Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overnachten in Yosemite NP
Overnachten in Yosemite NP
Hallo Allemaal,
In september gaan wij op een rondreis door het Zuidwesten in Amerika. De te volgen route is grofweg als volgt:
1. San Fransisco (hier landen we)
2. Yosemite N.P.
3. Death Valley
4. Las Vegas
5. Los Angeles
6. San Fransisco (vlucht naar huis)
Voor de reis van San Fransisco naar Yosemite hebben we een dag uitgetrokken. Graag willen we 2 of meerdere dagen in Yosemite doorbrengen. Alle hotels in het park zitten al vol (logisch ...).
Wie heeft een goede tip voor een locatie om (buiten het park dus) te overnachten gedurende ons bezoek aan Yosemite?
In september gaan wij op een rondreis door het Zuidwesten in Amerika. De te volgen route is grofweg als volgt:
1. San Fransisco (hier landen we)
2. Yosemite N.P.
3. Death Valley
4. Las Vegas
5. Los Angeles
6. San Fransisco (vlucht naar huis)
Voor de reis van San Fransisco naar Yosemite hebben we een dag uitgetrokken. Graag willen we 2 of meerdere dagen in Yosemite doorbrengen. Alle hotels in het park zitten al vol (logisch ...).
Wie heeft een goede tip voor een locatie om (buiten het park dus) te overnachten gedurende ons bezoek aan Yosemite?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Overnachten in Yosemite NP
Je zou het in El Portal kunnen proberen (Yosemite View Lodge, of de Cedar Lodge). Oakhurst zou ik afraden omdat je dan verder van de vallei zit, en als er nog steeds wegwerkzaamheden zijn ben je veel tijd kwijt met heen en weer rijden.
Je kunt ook regelmatig kijken of er iets vrij komt in het park, er zijn vaak annuleringen. Eventueel kun je iets buiten het park boeken wat je kosteloos kunt annuleren.
Eventueel zou je de eerste nacht in Oakhurst kunnen gaan zitten, en van daar de Mariposa grove bezoeken en de volgende nacht(en) centraler gaan zitten.
Als je het weekend in het park kunt vermijden is dat aan te raden!
Marianne
Je kunt ook regelmatig kijken of er iets vrij komt in het park, er zijn vaak annuleringen. Eventueel kun je iets buiten het park boeken wat je kosteloos kunt annuleren.
Eventueel zou je de eerste nacht in Oakhurst kunnen gaan zitten, en van daar de Mariposa grove bezoeken en de volgende nacht(en) centraler gaan zitten.
Als je het weekend in het park kunt vermijden is dat aan te raden!
Marianne
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
zeker dagelijks (of meerdere keren per dag!) kijken of er iets vrijkomt!
bij ons kwamen er plots ( enkele maanden voor vertrek terwijl alles al meer dan half jaar volzat) enkele kamer vrij. Wij hebben toen meteen een kamer geboekt. Enkele uurtjes later waren ze weer allemaal volzet.
bij ons kwamen er plots ( enkele maanden voor vertrek terwijl alles al meer dan half jaar volzat) enkele kamer vrij. Wij hebben toen meteen een kamer geboekt. Enkele uurtjes later waren ze weer allemaal volzet.
Bedankt iedereen voor de tips! We hebben een hotel in El Portal weten te boeken. Weliswaar niet in Yosemite zelf, die zat helemaal vol.
We zitten in de Cedar Lodge:
9966 Highway 140
El Portal 95318
Zodra we terug zijn zal ik mijn ervaringen met dit hotel hier posten.
We zitten in de Cedar Lodge:
9966 Highway 140
El Portal 95318
Zodra we terug zijn zal ik mijn ervaringen met dit hotel hier posten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan me niet voorstellen dat er in september niets in het pak vrij zou zijn, wanneer zit je er?
Marianne
Marianne
Op 10+11+12 september 2010Martin & Marianne schreef:Ik kan me niet voorstellen dat er in september niets in het pak vrij zou zijn, wanneer zit je er?
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oei, dat is in het weekend, dat maakt het er natuurlijk niet makkelijker op.
Een tent bij Curry Village zou nog kunnen, maar ik weet niet of jullie dat iets vinden.
Marianne
Een tent bij Curry Village zou nog kunnen, maar ik weet niet of jullie dat iets vinden.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Even inhaken hierop:
Over Cedar Lodge gesproken, ik wil in juni 2011 daar reserveren (omdat zo'n wooden cabin in Curry Village blijkbaar niet meer te krijgen is, nu al niet meer), maar
ik kan niets reserveren voor 2011.. ligt dat aan dat het nog 'ver' in de toekomst ligt? Ik heb een email gestuurd naar het bedrijf wat de online reserveringen
regelt met die vraag, maar niets teruggekregen. Wellicht even er heen bellen, maar misschien iemand hiermee bekend op het forum?
Over Cedar Lodge gesproken, ik wil in juni 2011 daar reserveren (omdat zo'n wooden cabin in Curry Village blijkbaar niet meer te krijgen is, nu al niet meer), maar
ik kan niets reserveren voor 2011.. ligt dat aan dat het nog 'ver' in de toekomst ligt? Ik heb een email gestuurd naar het bedrijf wat de online reserveringen
regelt met die vraag, maar niets teruggekregen. Wellicht even er heen bellen, maar misschien iemand hiermee bekend op het forum?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je bent denk ik inderdaad te voreg voor Cedar Lodge.
In het park komt regelmatig weer wat vrij, vooral op het laatst, dus het loont om regematig te checken wat er vrij is. De route omdraaien wil ook wel eens helpen.
Marianne
In het park komt regelmatig weer wat vrij, vooral op het laatst, dus het loont om regematig te checken wat er vrij is. De route omdraaien wil ook wel eens helpen.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ok, wacht ik nog even tot januari 2011, dan moet het toch echt wel duidelijk zijn.
Of er moet echt een cabin vrij komen in Curry Village, maar die kans acht ik klein, omdat er niet veel van zijn... en zo'n tent ga ik écht niet in overnachten.
Dus vandaar de (tweede) keus voor Cedar Lodge in El Portal.
Of er moet echt een cabin vrij komen in Curry Village, maar die kans acht ik klein, omdat er niet veel van zijn... en zo'n tent ga ik écht niet in overnachten.

Dus vandaar de (tweede) keus voor Cedar Lodge in El Portal.
Wij gaan 10 en 11 september en in februari al gekeken, toen was alles al vol. Zelfde verhaal bij de Grand Canyon. Daarna nog regelmatig gecheckt maar niets meer vrij gekomen. Wij hebben nou ook een hotel in El Portal en ach, dat is toch ook prima te doen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als er iets vrij komt is dat vaak pas op het laatste moment. Ik weet niet hoe het bij Xanterra is, maar bij Yosemite moet je een week van te voren cancelen, dus als je een week voor aankomstdatum kijkt heb je wel kans dat er iets is vrijgekomen.
Marianne
Marianne
Nou dat is niet helemaal waar dat je een week van te voren moet cancellen.
Ben augustus 3 nachten in de Upper Pine Campground geweest. Er wordt iedere morgen gecancelde plekken vergeven voor de camping. Ik weet dat er tevens cancelations voor lodges en tenten komen. Ik zou proberen om iedere dag even te bellen.Die tenten in Curry Village zijn heel ok....
Ben augustus 3 nachten in de Upper Pine Campground geweest. Er wordt iedere morgen gecancelde plekken vergeven voor de camping. Ik weet dat er tevens cancelations voor lodges en tenten komen. Ik zou proberen om iedere dag even te bellen.Die tenten in Curry Village zijn heel ok....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de lodges (waar ook de tenten van Curry Village onder vallen) geldt het volgende (zie http://www.yosemitepark.com):
Cancellations and Changes - Requests for cancellation or changes may be made by calling our Central Reservation Office at (801) 559-4872 . We must receive requests for cancellation of or change to your reservations at least seven (7) days prior to your scheduled arrival date for a refund of your deposit.
Dat betekent niet dat er niet elke dag iets vrij kan komen.
Voor de campgrounds gelden andere regels, je bent hier ook altijd een fee kwijt.
Marianne
Cancellations and Changes - Requests for cancellation or changes may be made by calling our Central Reservation Office at (801) 559-4872 . We must receive requests for cancellation of or change to your reservations at least seven (7) days prior to your scheduled arrival date for a refund of your deposit.
Dat betekent niet dat er niet elke dag iets vrij kan komen.
Voor de campgrounds gelden andere regels, je bent hier ook altijd een fee kwijt.
Marianne
Hoe zit het eigenlijk met eten in Yosemite? Zijn er ook restaurants in het park waar je een beetje oke kunt eten? En moet je voor een bepaalde tijd het park ook weer uit? Wij verblijven in El Portal, daar is volgens mij niet veel eetbaars te vinden.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Het park is 24 uur per dag open je moet er dus niet voor een bepaalde tijd uit maar rijden in het donker is op de zeer bochtige wegen met kans op wildlife voor de wielen niet aan te raden.
Ja daar heb je gelijk in, maar dan zouden we er nog rond 17 uur ofzo kunnen eten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn verschillende mogelijkheden in het park om te eten. Bij Curry Village heb je een buffet, en fast food loketten (burgers, mexicaans, pizza). In Yosemite Village heb je een pizzeria en bij de lodge heb je de Yosemite Lodge Food Court en de Mountain room. Die laatste is, met de Ahwahnee, de beste keus, maar ook duurder.
Zie ook hier (ook voor reserveringen van accommodatie, de bus naar Glacier Point, etc).
Marianne
Zie ook hier (ook voor reserveringen van accommodatie, de bus naar Glacier Point, etc).
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 05 sep 2010, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Dankjewel Marianne! Hopelijk vinden we er op zijn minst 1 van je bovenstaande tips. Waar krijg je eigenlijk plattegronden van het NP? Bij het Visitors Centre?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je krijgt bij de ingang een plattegrond - dezelfde die je op de NPS-site vindt - en ook de Yosemite Guide. Dit krantje is ook op de NPS-site te vinden, zie hier. handig om bijvoorbeeld te zien hoe de shuttlebus loopt, en wat er in de verschillende delen van het paprk te doen is.
Bij de visitor centers kun je nog meer informatie krijgen, zoals gedetailleerdere (topografische) kaarten, trail guides, etc. De kaart die je bij de ingang krijgt is normaal gesproken voldoende, ook voor de trails, want de meeste staan goed aangegeven.
Marianne
Bij de visitor centers kun je nog meer informatie krijgen, zoals gedetailleerdere (topografische) kaarten, trail guides, etc. De kaart die je bij de ingang krijgt is normaal gesproken voldoende, ook voor de trails, want de meeste staan goed aangegeven.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1880 Weergaves
-
Laatste bericht door Zarphil
-