Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ik mis Texas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jimtek
Amerika-ontdekker

Ik mis Texas

Bericht door jimtek »

Hallo allemaal :)

het is mij opgevallen dat er maar weining info staat over rondreizen in Texas... komt dit omdat ik gewoon niet goed uit mijn doppen kijk :) (als dat zo is graag ff de link posten :D)
of is het gewoon niet zo populair en de moeite om daar een rondreis te maken?!?

Groet Jim
Rover
Amerikafan

Re: Ik mis Texas

Bericht door Rover »

Persoonlijk vind ik Texas ook meer bij het zuiden horen dan bij het zuidwesten. Van Texas en Oklahoma wordt vaak gezegd dat ze zowel tot de Zuidelijke staten als Zuidwestelijke staten behoren. Ik denk dat er weinig mensen zijn die in een reis naar het Zuidwesten Texas meenemen? (en het meer houden op California, Utah, Nevada, Colorado, New Mexico en Arizona) Maar het lijkt mij toch ook weer niet dat Texas helemaal niet bezocht wordt :P Het is de grootste van de aaneengesloten staten.

Het ligt in ieder geval niet aan jou dat je er niet veel over vindt :mrgreen:

Ik ga er binnenkort wel doorheen maar heb daar hier eigenlijk ook niet veel info over gezien.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij zijn er in 2005 en 2008 geweest je kan onze bevindingen lezen in onze reisverslagen.
http://www.robenannie.nl/
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Als je mijn liveverslag van 2008 erbij pakt zie dat wij een groot gedeelte van Texas hebben bezocht en dat samen met Rob en Annie, dus ook in hun reisverslagen kun je erover lezen.

Dit jaar hebben we route66 in Texas gedaan en dat vind je dus weer bij 2010. In 2003 hebben wij ook door heel Texas gereisd, maar daar heb ik geen verslag van. Het is een prachtige Staat met veel diversiteit. Ook grote stukken vlak land met graanvelden e.d. maar dat is voor de verandering ook best eens een keer mooi en interessant.

Je moet ook eens de zoekfunctie gebruiken voor bijv. Big Bend of San Antonio. Ook daar is al veel over geschreven op dit forum. Een prachtige stad en de omgeving met Hill County is schitterend. En verder is er nog veel meer te zien.
Texas is beslist een bezoek waard. Yeehaw van dit forum weet ook veel over deze Staat te vertellen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Texas is zeker de moeite waard om te bezoeken. Het is misschien even zoeken via de zoekfunctie, maar het komt toch wel regelmatig langs op het forum. In combinatie met het Zuidwesten is het vaak te ver, omdat Texas gewoon heel erg groot is. Ligt er natuurlijk wel aan hoe lang je de tijd hebt :mrgreen:
Wij waren er in 2005 en 2006, misschien heb je daar ook iets aan.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

jimtek schreef:het is mij opgevallen dat er maar weining info staat over rondreizen in Texas... komt dit omdat ik gewoon niet goed uit mijn doppen kijk :) (als dat zo is graag ff de link posten :D)
of is het gewoon niet zo populair en de moeite om daar een rondreis te maken?!?
Ons mooie Texas is ruim 20x Nederland en heel divers, kijk eens op http://www.traveltex.com/
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ook wij waren in Texas, begin van dit jaar. Wij hebben heel erg genoten van San Antonio, Hill County en Dallas. En natuurlijk van de beroemde Holland Ranch in Buffalo!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Rover schreef:Persoonlijk vind ik Texas ook meer bij het zuiden horen dan bij het zuidwesten. Van Texas en Oklahoma wordt vaak gezegd dat ze zowel tot de Zuidelijke staten als Zuidwestelijke staten behoren.
Toch niet, Texas wordt hier niet echt gezien als een "Zuidelijke staat", omdat het toch wel echt een heel ander gebied is, zowel cultureel als historisch. Staten als Arkansas en Kentucky zijn wel grensgevallen en zelfs van Missouri wordt soms wel gezegd dat het zuiden van die staat meer gemeen heeft met de Zuidelijke staten dan met the Midwest. En ook vanuit Georgia is het een hele ruk om Texas mee te nemen in een rondreis. :wink:

Maar het lijkt inderdaad wel een wat minder populaire staat om naartoe te gaan heb ik het idee. En het is natuurlijk ook een -zelfs naar Amerikaanse maatstaven- enorme staat die je niet zomaar even doorkruist. En het ontbeert Texas aan de grote hoeveelheid spectaculaire natuurgebieden van het Zuid-Westen of de historie van het Zuiden. Misschien dat dat meespeelt. Maar dat het niks te bieden heeft is natuurlijk absoluut niet zo.
"Keep Georgia On Your Mind"
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Hoewel ik niet 1.2.3 naast de steden grote bezienswaardigheden weet op te noemen in Texas, zou ik het toch graag eens bezoeken. Het klink mij altijd als über-Amerikaans in de oren, als Amerika maar dan nog grootser en weidser. Ik snap de slogan "It's like a whole other country" dan ook wel. Zeker niet weg te zetten als oninteressant, lijkt mij!
Afbeelding
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Is het niet zo dat Texas nog steeds serieuze stappen zet om te proberen een eigen land te worden? :) Ik zou het graag eens willen bezoeken, inderdaad christvs ''uber amerikaans'' zo klinkt het.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Hoop ook nog veel informatie te vinden over Texas.
Volgend jaar willen we er een rondreis gaan maken.
En dan in combinatie met Louisiana /Tenessee/New Mexico.
Of alleen Texas /New Mexico.
De afstanden zijn zo enorm groot en in Texas is heel veel te zien en te doen.
Tussen Big Bend en San Antonio ligt de plaats Bandera.
Een echte cowboystad met ranches en rodeo.
Heb wel een leuke website gevonden misschien dat je er wat aan hebt.
Texas Tripper.com Travelsite.
Leuk detail als je ze mailt helpen ze je met informatie en vragen.
Vanuit Dallas naar Santa fe zoek ik een overnachting en hun helpen je aan
een leuke tussenstop en wat er op de route te zien is.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Grandu schreef:Is het niet zo dat Texas nog steeds serieuze stappen zet om te proberen een eigen land te worden? :) Ik zou het graag eens willen bezoeken, inderdaad christvs ''uber amerikaans'' zo klinkt het.
Texas heeft een wat geschifte baas, die soms wat onzin uitkraamt en uber Amerikaans klinkt raar, vind Las Vegas teveel van het goede. Texas is gewoon qua formaat erg groot met veel aardige mensen en mooie natuur en grote steden, niets bijzonders eigenlijk, niets gek, alleen groot.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Sinds wij vorig jaar oktober voor het eerst naar Texas gingen (2½ week, alléén maar TX), zijn wij verknocht geraakt aan deze staat.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat dat grotendeels komt door de fantastische muziek-scene daar. Wij zijn liefhebbers van de Americana muziek en bezoeken dan ook graag concerten in (vooral) Austin.

Texas is groot........héél erg groot. Daarom kun je de staat eigenlijk niet goed combineren met een bezoek aan andere staten, want alleen aan TX heb je je handen al vol.
Big Bend NP, San Antonio, Fort Worth Stockyards, Austin, Gruene, Texas Hill Country (heel erg mooi), Dallas, Houston, Luckenbach, Lake Amisted, het zijn zo maar wat hoogtepunten.
Behalve Big Bend, Palo Duro en Guadalupe Mountains zijn er inderdaad geen noemenswaardige spectaculaire landschappen (niet zoals in Utah/Arizona), maar de weidsheid, de leegte, de longhorns, de oliehistorie, de Mexicaanse invloeden in het zuiden van de staat, de Rio Grande zijn met geen enkele andere staat te vergelijken.

Wij gaan dit jaar in oktober weer terug naar TX, want we zijn er nog lang niet klaar. Deze keer bezoeken we Amarillo en omgeving (Palo Duro Canyon Park), rijden we via een klein stukje Route 66 naar Oklahoma, duiken terug TX in en gaan dan weer naar Austin voor nog meer concerten. Ook gaan we deze keer iets meer de Piney Woods (oost TX) verkennen.
Och, het is teveel om op te noemen, ik denk dat wij volgend jaar nóg een keer terug moeten gaan :mrgreen:

Het is inderdaad zo dat er over Texas, in vergelijking met de andere delen van de USA, best weinig informatie is. Er zijn maar twee of drie reisgidsen die geheel aan Texas zijn gewijd, en daarvan is er 1 (Lannoo) al bijna niet meer verkrijgbaar.
Moon gids is er nog wel, maar dateert volgens mij ook alweer uit 2008.
Via Amazon.com heb ik wel een paar leuke gidsen/kaarten over TX weten te bemachtigen.

In mijn onderschrift vind je een link naar mijn weblog over TX 2009.
Veel succes met de voorbereiding en laat Texas je verrassen!!
16x USA / 30 staten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer