Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis nimie: USA 2011 35 dagen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nimie
Amerika-ontdekker

Reis nimie: USA 2011 35 dagen

Bericht door nimie »

Beste forumlezes,

Vandaag onze tickets geboekt voor usa 2011.
We vertrekken op 2 juni naar SFO en op 7 juli vertrekken we weer naar huis vanaf LA.

Vorig jaar zijn we 4 weken naar de westkust geweest en dat is zo goed bevallen dat we weer terug willen. Dit jaar USA zat er niet in, daar we in mei onze eerste zoon hebben gekregen. Volgend jaar kan hij heerlijk mee.
Bij onze eerste reis zijn we erachter gekomen dat het een te druk schema was, zeker als je een park goed wilt ontdekken. Daarnaast gaat er nu een kleine mee die dan net 1 jaar is.

De parken Monument Valley en de Grand Canyon vonden wij tegenvallen, waardoor we deze niet hebben gekozen voor onze reis in 2011.
Graag horen we of we geen belangrijke dingen overslaan of vergeten, of wellicht toch te veel tijd doorbrengen op een bepaalde plek.

We gaan nu lekker plannen en kijken wat we gaan doen in de parken en hebben er echt zin in.
De auto zal weer via usareisen gehuurd worden, daar die vorig jaar goed bevallen is.

2-jun donderdag ams sfo
3-jun vrijdag sfo
4-jun zaterdag sfo
5-jun i zondag sfo
6-juni maandag sfo montery
7-jun dinsdag montery
8-jun woensdag montery yosemite
9-jun donderdag yosemite
10-jun vrijdag yosemite
11-jun zaterdag yosemite
12-jun zondag yosemite lee vining
13-jun maandag lee vining Vegas
14-jun dinsdag Vegas
15-jun woensdag Vegas
16-jun donderdag Vegas Page
17-jun vrijdag Page
18-jun zaterdag Page
19-jun zondag Page
20-jun maandag Page Moab
21-jun dinsdag Moab
22-jun woensdag Moab
23-jun donderdag Moab
24-jun vrijdag Moab Capitol reef
25-jun zaterdag Capitol reef
26-jun zondag Capitol reef Bryce
27-jun maandag Bryce
28-jun dinsdag Bryce
29-jun woensdag Bryce
30-jun donderdag Bryce Zion
1-jul vrijdag Zion
2-jul zaterdag Zion
3-jul zondag Zion
4-jul maandag Zion ??
5-jul dinsdag ?? Los Angeles
6-jul woensdag Los Angeles
7-jul donderdag Los Angeles Amsterdam
Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis nimie: USA 2011 35 dagen

Bericht door Yeehaw »

Je wil meer tijd besteden aan de parken. Goed idee, maar wat wil je met 3 volle dagen Bryce? En waarom van Lee Vining in een dag naar Las Vegas, en dan van Zion meteen naar Los Angeles. Om nog maar niet te spreken van de dagrit Page-Moab. Heb je al eens nagekeken wat er allemaal te zien en te bezoeken is tussen Page en Moab?? En heb je de kust tussen Monterey and Cambria al eens gereden? Sfo is de naam van het vliegveld.
Yeehaw
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Hoi Nimie,

Misschien kun je even de globale route van de vorige keer posten zodat we zien waar jullie al geweest zijn.

Eerste ingeving is dat Page - Moab inderdaad te veel is (er is naast Monument Valley genoeg te zien). Page 3 hele dagen is ook wat ruim, maar je wilt daar waarschijnlijk rust houden met de kleine. Bryce - Zion is zo kort dat die dag ook gebruikt kan worden in Bryce of Zion, dus daar kan wel een dagje af. Ik neem aan dat jullie veel willen wandelen, anders zijn alle die dagen NP wel erg veel.

Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
nimie
Amerika-ontdekker

Bericht door nimie »

We willen inderdaad veel wandelen.
Vorig jaar hebben we gemerkt dat we alle dagen vol plannen, je gewoon af en toe een rust dag mist.
Vorig jaar hebben we deze route gedaan. (zie ook http://the-nimkons.reismee.nl/)

9 juni 2009: Amsterdam - San Francisco
10 juni 2009: San Francisco
11 juni 2009: San Francisco
12 juni 2009: San Francisco
13 juni 2009: San Francisco - Oakhurst (Yosemite)
14 juni 2009: Oakhurst
15 juni 2009: Oakhurst
16 juni 2009: Oakhurst - Lee Vining
17 juni 2009: Lee Vining - Death Valley
18 juni 2009: Death Valley - Las Vegas
19 juni 2009: Las Vegas
20 juni 2009: Las Vegas
21 juni 2009: Las Vegas
22 juni 2009: Las Vegas - Hurricane (Zion)
23 juni 2009: Hurricane
24 juni 2009: Hurricane - Bryce
25 juni 2009: Bryce
26 juni 2009: Bryce - Torrey
27 juni 2009: Torrey - Moab
28 juni 2009: Moab
29 juni 2009: Moab
30 juni 2009: Moab - Monument Valley
1 juli 2009: Monument Valley - Page
2 juli 2009: Page - Grand Canyon
3 juli 2009: Grand Canyon
4 juli 2009: Grand Canyon - 29 palms
5 juli 2009: 29 palms - Los Angeles
6 juli 2009: Los Angeles
7 juli 2009: Los Angeles
8 juli 2009: Los Angeles - Amsterdam
9 juli 2009: Amsterdam

De reisafstanden per dagen moeten we allemaal gaan bekijken en wat we onderweg kunnen doen. Als het teveel is voor op 1 dag dan plannen we een extra overnachting. Dit is ook de bedoeling als we naar LA gaan. We hebben daarom ?? gezet, daar we nog niet weten waar we willen overnachten.

In de parken langer zitten is vooral voor de wandelingen. In yosemite kost de half dome een dag, in zion de narrows 1 dag. En ja dan heb je natuurlijk nog shoppen in las vegas en 4x rijden in Moab. Bryce vonden we vorig jaar erg mooi en daar hebben we toen maar 1 dag kunnen lopen.
We willen nu de plekken die we vorig jaar mooi vonden beter kunnen verkennen.
De route staat nog niet vast, buiten de aankomst en het vetrek, daar de tickets al geboekt zijn.
We moeten nu inderdaad gaan bekijken wat we allemaal kunnen doen in de omgeving van de parken en op de parken zelf.

Dus al er nog ideeën zijn. Die zijn van harte welkom!
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Als jij je route van vorige keer al te druk vond kan ik je route van dit jaar begrijpen. Toch sluit ik me aan bij de commentaren van Yeehaw. In één dag van Lee Vining naar Las Vegas is wel erg lang. En drie dagen Bryce, tja het is één van de mooiste parken die ik al bezocht maar drie dagen is wel erg lang. Maar als jij je er goed mee voelt moet je het zo doen. Je bent er trouwens al geweest en weet dus als geen ander wat jullie mooi vinden en waar jullie langer willen verblijven. Drie dagen Page lijkt mij dan weer niet overdreven als je weet wat er allemaal in de buurt te doen is. Net als Moab en Zion.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

't Is maar een opzet natuurlijk, maar ik zou een dag extra Capitol Reef doen ten koste van Bryce. In Bryce zijn twee mooie halve dag wandelingen (Fairyland loop en Peek-a-boo), dan heb je al veel gezien hier. Zelf nog genoeg tijd over voor bv Mossy Cave, net buiten het park, en Grosvener Arch aan de Cottonwood Canyon road. Capitol Reef heeft genoeg wandelingen een wegen om een hele week te vullen.

Van Capitol Reef naar Bryce zou je nog langs Devils Garden aan de Hole-in-the-Rock road kunnen gaan en tussen Moab en Capitol Reef naar Goblin Valley en Little Wild Horse canyon. Volgens mij is dat zelfs goed te doen met een rugdrager.

De Zion Narrows zou ik grote twijfels over hebben met een kind in de rugdrager. De doorsteken door het water zijn vaak te gevaarlijk omdat je je geen misstap mag veroorloven. De stroming is zo sterk dat je je kind echt kwijt bent als hij in het water komt. Zelfde geldt voor Angels Landing; die lijkt me ook wat riskanter met een kind op je rug, maar ik weet niet of dat in de planning stond. In Zion, het Kolob Canyon gedeelte, is trouwens de wandeling naar Taylor Creek wel prachtig en bijna geheel vlak.

In Page zul je wel de standaard dingen hebben genoteerd; (Upper) Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell, Toadstool Hoodoos, Paria Ghosttown met bijbehorende badlands. Buckskin Gulch is ook prachtig, maar volgens mij lastig, zeker met rugdrager. Maar dat laat ik graag aan anderen over omdat ik er nooit geweest ben.

Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
nimie
Amerika-ontdekker

Bericht door nimie »

De route is inderdaad een eerste opzet.
Doordat we nu veel dagen beschikbaar hebben, heb ik sommige plaatsen te lang ingepland.

De route van lee vining naar vegas is inderdaad lang. We zitten te twijfelen of we door dead valley gaan, net als vorig jaar, of dat we bovenlangs gaan. Op dit stuk overnachten is geen probleem in om te plannen, dan halen we die weg bij bryce bijvoorbeeld.

Welke wandelingen we met de kleine gaan doen is inderdaad de vraag. We gaan net als de vorige keer met mijn schoonouders en dan is het goed bekijken wat wel en niet kan en tot hoever.
Vorig jaar hebben wij Angels landing gedaan, waarbij we met zijn alle naar boven zijn gelopen en waarbij ik bij de kabels verder ben gegaan en de rest heeft gewacht. Ditzelfde is ook het idee om bij de halfdome te doen. Voor de narrows moeten we even kijken wat kan hoe hoe we dit willen doen. Het makkelijke is dat we met 4 volwassenen gaan.

De kustweg hebben wij nog nooit gereden, de vorige keer zijn we direct naar Oakhurst gegaan. Na dachten we om het eerste stukje van de kust te pakken en daarna naar boven door te steken naar Oakhurst. Is dit geen goed plan dan???
Wij haddeen begrepen dat juist het eerste stukje van San Fransisco het mooiste is.

Page moab is inderdaad een aardig stukje en eigenlijk te lang voor ons gezien we dagen genoeg hebben. Kan iemand een route aanraden en een tussenovernachting op dit stuk???
Hetzelfde geld eigenlijk voor lee veining en las vegas. Is de route bovenlangs mooi, of is het mooier op toch weer door dead valley te gaan en daar te overnachten (furnest creek of stofe pipe).

Weer erg leuk om weer een reis te plannen. En leuk om weer zoveel reacties te krijgen en daarbij soms van dezelfde personen als welke ons bij de eerste reis hebben geholpen.
Afbeelding
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

De route gaat zo wel erg lijken op die van vorig jaar.
Waarom niet iets meer kustroute? Tot Cambria / Morro Bay is zeker mooi.

Via Death Valley is het mooiste, via Tonopah zitten saaie stukken tussen.
Het is de moeite waard om een paar dagen te nemen voor het traject van Yosemite naar Las Vegas: Mono Lake, Bodie, June Lake, Alabama Hills bij Lone Pine zijn ook mooi.

En waarom niet een kort bezoek aan Mesa Verde NP? Even een heel ander park en dus meer variatie. Alhoewel er aardig wat reistijd in dat park gaat zitten.
En misschien een stukje Colorado?

Denk ook aan Goblin Valley tussen Moab en Hanksville (via de UT-24).
Johan
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Morgen rijden we weer via Tonopah Johan (Ely-6-95-266-168-395-Bishop). Ik vind daar niets saais aan maar geeft toe dat dat met 3 kinderen in de auto wellicht wat veel van het goede is. Als OP besluit om de noordelijke route te nemen kunnen we er wat meer over vertellen maar ik zou ook de reis door DV willen aanraden.
Yeehaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De route lijkt inderdaad wel veel op jullie eerste route. Voor de kust zou ik ook wat meer naar het zuiden gaan; het stuk bij Big Sur is prachtig, en misschien vinden jullie Hearst Castle ook leuk om te bezoeken. Misschien is het dan ook iets om via Sequoia naar Yosemite te rijden?
Wij hebben DV al meerdere keren bezocht; in de zomer blijft het vanwege de hitte beperkt tot korte bezoekjes, maar daarom is er ook elke keer wel weer iets anders te zien. Kijk voor het stuk tussen Las Vegas en Yosemite eens in onze reisverslagen, zoals hier en hier.
Op zich hebben jullie ook voldoende tijd voor een uitstapje naar Mesa Verde zoals Johan voorstelde, en zelfs Yellowstone is goed mogelijk. Kijk ook eens in ons 2008-verslag om ideeën op te doen.
Misschien voor Yosemite eens kijken naar de mogelijkheden in het park of in El Portal? Dat scheelt veel heen en weer rijden en is ook wel prettig als je met je gezelschap regelmatig eens opsplitst.

Marianne
nimie
Amerika-ontdekker

Bericht door nimie »

Johan, De route lijkt inderdaad erg op vorig jaar. Het verschil is dat we wat plekken eruit hebben gelaten en dat we vanaf las vegas de route andersom rijden dan vorig jaar. De route door death valey heeft mijn voorkeur, helemaal na jou reactie. We wachten nog even de reactie van YeeHaw af hoe het hun bevallen is.

Mono lake en bodie hebben we vorig jaar bezocht. Van Yosemite rijden we via de tioga pas naar lee vining en de dag erop dan waarschijnlijk naar Death Valley. We zullen June lake en Alabame Hills bekijken of we dt gaan opnemen.
Mesa verde trekt ons niet zo,vandaar dat we die eruit hebben gelaten. Goblin valley staat hoog op de lijst. Vorig jaar hebben we die niet kunnen bezoeken daar we toen ontzettend slecht weer hadden en al blij waren dat we de weg nog zagen lopen.

Marianne, We zitten nog te twijfelen tot hoever we de kust blijven volgen. We hadden zoiets van in de buurt van montery is het meest te zien, en vanuit san fransisco moeten we natuurlijk op de dag van vertrek eerst de auto ophalen en de wallmart bezoeken. We hebben dan die dag een beetje tijd bij montery en de dag erna ook. De andere optie is dat we langer langs de kust rijden en dan bijvoorbeeld overnachten bij King City, alleen dan moet je gelijk zoveel meer milles maken.

Voor Yosemite ging onze voorkeur ook uit naar een verblijf in het park, alleen daar was 2 maanden geleden al geen plek meer voor volgend jaar. Het leek wel of het na openstelling voor reservering gelijk volgeboekt was. Of zijn er nog andere manieren om daar een plekje te bemachtigen?
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er komt heel vaak nog wat vrij in Yosemite; er wordt inderdaad meteen geboekt zodra het vrijkomt, maar vele mensen wijzigingen hun pannen nog. zeker op het laatste moment zul je zien dat er wat vrijkomt (er moet uiterlijk een week van te voren gecancelled worden). Je kunt iets reserveren wat je 24 uur van te voren kunt annuleren, dan heb je nog de gelegenheid om iets in het park te nemen als er wat vrijkomt.
Ik denk dat jullie alleen naar Yosemite Lodge kijken en niet naar de tenten in Curry village? Die laatste zijn meestal nog wel vrij.

In Monterey is inderdaad wel veel te doen, maar als je wilt wandelen is Big Sur een aanrader. Je hebt dan ook het mooiste stuk van de kust te pakken.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik ken die wegen rond DV uit en te na omdat we er al vaak zijn geweest. Als je van Basin en Range rijden houdt (in feite is DV ook basin en range) dan zijn die eindeloze woestijnwegen wel iets voor jou. Met een RV zou ik niet 168 rijden. Ook 120 (langs de south tufas) heeft wat bochtge stukken maar niet zo erg als 168. Ver voor Tonopah is het leed geleden en in Nevada mag je 70mph . Vul je tank in Tonopah want behalve een peperdure pomp in Goldfield (of zoiets) is er geen pomp tot Beatty.95 is een zeer snelle route maar ook een truckroute en soms sterke zijwind. Overal waar je rijdt in dit gebied zit je boven 5000-6000'
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer