Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Palm Springs
Palm Springs
Beste luitjes,
Kan iemand mij vertellen of Palm Springs icm met Joshua tree een aanrader is of dat je deze plaats/park gerust kunt overslaan op de route?
Wij gaan in augustus een rondreis maken van LA - San Diego - Palm Springs?? - Joshua Tree - Grand canyon - Page - Bryce - etc.
Maar ik weet niet zo goed of we beter meteen vanuit San Diego naar de Grand Canyon moeten doorrijden.
Ik hoor graag van een van jullie.
Groeten,
Paul
Kan iemand mij vertellen of Palm Springs icm met Joshua tree een aanrader is of dat je deze plaats/park gerust kunt overslaan op de route?
Wij gaan in augustus een rondreis maken van LA - San Diego - Palm Springs?? - Joshua Tree - Grand canyon - Page - Bryce - etc.
Maar ik weet niet zo goed of we beter meteen vanuit San Diego naar de Grand Canyon moeten doorrijden.
Ik hoor graag van een van jullie.
Groeten,
Paul
Re: Palm Springs
het kan er rond die tijd wel 45 graden zijn, dus dat moet je willen of niet.... er is nauwelijks schaduw, het noordwestelijk deel van het park is het mooist/meest interessant
het beste kun je tegen de avond (uur of 5 aankomen) en een vroege avondwandeling maken (bijv. hidden valley trail) maar dan zul je ook op 1 van de campings moeten overnachten of heen en weer rijden naar palm springs.
het beste kun je tegen de avond (uur of 5 aankomen) en een vroege avondwandeling maken (bijv. hidden valley trail) maar dan zul je ook op 1 van de campings moeten overnachten of heen en weer rijden naar palm springs.
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Vorig jaar tot de Grand Canyon dezelfde route gevolgd. Joshua Tree is zeker een aanrader en zou ik niet links laten liggen, aan een dag heb je voldoende om het hele park te zien. Cholla Cactus garden is schitterend, net als Hidden Valley. Oostelijk van Cholla Cactus is veel van hetzelfde. Westelijk van Cholla Cactus staan de Joshua Trees en is het interessantst. Keys View kan mooi een mooi uitzichtpunt zijn, maar op veel dagen is het zicht matig (smog in het dal waar Palm Springs ligt). Ik was er overigens in februari met 18 graden (de week ervoor sneeuw), geen idee of het zomers nog prettig is.
We waren van plan in Palm Springs te overnachten, maar vonden het erg tegenvallen, vooral veel (afgesloten) woonblokken. We zijn doorgereden naar Twentynine Palms, aan de rand van Joshua Tree NP, en hebben daar overnacht. Als plaats niet heel erg interessant, maar wel authentiek (stoffig woestijnplaatsje) en een prima uitvalsbasis. Past ook beter bij het karakter van het NP.
In één keer van San Diego naar de Grand Canyon is misschien niet onmogelijk, maar zonde van het gebied wat er tussen ligt. Eventueel kun je nog een stuk Route 66 meepakken (bijv. van Kingman naar Seligman).
Als je ervoor kiest om niet in Grand Canyon Village zelf te overnachten, dan raad ik je Flagstaff aan (ipv bijv. Williams). Dit universiteitsstadje heeft diverse leuke cafés en restaurants.
We waren van plan in Palm Springs te overnachten, maar vonden het erg tegenvallen, vooral veel (afgesloten) woonblokken. We zijn doorgereden naar Twentynine Palms, aan de rand van Joshua Tree NP, en hebben daar overnacht. Als plaats niet heel erg interessant, maar wel authentiek (stoffig woestijnplaatsje) en een prima uitvalsbasis. Past ook beter bij het karakter van het NP.
In één keer van San Diego naar de Grand Canyon is misschien niet onmogelijk, maar zonde van het gebied wat er tussen ligt. Eventueel kun je nog een stuk Route 66 meepakken (bijv. van Kingman naar Seligman).
Als je ervoor kiest om niet in Grand Canyon Village zelf te overnachten, dan raad ik je Flagstaff aan (ipv bijv. Williams). Dit universiteitsstadje heeft diverse leuke cafés en restaurants.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is er warm, maar een kort bezoek is wel aardig. Er is eigenlijk weinig van te zeggen als de rest van de route niet bekend is, maar als je voldoende tijd hebt, zeker doen.
Marianne
Marianne
Palm Springs ligt in Coachella Valley met nog vele andere plaatsen, in totaal ongeveer 500.000 inwoners daar. Palm Springs vinden wij geweldig maar dan in october en november om te R&R en en te golfen. In de zomer is het er bloedheet, net als Joshua Tree NP trouwens. Rechtstreeks van SD naar GC neemt tenminste 9 uur (via I15/I40 en az64). Hoeveel tijd heb je? Je kan van SD de byways nemen via Julian en Anza Borrego DSP en dan via Palms to Pine Hw (ca74) naar Palm Springs en dan naar bv Yucca Valley of 29Palms. Dan van 29Palms via Amboy naar Needles en door naar Williams en GCNP. Flagstaff zal dan een omweg zijn op weg naar Page. Palm Springs heeft trouwens de beste restaurants in de omgeving en de Aerial Tramway is aan te bevelen. Maar heeeeet!! En voor Joshua Tree NP moet je ook de tijd nemen om nog maar niet te spreken van bv Pioneer Town (korte zijweg vanaf Yucca Valley), en de vele murals in 29Palms. Ik zal je de details voor de route via Amboy besparen.
Yeehaw
Yeehaw
Misschien is een wandeltochtje door de Palm Canyon ook wel iets? In elk geval HEET!
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Vergeet ook Village Fest niet, elke donderdag op Palm Canyon Drive. Het is een geweldige locale openlucht markt met organische producten, kunst en andere kleine hebbendingen. Marston Smith speelt vaak live zijn acoustische chello ... echt onwijs mooie muziek.
Wij zijn helemaal weg van Palm Springs, maar ik zal er wel even bij zeggen dat we er alleen maar in winter geweest zijn. Of ik er 's zomers met de hitte ook zo van zou genieten is maar de vraag.
Mijn favoriete herinneren zijn van buitenritten door de woestijn, wandelingen in Palm Canyon en met de aerial tram naar de besneeuwde top van de berg. In de zomer valt dat eigenlijk allemaal af, al is de aerial tram denk ik altijd leuk. Als je 's avonds gaat heb je een prachtig uitzicht met alle lichtjes in de vallei.
Als je denkt nog een keer (tegen de winter) terug te komen zou ik Palm Springs voor een volgende reis bewaren.
Wij zijn helemaal weg van Palm Springs, maar ik zal er wel even bij zeggen dat we er alleen maar in winter geweest zijn. Of ik er 's zomers met de hitte ook zo van zou genieten is maar de vraag.
Mijn favoriete herinneren zijn van buitenritten door de woestijn, wandelingen in Palm Canyon en met de aerial tram naar de besneeuwde top van de berg. In de zomer valt dat eigenlijk allemaal af, al is de aerial tram denk ik altijd leuk. Als je 's avonds gaat heb je een prachtig uitzicht met alle lichtjes in de vallei.
Als je denkt nog een keer (tegen de winter) terug te komen zou ik Palm Springs voor een volgende reis bewaren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1423 Weergaves
-
Laatste bericht door Ruud2004