Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

laatste dag in buurt van Denver

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Katleen
Amerika-ontdekker

laatste dag in buurt van Denver

Bericht door Katleen »

Hallo!

Zou ik even jullie hulp mogen vragen?
In augustus vertrekken wij voor een rondreis Denver-Denver. Alleen krijg ik onze laatste 'dag' niet gepland.
Het zit zo... Maandag overnachten we nog in Rapid City & woensdag om 20:15 vertrekken we in Denver terug richting België...

Wat kunnen wij nu nog doen vanaf dinsdagochtend, waar zouden we slapen dinsdagavond, wat zouden we woensdag (tot de middag) nog kunnen doen...

Zoals het nu gepland is, rijden we op dinsdag naar Cheyenne (5u) en hangen we daar nog wat rond...
En woensdag is het nog 2u rijden richting Alamo + luchthaven, en hangen we daar nog rond...
Maar daar heb ik toch echt geen goed gevoel bij...

Er is volgens mij ook te weinig tijd om nog langs Nederland, Colorado te rijden... :?
En om een halve dag in Denver stad rond te rijden, vind ik precies ook nutteloos...

Alvast bedankt voor de suggesties!!
jta
Amerika-expert

Re: laatste dag in buurt van Denver

Bericht door jta »

hallo,

hebben jullie Georgetown al bezocht ? de mijn, de treinrit, het zelf zilver zoeken ?

dinsdag een rit rapid city - georgestown of omgeving en de volgende dag het bezoek en daarna richting denver.

Jacques
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik vond de Airforce Academy echt een bezoek waard! Het ligt tussen Colorado Springs en Denver in, en het terrein en de kapel zijn vrij toegankelijk (wel je rijbewijs meenemen, en een paspoort!). Je zou dat zelfs kunnen combineren met een ritje door de Garden of the Gods en een ritje naar boven bij Pikes Peak. Dat hebben wij ook op 1 dag gedaan en het is allemaal zeer de moeite waard!

Verder kun je in Denver heel goed winkelen, en is Downtown Denver ook wel een bezoek waard. Het Capitol is echt prachtig, er worden gratis rondleidingen gegeven. Ook de bibliotheek moet je echt even van binnen bekijken, en het parkje tegenover het Capitol met het uitzicht op het gemeentehuis is ook de moeite waard. Er liggen een paar heel mooie museums, je vind er de Denver Mint en je zou het Brandweer museum kunnen bekijken (heel leuk!).

Weer een andere optie is Boulder. Dat is een leuk stadje niet al te ver van Denver, met een prachtige autovrije winkelstraat. Ook kun je in Boulder een tour doen bij Celestial Seasonings, de grootste theefabriek van Amerika. Ook dat vonden wij erg leuk.

Vlakbij Denver ligt ook Lookout Mountain met het prachtige uitzicht en de mooie route ernaar toe, ook leuk om mee te pikken!

Genoeg ideeën?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Vlakbij Denver ligt ook Lookout Mountain met het prachtige uitzicht en de mooie route ernaar toe, ook leuk om mee te pikken!
Je kan er zelfs het graf van Buffalo Bill bezoeken.

Jacques
Katleen
Amerika-ontdekker

Bericht door Katleen »

Bedankt voor de goede ideeën!
Voor de laatste dag hebben we wel maar een halve dag, zijn mijn uurberekingen OK:

20:15 opstijgen
= 17:15 op de luchthaven zijn (3u op voorhand)
= 15:45 bij autoverhuurder zijn (1u30 voor auto inleveren + 'problemen' + met shuttle naar airport... of is 1u30 te weinig)
= 14:00 in bv. Boulder vertrekken, normaal 1u25 rijden, 20 min extra gerekend voor extra verkeer of 'problemen'...

Bedankt!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan ook via Nebraska terugrijden via Carhenge, Chimney Rock, Scottsbluff etc Maar voor een laatste overnachting lijkt me Boulder leuker dan Kimball moet ik zeggen.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Anderhalf uur uittrekken voor het retourneren van de auto is echt niet nodig. Ik zou er een half uurtje voor uittrekken, zeker als je de auto op voorhand heb betaald. Mocht je nu tijdens de vakantie een schade krijgen of iets dergelijks, kun je altijd nog iets extra's rekenen.

Auto inleveren gaat mega snel: je rijdt de auto in het vak, stapt uit, krijgt een bonnetje van de medewerker en stapt in de bus. Je hoeft niet meer in het kantoor te zijn.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Anderhalf uur uittrekken voor het retourneren van de auto is echt niet nodig. Ik zou er een half uurtje voor uittrekken
inderdaad, halfuurtje is meer dan genoeg.

Jacques
Katleen
Amerika-ontdekker

Bericht door Katleen »

Super! Dat is al een uurtje extra! :thumbup: Hoe is het verkeer rond Denver? Vergelijkbaar met andere grote steden? Heb zo'n schrik om m'n vlucht te missen... :cry:
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Wij reden ook eens in de spits vanaf het centrum naar Denver Airport.
Het was wel druk, maar gelukkig niet stilstaan. Maar hou natuurlijk wel wat rekening met enige vertraging.
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Het hangt er helemaal van af op welk tijdstip je richting vliegveld gaat, maar de rit van het westen naar het oosten kan behoorlijk druk zijn. De I-70 East kan soms flink dicht zitten na 16:00 uur, zeker vanaf de Dahlia/Holly/Monaco exit tot voorbij het punt waar de 270 en de I-70 samenkomen, dus hou daar rekening mee. Soms kan het ook daarvoor al vast staan, en wel al vanaf (en soms ervoor) het National Western Stock Show terrein (zeg maar Brighton Blvd exit).

Soms doe ik er 25 minuten over om vanaf mijn werk in Lakewood naar huis te rijden, andere keren bijna een uur (en ik neem dan de Dahlia/Holly/Monaco exit); er is weinig over te zeggen, maar trek er meer tijd voor uit dan je denkt nodig te hebben. Je kunt beter een half uurtje langer lekker rustig op het vliegveld zitten dan een half uur zitten te stressen in het verkeer.

Het hangt dus een beetje af van je beginpunt.

Als je naar Boulder zou gaan, houd er dan ook rekening mee dat de 36 van Boulder naar Denver 's middags in het spitsuur ook altijd vol staat, en dan duurt het langer dan de 40 tot 45 minuten die je er normaal gesproken over zou doen - en daarna moet je dan nog door naar de luchthaven. Als je pecht hebt doe je er meer dan 20 minuten langer over dan je nu hebt gepland, maar met je andere marges moet dat wel lukken.

Om langs Nederland te rijden zou je van Cheyenne naar Estes Park moeten gaan (het snelst is dan Cheyenne, WY - Fort Collins, CO - Estes), en van daaruit de Peak to Peak Highway. Van Estes naar Nederland zou ik rekenen op zo'n anderhalf uur, met meerdere/langere stops misschien ietsje langer. Om van daaruit naar Denver te komen zul je door Boulder Canyon (de 119) richting Boulder moeten gaan (reken op een half uur), en dan van daaruit nog naar het vliegveld (zeg anderhalf uur zonder verkeer).

Auto inleveren hoef je inderdaad geen 30 minuten voor uit te trekken. Het langste duurt denkelijk nog het wachten op de shuttle, die dan binnen 5 minuten bij de terminal is.

Nog een tip: als je Peña Boulevard opdraait (de laatste 9 mijl van de weg naar het vliegveld), hou je dan netjes aan de snelheid, want - zeker in de spits - staat daar heel vaak politie.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Katleen
Amerika-ontdekker

Bericht door Katleen »

Wow, tips van een bewoner! Kei leuk, bedankt!
Ik denk dat we het als volgt gaan doen...

dinsdag: Rapid City - Boulder (via Estes & Nederland), wel zo'n 7u30 rijden, maar we kunnen op tijd vertrekken
woensdag: nog ontbijt + een klein wandelingetje door Boulder en voor de middag al richting Airport... Als we toch nog veel te vroeg zijn, is er op 12 mijl van de luchthaven nog een Walmart & Toys 'r Us enzo...
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

In Boulder moet je vooral naar Pearl Street gaan, een gezellige autovrije winkelstraat met bars en restaurantjes waar ze zelfs terrasjes hebben. Er is voldoende parkeergelegenheid in de buurt (o.a. verschillende parkeergarages).

De Toys"R"Us waar je op doelt is waarschijnlijk die in Aurora, en ik zou je afraden om daar nog heen te gaan. Je moet dan namelijk op de I-225 naar Mississippie Ave., en dat is in normaal verkeer al een rotweg, maar als je daar in de spits vast komt te staan is het helemaal een ramp. (Dat nog even afgezien van het feit dat het niet de meest geweldige Toys"R"Us is).

Als je nog iets zoekt om wat tijd te verdrijven, ga dan naar Northfield Stapleton, een mall op de lokatie waar vroeger het vliegveld van Denver ligt. Zeer zeker moet je dan als je daar bent de enorme Bass Pro Shop bezoeken - een belevenis op zich, waar je makkelijk een uur in kunt doorbrengen (onder het genot van een Starbucks koffie). In plaats van Walmart zou je naar de SuperTarget kunnen gaan die daar ook ligt.

Vanuit Northfield Stapleton is het nog een 15 to 20 minuutjes richting het vliegveld (zonder zwaar verkeer). (En als jullie nu half september waren gekomen dan hadden jullie op Northfield Stapleton naar een Toys"R"Us kunnen gaan; er opent dan een Toys"R"Us Express die mijn vrouw zal gaan runnen :wink: maar helaas!)
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

13 september vliegen wij naar Denver, en voor 14 september staat (na het halen van de camper)naast een bezoek aan de Walmart ook een bezoek aan Bass Pro shop op het lijstje. :mrgreen: Is de toys "R" us dan ook al open?

8 oktober leveren we de camper weer in, in Denver en hebben we een auto gehuurd(halen we 7 oktober al op). 9 oktober vliegen we weer terug naar huis. Ik hou dit topic dus even goed in de gaten.
Katleen
Amerika-ontdekker

Bericht door Katleen »

Gaan jullie een eigen Toys "R" Us beginnen! :shock: ! Dat is zowaar één van mijn lievelingswinkels in Amerika! :D

Dus het wordt een gezellig ochtendwandeling door Pearl Street en dan richting Northfield Stapleton! Lekker op het gemak, de laatste dag!

Heb je trouwens een tip om in Boulder te overnachten? :wink:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ko-Mar schreef:13 september vliegen wij naar Denver, en voor 14 september staat (na het halen van de camper)naast een bezoek aan de Walmart ook een bezoek aan Bass Pro shop op het lijstje. :mrgreen: Is de toys "R" us dan ook al open?
Ik weet niet meer zeker of ze op 13 september open gaan of dat ze dan de sleutel krijgen (en dan dus een week later openen) - ik zal het eens aan de bazin (in meerdere opzichten :lol: ) vragen.

EDIT: De winkel opent pas op de 17e...
Katleen schreef:Gaan jullie een eigen Toys "R" Us beginnen! :shock:
Nee, geen eigen; mijn vrouw werkt al voor Toys"R"Us maar is nu gevraagd om deze winkel te gaan runnen... :wink: Het is een Toys"R"Us Express, wat betekent dat het een kleinere winkel is met uiteraard dan ook een minder groot assortiment.

Ik heb helaas geen ervaring met hotels in Boulder; ik ken alleen het St. Julien van reputatie maar ik denk niet dat jullie $289 voor één nacht willen gaan uitgeven... :wink:

Onze website | Mijn blog
Katleen
Amerika-ontdekker

Bericht door Katleen »

Veel succes met de opening de 17e! :D Bedankt voor de informatie!
289 dollar is inderdaad net iets boven ons budget... :wink:

Nog een laatste vraag, weet je toevallig of volgende parken in de buurt van DIA de moeite zijn:
- Rocky Mountain Arsenal Wildlife Refuge
- Barr Lake State Park

Bedankt!
mie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door mie »

Wij zijn momenteel nog op rondreis Denver-Denver en sliepen enkele weken geleden onze eerste nacht in Boulder in de Best Western Golden Buff of Bluff. Goed gelegen over een shoppingcenter en resto's, aan de weg naar Denver. Het is aan een opknapbeurt toe, toegegeven, maar wel netjes, vriendelijk en met een, naar amerikaaanse gewoonte, vrij uitgebreid ontbijt en het is ook helemaal niet duur. Ik zou er zeker opnieuw overnachten. Kijk eens op tripadvisor. Verder een goede reis, wij hebben nog een week te gaan, jammer genoeg...
René V
Amerika-ontdekker

Bericht door René V »

Je zou Castle Rock outletcenter kunnen bezoeken !
Super nieuw en veel merk winkels zoals de Nike Factory outlet.
Ligt net even buiten Denver.
Zuid/West USA 2010 Reisblog http://www.zuidwestusa2010.blogspot.com
Westkust Californie USA 2011 Reisblog http://www.westkustusa2011.wordpress.com
Florida 2015
Rondreis Canada 2017
IJsland en New York 2018
Oregon & Washington 2019
Katleen
Amerika-ontdekker

Bericht door Katleen »

Die Best Western in Boulder ziet er inderdaad wel netjes uit!

Castle Rock outletcenter lijkt me precies net iets te ver van de luchthaven, jammer!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer