Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ReisGerben: weer retour
Re: ReisGerben: Phoenix
Het was in de 24e.
http://embassysuites1.hilton.com/en_US/ ... a/index.do
De eerste nacht hadden we ook een prima hotel maar dat lag in Mesa, dus iets verder weg. Vanaf het vliegveld was dat een kwartiertje rijden.
http://www.dobsonranchinn.com/
Als ik moest kiezen zou ik toch voor de Embassy suites gaan.
http://embassysuites1.hilton.com/en_US/ ... a/index.do
De eerste nacht hadden we ook een prima hotel maar dat lag in Mesa, dus iets verder weg. Vanaf het vliegveld was dat een kwartiertje rijden.
http://www.dobsonranchinn.com/
Als ik moest kiezen zou ik toch voor de Embassy suites gaan.
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Re: ReisGerben: Phoenix
Als ik de beschrijving zo lees lijkt het op Embassy Phoenix north. Een prima hotel idd met echte kok.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: ReisGerben: Observation Point
Zion: 's morgens heel vroeg staat iig Angels L op het programma, 's middags Narrows. Maar mocht wegens flooddanger oid dit niet kunnen, dan zou Obs Point een goed alternatief zijn. Is dit goed te doen op 1 dag? Waar precies start Obs Point?
Gr, Gerben
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: ReisGerben: Observation Point Zion
Je bedoelt Angels Landing én Observation Point op 1 dag???? Dat lijkt mij wat veel van het goede, qua tijd kan het wellicht, conditioneel zou ik het af laten weten..
De trailhead voor Observation Point is Weeping Rock.
Marianne
De trailhead voor Observation Point is Weeping Rock.
Marianne
-
- Amerika-expert
Hallo,
zou inderdaad zware kost zijn. Even vergelijken :
Angels Landing + Observation Point kom je aan ong. 15 km, met een hoogteverschil van 1200 m
Grand Canyon : naar Platteau Point kom je aan 19,5 km met een hoogteverschil van 929 meter. Ga je maar tot Indian Gardens kom je eveneens aan 15,5 km met hoogteverschil van ongeveer 929 meter.
De 2 wandelingen in Zion tesamen zijn dus steiler/zwaarder dan de wandeling via Bright Angel Trail naar Indian Gardens.
De warmte/hitte zal weer een zeer bepalende faktor zijn, want één van de twee ga je in de namiddag moeten doen.
Voor iemand met een prima conditie is dit een toffe uitdaging met ondanks de afstand en de hoogtemeters toch de hitte als bepalende faktor.
Jacques
Angels Landing + Observation Point kom je aan ong. 15 km, met een hoogteverschil van 1200 m
Grand Canyon : naar Platteau Point kom je aan 19,5 km met een hoogteverschil van 929 meter. Ga je maar tot Indian Gardens kom je eveneens aan 15,5 km met hoogteverschil van ongeveer 929 meter.
De 2 wandelingen in Zion tesamen zijn dus steiler/zwaarder dan de wandeling via Bright Angel Trail naar Indian Gardens.
De warmte/hitte zal weer een zeer bepalende faktor zijn, want één van de twee ga je in de namiddag moeten doen.
Voor iemand met een prima conditie is dit een toffe uitdaging met ondanks de afstand en de hoogtemeters toch de hitte als bepalende faktor.
Jacques
-
- Amerikakenner
Marianne, Jacques, dank voor het meedenken.
Conditie is wel ok, maar waarschijnlijk de hitte ja... Angels L staat voor 's morgens half 7 op het programma; dat zou dan tot half 11 zijn. Heb je nog de hele middag om rustig een andere (lange) hike te doen. Na Vegas is zo'n hikedag wel lekker. Als ik zo het forum 'doorblader' dan is kiezen tussen Obs Point en Angels L lastig. Denk toch dat de hike naar Angels L leuker is om te doen. 21 switchbacks, lijkt de Alpe d'Huez wel
Conditie is wel ok, maar waarschijnlijk de hitte ja... Angels L staat voor 's morgens half 7 op het programma; dat zou dan tot half 11 zijn. Heb je nog de hele middag om rustig een andere (lange) hike te doen. Na Vegas is zo'n hikedag wel lekker. Als ik zo het forum 'doorblader' dan is kiezen tussen Obs Point en Angels L lastig. Denk toch dat de hike naar Angels L leuker is om te doen. 21 switchbacks, lijkt de Alpe d'Huez wel

Gr, Gerben
-
- Amerika-expert
zeker, een heel toffe hikes. maar panoramisch scoort hij minder hoog dan Observation Point.Denk toch dat de hike naar Angels L leuker is om te doen. 21 switchbacks, lijkt de Alpe d'Huez wel
Als jullie er een echte stapdag willen van maken :
- zoals gepland heel vroeg de angels landing
- tussen 12 u en 15/16 u rustig in de schaduw, eten, drinken, pootje baden ?
- 16 u - 20 u : Observation Point
Jacques
-
- Amerikakenner
Kijk Jacques, tijd zat!! Zijn al eerder geweest in Zion geweest, maar hebben toen veel te weinig gezien/gedaan..
Gr, Gerben
Allemaal goed en wel maar als je tot 20u wandelt om Observation Point te doen; kom je dan niet in de problemen met de wegwerkzaamheden?
Voor ons staat deze wandeling ook gepland; we vertrekken volgende week.
Voor ons staat deze wandeling ook gepland; we vertrekken volgende week.
-
- Amerika-expert
Dit is denk ik de jongste update, vanaf 16u00 is de weg open. en logeer je in Springdale of meer naar het westen is er sowieso geen probleem.June 7-Oct. 28 Monday-Friday
9 a.m.-4 p.m. » Closed to travel: (ochtend 9 uur tot 16 u middag)
4 p.m.-9 a.m. » Open under traffic control, with night work and delays.
Jacques
Volgens mij is de weg nu aleen 's nachts gesloten op verzoek van de middenstand.
-
- Amerika-expert
Dan vormt een late wandeling in Zion ook geen enkel probleem.
Jacques
Jacques
Vandaag Angels' Landing gedaan. Om half 9 vertrokken en om half een terug. Voldoende rustpunten genomen, maar wel spierpijn. Zeker het laatste stuk Angels'Landing is inspannend en duurt zo,n half uur om boven te komen. Tot aan Scott's Outlook duurt zo'n 50 min. a 1 uur. (wel klimmen met een hoop haarspeldbochten.
Als je hoogtevrees hebt beter niet doen. Maar het uitzicht is echt fantastisch. Temperatuur was heerlijk, maar je doet er goed aan om iets vroeger te gaan zodat je de zon voor bent. Neem zwemkleding mee. Je komt op de terugweg langs het wildwaterriviertje bij een punt waar aangewezen wordt dat je naar de rivier kan. Heerlijk verfrissend om zo even in het water te liggen met natuurlijke jetstreams langs je lichaam en een onbetaalbaar uitzicht. (Ook volgens MasterCard)
Zie verder mijn blog waar ik de tour heb beschreven.
Overigens is de weg naar Bryce overdag open. Zorgt wel voor enig oponthoud.
Succes
Klaas
Als je hoogtevrees hebt beter niet doen. Maar het uitzicht is echt fantastisch. Temperatuur was heerlijk, maar je doet er goed aan om iets vroeger te gaan zodat je de zon voor bent. Neem zwemkleding mee. Je komt op de terugweg langs het wildwaterriviertje bij een punt waar aangewezen wordt dat je naar de rivier kan. Heerlijk verfrissend om zo even in het water te liggen met natuurlijke jetstreams langs je lichaam en een onbetaalbaar uitzicht. (Ook volgens MasterCard)
Zie verder mijn blog waar ik de tour heb beschreven.
Overigens is de weg naar Bryce overdag open. Zorgt wel voor enig oponthoud.
Succes
Klaas
-
- Amerikakenner
's avonds in Kanab, volgens de laatste berichten is die weg dus alleen 's nachts gesloten. Merken het wel, anders omrijden....Verwacht 7 uur 's avonds Zion te verlaten.jta schreef:Dit is denk ik de jongste update, vanaf 16u00 is de weg open. en logeer je in Springdale of meer naar het westen is er sowieso geen probleem
Ik zal hier nog wel laten weten hoe die dag is verlopen (maandag 19 juli).
Bedankt voor je update Klaas.
Gr, Gerben
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je via de tunnel gaat moet je er voor 20 uur door zijn. Tussen 20 uur en 8 uur gaat ie dicht. Maar goed als je andere route neemt is dat geen probleem. Ik twijfel nog steeds Angels L of Observation P. Wij zijn er half aug en willen wel op tijd wandelen, maar de drukte op zo'n smalle richel staat me wat tegen. Dan vind ik het met kids misschien eng worden.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerikakenner
Yep, voor 8 uur. We zien het wel, tijd aankomst hotel maakt niet uit.
Met kids op Angels L; denk dat je bij dat laatste stuk alleen maar denkt: kijk uit/doe voorzichtig en vergeet je te genieten..?! Maar heb er nog geen ervaring mee, kan ook meevallen.
Met kids op Angels L; denk dat je bij dat laatste stuk alleen maar denkt: kijk uit/doe voorzichtig en vergeet je te genieten..?! Maar heb er nog geen ervaring mee, kan ook meevallen.
Gr, Gerben
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kids zijn 11 en 14 maar zoiets kan ik me indenken.
Hangt een beetje van de instelling van de kinderen af. Als ze het geweldig vinden om te klimmen en te klauteren kun je het proberen. Op het meeste van het laatste stuk hangt een ketting. Je kunt altijd terug als het niet lukt. Kan me wel indenken als bezorgde ouder dat je iets minder geniet, maar af en toe doodsangsten uitstaat. Laat ze in ieder geval zover mogelijk van de rand wegblijven (indien mogelijk) en ga zo vroeg mogelijk, want het wordt behoorlijk warm in deze tijd van het jaar. Als ze nu al klagen dat ze te lang moeten wandelen in de warmte, zou ik het niet doen. Ook verhalen gehoord van machogedrag van mensen die op de rand gingen staan. Kijk eens hoe flink ik ben. Vervolgens brak de rots af en de verdere afloop minder prettig. Ik vond het in ieder geval de moeite waard, maar ben alleen geweest.
Klaas
Klaas
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
't Is niet zozeer de richels zelf, maar de combi met drukte waar ik me wat zorgen om maak. En dan m.n. terug.... in principe kunnen we best vroeg op pad, we staan op Watchman dus ff bij museum parkeren en stukje met bus. Dde tip van Gerben met rivier is leuk!
Op zich zijn ze niet hel bang maar ook geen dare devils, ze zullen niet zo snel op randjes gaan staan. Als ik voor een foto naar een randje schuif roepen ze ook MAM kijk uit.
Op zich zijn ze niet hel bang maar ook geen dare devils, ze zullen niet zo snel op randjes gaan staan. Als ik voor een foto naar een randje schuif roepen ze ook MAM kijk uit.
Dit lijkt me niet te kloppen. Wij deden vorig jaar Observation Point en ik had 13 kilometer op mijn GPS staan. Angels landing deed ik het jaar ervoor en dat leek me toch verder dan 2 km??jta schreef:Hallo,
Angels Landing + Observation Point kom je aan ong.15 km , met een hoogteverschil van 1200 m
Jacques
Misschien bedoel je Miles?
De twee wandelingen zou ik niet doen op één dag, dat lijkt me wat veel van het goede al zal er inderdaad wel wat afhangen van het weer. Vooral de spieren moeten meewillen. Wij waren telkens blij terug aan het hotel te zijn na beide wandelingen. Wij zijn niet supergetraind maar doen toch vaak lange wandelingen, vooral op reis maar soms ook hier in de buurt.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht