Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis 2011, benadering van kosten hotels

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mvisscher
Amerika-newbie

Rondreis 2011, benadering van kosten hotels

Bericht door mvisscher »

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en wil graag gebruik maken van jullie ervaring.
Volgende zomer willen wij een rondreis door Amerika maken van ongeveer 3 en halve week.
We vertrekken ongeveer 11 augustus 2011 en dan terug op 2 of 3 september.
De bedoeling is een rondreis door Zuidwest Amerika, van San Francisco tot en met Los Angeles of andersom.
We reizen met 1 kind van 10 jaar oud.
Tickets etc, lukt me wel, een huurauto ook nog.
Maar wat kost gemiddeld genomen een hotelovernachting, liefst in hotel met zwembad?
En zijn deze hotels in augustus zo beschikbaar of moeten we van te voren reserveren ?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Blitz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Rondreis 2011, benadering van kosten hotels

Bericht door Blitz »

Wij hebben deze zomer ook dat rondje gemaakt, ook in 3,5 weken. Wij waren in totaal voor de hotels zo'n 1500 euro kwijt. Dit waren allemaal hotels met zwembad, veel met ontbijt en balkon. Het kan goedkoper, zeker wanneer je via Priceline en Hotwire boekt. Voor een volgende reis zullen wij waarschijnlijk genoegen nemen met minder luxe hotels, maar als je met kinderen reist kan ik begrijpen dat een zwembad een must is.

Deze zomer hebben wij op veel plekken de bordjes 'no vacancy' zien hangen, veel was volgeboekt. Ik zou daarom wel aanraden om van tevoren de hotels vast te leggen, in ieder geval in de grote steden en natuurparken.

Succes met plannen!
2009 - 2010 - 2011 met z'n 2en...
In 2018 met z'n 4en!
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Ik denk dat je toch wel aan zo'n 2000-2400 dollar moet denken. Dus zo ongeveer tussen de 80 en 100 dollar per nacht. De ene keer zal je iets goedkoper zitten, maar soms misschien ook wel duurder. Wij hebben niet in het hoogseizoen gereisd, maar in juni en we hadden de meeste hotels gereserveerd. Wel hebben we alleen hotels gereserveerd die we kostenloos konden annuleren (tot bijvoorbeeld 24 uur van te voren). Op sommige plaatsen zou ik zeker van te voren reserveren, bijvoorbeeld als je in een nationaal park of op een bijzondere locatie wilt logeren.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Mijn advies is om met een kind vooraf te reserveren, voorkomt denk ik aardig wat problemen bij (onverwachte) drukte.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

volledig eens met Nici, tijdens ons rondje in juni dit jaar kwamen we net aan een gemiddelde van 100 us dollar per nacht per kamer. Wat duurder in de parken en Springdale ( bij zion np), goedkoper in Las Vegas en LA.

Hadden alles vooraf gereserveerd , ook al omdat we toch kosteloos konden annuleren. Het is dus niet omdat ergens een hotel reserveert dat je niet van je planning kan afwijken.

Jacques
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

nog rap toevoegen : die 100 us dollar per nacht per kamer is met alle taksen inbegrepen. tijdens zoektochten op het internet naar kamers zie je meestal de prijs zonder die plaatselijke taksen.

Jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reseveren niet altijd alles, maar omdat we wel wat eisen stellen aan bijvoorbeeld ligging en aanwezigheid van een zwembad, en omdat we met 2 kinderen reizen, leggen we het grootste deel van de motels/hotels/lodges toch wel van te voren vast.
In ons 2008-verslag hebben we bij alle accommodatie vermeld wat de kosten waren. Het kan sterk uiteenlopen zoals je ziet,. Priceline en Hotwire hebben we nooit gebruikt, dus het zal allicht wat goedkoper kunnen dan wij hebben gedaan.
En ja, die belasting. Altijd wat verder doorklikken om te zien hoeveel het echt wordt (% verschilt per staat).

1500 euro voor 3,5 week lijkt me heel weinig, maar is ook afhankelijk van de dollarkoers. En van de locatie. Vooral locatie.

Marianne
Geeske
Amerikafan

Bericht door Geeske »

Wij hebben nu in oktober ook (bijna) alle hotels geboekt en zijn ook incl tax ongeveer $ 100 per nacht kwijt. Zitten inderdaad een paar goedkope maar ook een paar duurdere tussen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

je kunt ook heel goed in Amerika reizen zonder alle hotels van te voren vast te leggen hoor, dat doen wij al een aantal jaren ( wij reizen ook met kinderen). Het hangt een beetje van de route af en of je in de parken wilt overnachten.

Veel goedkopere hotels zoals de Super 8, Days Inn en Comfort Inn en Best westerns hebben ook zwembadjes.

Wij kwamen deze zomer juist opvallend veel vacancies tegen in toeristengebieden.

Marjon
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Vond dit topic een mooie aanleiding om ook eens te kijken wat de hotels ons dit jaar gekost hebben.
Voor 20 overnachtingen hebben we 1392,38 Euro betaald en dat is 69,82 Euro gemiddeld. Wij konden wel gebruik maken van het seniorentarief. :lol: Niet alle hotels hadden een zwembad, maar dat hoefde voor ons ook niet.
Groet,

Old Faithful
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Voor 20 overnachtingen hebben we 1392,38 Euro betaald en dat is 69,82 Euro gemiddeld.
Kom je ook weer aan ongeveer 100 us dollar. Goedkoper kan, mits wat zoeken.

jacques
Ardnas999
Amerika-ontdekker

Bericht door Ardnas999 »

ik ben nu een reis aan het plannen voor december (zal wellicht goedkoper zijn?) en ben voor 16 dagen nu ongeveer 650 euro kwijt. Moet er wel bij vermelden dat we niet veel eisen stellen maar ook zeker niet met alles genoegen nemen. Ik doe alles via booking.com.
Wij vertrekken ook vanuit SF en terug vanuit LA.
West Amerika December / januari 2010/2011: http://ron-en-sandra.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Canada September 2011 http://ronsandra.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deep South mei 2012 http://ronensandra.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer