Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis mona75: reis juli 2011 met (kleine) kinderen, advies?
Reis mona75: reis juli 2011 met (kleine) kinderen, advies?
Dag allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum. Tot nu toe al heel veel gelezen en op basis daarvan een route samengesteld, maar: wij gaan reizen met drie (kleine) kinderen, dan 7, 5 en 2. Kunnen jullie aangeven of de plannen die wij hebben te doen zijn?
Vooraf een beetje info: Lange hikes zitten er voor ons niet in, wel korte stukjes lopen (voor de jongste hebben we een rugdrager). We gaan starten in Denver (werktechnisch). Daar zijn we al een paar dagen voordat de reis van start gaat, dus de jetlag is dan als het goed is redelijk overwonnen. Voor de reis hebben we ongeveer vier weken. Eindigen willen we in (de buurt van) LA (paar dagen uitblazen op het strand). Steden hoeven we niet zo heel erg te zien. Vandaar maar 1 nacht LV. San Francisco willen we iets meer tijd voor nemen (heb ik als kind zelf gewoond) en we hebben ook een paar dagen aan Lake Powell gepland ter ontspanning. We willen sowieso liefst niet elke dag verplaatsen, vandaar ook dat we Yosemite vanuit Lee Vining willen doen.
Na een hoop gepuzzel zijn we hierop uitgekomen:
1 Denver- Moab
2 Moab
3 Moab
4 Moab-Goulding
5 Goulding-Grand Canyon
6 Grand Canyon-Page
7 Page
8 Page
9 Page - Bryce Canyon
10 Bryce -Zion
11 Zion
12 Zion -Las Vegas
13 Las Vegas - Lone Pine
14 Lone Pine - Lee Vining (Bodie)
15 Lee Vining
16 Lee Vining
17 Lee Vining - San Francisco (via Columbia)
18 SF
19 SF
20 SF-Monterey
21 Monterey-Cambria
22 Cambria-Santa Barbara
23 Santa Barbara
24 Santa Barbara
25 Santa Barbara
26 Santa Barbara-LA (Disney)
27 LA - Amsterdam
We zitten nog te denken over een extra dag tussen LA en Lone Pine (overnachting in Death Valley).
Is dit wat? Of zijn we te ambitieus? En als jullie leuke tips hebben voor de kinderen, graag!
Alvast dank!
Groetjes, Mona
Ik ben nieuw hier op het forum. Tot nu toe al heel veel gelezen en op basis daarvan een route samengesteld, maar: wij gaan reizen met drie (kleine) kinderen, dan 7, 5 en 2. Kunnen jullie aangeven of de plannen die wij hebben te doen zijn?
Vooraf een beetje info: Lange hikes zitten er voor ons niet in, wel korte stukjes lopen (voor de jongste hebben we een rugdrager). We gaan starten in Denver (werktechnisch). Daar zijn we al een paar dagen voordat de reis van start gaat, dus de jetlag is dan als het goed is redelijk overwonnen. Voor de reis hebben we ongeveer vier weken. Eindigen willen we in (de buurt van) LA (paar dagen uitblazen op het strand). Steden hoeven we niet zo heel erg te zien. Vandaar maar 1 nacht LV. San Francisco willen we iets meer tijd voor nemen (heb ik als kind zelf gewoond) en we hebben ook een paar dagen aan Lake Powell gepland ter ontspanning. We willen sowieso liefst niet elke dag verplaatsen, vandaar ook dat we Yosemite vanuit Lee Vining willen doen.
Na een hoop gepuzzel zijn we hierop uitgekomen:
1 Denver- Moab
2 Moab
3 Moab
4 Moab-Goulding
5 Goulding-Grand Canyon
6 Grand Canyon-Page
7 Page
8 Page
9 Page - Bryce Canyon
10 Bryce -Zion
11 Zion
12 Zion -Las Vegas
13 Las Vegas - Lone Pine
14 Lone Pine - Lee Vining (Bodie)
15 Lee Vining
16 Lee Vining
17 Lee Vining - San Francisco (via Columbia)
18 SF
19 SF
20 SF-Monterey
21 Monterey-Cambria
22 Cambria-Santa Barbara
23 Santa Barbara
24 Santa Barbara
25 Santa Barbara
26 Santa Barbara-LA (Disney)
27 LA - Amsterdam
We zitten nog te denken over een extra dag tussen LA en Lone Pine (overnachting in Death Valley).
Is dit wat? Of zijn we te ambitieus? En als jullie leuke tips hebben voor de kinderen, graag!
Alvast dank!
Groetjes, Mona
Re: Reis juli 2011 met (kleine) kinderen, advies?
Wat wil je zolang in Lee Vining doen? Als uitvalsbasis voor Yosemite is het niet handig, daarvoor kun je beter in het park een plekje zoeken.
Vanuit Las Vegas via Death Valley is goed te doen om dan bijvoorbeeld in Bishop te slapen en vandaar de volgende dag door naar Yosemite te gaan, alleen heb je dan te weinig tijd voor Bodie. Ik kan me voorstellen dat je slapen in Death Valley te heet vindt voor zulke kleintjes, ook al is de hitte 's avonds minder en hebben ze airco.
Disney zit met 2 parken in Anaheim, niet in L.A. Dus als je iets van de stad zou willen zien dan zou ik een dagje minder in Santa Barbara doen.
Vanuit Las Vegas via Death Valley is goed te doen om dan bijvoorbeeld in Bishop te slapen en vandaar de volgende dag door naar Yosemite te gaan, alleen heb je dan te weinig tijd voor Bodie. Ik kan me voorstellen dat je slapen in Death Valley te heet vindt voor zulke kleintjes, ook al is de hitte 's avonds minder en hebben ze airco.
Disney zit met 2 parken in Anaheim, niet in L.A. Dus als je iets van de stad zou willen zien dan zou ik een dagje minder in Santa Barbara doen.
Re: Reis juli 2011 met (kleine) kinderen, advies?
Yosemite vanuit Lee Vining bezoeken, betekent wel veel reistijd. Naar de vallei is 2:15 non-stop, terwijl er onderweg ook nog veel te zien is.
Dan kun je beter in het park of 2 nachten aan de westkant gaan zitten. El Portal en Oakhurst zijn ons goed bevallen.
Johan
Dan kun je beter in het park of 2 nachten aan de westkant gaan zitten. El Portal en Oakhurst zijn ons goed bevallen.
Johan
Re: Reis mona75: reis juli 2011 met (kleine) kinderen, advie
haihai,
Wij zitten momenteel met onze 2 kids van 5 en 2 in de VS. En zijn bezig met onze rondreis van 3 weken, we zijn nu in Zion en de jongens vinden het helemaal geweldig hier vanochtend een wandeling gedaan (lower/middle emerald pool) nou geweldig, zelfs onze jongste (2,5 jr) heeft de hele weg gelopen. Fietsen in San Francisco over de brug vonden ze bij ons ook erg leuk.
groetjes Thirsa
Wij zitten momenteel met onze 2 kids van 5 en 2 in de VS. En zijn bezig met onze rondreis van 3 weken, we zijn nu in Zion en de jongens vinden het helemaal geweldig hier vanochtend een wandeling gedaan (lower/middle emerald pool) nou geweldig, zelfs onze jongste (2,5 jr) heeft de hele weg gelopen. Fietsen in San Francisco over de brug vonden ze bij ons ook erg leuk.
groetjes Thirsa
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis mona75: reis juli 2011 met (kleine) kinderen, advie
Ik vind het een prachtige route. Je zou Lone Pine kunnen vervangen door een overnachting in Death Valley en dan één nacht Lee VIing en nog 2 (of meer) overnachtingen in Yosemite. Voor de rust is wat meer tijd in Yosemite heerlijk; je kunt er gaan zwemmen (er zijn twee zwembaden, maar de Merced heeft ook mogelijkheden), fietsen, paardrijden, etc. Kijk eens in onze reisverlsagen om een idee te krijgen (via de link naar ons 2008-verslag hieronder zijn ook de andere verslagen te vinden).
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1955 Weergaves
-
Laatste bericht door lisannevdw