Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rockies in september
Rockies in september
Hoi
Wij willen graag nog een maand naar de states reizen, volgend jaar ( ongeveer )september , we zijn wel flexibel in die maand.
De bedoeling is om de rocky M te combineren met een stadsbezoek aan washington DC en de Niagara Falls
Voor DC en de Falls hebben we een week gepland
We willen dan verder vliegen naar Denver en zo naar MT rushmore en Yellowstone reizen, wat ons deze reis nog verder kan brengen staat niet vast
Maar nu ben ik een beetje bang van het weer in de rockies , als je september kiest kan je dan moeilijkheden verwachten ?
Is het beter om eerst naar de rockies en yellowstone te reizen , en dan Niagara , en dan tenslotte af te sluiten in washington dc ?
bvb eind augustus vertrekken naar Denver en 2a3 weken later verder vliegen naar DC
Misschien hebben jullie wel tips ?
Dank je wel
Wij willen graag nog een maand naar de states reizen, volgend jaar ( ongeveer )september , we zijn wel flexibel in die maand.
De bedoeling is om de rocky M te combineren met een stadsbezoek aan washington DC en de Niagara Falls
Voor DC en de Falls hebben we een week gepland
We willen dan verder vliegen naar Denver en zo naar MT rushmore en Yellowstone reizen, wat ons deze reis nog verder kan brengen staat niet vast
Maar nu ben ik een beetje bang van het weer in de rockies , als je september kiest kan je dan moeilijkheden verwachten ?
Is het beter om eerst naar de rockies en yellowstone te reizen , en dan Niagara , en dan tenslotte af te sluiten in washington dc ?
bvb eind augustus vertrekken naar Denver en 2a3 weken later verder vliegen naar DC
Misschien hebben jullie wel tips ?
Dank je wel
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Re: Rockies in september
Wat een heerlijk vooruitzicht
Ik zou eerst naar Denver vliegen en daarna naar de oostkust.
Wij zijn in september 2006 naar RMNP geweest en het was al erg koud. Ook hadden we al sneeuw, heel mooi voor de foto's overigens!
Daarna zijn we doorgereden naar Yellowstone. Eind september is geweldig in Yellowstone omdat je dan midden in de Elk Rut terecht komt.
(zie ons verslag: http://rockiesenyellowstone.web-log.nl/)
In september 2009 zijn we in Washington DC geweest. Wij zijn echter naar het zuiden gereden naar Great Smoky Mountains NP. (zie ons verslag: http://washingtonandthesmokies.blogspot.com/)
September is een prachtige maand om te reizen maar ik denk dat je qua temperatuur beter met de Rockies en Yellowstone kunt beginnen.
De Niagara Falls hebben wij nooit bezocht dus daar kan ik je helaas niet in adviseren.
Veel plezier met voorbereiden!!
Reny

Ik zou eerst naar Denver vliegen en daarna naar de oostkust.
Wij zijn in september 2006 naar RMNP geweest en het was al erg koud. Ook hadden we al sneeuw, heel mooi voor de foto's overigens!
Daarna zijn we doorgereden naar Yellowstone. Eind september is geweldig in Yellowstone omdat je dan midden in de Elk Rut terecht komt.
(zie ons verslag: http://rockiesenyellowstone.web-log.nl/)
In september 2009 zijn we in Washington DC geweest. Wij zijn echter naar het zuiden gereden naar Great Smoky Mountains NP. (zie ons verslag: http://washingtonandthesmokies.blogspot.com/)
September is een prachtige maand om te reizen maar ik denk dat je qua temperatuur beter met de Rockies en Yellowstone kunt beginnen.
De Niagara Falls hebben wij nooit bezocht dus daar kan ik je helaas niet in adviseren.
Veel plezier met voorbereiden!!
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Hallo
Ik ben vorig jaar eind oktober naar de niagara falls geweest en het was er wel koud hoor want
ik droeg mijn winterjas en dat was wel nodig. Maar je kan er prachtig foto's maken.
De boottocht kon je ook niet meer maken want dat was gesloten.
Maar je wil in september dus is alles wel open. De temperatuur zal iets hoger zijn dan ik had
in oktober maar het is er prachtig.
Monique
Ik ben vorig jaar eind oktober naar de niagara falls geweest en het was er wel koud hoor want
ik droeg mijn winterjas en dat was wel nodig. Maar je kan er prachtig foto's maken.
De boottocht kon je ook niet meer maken want dat was gesloten.
Maar je wil in september dus is alles wel open. De temperatuur zal iets hoger zijn dan ik had
in oktober maar het is er prachtig.
Monique
Hoi,
Wij zijn net terug van de west-kust en zijn zowel in de rockies als yellowstone geweest.
Beide plekken waren goed, yellowstone was iets frisser, maar ik heb in beide parken in mijn korte broek kunnen hiken.
Niagara wordt wel zeer snel koeler, Washington is goed te doen tot begin november zelfs! Een week is wat lang denk ik voor Washington en Niagara. Niagara is 1 dag voldoende (vind ik) en Washington 3/4 dagen, eventueel kan je nog een auto huren en naar Shenadoah (NP) gaan en de blue ridge rijden. Mt. Vernon (huis van George Washington) is ook leuk om te bezoeken.
Als je naar Niagara gaat, is ook Ithaca (Univ) en de finger lakes ook nog leuk om te bezoeken, hier is ook een wijstreek waar zeer goede (zoete) riesling vandaan komt.
Wij zijn net terug van de west-kust en zijn zowel in de rockies als yellowstone geweest.
Beide plekken waren goed, yellowstone was iets frisser, maar ik heb in beide parken in mijn korte broek kunnen hiken.
Niagara wordt wel zeer snel koeler, Washington is goed te doen tot begin november zelfs! Een week is wat lang denk ik voor Washington en Niagara. Niagara is 1 dag voldoende (vind ik) en Washington 3/4 dagen, eventueel kan je nog een auto huren en naar Shenadoah (NP) gaan en de blue ridge rijden. Mt. Vernon (huis van George Washington) is ook leuk om te bezoeken.
Als je naar Niagara gaat, is ook Ithaca (Univ) en de finger lakes ook nog leuk om te bezoeken, hier is ook een wijstreek waar zeer goede (zoete) riesling vandaan komt.
Wij zijn ook afgelopen september naar Denver e.o. geweest. Het was super weer; 's nachts was het fris ( in Yellowstone vroor het al!) maar overdag een heerlijk zonnetje en tussen de 25-38 graden gehad. De week voor onze aankomst was er in Yellowstone al wel sneeuwval geweest en hierdoor waren enkele wegen ook kort afgesloten, dus houdt daar rekening mee, maar verder is het een prima tijd om te reizen!
Ik zou ook eerst richting Denver gaan en daarna richting Washington e.o.
Wellicht kun je daar ook een stukje Indian Summer meepakken?
Ik zou ook eerst richting Denver gaan en daarna richting Washington e.o.
Wellicht kun je daar ook een stukje Indian Summer meepakken?
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Ok , dat is dan duidelijk
Eerst Denver , en dan zien we wel
Heb nog veel te plannen en te lezen
Is er al een route bij jullie bekend die ons vanuit Denver naar MT rushmore en RMNP brengt en terug ?
Of is het aan te raden om niet terug te komen naar Denver en vanuit een andere plaats naar Washington te vliegen?
Heb ook al de vraag gehad " waarom vlieg je niet op Toronto voor Niagara Falls?"
" En dan vliegen op Dulles airport " ........
Eerst Denver , en dan zien we wel
Heb nog veel te plannen en te lezen
Is er al een route bij jullie bekend die ons vanuit Denver naar MT rushmore en RMNP brengt en terug ?
Of is het aan te raden om niet terug te komen naar Denver en vanuit een andere plaats naar Washington te vliegen?
Heb ook al de vraag gehad " waarom vlieg je niet op Toronto voor Niagara Falls?"
" En dan vliegen op Dulles airport " ........
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bedoel je misschien Yellowstone N.P.?brekson schreef: Is er al een route bij jullie bekend die ons vanuit Denver naar MT rushmore en RMNP brengt en terug ?
Onderstaande route t/m dag 11 hebben wij van 24 augustustus t/m 3 september gedaan. Wij zijn toen van Vernal naar Torrey,Ut en daarna nog verder naar het zuiden gereden.
Je zou ervoor kunnen kiezen om RMNP meteen na aankomst in Denver te doen, eventueel wat meer tijd aan Yellowstone of Grand Teton te besteden, en dan van Salt Lake City naar de oostkust te vliegen. Je hebt dan wel extra drop off kosten voor de auto.1 Denver Colorado
2 Custer South Dakota Scotts Bluff
3 Custer South Dakota Custer S.P. / Mount Rushmore
4 Custer South Dakota Badlands N.P..
5 Buffalo Wyoming Devils Tower
6 Cody Wyoming Bighorn Canyon / Buffalo Bill Historical Center
7 West Yellowstone Montana Beartooth Pass / Yellowstone N.P.
8 West Yellowstone Montana Yellowstone N.P.
9 West Yellowstone Montana Yellowstone N.P.
10 Pinedale Wyoming Grand Teton N.P.
11 Vernal Utah Flaming Gorge
12 Estes Park Colorado Trailridge Road
13 Estes Park Colorado Rocky Mountains N.P.
14 Denver Colorado Vlucht naar oostkust
Succes bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Heb je van deze route per toeval een verslag gemaakt ?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Helaas niet.
Maar op het forum zijn in de reisverslagen topics diverse reisverslagen van reizen naar dit gebied te vinden. En misschien reageren er nog forumleden met links naar hun reisverslag in hun onderschrift.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Maar op het forum zijn in de reisverslagen topics diverse reisverslagen van reizen naar dit gebied te vinden. En misschien reageren er nog forumleden met links naar hun reisverslag in hun onderschrift.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In 2004 hebben wij het stuk tot aan Yellowstone gedaan, zie hier voor ons verslag.
Voor meer Yellowstone en Grand Teton informatie zie ons 2008-verslag.
En in het noordwesten forum of interregionaal zul je nog meer reisverslagen kunnen vinden waarin jouw route - deels - in voorkomt.
Marianne
Voor meer Yellowstone en Grand Teton informatie zie ons 2008-verslag.
En in het noordwesten forum of interregionaal zul je nog meer reisverslagen kunnen vinden waarin jouw route - deels - in voorkomt.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 1312 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-