Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Comanche National Grassland; iemand geweest?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Geeske
Amerikafan

Comanche National Grassland; iemand geweest?

Bericht door Geeske »

Helemaal in het zuidoosten van Colorado ligt het Comanche National Grassland. Daar zijn 2 canyons, de Picture Canyon en de Carrizo Canyon.
Is iemand daar weleens geweest en is het de moeite waard?
Wij komen daarlangs omdat we doorreizen van Great Sand Dunes NP richting Wichita, Kansas.
De canyons staan beschreven op
http://www.santafetrailscenicandhistori ... rrizo.html en
http://www.santafetrailscenicandhistori ... ctcan.html

Via zoeken op dit forum kon ik er geen topics over vinden, dus ik hoop dat er ooit iemand is geweest die wat ervaring kan doorgeven.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Comanche National Grassland; iemand geweest?

Bericht door Yeehaw »

HI and welkom op het forum.
Ben er niet geweest maar wij gaan dit jaar ook naar KS. Ik heb die sites even bekeken maar er wordt gesproken van "Forest Services Roads" en dan heb ik al gauw mijn bedenkingen......Als je gaat zou ik het leuk vinden te horen hoe het geweest is. Ziet er wel mooi uit allemaal maar...http://www.springfieldcolorado.com/canyons.html
Yeehaw
Geeske
Amerikafan

Bericht door Geeske »

Waarom heb je daar je bedenkingen dan over? Zijn de wegen zo slecht van Forest Service Road?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Op zijn best onverharde wegen maar ze kunnen ook nauwelijks begaanbaar zijn. Heb je een SUV gehuurd? Maar zelfs, dan, een verhuurbedrijf staat het rijden op onverharde wegen niet toe al staat vaak letterlijk in de contracten "off road".
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik ben er vele jaren geleden weleens geweest in het voorjaar als alle Spring Flowers bloeien. In die periode is het zeker de moeite waard en mooi om te zien. In het hartje van de zomer is het er erg dor en droog, het heeft op zijn manier dan weer een andere charme maar daar moet je wel van houden. Er is niet zo ver daarvandaan bij La Junta ook nog een leuk fort om te bezoeken: Bent's Fort.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik ben buitengewoon geinteresseerd in het rijden van us50 Loek. De meeste stukken in het westen hebben we al gehad en in september gaan we een stuk vanaf Delaware rijden en in nog meer staten cross country. Als je nog meer info hebt over SE Co. dan houd ik mij aanbevolen. Als Geeske het goed vindt natuurlijk want het is zijn thread.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Tja, US 50 is vergelijkbaar met veel secundaire wegen in de US. Het stukje over de Colorado plains is vergelijkbaar met andere routes over de plains, vrij vlak en soms erg saai. De onderbrekingen moet je zoeken in de steden en dorpjes die er langs liggen. Vaak vind je hier de "mom en pop" restaurants waar je locals kunt leren kennen. Ik zelf hou daar wel van, maar de meeste mensen vinden mijn fascinatie met de plains maar vreemd. US 50 gaat bij Pueblo de bergen in en daar wordt het een van de mooiste routes door de Rocky Mountains naar mijn bescheiden mening. Het gaat hier ook een stuk langs de Black Canyon of the Gunnisson NP, een mooi gebied.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Vanaf Pueblo hebben we hem gereden (leuke Best Western in Pueblo West!) en wij hebben hetzelfde. We vinden de routes door de plains ook de moeite waard. Wij zijn diverse keren dwars door Australia gereden en daar is de verlatenheid nog veel groter. Bedankt voor je post.
Yeehaw
Geeske
Amerikafan

Bericht door Geeske »

Ik denk dat we het toch maar gaan proberen tegen die tijd. Ik zal onze ervaring dan delen op dit forum.
Maar andere info over de 50 ben ik zelf ook erg benieuwd naar, dus ga je gang...
Geeske
Amerikafan

Bericht door Geeske »

Nou, inmiddels hebben we de Carrizo Canyon bezocht. Die dag reden we van de Great Sand Dunes richting Kansas. We hadden al een aardig stuk gereden en in het Comanche National Grassland zijn we de Highway 50 afgegaan de onverharde wegen op. De wegen waren heel goed begaanbaar en we reden wel zo'n 65 - 70 mijl per uur. Het is net zoals in Kansas: de hoofdwegen zijn verhard, en de zijwegen onverhard. Maar ze worden wel gewoon onderhouden, dus zijn ze zelfs na regen goed begaanbaar, zelfs met een gewone, lage auto.
Na 12 mijl kwamen we bij Carrizo Canyon wat met een bord aangegeven stond. Er waren picknickplaatsen en een WC. We liepen de 1 mijl lange trail de canyon in en weer uit. Het was een ontzettend leuke canyon, vooral ook voor de afwisseling van het eind dat we al gereden hadden. We liepen over een smal pad, staken een beekje over via stenen en liepen een stuk de redelijk ondiepe canyon door. Daarna worstelden we ons door een paar struiken en vonden het pad weer erachter. Via wat rotsen de canyon weer uit en zo waren we weer terug bij de auto.
Er stond aan het begin ook de trail register die we tekenden. We zagen dat er wel bijna elke dag mensen kwamen, maar vaak maar één stel per dag. Wij hebben verder niemand gezien. Er stond ook een bord met de waarschuwing 'Poison Ivy'. Dus een lange broek is denk ik wel aan te raden.

Het is niet een canyon waar je voor zou omrijden, maar mocht je over de Highway 50 rijden in het zuidoosten van Colorado, dan is een omweg naar Carrizo Canyon zeker de moeite waard. Er stond ook een bord met Picture Canyon. Volgens mij is dit nog wel een aardig stukje verder rijden.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bedankt voor je post Geeske. Wij hebben het anders gedaan. Van Dodge City helemaal langs us50 naar Colorado en door naar Montrose (2 dagen). Vond het leuk om us50 te rijden maar de enige plaats waar we echt zijn gestopt was Bent's Old Ford en met dat bezoek waren we zeer tevreden. Dodge City zou ik verder niet willen aanraden......
Geeske
Amerikafan

Bericht door Geeske »

Da's grappig. Wij zijn na de canyon gestopt in Dodge City om te overnachten. Het was een vreselijke stad ja. Zo gauw we 's morgens weg konden zijn we gegaan...
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Er is een aardige Best Western maar wij vonden Dodge ook helemaal niets......Logeerden in Garden City (niet veel beter trouwens..;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer