Tipsy_1 schreef:Wij mochten niet in ons eentje in de lower hoor (1,5 week geleden was dat).
We liepen tussen twee gidsen in op een rijtje. Het was er trouwens erg druk.
Maar het was eigenlijk redelijk goed geregeld, gezien de drukte.
Wij mochten vorig jaar in juli ook niet in ons eentje. Zowel upper als lower was met gids.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Wij waren begin juni 2009 in de Lower Antelope Canyon en mochten ook alleen onder begeleiding naar binnen, dus ik denk niet dat het iets met een regenseizoen te maken heeft of iets dergelijks. Ze willen gewoon niet dat er iemand zonder hun medeweten naar binnen gaat, wat me ook logisch lijkt gezien de gevaren van evt. flash floods.
Zie je het al voor je als er een flash flood is en je bent op eigen houtje naar binnen gegaan:
"Nee hoor, er is niemand in de Lower Antelope Canyon, dus er hoeft geen reddingsteam te komen!"
Ik zie op de website inderdaad het volgende staan: Special Note: ALL ACCESS TO UPPER & LOWER ANTELOPE CANYON WILL BE BY GUIDED TOURS ONLY.
Wel jammer natuurlijk! Maar misschien toch iets veiliger dan bij ons. Toen wij (in juni 2008) terug uit de canyon kwamen was alles daar al gesloten. Er was gewoon niemand meer. Je kon dus zo gewoon binnen en buiten wandelen.
ik wou nog eens naar jullie hulp en ervaringen vragen,
Ik heb de definitieve planning af en wou is horen of ze volledig gaat lukken, het heeft me veel tijd gekost en hoop dan ook dat het de moeite gaat zijn ginder ( maar daar twijfel ik niet over)
9 sept: aankomst LA
10 sept: studio's
11 sept: LA - San diego
12 sept: Sea world + slapen palm springs
13 sept: joshua tree park en slapen Flagstaff
14 sept: Grand Canyon + helicopter vlucht en slapen Flagstaff
15 sept: Monument Valley + Antilope Canyon en slapen Page
16 sept: page ( horseshoe bend, glen canyon dam ( of is de hooverdam meer de moeite?), Lake Powel) zou het nog haalbaar zijn om daar rainbow bridge bij te doen?
17 sept: bryce canyon ( paardrijden en slapen)
18 sept: naar LV rijden
19 sept: LV
20 sept: via Death Valley ( tussenstop: badwater en zabriskie point) naar Bishop rijden en daar slapen
21 sep: van bishop naar Mariposa en stoppen in bodi en in yosemite
22 sept: mariposa naar SF
23 sept: SF ( golden gate bridge en alcatraz )
24 sept: vlucht naar huis
lijkt dit iets of trek het er totaal niet op? ik vond het eigenlijk best wel moeilijk om z'n route in elkaar te steken dacht dat het makkelijker zou gaan.
Ik vind het echt jammer dat er veel dingen zijn die we moeten overslaan maar we zijn geleerd voor de volgende keer eerst de route bekijken en dan de tickets boeken nu hebben we het anderom gedaan en dit was blijkbaar een foute keuze anders hadden we langer kunnen blijven.
Het is zo hier en daar wel haasten. Is San Diego een echte must? Je zou veel tijd winnen door meteen van LA richting Grand Canyon te gaan.
En op zo'n drukke reis zou ik niet in Flagstaff gaan overnachten, maar bij de Grand Canyon zelf of in Tusayan. Als je niet vanuit Flagstaff naar de Grand Canyon hoeft heen en weer te rijden kun je misschien ook volstaan met 1 overnachting aan de rim.
Ik had het in je andere topic ook al gevraagd: ligt de accommodatie al vast? Zo niet, dan zou ik zo snel mogelijk eens kijken of je iets kunt vinden bij de GC. Ook voor Yosemite zou ik eens gaan kijken of er iets anders is dan Mariposa. Yosemite is ook niet een park waar je even stopt op weg van Bishop naar Mariposa. Dit is een erg lange dag en de volgende dag heb je geen tijd meer voor het park.
Om wat meer tijd voor ales te krijgen zou ik San Diego en misschien ook Joshua Tree overslaan. Eventueel kun je Monument Valley overlsaan. Probeer wel tijd voor Zion te nemen, daar rij je immers toch langs, dus het kost geen extra rijtijd.
Voor ik met meer aanpassingen kom is het wel handig om te weten of alles al vast ligt.
9-sep aankomst LA
10-sep bezoek Warner Bros studio, en door naar Palm Springs/Twentynine Palms
11-sep Palm Springs - Grand Canyon Village
12-sep Grand Canyon Village
13-sep Grand Canyon Village - Page
14-sep Page - Bryce
15-sep Bryce - Zion
16-sep Zion - Las Vegas
17-sep Las Vegas
18-sep Las Vegas - Bishop
19-sep Bishop - Yosemite Village
20-sep Yosemite Village
21-sep Yosemite Village - San Francisco
22-sep San Francisco
23-sep San Francisco
24-sep naar huis
Hier zit wat meer ruimte in, en je zou nog San Diego of Monument valley kunnen toevoegen want ik heb nu een extra dag SF. Maar dat is op zich ook niet verkeerd. Ik zou zelf een dag Las Vegas laten vallen, en dan een overnachting in death valley doen, dan heb je die ochtend toch nog een halve dag voor Las Vegas.
tot aan bryce ligt alles vast, hotels zijn geboekt. de stop in san diego is omdat ik heel graag met dolfijnen wou gaan zwemmen, daar droom ik al jaren van en nu zag ik dat ik in sea world de kan kreeg vandaar de stop.
maar zit al enkele dagen te denken over de verdere reis na bryce daar kom ik niet zo goed uit.
Vooral die omweg (en terugweg) via Flagstaff is jammer. Je zou toch nog steeds de tweede nacht Flagstaff om kunnen zetten in een nacht Bright Angel Lodge of Tusayan?
Zelfs wanneer het niet meer te annuleren is, zou ik dat nog doen.
Van Bishop naar Mariposa is non-stop 4 uur. Wanneer je al naar Bodie gaat, reken daar ook een paar uur voor en realiseer je dat er dan weinig tijd overblijft voor Tioga Road en Yosemite. Wanneer je de volgende nogmaals naar Yosemite wil, vanaf Mariposa ben je een uur onderweg naar de vallei. Glacier Point een uur extra. En dan nog een halve dag reizen naar SF.
In plaats van Mariposa zou je El Portal nog kunnen proberen, daar bespaar je 2 x een half uur mee (al beetjes helpen).
Rainbow Bridge kost je een groot deel van de dag: 2 x 2 uur met de boot en nog een stuk wandelen.
Hoover Dam kun je overslaan wanneer je Glen Canyon Dam al hebt gezien.
Als we van Las Vegas nu naar Bishop rijden door Death Vally. De dag ( 21/09) erna naar Bodie en doorrijden naar yosemite daar overnachten. 22/09 kunnen we in yosemite blijven en dan doorijden naar SF. ik weet dat het dan heel kort is voor yosemite.
Dat is een stuk beter, het scheelt je 3 keer een uur rijden - er van uitgaande dat je in de ochtend nog naar Yosemite zou willen.
El Portal is ook al beter, zoals Johan aangaf, maar nog altijd een half uur rijden. Kijk voor accommodatie in het park op www.yosemitepark.com . In de vallei heb je yosemite Lodge en Curry Village. OF Housekeeping Camp.
Is Flagstaff niet te annuleren? Toch erg jammer om heen en wer te moeten rijden. En inderdaad, desnoods gewoon zelf een extra nacht boeken.
Boottochten naar de rainbow bridge vertrekken meestal rond 7u30 en terug rond 12u30. Of om 12u30 vertrekken en terug rond 17u30. Je vaart zo'n 2u heen en 2u terug en bent ongeveer 3 kwartier tot 1u ter plaatse, wandeling naar de boog inbegrepen. Wel vrij duur.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
ik wil toch even mijn bericht afsluiten met enkele woorden. we zijn nu 3 dagen terug van onze reis en ze was fantastisch echt niet normaal. wat we daar gezien hebben zien we nooit meer het was een reis om nooit te vergeten.
dolfijnen zwemmen, grand canyon, paardrijden in grand staircase (utah), san francisco echt te veel om op te noemen
en daarom wil ik ook jullie bedankten ik heb veel informatie van hier op het forum, en dat maakte onze reis soms ook heel speciaal bedankt allemaal
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.