Wat raden jullie aan kwa overnachting in Yosemite. Wij zullen daar aankomen op 23 september voor 2 nachten. We gaan het waarschijnlijk niet redden om daar vroeg in de ochten (begin middag) aan te komen. Is het raadzaam om dan vooraf te reserveren kwa drukte? En zo ja, wat raden jullie aan kwa plekjes, bijvoorbeeld camping(we hebben een tent) of cabins bijvoorbeeld, als het maar niet te prijzig is, en een leuke gezellige camping/cabin midden in 'the wild'
In Yosemite Village zit je het dichtst bij de meeste bezienswaardigheden. Hier kun je met de shuttlebus de hele vallei bekijken en veel trailheads bereiken. Campings zijn meestal ver van te voren volgeboekt, maar misschien lukt het nog om iets te vinden. Zie daarvoor hier.
Maar je zou ook kunnen kijken naar een tent in Curry Village of andere accommodatie in de vallei. Zie hiervoor www.yosemitepark.com .
Thanks voor je reactie! Ik heb gekeken voor Curry Village, maar zag vele slechte referenties op tripadvisor... Ben even verder gaan kijken en kwam via yosemitepark.com op yosemite housekeeping camp terecht. Goed referenties en goede locatie, was nog beschikbaar gelukkig want alle campgrounds in yosemite village etc waren echt vol! Naja, we zien wel hoe het verder is op housekeeping camp
HKC is geweldig leuk, zie ook dit topic.
Probeer een river unit te krijgen. Ik denk dat reserveren verstandig is.
En ach, die reviews op tripadvisor; je zit in Curry Village qua locatie heel goed, maar je moet geen 3-sterren hotel verwachten.
Als ik moest kiezen tussen een van de drie 'Pines' campgrounds en Curry Village zou ik 100% voor een van de Pines kiezen! Ik vond Curry village helemaal geen prettige 'vibe' hebben, druk en lawaaiieg! Maar er zijn genoeg op het forum die er anders over denken hoor.
Het is wel moeilijk om een plekje op de Pines te vinden, maar als 't lukt... Gelukkig ben je er niet in het midden van het seizoen, dus 't is de moeite van het proberen waard!
Als Lisab21 op een camping wil staan -een van de pines- dan hoop ik dat ze volgend jaar gaat want dit jaar zit het hoogstwaarschijnlijk helemaal vol. De meeste mensen reserveren 5 maanden tevoren al. Voor eind sept had je al op 15 april 16.00 uur klaar moeten zitten, als je vlg jaar gaat kan het dus nog makkelijk. ALs je geluk hebt is er misschien nog iets vrij maar ik zou het dan nu gelijk reserveren.
Ik kan je wel verslag uitbrengen van onze ervaring op lower pines.
En er zijn nog meer campings, maar dan buiten de centrale valley.
Laatst gewijzigd door Isis op 18 jul 2010, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
hoe toevallig... Ik ben nu op de site aan het kijken bij Curry Village en Housekeeping.. Maar wij zoeken dus wel een hotel/overnachtingsplaats, waar we niet zelf hoeven te koken. De rest van de vakantie brengen we in hotels door, en nemen dus niets mee (en ook weinig zin om uitgebreid) te gaan koken.. Beide zien er erg leuk uit. Natuurlijk geen 5 sterren... (en waarsch ook geen tv of internet.. hahaha)
Je hoeft natuurlijk niet zelf te koken, er zijn meedere restaurants in het park. Als je in de Lodge, de Ahwahnee of Curry Village zit, heb je een restaurant in het complex, maar vanaf Houseleeping Camp moet je de shuttlebus nemen naar Yosemite Village, of je gaat naar Curry Village, dat is op loopafstand.
Inderdaad geen tv of internet.
sunny007 schreef:Wij vonden Curry Village juist 1 van de hoogtepunten van onze vakantie.....Zou er zo weer terug gaan! Het is en blijft dus heel persoonlijk.....
Wij ook !!! Moet er wel eerlijk bij zeggen dat wij niet camperen en geslapen hebben in een cabin mét badkamer. Geweldig om daar 's avonds op onze porch
te zitten met een glaasje en te kijken naar de vele eekhoorntjes die daar zaten.
We hebben zelfs een lynx gezien die tussen de cabins liep!!
Thanks...
Dat worden dan afkickverschijnselen voor mij...
Maar wat ik was vergeten te vragen...
Wij gaan eind september. Volgens de ene reserveringsite zijn er wat drukke weekenden, en bij de andere is er 'volop' plek.
Is het aan te raden om toch op de bonnefooi te gaan, aangezien we natuurlijk niet weten hoe lang en wanneer we er precies zijn.. (ligt aan SF..)
Of kan ik desnoods nog vanuit SF een reservering doen? Ik kan nl nergens vinden hoe druk het eigenlijk is rond die tijd in de NP's.. (geldt ook voor Death Valley en Grand Canyon..)
De weekends zijn zeker in Yosemite en de Grand Canyon altijd druk, Death Valley zal nog wel meevallen.
Wij proberen de route altijd zo in elkaar te steken dat we niet in de grote/drukke parken zitten in het weekend.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.