Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

camper SF+LA en Death Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Joma
Amerika-newbie

camper SF+LA en Death Valley

Bericht door Joma »

Hallo Amerika-kenners,

Wij zijn ons aan het orienteren op een rondreis met een camper door West-Amerika in de zomer van 2011 en zitten te denken aan het rondje Los Angeles-San Francisco (of andersom?) en veel nationale parken en de bekende plekken te bezoeken in dat gebied, zoals Grand Canyon, Yosemite, Monument Valley, Las Vegas, Bryce Canyon, Zion etc.
We hebben een aantal vragen hierover:
- is het te doen om met een camper in Los Angeles en San Francisco te bezoeken? Of moet je daar echt een huurauto tot je beschikking hebben? Ik heb gelezen dat het openbaar vervoer niet zo goed is in deze steden?

-met de meeste campers mag je in de zomer Death Valley niet in, heeft er iemand ervaring met dit "probleem"?

- hoe lang heb je nodig om dit rondje te maken? en is het mogelijk om ook nog Yellowstone te bezoeken? Of ligt dat te ver uit de route?

Ik hoop dat iemand ons antwoord hierop kan geven, alvast bedankt!

Groet, Marga
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: camper SF+LA en Death Valley

Bericht door RoyBergen »

Hoi en welkom op het forum,

Het openbaar vervoer is redelijk in san fransisco, en slecht in la heb ik begrepen.
Yellowstone is goed mee te nemen als jullie voldoende tijd hebben, ik denk aan een minimum van drie weken, liefst iets meer... Kijk eens bij reisverslagen hier, dan krijg je wellicht inspiratie van mensen die ook een camperreis gemaakt hebben langs alle hoogtepunten die je noemt...
Wij helpen graag, wellicht is een van dag tot dag route op klad schrijven hier????

Groeten Roy
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Yellowstone lijkt me niet haalbaar in een rondje zuidwesten met LA, LV & SF van 3 weken met camper. Ik zou dat alvast uit je hoofd zetten.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

-met de meeste campers mag je in de zomer Death Valley niet in, heeft er iemand ervaring met dit "probleem"?
Je mag met geen enkele huurcamper door DV in de zomer maanden, je zal dus via het zuiden of noorden om DV heen moeten, welke route je daarvoor kiest ligt er aan waar je naar toe wil.
Via de zuidkant als je naar Sequoia NP wil, via de noordkant als je via de Tioga pas Yosemite NP wil bezoeken.
Als je DV zelf wil bezoeken in die periode zal je in Las Vegas of Pahrump een auto moeten huren.
Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje »

Wij zijn vorig jaar met de camper door de Death Valley gereden. Het is niet zo dat je niet met een camper er door heen mag maar de verhuurbedrijven verbieden dit. Niet de politie oid. Als je namelijk schade maakt aan de camper, en dat is met die hitte eerder het geval, dan zijn de volledige kosten hiervoor voor eigen rekening. De verhuurmaatschappij geeft hierbij aan dat de verzekering dit niet dekt! Wij hebben een reisverslag gemaakt van onze vakantie. Ik zal effe een stukje kopieeren over onze ervaring; we wilden dus een auto huren in Pahrump.

17 juli 2009: Vanmorgen rustig aan gedaan. We zouden maar een klein stukje hoeven rijden omdat Pahrump op het programma stond en dat was maar 2 en een half uur rijden. Dus eerst eens een was gedaan in de wasserette en lekker gezwommen. Daarna rustig op weg naar Pahrump. Daar eerst maar eens een garage opgezocht......en toen bleken we een probleempje te hebben! We wilden voor de volgende dag, zaterdag, een auto huren omdat we niet met de camper in de Death Valley mogen riijden. Ze hadden bij 1 bedrijf maar een wagen voor ons ( de ander had er geen een meer) maar de zaak ging op zaterdag om 12 uur al dicht. We konden dan de auto pas maandagmorgen inleveren. Dat gaat dus niet voor ons! Dan moeten we al in Yosemite park zijn, dat was gereserveerd.
Na overal geinformeerd te hebben, besloten we door te rijden naar een plaats verderop en het daar nog eens te proberen. Hier blijven had dus geen zin. Uiteindelijk zijn we in Beatty aangekomen maar het werd al donker dat wee daar kwamen (het is in dit gebied erg dunbezaaid met dorpjes, vanwege het woestijnklimaat). Hier vonden we een camping met Hookup wat we wel wilden hebben vanwege de stroom. Er was geen sewer (afvoer voor afvalwater en wc, riool dus) maar dat hoefde ook niet want dat is allemaal net geleegd. Wel stroom om de airco aan te doen!! Er waren redelijk wat plekken hier maar we stonden op een groot veld alleen. Ergens achteraan stond nog een camper. Verder was er niemand. De vrouw die achter de balie zat vertelde dat er regelmatig mensen met campers de Death Valley ingingen. En haar ouders woonden aan de andere kant van de Death Valley en gingen ook altijd met de camper er door heen. Een verhuurbedrijf hadden ze niet in Beatty.
Dus.....we besluiten om dan toch maar met de camper de Death Valley in te gaan. We kunnen dan alleen niet op dirt roads rijden maar kunnen zo nog voldoende zien van de Death Valley! Spannend!

Als je nog wilt weten hoe het verder ging mail dan maar....
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je kan een particulier die met zijn eigen camper door DV gaat niet vergelijken met een huurcamper die van de verhuurder niet door DV mag in de zomermaanden, het staat ook in de huurvoorwaarden en je moet er speciaal voor tekenen.
Je bent dus niet verzekert en bij pech heb je ook geen recht op hulp, die zal je zelf moeten regelen en betalen.
Het is dus volledig op eigen risico.
Wij hebben al best wat camper ervaring na tien reizen en ik ben niet te verlegen om een flinke dirtroad te rijden met een camper maar DV midden in de zomer zal ik niet aan beginnen.
Henrytje
Amerikafan

Bericht door Henrytje »

Dat geef ik ook aan in mijn betoog: het is volledig op eigen risico, je bent niet verzekerd. Wij hebben het dus wel gedaan omdat het niet lukte om een auto te huren en het is gelukt! Niet alles gezien maar toch een hoop!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer