven over autohuur, verzekeringen ed. Heb je daar al gezocht? De extra tank benzine is de moeite niet, maar verzekeringen (ook voor extra bestuurders) is geen overbodige luxe. Het terplekke bijboeken is veel duurder, bovendien ben je vermoeid dus dan trap je ook in dingen die niet nodig zijn. Ik zou dus altijd kiezen voor een pakket met verzekeringen en dat vooraf boeken.
Mr. JJ
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mr. JJ »

Iemand een tip waar ik een goede (toeristische) uitvouwbare wegenkaart van het Zuidwesten kan krijgen? Met een routeplanner krijg je telkens de snelste route of je moet via-punten gaan invoeren. Een grote kaart is wat overzichtelijker en misschien ook gemakkelijk om mee te nemen.

Groet Johan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn erg enthousiast over de Hallwag kaarten. Voor het zuidwesten heb je nr 5 nodig, en waarschijnljk ook nr 6.
Deze zijn bij de ANWB en boekhandels verkrijgbaar, of via bijvoorbeeld de site van Tioga Tours.

Afbeelding

Wij halen vaak ook nog kaarten (per staat, stad, park etc) bij een AAA-kantoor; gratis met je ANWB-pasje.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mr. JJ schreef:Max bagage dat we mee mogen nemen:

2 koffers van max 23 kilo.
handbagage: 35x45x16 cm
Dat mag je inderdaad maximaal meenemen maar er is maar 1 koffer + handbagage gratis, de tweede koffer moet je bij alle vliegmaatschappijen voor betalen $ of € 50,00 minimaal
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik gebruik de Rand McNally Road Atlas... De kaarten zijn hier in gebonden, want ik haat het vouwen van kaarten, dat gaat bij mij altijd mis. :lol:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hier nog een Rand McNally gebruiker. Zelfde reden als Jolan
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hou ook niet zo van kaarten, in de auto is dat veel minder handig. Beter een degelijke roadatlas gebruiken: Rand McNally of National Geographic.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik heb nog een oude Rand McNally Road Atlas & Travel Guide van 1978. Op ongeveer A4 formaat, de rug versterkt met boeklon en in goede staat. Die doe ik echter niet weg :mrgreen: . Ik gebruik hem ook niet meer.
Ik heb een nieuwere uitgave voor het overzicht en ik gebruik City Navigator North America van Garmin bij het uitzetten van de route.
Dit jaar heb ik voor het eerst n.a.v. een goede tip - ik dacht van Vana - met mijn ANWB pas gratis kaarten gehaald bij een kantoor van de AAA. Die kaarten zijn voor zover ik weet voor alle staten beschikbaar.
Je hebt er voor de voorbereiding van deze reis niets aan maar misschien wel voor een volgende, die ongetwijfeld komen gaat. :lol:

Even :offtopic: n.a.v. "Ketuhclub". Hebben jullie die naam omdat jullie van keten houden of omdat jullie elkaar van een keet kennen?

Voor de niet kenners: Keten = keet schoppen. Een keet is een schuur, garage, oude caravan o.i.d. waar jongeren bij elkaar komen voordat ze gaan stappen.
Groet,

Old Faithful
Mr. JJ
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mr. JJ »

Binnenkort dan maar eens langs de ANWB gaan voor wat gratis kaarten en de Rand McNally. Verder willen we een tomtom of garmin meenemen waarin we de route en alle bijzondere punten van te voren in kunnen zetten.

:offtopic:
We houden inderdaad van keten ja :wink: en kennen elkaar dus niet van een keet. We kennen elkaar van de heao en gaan nu al sinds 2008 samen op vakantie en dan klooien we dus flink aan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer