Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hole-in-the-rock road en peekaboo

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Hole-in-the-rock road en peekaboo

Bericht door Lilo »

Dag allemaal,

Ik ben sinds zondag terug van de westkust en ik wil dit toch even zeggen: de hole-in-the-rock road lag er toch niet zo geweldig bij! Heel veel putten, stenen en diepe spleten in de grond. Het laatste stuk van de weg (de laatste 7 mijl) was volgens het visitor center grotendeels weggespoeld. Heb er foto's van gezien, dat durfden wij niet aan! Ik wou gewoon maar efkes zeggen dat die weg toch niet zo vanzelfsprekend is om te rijden, zelfs niet met een 4WD. En het had toch al even niet meer geregend.
Vooral de Dry fork road (afsplitsing naar Peekaboo) was heel erg. Op sommige stukken was "de weg" weg!. Wij zijn dan maar verder gereden door de struiken.
Ook de klim voor Peekaboo is niet zo vanzelfsprekend. Ik wist wel dat je zo'n 4 m moest klimmen, maar dit zou goed te doen zijn, lees je overal.Ik wil toch efkes zeggen: dit was absoluut niet gemakkelijk! En wij zijn toch beiden heel sportief en hebben al flink wat strenuous hikes gedaan. Wat het nog eens extra lastig maakte, was de wespennest onderaan de uitgehouwde trapjes in de rots. Brr! Voor sommige mensen is dit misschien een makkie, maar onderschat het toch maar niet. Ik ben wel maar klein, 1.60m, dat maakte het misschien extra moeilijk. Wij werden er ook voor gewaarschuwd om NIET de peekaboo uit te komen en dan over gewoon land naar spooky te gaan. Blijkbaar verdwalen daar veel mensen. Best is om gewoon terug te keren langs waar je gekomen bent, volgens het visitor center. Dat hebben we dan ook maar gedaan.
Ik wil niemand bang maken of zo, maar gewoon even zeggen dat sommige dingen op het forum of op andere forums of het internet soms wat gemakkelijk worden voorgesteld. Mispak je hier niet aan!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
martinenelsa
Amerikafan

Re: Hole-in-the-rock road en peekaboo

Bericht door martinenelsa »

Wij konden Peek-a-boo niet in aan de voorzijde en konden wel heel makkelijk aan de achterzijde komen door links langs de heuvel omhoog te lopen. Dus voor mensen die de volgende keer Peek-a-boo bezoeken en er niet in kunnen/durven; via de achterzijde kan ook (is maar 5 minuten lopen).

Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Lilo schreef:
Ik wil niemand bang maken of zo, maar gewoon even zeggen dat sommige dingen op het forum of op andere forums of het internet soms wat gemakkelijk worden voorgesteld. Mispak je hier niet aan!
Lilo
Er wordt (zeker door de meer ervaren offroad rijders op het forum) ook altijd aangegeven dat je voordat je offroad gaat rijden of een slotcanyon wil bezoeken altijd eerst moet informeren bij een visitorcenter of BLM-kantoor.
De conditie van een dirtroad of slotcanyon kan per dag en zelfs per uur veranderen dat is zeker iets om rekening mee te houden.
Wat vandaag een salonweg is kan morgen een grote gatenkaas zijn.
De ingang van Peek-a-Boo is op het forum nog nooit als gemakkelijk omschreven volgens mij, toen wij er in 2007 waren stond er een boomstam naast het uitgehouwen trapje en waren we met vier personen dus konden we elkaar naar boven helpen.
MoonlandMenace
Amerika-ontdekker

Bericht door MoonlandMenace »

Wij hebben gisteren de hole in the rock road gereden, een 26 mijl ver. Door het slechte weer een kleine 2 weken geleden lag hij er inderdaad slecht bij. De eerste 13 mijl waren goed, daar was reeds wat werk verricht om hem terug berijdbaar te maken. De volgende 13 mijl waren bij momenten erg rampzalig, en zoals aangegeven door topic starter was de Dry Fork Road eigenlijk geen weg meer te noemen.

Maar dat werd ons ook perfect voorspeld in het visitor center van het BLM. Daar kregen we ook een blaadje en kaartje met een erg goede beschrijving van de slotcanyons die te bezoeken zijn in dry fork. De ingang naar Peekaboo was inderdaad niet gemakkelijk om naar boven te klauteren, de inhammen die er gemaakt zijn zijn zo uitgesleten dat ze niet meer echt bruikbaar zijn. Maar zoals gezegd in een bovenstaande post is deze slotcanyon ook langs de achterzijde bereikbaar.

Nooit uitgaan van wat je op internet of op forums leest, de omstandigheden kunnen dag na dag verschillen, ook al heeft het de voorbije dagen niet geregend.
Moraal van het verhaal, ALTIJD navraag doen in het plaatselijke visitor center, deze mensen zijn het best geplaatst om u correcte & actuele informatie te verstrekken. En bij het rijden van dergelijke wegen zijn steeds extra risico's verbonden, wees daarvan bewust. Uiteindelijk is het een keuze die je zelf moet maken, met het nodige beleid natuurlijk.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Hallo,

de ingang van Peekaboo inderdaad niet makkelijk, door het proberen en het zoeken en het mekaar helpen wel plezierig. Ook binnenin Peekaboo dienden we mekaar trouwens nog een keer ( of een paar keer) te helpen om hogerop te raken. Al bij al toch een heel toffe ervaring, ook de ratelslang in de vallei en het wat verderop gelegen Spooky, een totaal andere slotcanyon.

Jacquesz
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Rob schreef:
Lilo schreef:
Lilo
Er wordt (zeker door de meer ervaren offroad rijders op het forum) ook altijd aangegeven dat je voordat je offroad gaat rijden of een slotcanyon wil bezoeken altijd eerst moet informeren bij een visitorcenter of BLM-kantoor.
De conditie van een dirtroad of slotcanyon kan per dag en zelfs per uur veranderen dat is zeker iets om rekening mee te houden.
Wat vandaag een salonweg is kan morgen een grote gatenkaas zijn.
De ingang van Peek-a-Boo is op het forum nog nooit als gemakkelijk omschreven volgens mij, toen wij er in 2007 waren stond er een boomstam naast het uitgehouwen trapje en waren we met vier personen dus konden we elkaar naar boven helpen.
Hmm... Op 11 juli werd er nochtans gereageerd op een topic over peekaboo dat ik gepost heb in het genre van: het is niet heel erg moeilijk.
Ik had ook wel verwacht dat het toch niet echt een makkie ging zijn. Wij waren maar met 2 en we zijn er toch wel in geslaagd om boven te komen. Ik wil alleen de mensen er even op wijzen dat iets opschrijven toch altijd heel gemakkelijk is, maar het doen daarentegen. En wij hadden ons zeker geïnformeerd wat betreft de hole-in-the-rock road bij het visitor center. Ik weet wel dat de conditie van een dirtroad sterk afhankelijk is van de weersomstandigheden, maar toch krijg ik de indruk dat erop rijden vaak wordt afgedaan als: dat doen we gewoon toch effe! Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat je ten allen tijde voorzichtig moet zijn en informeren bij visitor centers.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Je schrijft altijd vanuit je eigen ervaring, en omdat we allemaal anders zijn is iets wat voor de een heel makkelijk is, voor de ander juist heel erg moeilijk. Voor mijn man en mijn zoon was de klim bij Peekaboo heel erg eenvoudig, maar ik heb het zelf niet aangedurfd. Tja, wiens beleving moet je dan weergeven? Ik heb dat ook geschreven hoor in dat topic van 11 juli dat je net hebt aangehaald. Ik schrijf daar: "'t Is niet heel erg moeilijk, maar als je niet handig bent kan het toch wel een probleem zijn."

Als ik informatie zoek op internet houd ik er ook altijd rekening mee dat termen als 'moeilijk' of 'makkelijk' heel erg persoonsgebonden zijn. Wat me soms wel op het goede spoor zet is het vergelijken met andere dingen die de persoon die die termen gebruikt ook heeft gedaan. Als iemand bijvoorbeeld de trail naar Angels Landing als 'heel makkelijk' beschrijft, dan weet ik dat ik moet uitkijken met andere 'heel makkelijk'-beschrijvingen op die site.

En natuurlijk moet je er altijd rekening mee houden dat de conditie van een dirtroad, een slot canyon, een trail de ene dag heel anders kan zijn dan de andere dag. Dat is iets dat toch al vaak ter sprake is gekomen hier op het forum, die houding van 'dat doen we gewoon toch effe' herken ik eerlijk gezegd niet echt.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer