Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Francisco en Los Angeles ontdekken
San Francisco en Los Angeles ontdekken
Beste mensen,
Wat is de beste manier om San Francisco en Los Angeles te ontdekken ? Per georganiseerde tour ? Welke organisatie en welke route ? San Francisco per fiets ? Ik zie op internet veel tours aangeboden worden in de steden zie door de bomen het bos niet meer.
Bij voorbaat dank.
Wat is de beste manier om San Francisco en Los Angeles te ontdekken ? Per georganiseerde tour ? Welke organisatie en welke route ? San Francisco per fiets ? Ik zie op internet veel tours aangeboden worden in de steden zie door de bomen het bos niet meer.
Bij voorbaat dank.
-
RoyBergen
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: San Francisco en Los Angeles ontdekken
Los angeles is echt een stad voor een huurauto vind ik persoonlijk....in san fransisco is het openbaar vervoer wel redelijk, al rijd ik zelf altijd met een auto rond daar..... Tussen die twee steden ligt de prachtige highway 1.
San fransisco heeft wel wat heuvels.....
Wellicht zijn hier anderen die iets over hèt public transport net kunnen vertellen in la?
San fransisco heeft wel wat heuvels.....
Wellicht zijn hier anderen die iets over hèt public transport net kunnen vertellen in la?
-
patrickvandepol
- Amerikafan
ik denk zelf SF het beste met de taxi, metro en per voet. Hebben heel veel gelopen toen we er waren en zijn de wat langere stukken in een taxi of metro gaan zitten.
Met de fiets zou ik aanraden, maar dan niet midden in de stad maar bij fishermans warf en dan over de golden gate naar sausulito en met de ferry weer terug! was echt geweldig!
Met de fiets zou ik aanraden, maar dan niet midden in de stad maar bij fishermans warf en dan over de golden gate naar sausulito en met de ferry weer terug! was echt geweldig!
Dank voor jullie reacties. Ik had inderdaad al in de planning staan om fiets te pakken naar de overkant in SF. Niemand ervaring met tours ?
Wij hebben in SF zo'n Hop on, hop off tour gedaan en dat was erg leuk. Je komt langs alle bezienswaardigheden en kunt uitstappen en opstappen waar je wilt. Op die manier kun je de stad goed leren kennen en evt. later nog besluiten om terug te gaan naar een bepaalde plek.
Ik heb veel mensen zien fietsen vanaf Fisherman's Wharf naar de Golden Gate Bridge en weer terug, dat is ook zeker de moeite waard. (wij hebben het lopend gedaan)
Ook hebben wij veel gebruik gemaakt van de taxi, ideaal en het is helemaal niet duur!
Los Angeles kun je inderdaad beter met de auto verkennen.
Wij konden de plekken die we wilden bezoeken goed vinden met behulp van de TomTom.
Ik heb veel mensen zien fietsen vanaf Fisherman's Wharf naar de Golden Gate Bridge en weer terug, dat is ook zeker de moeite waard. (wij hebben het lopend gedaan)
Ook hebben wij veel gebruik gemaakt van de taxi, ideaal en het is helemaal niet duur!
Los Angeles kun je inderdaad beter met de auto verkennen.
Wij konden de plekken die we wilden bezoeken goed vinden met behulp van de TomTom.
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
Zo te zien is het het verstandigst om los angeles met de auto te doen. Is het parkeren duur ?
Op sommige plekken hebben we gratis geparkeerd en anders in een parkeergarage. Ik kan me niet herinneren hoeveel we daar precies kwijt waren, maar volgens mij was het niet schrikbarend duur. Lang niet zo veel als in Amsterdam. 
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij hebben het ook op de fiets gedaan!Arizona schreef:Ik heb veel mensen zien fietsen vanaf Fisherman's Wharf naar de Golden Gate Bridge en weer terug, dat is ook zeker de moeite waard. (wij hebben het lopend gedaan)
Niet heen en terug, maar heen over de brug naar het plaatjse Sausalito. Vanaf daar met de boot/ferry terug naar San Francisco. Zéker de moeite waard!
LA is mijn insziens ook een echte autostad. Rondlopen in Beverly Hills en Hollywood (walk of fame en omstreken) is erg leuk, maar een auto is bijna onmisbaar!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Absoluut doen!!!José schreef:Wij hebben het ook op de fiets gedaan!Arizona schreef:Ik heb veel mensen zien fietsen vanaf Fisherman's Wharf naar de Golden Gate Bridge en weer terug, dat is ook zeker de moeite waard. (wij hebben het lopend gedaan)
Niet heen en terug, maar heen over de brug naar het plaatjse Sausalito. Vanaf daar met de boot/ferry terug naar San Francisco. Zéker de moeite waard!
Zeker doen!!
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
-
jta
- Amerika-expert
Hallo,
er zijn wel heel stevige hellingen in SF maar toch kan je er niet alleen van Fisherman's Wharf richting Golden Gate Bridge fietsen. Ook heel mooi en afwisselend : van FW via de victoriaanse huizen door het lange golden gate park tot aan de oceaan en dan via de kust terug naar de Golden Gate Bridge. Zoals gezegd, afwisselend, mooi, en je ziet de golden gate bridge eens van een andere kant.
niet vergeten : dikke extra trui, de ene moment zweet je en de andere kom je in koude wolken terecht
Jacques
er zijn wel heel stevige hellingen in SF maar toch kan je er niet alleen van Fisherman's Wharf richting Golden Gate Bridge fietsen. Ook heel mooi en afwisselend : van FW via de victoriaanse huizen door het lange golden gate park tot aan de oceaan en dan via de kust terug naar de Golden Gate Bridge. Zoals gezegd, afwisselend, mooi, en je ziet de golden gate bridge eens van een andere kant.
niet vergeten : dikke extra trui, de ene moment zweet je en de andere kom je in koude wolken terecht
Jacques
Hartelijk dank voor alle leuke reacties. Waar hebben jullie de fietsen gehuurd of worden deze op elke hoek van de straat verhuurd?
Groet
Groet
-
patrickvandepol
- Amerikafan
wij hebben ze gehuurd bij fishermans warf.....we namen de cable car naar het eindpunt bij FW. En dan aan je rechter kant....volgens mij heet het blazing saddles of zoiets.. is niet heel goedkoop maar echt super leuk om te doen. Zeker ook om Sausulito te zien!
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
SF is een leuke stad om met OV te doen. Als je tevoren bekijkt waar je naartoe zou willen (capitool of lonely planet) dan kun je ter plekke bij Ferry building 1 (Embarcadero) een dagkaart voor OV kopen. Je kunt dan Cable Car, Bus en Metro gebruiken in de stad dus het Muni systeem. Bij elke halte staat een bord met de hele stad erop en als je bepaald waar je naartoe gaat is het zo gepiept om de route uit te kienen. Alles lopen gaat niet wij hebben voor het gevoel wel een stuk van Lombard str gelopen. Ten Westen van de kronkels dat was lollig want heel erg steil. Met bus zijn we ook naar Painted ladies gegaan en hebben paar stukjes CC genomen.
Daarnaast kun je natuurlijk ook fietsen. Daarvoor hadden wij geen tijd en pufff.
Daarnaast kun je natuurlijk ook fietsen. Daarvoor hadden wij geen tijd en pufff.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wij deden zowel in SF als in LA een geleide tour, ideaal om op korte tijd de stad te leren kennen. zie ons reisverslag. Is ons telkens goed bevallen!
(in LA deden we LA city tours, en in SF Mr Toad, in een oldtimer busje!)
(in LA deden we LA city tours, en in SF Mr Toad, in een oldtimer busje!)
Je kunt ook zo'n hop on hop off bus nemen. Dat kost wel wat, maar zo zie je wel heel snel veel van de stad. Zelf heb ik dat 1 keer in NY gedaan. LA en SF zijn we zelf gaan verkennen door middel van wat vooronderzoek en de gehuurde auto. Lopend zie je trouwens ook al heel veel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4682 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 15 Reacties