Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis met baby

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kimvdw
Amerika-ontdekker

Reis met baby

Bericht door kimvdw »

Hoi!

Mijn vriend en ik willen volgend jaar zomer naar de VS. We zijn 2 jaar geleden ook geweest, toen nog met z'n 2tjes, naar NY, Orlando, Miami en Cruise naar Bahama's etc. Ergg goed bevallen!
Nu willen we de "standaard" route doen van LA - Las Vegas - San Fransisco (met uiteraard de NP ertussen; welke precies moeten we nog even goed bekijken). Van SF vliegen we naar Seattle. Waar de Cruise naar Alaska vertrekt! Daarna terug naar huis!!

Nu hebben we een baby van 5 maanden. Die als we onze reis gaan maken ruim 1,5 is. We hebben er bewust voor gekozen om dan te gaan, anders is hij 2,5 en dan willen we hem toch al wat meer rust en speelmogelijkheden bieden :). Verder is ie supermakkelijk, zijn deze zomer ook naar Brugge (4 dagen, even testen, toen ie 3 mnd was), Parijs (met fam. dus ook nog veel hulp) en uiteindelijk Santorini met vliegtuig gegaan. En dit ging prima. Dus in dat opzicht verwachten we geen problemen. Wel is het natuurlijk een feit dat we rekening met hem moeten houden.

Daarom hebben we als eerste bedacht dat we minder plekken dan gemiddeld gaan aandoen, maar er langer blijven. Dan maar vanaf daar wat dagtrips proberen. En we zullen niet alles kunnen zien. Maar dat kan ooit nog wel eens!

Ik heb verder geen specifieke vraag, meer gewoon of jullie tips hebben. Met het oog op onze (nog heel erg in een vroeg stadium, dus echt alle info is welkom) reisplanning & met het oog op onze kleine... Ervaringen van mensen bijv! Ook met welke NP beetje toegankelijk zijn met een buggy!!

Planning (en ideeën op dit moment):

Vliegen naar LA (we twijfelen nog over een kort bezoek NY, zijn er al eerder geweest, verslaafd, maar denk met het oog op de kleine dat het niet verkeerd is om een extra vlucht te vermijden, dus dat dat maar een andere keer moet).
3 a 4 dagen LA? Wat zouden jullie aanraden, hoelang LA?
LA --> Grand Canyon Wat is een leuke plek om deze route te onderbreken? Dus mooi stadje onderweg om te slapen?
Grand CanyonHoelang blijven? Hoeven niet alles te zien, hebben ook een buggy dus! Willen er vooral een goede indruk van krijgen.
Grand Canyon --> Las Vegas Is dit in 1x te doen? Vanuit daar misschien dagtrip naar Falley of Fire.
Las Vegas --> Yosemite NPOok hier zoeken we onderweg nog een stop wat echt de moeite waard is...
Yosemite --> SFSF lijkt ons erg leuk.. Dus denk dat we daar sowieso wel 4 dagen willen blijven.
SF --> Vlucht naar SeattleMensen ervaring met Seattle? Beetje leuke stad? Moeite waard om extra dag te zijn, of de volgende dag gewoon vertrekken met onze cruise?
Seattle cruise naar Alaska etc.We twijfelen nog of we weer aan gaan meren in Seattle en dan naar huis vliegen. Of aanmeren in Vancouver en dat nog meepakken en dan naar huis gaan....

Qua reistijd zijn we erg vrij... Langer dan 4 weken gaan we niet volhouden, maar 3 a 4 is wel het idee!

Snap dat het nog erg vaag is.. Maar misschien mensen dus leuke tips?

En vliegen vanaf Seattle of Vancouver terug naar huis goedkoper?

En mensen ervaring met de Cruise??

DANKJEWEL ALVAST!!!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis met baby

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Kim,
In een ander topic las ik dat je eind september/begin oktober wilt gaan, dat is geen zomer meer, en misschien ook wel wat laat voor een cruise naar Alaska?

Bedenk dat een kind van 1,5 jaar wel heel anders is dan een baby van 5 maanden; hij zal dan al lopen en dus veel beweeglijker zijn. Neem ook een rugdrager mee en niet alleen een buggy.
Als je op de trails op NPS-sites kijkt bij accessibility heb je een aardig idee van de trails die je met een buggy kunt doen.

Van Las Vegas naar Yosemite kun je via Death Valley rijden. Ik denk dat 2 stops aan te raden zijn, maar het zou eventueel ook met 1 kunnen.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Onderstaande link is een topic over het reizen met kinderen daar kan je ook vast wel een en ander in vinden viewtopic.php?f=10&t=19893
kimvdw
Amerika-ontdekker

Bericht door kimvdw »

Hoi!

De cruises naar Alaska gaan nog wel, heb dat al gecheckt. En lijkt me ontzettend mooi....

We zouden ook wat eerder kunnen (zijn niet gebonden ofzo), maar het lijkt me dan zo warm bij Las Vegas enz.. Ook voor de kleine...

Groetjes
Flowie
Amerika-ontdekker

Bericht door Flowie »

Hoi,

wij zijn nu aan het reizen met onze dochter van 14 maanden. Op zich gaat het heel goed. Waar ik op zou letten, zorg dat de rijdagen niet te lang zijn, wij proberen nu maximaal 3 uur te rijden, langer is voor de kleine niet echt top... We hebben alleen een rugdrager bij ons, de buggy hebben we nog niet echt gemist. We hadden onze tickets via United. Door economyplus te boeken hadden we voor de kleine veel meer ruimte, zelfs een eigen stoel (die we niet geboekt hadden) omdat 3/4 van het economy plus gedeelte leeg was. Je mag bij United ook een autostoel meenemen, ideaal voor in het vliegtuig! (als je geen stoel hebt mag je 'm gratis inchecken). Wij reizen met een camper, voor de kleine echt super. Ze slaapt in een deryan tentje in de cabover en de camper is momenteel haar thuis. We hebben bij de Walmart een soort hek gekocht waar je een box van kan maken en daar kan ze lekker in spelen (buiten), verder hebben we nog een kinderstoel gekocht die je op een bank/stoel kan zetten, ook ideaal. Maar goed, dit alles is misschien wat minder van toepassing als je met een auto gaat reizen. Het is echt een heel verschil tussen hoe ze was toen ze 5 maanden was en nu met 14 maanden. Onze dochter loopt nog niet, soms handig, soms niet. Met 1,5 jaar zal je kleine hoogstwaarschijnlijk wel lopen.

Als ik je route zo bekijk vind ik het wel wat veel voor met een kleine, misschien beter alleen californie pakken? Dan zijn de afstanden wat kleiner...
Wanneer we terug zijn zal ik nog wel een keer laten weten wat we er uiteindelijk van vonden...

Wij doen nu overigens wel een ander rondje dan jij van plan bent (phoenix, sedona, monument valley, mesa verde, moab, capitol reef, bryce, zion, salt lake city)

Groetjes!
sept 2007 5 dgn LV
april-mei 2008 23 dgn camperrondje LV - LV: LV - DV - SQ - YO - SF - GC - PG - ZI - LV
sept 2010 16 dgn camperrondje :PHX - SLC: PH - SD - PG - MV - MO - CR - BR - SLC + een weekje SLC
april 2011 8 dgn Florida
juni 2012 12 dgn Florida
thirsa
Amerika-ontdekker

Bericht door thirsa »

Haihai,

Wij gaan over 3 weken met onze 2 kinderen van 2 en 4 een rondreis van 3 weken maken, van SF-LA-SD-LV met de camper.

Op dit topic van mij kan je misschien ook nog wel wat tips lezen.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=29493

Ga ook een reisblog bijhouden als we gaan dus misschien heb je daar tzt nog wat aan?
http://www.reispret2010.reismee.nl
kimvdw
Amerika-ontdekker

Bericht door kimvdw »

Top! Bedankt voor de (snelle) reacties! Zal de verslagen zeker bij gaan houden....

We zitten ook nog erg te puzzelen in de route hoor.. Op dit moment vindt hij autorijden prima.. Zijn ook naar Parijs gereden zonder problemen. Dus ik hoop dat dat zo blijft.. Iets langere stukken dan 3 uur hoop ik wel te kunnen maken. Met (leuke) stops tussendoor!

De tip van de autostoel is een goeie.. Zal er zeker even naar gaan kijken. Ook economyclass spreekt me wel aan. Beetje ruimte is wel fijn tijdens de vlucht.

Als de route wat duidelijker is zal ik hem wel weer posten! Tips blijven welkom :)!

Zijn de Crand Canyon beetje te doen zonder dat je echt lange stukken kunt lopen?

Bedankt!
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

En een trip naar Alaska en een rit door het zuidwesten... dat lijkt me best veel in 3-4 weken zelfs zonder een klein kind. Ik zou me beperken tot het zuidwesten en daar fijn de tijd voor nemen. Je hebt met 4 weken tijd genoeg om de kustroute en Moab mee te nemen in je planning. Moab is een prima plaats om een paar dagen te blijven, er ligt daar genoeg in de omgeving wat het bezoeken waard is.

De Grand Canyon is juist fijn als je niet wilt wandelen. Er gaan shuttles naar de uitzichtpunten naar Hermit's rest. Maar overnacht dan wel in het park zelf. Je kan dan de zonsondergang meepakken. De viewpunten aan de Eastrim liggen bijna aan de weg dus dat is ook geen punt.

Ook San Diego is een leuke stad. In San Diego heb je Seaworld, een beroemde dierentuin en Legoland.
kimvdw
Amerika-ontdekker

Bericht door kimvdw »

Hmmm ik wil zoooo graag naar Alaska! Lijkt me echt heel mooi! En we hebben ervaring met een cruise en vinden dat juist wel heel rustgevend, je hoeft zelf niet te reizen, slaapt terwijl je naar een nieuwe bestemming wordt vervoerd... En we vliegen dan naar Alaska... Dus eigenlijk hebben we 3 weken voor het westen & dan nog een binnenlandse vlucht + cruise Alaska.

Meer mensen die dat te veel vinden? :( :( Hoop het niet!!
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik zou in het zuidwesten al 4 weken zonder problemen kunnen rondtrekken, zonder me te vervelen. Maar als je naar Alaska wil, waarom concentreer je je niet alleen daarop? Of is het puur om de cruise te doen?
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Arizona »

Ik ben het wel met Kim eens, 3 weken in het Zuidwesten is toch ook lang zat? Natuurlijk zul je dan wat dingen missen, maar dat kan ook niet anders als je met een klein kind reist. Die cruise is inderdaad een leuke afsluiter van de reis en dan kom je ook een beetje tot rust.
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Waarom iemand afraden iets te gaan doen wat hij/zij graag wilt?
Het is toch ieders keus om een reis te doen die men graag wilt.
kimvdw heeft 4 weken, wilt een rustige reis van 3 weken in het zuidwesten en een week een relaxte cruise, waarom zou dit niet gaan.
kimvdw
Amerika-ontdekker

West-reis opzet tips? (met baby)

Bericht door kimvdw »

Oke fijn dat er ook genoeg zijn die denken dat het wel haalbaar is! Alaska lijkt m'n vriend en mij gewoon super, dus dat gaan we gewoon doen!

Dan blijven er 3 weken over (niet heel erg exact hoor, 22/23 dagen zou ook kunnen bijv..)! Wat ik nu had (opzetje...):

Dag 1: A'dam - LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA - Grand Canyon reisdag (ergens overnachten wat ook leuk is om te bekijken, tips?)
Dag 4: LA - Grand Canyon reisdag (vanaf die overnachting dus).
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Yosemite reisdag (wederom op zoek naar een leuke overnachtingsplek)
Dag 14: Las Vegas - Yosemite reisdag (vanaf die overnachtingsplek naar Yosemite dus)
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite --> SF
Dag 18: SF
Dag 19: SF
Dag 20: SF
Dag 21: SF
Dag 22: Vlucht van SF naar Seattle
Dag 23 - 29: Cruise
Dag 30: Seattle - A'dam

Tipssss & Mustsee's onderweg?

Bedankt alvast!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Een mooie route. Maar ik zou geen twee hele dagen in de Grand Canyon blijven. Daar is echt niets te doen voor kleine kinderen, bovendien is het heel gevaarlijk als je ze los laat lopen.
Je kunt de shuttlebus nemen langs de rim en af en toe uitstappen om een stuk te wandelen. Zog wel dat je je zoontje in een rugdrager hebt of in een buggy want er zijn op veel plekken geen railingen langs de rand en waar wel railingen staan kruipen ze er zo onderdoor.
Je hebt aan een middag en avond ruim voldoende om alle viewpoints te zien.

Als je 1 nacht minder in de Grand Canyon blijft en 1 nacht minder in Las Vegas heb je de tijd om de prachtige route via Sedona naar de Grand Canyon te rijden. Dan hoef je ook de vreselijk saaie route van Williams naar Las Vegas niet twee keer te rijden.
Ik vind persoonlijk 6 nachten Las vegas wel erg lang met een klein kind.
Je route zou dan als volgt kunnen zijn:

Dag 1: A'dam - LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA - Blythe.
Dag 5: Blythe - Sedona
Dag 6: Sedona - Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon
dag 8 Grand Canyon- Las Vegas

Afbeelding
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Persoonlijk zou ik Alaska ook schrappen en op een rustig tempo iets meer van het zuidwesten verkennen. Met minder overnachtingen in Las Vegas (kan nog steeds bloedheet zijn daar) en bijv. een paar overnachtingen bij Zion. Maar goed, da's persoonlijke keuze. Ik kan me ook voorstellen dat je Alaska graag wilt zien.

Onze dochter vond tot ze ging lopen autoreizen ook niet zo'n probleem; voornamelijk omdat ze ook veel sliep dan. Met 1,5 jaar was dat een totaal ander verhaal. Wij gingen op vakantie naar de Loire en hadden gelukkig een overnachting halverwege ingepland (dus na ongeveer 4 uur rijden). Langer dan dat was echt niet mogelijk met haar. Het laatste stuk ging gepaard met veel schreeuwen en krijsen en dan hadden we nog regelmatig lange pauzes ingelast. Toen wij dus vorig jaar naar Amerika (ze was toen 2 jaar) gingen hebben we dus (bijna) geen dagen gemaakt met ritten langer dan 4 uur en dan met een lange pauze na 2 uur. Ieder kind is anders; ik heb hier ook verhalen gelezen van gezinnen waar het anders is en kleine kinderen met plezier langer in de auto zitten. Maar houd er dus rekening mee dat je mogelijk niet meer dan 4 uur WILT rijden, omdat de lol er dan al lang af is. Een kind heeft nou eenmaal een ander ritme/tempo.

Onze dochter was ook heel beweeglijk en wilde niks liever dan lopen en klimmen met 1,5 jaar. Zorg dus voor bijv. hotels of campings met een simpel speeltuintje. Reken niet op zwembaden, want die zijn vaak niet verwarmd en dus minder geschikt voor zo'n kleintje.
Normaal ben ik altijd erg voor accommodaties in de parken; maar bij de Grand Canyon zou ik dat in dit geval niet doen. Die kleine zal maar even aan de wandel gaan als je het net even niet in de gaten hebt... Persoonlijk zou ik daar dus kiezen voor een accommodatie buiten het park of een eind van de rim af.

Voor wat betreft een rugdrager: misschien kan je vooraf van iemand een lenen om te testen of het wat is voor jullie? Dit hebben wij gedaan en blij toe, want ze wilde er echt niet in. Uiteindelijk hebben we dus gewoon de wandelwagen goed laten inpakken en meegenomen. Er zijn best veel paden goed toegankelijk voor een (robuuste) kinderwagen/buggy.

Veel succes met je planning!
kimvdw
Amerika-ontdekker

Bericht door kimvdw »

Bedankt voor de tips weer! Leukk! Zal de rugdrager i.d.d. overwegen, maar neem liever gewoon de buggy mee denk ik!

Goeie tip van de Grand Canyon, daar kunnen we een stuk minder lang naartoe dus. De route langs Sedona lijkt me erg leuk. Grote kans dat we die erin lassen :)!

Las Vegas blijven we wat langer omdat we daar in een heel mooi hotel met luxe kamer gaan, met alle ruimte voor de kleine. Hier even tot rust komen & van daaruit een paar leuke dagexcursies ondernemen.

Snap heel goed dat we nu nog niet kunnen inschatten hoe het met hem gaat in de auto. Nu vindt ie het prima, slaapt ook veel idd. Maar misschien dat hij er tegen die tijd wel sneller klaar mee is. Maar dat zien we dan wel weer. We zijn flexibel en dan schrappen we gewoon wat & blijven we ergens anders langer. Als het niet lukt dan lukt het niet!
Dat is ook een groot voordeel van de Cruise vind ik. Je hebt geen reisdagen, maar bent wel steeds op mooie, nieuwe plekken. Lekker relaxt voor ons & voor de kleine. + het lijkt me een van de mooiste dingen om te zien, die natuur daar.

Hoeveel dagen Yosemite raden jullie aan?

Groetjes!
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

totaal geen ervaringen met het reizen met kinderen, maar 4 dagen LV lijkt mij wat aan de lange kant. Ook de eerder geplaatste opmerkingen met betrekking tot de veiligheid in GC door Vana kan ik wel delen.

Ik begrijp je wens voor Alaska maar je kan natuurlijk ook nog eens teruggaan .... :wink: lijkt mij verstandiger. Het standaard schema wat je voor het Zuidwesten heb gemaakt is al best wel een aantal mijlen, en dus veel reizen... om daarop nu weer te gaan vliegen en dan te gaan cruisen lijkt mij wat veel, laat staan voor een kleine.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
kimvdw
Amerika-ontdekker

Bericht door kimvdw »

Grand Canyon is bij deze ingekort :)... Kijken hoe laat we aankomen, dan zijn we die avond er i.i.g., volgende dag & dan de ochtend weer door. Ook een plek buiten het kamp lijkt me dan wel zo veilig..

Alaska willen we echt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer