Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips route SLC-...-LV

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Wim1234
Amerika-newbie

Reis Wim1234: Tips route SLC-...-LV

Bericht door Wim1234 »

In 2007 adhv dit forum onze eerste reis naar Amerika in elkaar gebokst, ondertss al serieus verslaafd en dus al een derde reis ah plannen voor 2011. Reis van 3 weken met vertrek 27 april of 27 mei.
Graag eens jullie mening.

Dag 1: Salt Lake City
Dag 2: Salt Lake City - Grand Teton
Dag 3: Grand Teton - Yellowstone
Dag 4: Yellowstone
Dag 5: Yellowstone
Dag 6: Yellowstone - Devils Tower
Dag 7: Devils Tower - Mount Rushmore - Badlands
Dag 8: Badlands
Dag 9: Badlands - Rocky Mountain NP
Dag 10: Rocky Mountain NP - Arches
Dag 11: Arches - Canyonlands
Dag 12: Canyonlands - Mesa Verde
Dag 13: Mesa Verda - Mexican Hat / Monument Valley - Grand Canyon Village (is niet onze bedoeling om te stoppen in Monument Valley)
Dag 14: Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon - Bryce
Dag 16: Bryce - Zion (Hurricane)
Dag 17: Zion
Dag 18: Zion - Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las vegas

Zien er niet op tegen om lange afstanden te rijden. Liever eens doorbijten zodat we meteen van het volgend NP kunnen genieten.
Afhankelijk van jullie reacties, overwegen we ook om Bryce en Zion te schrappen om elders meer tijd te kunnen besteden of eventueel nog iets anders op te nemen. Hebben we op onze 1ste Amerikareis aangedaan. Staat er nu terug tss omdat onze reisgenoten nog niet nr Amerika zijn geweest.

Heb ook nog paar extra vragen:
- Beter om van Arches rechtstreeks naar Mesa Verde te rijden ?
- Capitol Reef de moeite waard ?
- Is de North Rim de moeite ? Kan iedereen zomaar een overtocht van de Grand Canyon reserveren ?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Tips route SLC-...-LV

Bericht door Rob »

- Capitol Reef de moeite waard ?
Zeker weten dat is een van de mooiste parken in Amerika.
- Is de North Rim de moeite ?
Is zeker de moeite maar hou er rekening mee dat hij tot 15 mei gesloten is.
Kan iedereen zomaar een overtocht van de Grand Canyon reserveren ?
Als je hier de hike van noordrim naar zuidrim bedoeld hiervoor heb je een overnachting nodig in de canyon en daarvoor heb je een permit nodig en die zijn vaak al een jaar van te voren vergeven.

Zou de route omdraaien, in april zijn veel wegen en bijna alle voorzieningen in Yellowstone nog gesloten vanwegen de sneeuw.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Wim1234: Tips route SLC-...-LV

Bericht door Martin & Marianne »

Het is aardig veel voor 3 weken.
Twee dagen Yellowstone kan wel, maar ik vind het echt wel het minimum. Je bent er wel heel vroeg in het jaar, ik zou inderdaad de route omgooien zoals Rob zegt, en pas in april vertrekken. Maar dan nog is het mei als je er bent, met kans op sneeuw. Hou er rekening mee dat je sowieso niet echt opschiet as je door het park rijdt.
Yellowstone - Devils Tower is een heel lange rit. Je kunt ook wat eerder stoppen, maar dat is weer jammer van de tijd in South Dakota.
Badlands- Rocky Mountain NP - Arches in 2 dagen is echt gekkenwerk. Omdat het ook voor RMNP erg vroeg is zou ik aanraden om South Dakota en RMNP te vergeten en je te concentreren op het zuidwesten met Yellowstone.
Dat geeft je meer tijd voor Mesa Verde, Monument Valley (waarom niet daarovernachten? Dat is juist het mooiste, om het park met de ondergaande zon te zien) n je zou dan Capitol Reef toekunnen voegen.
Misschien heb je iets aan ons 2008-verslag voor Yellowstone, Arches, Canyonlands, Mesa Verde en Monument Valley.

Marianne
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Zoveel mensen zoveel meningen. Persoonlijk denk ik dat jullie iets teveel willen. Dit gaat ten koste :( van bepaalde parken en dingen etc die jullie willen zien. Jullie zijn er eerder geweest en ik denk dat jullie wel weten dat de afstanden groot zijn. Ondanks dat jullie reizen geen probleem vinden, grote afstanden kosten veel tijd. Hierdoor ben je alleen maar aan het rijden en heb je geen tijd om dingen te bekijken. Misschien is het een idee even de afstanden achter jullie reisschema te plaatsen dan heb je misschien meer inzicht om hoeveel miles / km het gaat.
Zelf heb ik dat via google maps gedaan en dan krijg je ook de reistijd te zien :) .
Zelf zou ik wat schrappen en deze plekken later eens te bekijken tijdens een andere reis maar dat is natuurlijk weer persoonlijk. Omdat jullie al in Bryce en Zion geweest zijn zou ik dit eerst schrappen. Een ander optie is Divils Tower, Mount Rushmore en de Badlands. Vergelijk dit een d.m.v. google maps.

Dan je vragen. Als je in Arches bent ben je ook bijna in Cayonslands zou jammer zijn als je hier niets van ziet. Wij zijn er vorig jaar, niet lang, geweest maar wij vonden het de moeite waard. Het is een groot park en er is veel te zien.
Capitol Reef vonden wij geweldig :thumbup: ook gezien de historie van de Mormonen, maar ook dat is persoonlijk. Zijn leuke trails en de bergen, met de kleuren, zijn indrukwekkend. Wat betreft de North Rim heb ik geen ervaring maar hierover is meer geschreven in dit forum.

Door reisverslagen van anderen te lezen hebben wij veel informatie opgedaan. Aan de hand van die ervaringen hebben wij ook ons reisschema gemaakt. Een gedeelte van de reis die jullie gaan doen hebben wij ook gedaan maar dan anders om. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Vraagje reizen jullie met de auto of camper :?: Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wim1234
Amerika-newbie

Bericht door Wim1234 »

Bedankt vr de reacties. Had al zo'n vermoeden dat jullie ons zot gingen verklaren.
Ondertss al wat verder gesleuteld ... zullen in ieder geval al een maand later vertrekken ... van 27 maart tot 18 juni ... en zullen de route omdraaien.

Badlands en bezienswaardigheden aldaar zouden we er echt graag willen bijnemen.
Zouden vliegen op Denver en vandaar via Rocky Mountain NP richting Badlands. Vandaar via Yellowstone naar Capitol Reef, Canyonlands en Arches.
Daarna Mesa Verde - Monument Valley - South Rim waarna we doorrijden naar Las Vegas.
Zion en Bryce laten we dan links liggen.

We houden rekening met 2 dagen rijden, rijden en nog eens rijden, namelijk Devils Tower - Yellowstone en Yellowstone - Capitol Reef.

Ps: Klaas, we reizen met de auto.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Denk dat 27 maart 27 mei moet zijn anders ga je wel iets langer dan 3 weken :lol:
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Wim,
Schrijf de nieuw route eens helemaal uit, dan krijg je vast meer reacties.
Johan
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

Hoi!

Ikzelf ben ook een 'soorgelijke' route van 21 dagen in elkaar aan het boksen.
Mijn topic kan je hier volgen : viewtopic.php?f=7&t=28916
Misschien heb je ook iets aan de reacties ... Ik ben trouwens nog hoopvol aan het wachten op tips voor de route ;)
Succes ermee alvast!
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wim1234 schreef:
We houden rekening met 2 dagen rijden, rijden en nog eens rijden, namelijk Devils Tower - Yellowstone en Yellowstone - Capitol Reef.
Devils Tower-Yellwostone is nog te doen in 1 dag (wel jammer van Cody, Beartooth Hwy, etc, misschien toch nog een tussenstop maken?), maar Yellowstone-Capitol Reef is echt te veel. Je gaat dan niet door Grand Teton neem ik aan? Doe je dat wel, dan is het 10-11 uur rijden, zonder GT is het een uur korter. Nog te veel lijkt me. En je mist grand Teton.
Ik ben ook wel benieuwd naar de route.

Marianne
Wim1234
Amerika-newbie

Bericht door Wim1234 »

Eens alles op een rijtje gezet en dan kom ik tot volgende route. Als alles haalbaar is, hebben we dus nog een dag over en in fie van jullie reacties offeren we eventueel nog dag Las Vegas op.

vrijdag 27/mei: Brussel - Denver
zaterdag 28/mei: Denver - Rocky Mountains
+ richting Badlands
zondag 29/mei: Badlands (namiddag)
maandag 30/mei: Badlands - Mount Rushmore
dinsdag 31/mei: Mount Rushmore - Devil's Tower
+ richting Yellowstone
woensdag 1/jun: Yellowstone (vooravond)
donderdag 2/jun: Yellowstone
vrijdag 3/jun: Yellowstone
zaterdag 4/jun: Yellowstone - Grand Teton
zondag 5/jun: Grand Teton - Salt Lake City
maandag 6/jun: Salt Lake City - Capitol Reef
dinsdag 7/jun: Capitol Reef - Canyonlands
woensdag 8/jun: Canyonlands - Arches
donderdag 9/jun: Arches - Dead Horse Point Overlook - Mesa Verde
vrijdag 10/jun: Mesa Verde - Mexican Hat - Monument Valley - Grand Canyon Village
zaterdag 11/jun: Grand Canyon Village
zondag 12/jun: Grand Canyon Village
maandag 13/jun: ???
dinsdag 14/jun: Grand Canyon Village - Las Vegas
woensdag 15/jun: Las Vegas
donderdag 16/jun: Las Vegas (Death Valley)
vrijdag 17/jun: Las Vegas
zaterdag 18/jun: Las Vegas - Brussel

Ps: Is niet de bedoeling dat we in Monument Valley stoppen.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik vind de rit op 10 juni toch wel pittig hoor!

wij zijn zelf ook naar mesa verde geweest deze zomer.
We kwamen hier 's middags aan vanuit capitol reef (van waar jij komt zal de rit niet veel korter zijn) - en waren vroeg vertrokken en goed doorgereden.
In mesa verde heb je die halve dag zeker nodig, maar wij hadden het gevoel dat we nog niet alles gezien hadden, dus zijn we de volgende morgen nog tot 10 u daar gebleven voor beetje sightseeing (dat is dus jou "10 juni" dag)

Om dat nog helemaal naar Grand Canyon te rijden...
Wij reden mesa verde -> mexican hat -> Kayenta, en dat is toch wel pittig genoeg hoor.
Wij hebben wel valley of the gods en monument valley meegepikt onderweg, maar jij wil monument valley niet doen? Valley of the gods is overigens echt een aanrader.
Het laatste stuk naar Grand canyon village gaat trouwens niet goed voorruit en je gaat hier veel stops maken.

Ik zou maw op 10 juni overnachten in bvb. kayenta, en de volgende dag zo wat meer tijd nemen voor de rit naar grand canyon.
Daar zou ik dus een andere dag voor opofferen.
En waarom rijd je niet langs page? hier zijn prachtige dingen te zien!
dan wordt het
* mesa verde -> kayenta (of page, dat kan best als je monument valley niet bezoekt)
* kayenta of page -> grand canyon met een bezoekje aan antelope canyon, lake powell, horseshoe bend,...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

10 Juni is inderdaad een lange dag. Als je Mesa Verde gaat is een tour de beste manier om iets van de ruines te zien, en dat kost tijd. Als je op tijd uit Moa vertrekt kun je de 9e nog wel een tour doen. Dead Horse Point kun je het beste met Canyonlands combineren.
Ook de 28e en 29e mei vind ik erg veel. Als je iets van RMNP wilt zien zou ik een overnachting in Estes Park plannen, het wordt nu wel een erg gehaast bezoek. Misschien is mei ook wel erg vroeg voor RMNP; als er nog sneeuw ligt kun je overwegen om in een keer richting Badlands te rijden.
Als je niet helemaal naar beneden gaat bij de GC kun je daar een dag minder doen, dus zo gauw je weet of een overnachting daar lukt kun je je route daar op aanpassen.

Marianne
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

RMNP gaat zo heel krap worden. Dan zou ik het overslaan en die dag gewoon naar Hot Springs of Custer in SD rijden. Daarna Rapid City. Misschien zelfs 2 nachten.
Probeer tussen Capitol Reef en Moab een bezoek aan Goblin Valley SP te brengen.
Beter om met zo weinig mogelijks stops in 1 keer van Moab naar Mesa Verde te rijden. Want, zoals al aangegeven, moet je Mesa Verde niet onderschatten. Over twee reizen verdeeld ben ik er een middag en ochtend geweest. De eerste keer was simpelweg te kort.
Je benadrukt dat MV geen must is, maar waarom dan dit keer bij voorbeeld geen Goosenecks SP, Moki Dugway en Valley of the Gods (bij voorkeur met SUV) en een nacht in Bluff, Mexican Hat of Kayenta? En via Page is ook erg mooi.
Ik zou minstens 2 dagen van de laatste week in de eerste 2 weken gebruiken.
Johan
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Ben het met Marianne en Johan eens. Vergis je niet in de afstanden en de tijd die dat neemt. Als je Mesa Verde er in wil houden zou ik wat dagen inleveren van Grand Canyon en Las Vegas. Weet dat het heel persoonlijk is maar 2 dagen Las Vegas en 1 dag Grand Canyon zou genoeg moeten zijn. Zou de afstanden van de reis een keer op een rijtje zetten en kijken wat is te rijden op een dag zodat je ook nog wat kan zien. Alleen maar rijden en niets bekijken zou jammer zijn :?
Als je nog wat speling hebt zou ik een dag langer in Moab blijven. In de omgeving is veel te zien en veel te doen.
Succes met de planning. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wim1234
Amerika-newbie

Bericht door Wim1234 »

Nog wa verder zitten puzzelen en kom tot volgende route.
De dag die we "over" hadden en één van onze dagen in Las Vegas plaatsen we in de 'drukkere' routes als buffer om idd wat meer tijd te hebben of extra zaken mee te pikken on the way.

Page laten we achterwege omdat we daar de vorige keer geweest zijn.
Waar ligt Valley of the Gods ? Vind ik niet meteen terug op m'n kaart en ook niet in S & T ?

Dag 1 Brussel - Denver
Dag 2 Denver - Rocky Mountains - Glendo 560
Dag 3 Glendo - Badlands (Interior) 460
Dag 4 ???
Dag 5 Badlands - Mount Rushmore - Crazy Horse Monument 200
Dag 6 Crazy Horse Monument - Devil's Tower - Buffalo 400
Dag 7 Buffalo - Yellowstone 450
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone - Grand Teton 200
Dag 11 Grand Teton - Salt Lake City 500
Dag 12 Salt Lake City - Capitol Reef 400
Dag 13 Capitol Reef - Goblin Valley SP - Canyonlands 250
Dag 14 Canyonlands - Dead Horse Point Overlook - Arches 250
Dag 15 Arches
Dag 16 Arches - Mesa Verde
Dag 17 ???
Dag 18 Mesa Verde - Mexican Hat - Monument Valley - Goosenecks - Grand Canyon Village 500
Dag 19 Grand Canyon Village
Dag 20 Grand Canyon Village - Las Vegas 600
Dag 21 Las Vegas (Death Valley)
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas - Brussel
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Waar ligt Valley of the Gods ? Vind ik niet meteen terug op m'n kaart en ook niet in S & T ?
Even wat verder inzomen met S&T dan komt hij wel tevoorschijn, Valley of the Gods Road is de CR-242, hijligt aan de oordkant van de US-163 mijl van Bluff of 8 mijl van Mexican Hat
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer