Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

geen wandelaar..

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Simone en ton
Amerika-ontdekker

geen wandelaar..

Bericht door Simone en ton »

Hallo allemaal,
nog niet zo lang actief op het forum, maar wel al veel gelezen... (De reisverslagen in etappes, omdat het er zo veel en zo mooie zijn.. :oops: )
Een van mijn eerste vragen is; Mijn man houd wel, maar ik niet zo van wandelen.. Nu willen we natuurlijk een paar NP bezoeken. Maar welke en hoe lang..?? Het lijkt me echt wel gaaf om een stuk(je) door een NP te lopen, maar daar heb ik niet de 'conditie' voor.. :wink:
Nu weet ik dat je een heli-vlucht kunt maken boven de GC. Maar vanuit LV of ter plekke..? En hoe staat het met de andere parken en evt. opties..?
We vertrekken half september voor 20 dagen van San Francisco, via LA naar LV. Er staat nog helemaal niets vast, behalve de vluchten en auto, geen camper.
Pff, veel vragen... sorry.. Maar wel alvast bedankt !
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: geen wandelaar..

Bericht door Isis »

In USA zijn veel mensen die niet zo ver willen lopen. In veel parken zijn korte hikes uitgezet waar je toch een en ander kunt zien. ook echt mooie uitzichtpunten. En het is ook nog even de vraag wat vind je te ver? Is een (halve) dagtocht je te ver maar wil je best 2 uur wandelen zo 2 of 3x per vakantie? Dan kun je nog heel wat dingen doen. De beleving van een gebied is wel intenser als je erin duikt, maar dat wil niet zeggen dat je geen mooie reis kunt maken als je dat niet wilt of kunt.
In Zion zijn veel korte stukjes te lopen. In Bryce hoef je bij wijze van spreken maar 100m te lopen naar de uitzichtpunten. Ook in Arches kun je bij de Windows veel moois op kleine stukjes lopen van auto / camper zien. Bij Grand Canyon maakt je b.w.s. de foto uit je auto en je kunt met heli gaan. Canyonlands is ook veel op steenworp afstand van de P plaats te zien (Island in the Sky). Antelope Canyon is ook niet moeilijk (Upper dan). Ik zou even op de diverse websites kijken en Marianne heeft bijvoorbeeld het zomer foldertje van Yosemite (een linkje) daarin staat ook een overzichtje van korte wandelingen. Er is zon folder van bijna elk park.
Mogelijkheden genoeg zou ik zeggen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi SImone,

Om de NP's te bezoeken hoef je geen fanatieke wandelaar te zijn. (kan wel!)
Er zijn de in de parken vaak verschillende wandelroutes (kort-lang, moeilijk, makkelijk, etc) Denk bijvoorbeeld aan een "korte"wandeling van een 3 kwartier over een geasfalteerd weggetje, een wandeling van een half uurtje naar een waterval of uitzichtpunt. Als je in een pakr bent, wil je vaak niets missen!
Informatie over de wandelingen en een kaart krijg je in het visitors centrum. Verder kun je in een park vaak vele mooie uitzichtpunten bekijken vanuit de auto, maar echt in de parken wandelen is natuurlijk super!

Misschien een tip: vaak kun je in een np een wandeling doen met een ranger. Deze wandelingen duren vaak langer, dus misschien iets waar je man dan alleen aan kan deelnemen? Informatie hierover is weer verkrijgbaar in het visitors centrum.

Als ik het goed begrijp starten jullie in SF en eindig je in LV?

Enkele parken die jullie dan kunnen bezoeken:
-Yosemite np (zeker niet overslaan!) Veel mooie, korte en lange wandelingen!
-Death Valley (waarschijnlijk is het hier te warm, dus blijf je grotendeels in de auto)
-ZIon np
-Bryce np
-Grand Canyon (hier kun je kiezen tussen of een wandeling boven aan de canyon (makkelijk) of echt de canyon in gaan! Als je geen wandelaar bent, hoef je hier niet echt heel lang te blijven. Veel uitzichtpunten liggen weer aan de verharde weg.

De helicoptervlucht heb ik zelf niet gemaakt, maar volgens mij kun je dit doen vanuit LV.

Groetjes en veel succes!

Susanne
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Je hoeft in geen enkel park veel te lopen als je niet wilt, en er zijn ook voor rolstoelers bv altijd paden aangelegd. Maar je kunt echt vrijwel overal binnen 5 tellen bij een uitzichtpunt zijn als er een parkeerplek is. Dat zal nog het grootste probleem dan zijn. Je zult niet op de meest spectaculairste plekje komen, maar anderszijds de echt grote dingen kun je echt allemaal zien. In de GC, in Arches/Canyonsland, in Bryce, in Zion, in Death Valley en in Yosemite, De verblijven kunnen dan wel mogelijk korter zijn, zeker in Zion dat een wandelpark is. Maar een dagdeel in een park ben je toch altijd wel kwijt. Je kunt onder nps.gov van elke park een overzicht vinden wat er te doen is en van wandelingen ook hoever en hoe moeilijk. En makkelijk is in dat geval vaak erg makkelijk. Er rijden in parken vaak shuttles die je ook overal brengen. En bv in Bryce kun je ook naar beneden met een muilezeltocht. Erg leuk en zo kom je toch op een wat andere plek dan de algemen uitzichtspunten. Je hoeft er geen paardrijden voor te kunnen, die beesten kunnen alles aan. En je zou ook bv ergens, mn in Moab een 4x4 kunnen huren zodat je op een afgelegen plek komt.
De helicoptervlucht boven de GC kun je het best vanaf Tusayan maken, dat is het dichtstbij en goedkoper. Kijk bv eens bij papillon.

Er is echt genoeg te zien en te doen ook met korte loopjes, je hoeft geen hikes te doen om toch te kunnen genieten.
Simone en ton
Amerika-ontdekker

Voor nu al; thanks allemaal...
Ik ben al, op deze vroege ochtend , al meteen een heel stuk wijzer geworden...
We gaan idd van SF naar LV, en de wens via LA. Fijn om te weten dat je niet een wandelaar hoeft te zijn, om toch mooie plaatsen te zien.. Ben gewoon mobiel hoor, maar gewoon geen wandelaar.. Ik heb ook al wel begrepen dat je niet té veel NP moet bezoeken, en daar hebben we ook geen zin in. Uit de andere topics begrijp ik ook, dat ik al helemaal niet moet vragen naar jullie favoriete NP.. Hahaha. Daar zijn de meningen gelukkig te verschillend voor.. En dat is goed..
Groeten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Isis schreef:Ik zou even op de diverse websites kijken en Marianne heeft bijvoorbeeld het zomer foldertje van Yosemite (een linkje) daarin staat ook een overzichtje van korte wandelingen. Er is zon folder van bijna elk park.
Hier de link naar de Yosemite Guide. Om te izen wat de activiteiten in september zijn kun je ook alvast eens de Guide van vorig jaar bekijken, zie hier. Kijk ook eens op http://www.yosemitehikes.com om een idee te krijgen van de mogelijkheden in yosemite(met lengte en moeilijheidsgraad).
En hoewel je niet echt hoeft te wandelen om iets van een park te zien, is het wel een geweldige manier om wat meer te zien, en om de drukte te ontwijken.
Ook rangerwandelingen zijn een goed idee, en meestal goed te doen want er wordt onderweg veel gepauzeerd en verteld.

Simone en ton schreef:Ik heb ook al wel begrepen dat je niet té veel NP moet bezoeken, en daar hebben we ook geen zin in.
Het lijkt mij helemaal geen bezwaar om veel parken te bezoeken, maar een afwisseling met steden is natuurlijk ook prachtig. Met 20 dagen kun je toch niet alles in het zuidwesten bekijken dus je zult keuzes moeten maken.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dank je, Goede aanvulling Marianne.. :thumbup: ik wist niet meer in welk topic het stond en had de link niet opgeslagen.

Overigens zijn wij de eerste keer eigenlijk ook niet erg gaan wandelen omdat mijn schoonvader meer 'antilope' is en mijn schoonmoeder was zwaar astmatisch. Toch hebben we veel gezien.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Ik ben zelf ook niet zo'n wandelaar maar heb best veel gewandeld en was steeds erg enthousiast. We hebben zelfs een paar hikes gedaan die in de krantjes van het visitor centrum als moeilijk beschreven werden.
De krantjes die je daar krijgt staan echt vol actuele info. zeer de moeite waard.
Soms waren we best moe en kozen we voor de korte wandelingen maar andere dagen hebben we meer gelopen.

Ook zijn er parken waar de uitkijkpunten zeker de moeite zijn en je dus niet echt ver hoeft te lopen om een goeie indruk te krijgen. Dat je niet veel wilt of kunt wandelen is zeker geen reden om de parken niet te bezoeken!

Zelf heb ik een helicoptervlucht vanuit Tusayan gemaakt, dit was geweldig! Zou ik zeker doen als je de kans hebt.

Ik weet niet wanneer je in LV bent maar wij waren er in het weekend en dat zou ik een volgende keer niet weer doen.

Els
punthooft
Amerika-ontdekker

Bericht door punthooft »

In alle NP krijg je een folder met daarin de wandeltochten beschreven. Altijd staat erbij hoe zwaar ze zijn, en hoe lang ze zijn.
Je kunt dus altijd gemakkelijk kiezen.

Japanners en Seniors maken ook veel reizen naar de parken, haak daar aan kwa programma. We hebben bij de GrandCanyon
gezien dat men even op de rand ging kijken. 3 foto's maakt. En toen snel door naar de souvenir shop.

Maar eerlijk is eerlijk, de natuur zie en ervaar je natuurlijk pas als je uit de auto komt :o

Vincent
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Martin & Marianne schreef: Hier de link naar de Yosemite Guide. Om te izen wat de activiteiten in september zijn kun je ook alvast eens de Guide van vorig jaar bekijken, zie hier. Kijk ook eens op http://www.yosemitehikes.com om een idee te krijgen van de mogelijkheden in yosemite(met lengte en moeilijheidsgraad).

Marianne
Helemaal super! Deze ga ik ook opslaan om wat moois uit te zoeken! :thumbup:
Simone en ton
Amerika-ontdekker

Ook zijn er parken waar de uitkijkpunten zeker de moeite zijn en je dus niet echt ver hoeft te lopen om een goeie indruk te krijgen. Dat je niet veel wilt of kunt wandelen is zeker geen reden om de parken niet te bezoeken!

Zelf heb ik een helicoptervlucht vanuit Tusayan gemaakt, dit was geweldig! Zou ik zeker doen als je de kans hebt.

Ik weet niet wanneer je in LV bent maar wij waren er in het weekend en dat zou ik een volgende keer niet weer doen.

Hallo,
we zijn de laatste dagen van onze vakantie in Vegas. De retourvlucht is op zaterdag, dus de dagen ervoor (nog niet bekend hoeveel /welke..) zijn we dus in de stad. Maar waarom zou je niet in het weekend in LV willen zijn? Teveel weekend-mensen ofzo?

Die vlucht willen we (voor zover nu bekend bij ons) inderdaad vanaf Tusayan maken. Zijn we al veel tegengekomen, die naam..
We willen waarschijnlijk een stuk of 3 - 4 parken bezoeken.
Het is inderdaad zo, dat we in 20 dagen toch nooit alles kunnen zien, maar ach.. Een goede reden om terug te gaan.. !! :wink:

Simone
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Maar waarom zou je niet in het weekend in LV willen zijn? Teveel weekend-mensen ofzo?
In het weekend komen veel Amerikanen voor een paar dagen naar LV hierdoor zijn de overnachtingsprijzen (vooral de vrijdag/zaterdag nacht en de zaterdag/zondag nacht) een flink stuk hoger vaak meer dan het dubbele ten opzichte van een door de weekse overnachting.
onderlegger
Amerikafan
Partner van: Brenda
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door onderlegger »

Zelf ben ik ook geen wandelaar. Voor mij is dat een trage manier om van punt A naar punt B te geraken. Echter in de parken daar is het echt leuk wandelen. Ik zou zowaar bijna een liefhebber worden. Onze vakantie was er één van rijden, viewpoints bekijken, steden bezoeken en ook wel vrij veel wandelen. We kozen zo veel mogelijk voor niet te lange 'hikes'. Niveau "easy" is echt voor iedereen te doen, maar vaak zijn deze trails een beetje saai. Moderate trails zijn voor de meeste mensen met een klein beetje conditie goed te doen.

Onze meest vermoeiende hike na de Bright Angel trail in de Grand Canyon was het aflopen van de strip in Vegas. Je doet iets mooiere maar minder comfortabele schoenen aan en door en langs de hotels loop je heel wat kilometers.

Wij vlogen ook met de helicopter over de Grand Canyon. We deden dit met Papillion van de luchthaven van Tusayan. 169 dollar voor een half uurtje. Het is veel geld maar toch de moeite. Een luchtdoop in België of Nederland kost waarschijnlijk meer. In de Grand Canyon zijn ook weinig of geen gemakkelijke wandelingen op de rim trail na (maar die is echt saai). Daar zou ik in jullie geval maar een halve dag tot een dag blijven. Doe de viewpoints van de weg die van het Oosten komt en ga dan de helicoptervlucht doen en daarna hop naar de volgende bestemming. In de Grand Canyon was het ook druk. Via de rode shuttle zou je nog veel viewpoints kunnen bekijken maar je moest een uur aanschuiven voor de shuttlebus.
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Simone en ton schreef:Maar waarom zou je niet in het weekend in LV willen zijn?
Ik ben natuurlijk pas één keer in LV geweest en dat was in het weekend maar het was er:
1. erg duur t.o.v. door de week
2. erg druk (hoewel ik dat moeilijk kan vergelijken omdat ik er nog niet door de week geweest ben)
3. er zijn een aantal disco's die alleen in het weekend open zijn maar die zijn dan ook al 's middags open en dat gaf bij ons hotel (Venetian) erg veel herrie bij het zwembad waar ik juist even rustig bij wilde komen.
4. In fremontstreet stond het vol live hardrock bands, en daar vind ik echt niks aan, waarvoor ik ben 'gevlucht'. Ik weet ook niet of die daar 24/7 staan maar wij waren daar zaterdagavond.

Els
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

In de meeste parken kun je korte wandelingen maken van een paar kilometer maximaal. In Zion en Arches bijv. zijn er veel korte hikes. Wij zijn geen wandelaars, maar maken wel graag per park een paar korte hikes.
Wil je echt helemaal niet wandelen, zelfs dan zijn de parken zeer de moeite waard. Prachtige uitzichtpunten zijn met de auto te bereiken.

Kijk eens op de nps.gov site. Daar vind je per park een overzicht van de hikes met tijdsduur, afstand en moeilijkheidsgraad. Inderdaad, zoals hierboven al gezegd, is de moeilijkheidsgraad "moderately strenuous" voor ons meestal "easy", en wij zijn beslist géén fanatieke wandelaars.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer