Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Monument Valley.. OK met minivan?
-
mie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Monument Valley.. OK met minivan?
Op 14 juli vertrekken wij van Brussel naar Denver voor een rondreis van een maand (Boulder-RMNP-black hills-Badlands-Cody-Yellowstone-SLC-Moab-Monument Valley-mesa Verde-Great Sand Dunes en terug naar denver). Ik heb al enorm veel gelezen op de verschillende forums, weblogs en reisverslagen. Wij huren een minivan bij ALAMO. Maar ik ben er nog steeds niet uit.... Kun je de rit in Monument Valley doen met een gewone wagen (minivan dus) of zullen we een tour moeten nemen (verder rijden we zeker geen dirt roads). Heb er al enorm veel over gelezen en blijkbaar was het tot enkele jaren geleden nog goed te doen met een gewone wagen, maar blijkbaar is de weg ondertussen veel slechter geworden. Kan iemand mij hierover een up to date geven, indien mogelijk. Alvast bedankt.
-
Chi Sin X
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Monument Valley.. OK met minivan?
Ik denk dat je dat ter plaatse een beetje moet bekijken. Toen wij er waren reden er gewone personenauto's rond, terwijl de weg echt niet in goede staat was. Maar rond veel putten en stenen kan je wel wat rond manoeuvreren. Het eerste deel was toen ook overduidelijk in de slechtste. Als je eenmaal beneden was, werd de weg beter.
Zoals al aangehaald in het vorige bericht...bekijk de situatie ter plaatse. Er rijden wel degelijk ook gewone auto's rond.
Hou er rekening mee dat je terug omhoog gaat richting visitor center. Hou afstand op je voorganger. Men stopt regelmatig omdat het redelijk krap is af en toe. Combinatie van 2 wiel aandrijving en zand heb ik al diverse auto's met moeite slippend naar boven zien gaan het laatste stuk omdat ze moesten stoppen doordat de voorganger ook weer moest remmen voor de auto daarvoor.
Hou er rekening mee dat je terug omhoog gaat richting visitor center. Hou afstand op je voorganger. Men stopt regelmatig omdat het redelijk krap is af en toe. Combinatie van 2 wiel aandrijving en zand heb ik al diverse auto's met moeite slippend naar boven zien gaan het laatste stuk omdat ze moesten stoppen doordat de voorganger ook weer moest remmen voor de auto daarvoor.
Je betaalt eerst je $ 5,-- pp en rijd dan naar het parkeerterrein. Parkeer de auto en loop naar het visitor center. Je hebt hier prachige uitzichten over de Mittens en je ziet de weg beneden je lopen. Net zoals de anderen al zeiden, je kan dan beslissen.
-
mie
- Amerikafan
Bedankt voor de reacties en de tips, we zullen dan wel zien, maar ja, dan is het waarschijnlijk wel al te laat om nog een toer te boeken. We blijven maar 1 nachtje in MV. We zien wel.
Nu ik deze vraag en antwoorden lees, vraag ik mij af of het ter plekke makkelijk is om een tour te doen onder begeleiding van een gids. Wij hebben een camper, komen er begin van de middag aan, blijven één nacht op Goulding's, willen de zonsopgang weer zien en rijden dan in de ochtend weer weg. We willen dus de middag eigenlijk wel de diepere landen in. Leuk om van het uitzicht te genieten bij dat visitors center, maar ik wil meer...
Wat ik nu aan prijzen heb gezien, lijkt bijna onbetaalbaar. Twee uur in zo'n jeep voor $ 72 p.p. vind ik stevig maar omdat ik het zo'n beetje als hoogtepunt van de reis zie, zou ik zelfs dat ervoor over hebben. Maar ik kan het me bijna niet voorstellen dat er niet iets goedkopers te vinden is....
Groet
Wat ik nu aan prijzen heb gezien, lijkt bijna onbetaalbaar. Twee uur in zo'n jeep voor $ 72 p.p. vind ik stevig maar omdat ik het zo'n beetje als hoogtepunt van de reis zie, zou ik zelfs dat ervoor over hebben. Maar ik kan het me bijna niet voorstellen dat er niet iets goedkopers te vinden is....
Groet
In 2008 hebben wij met een minivan (Toyota Sienna) in Monument Valley gereden. Hobbelig, dat wel, maar het was wel te doen. Je moet wel wat langzamer rijden dan de 4WD's.
Wij hebben de tour de avond voor de tour geboekt. Dus aangekomen bij Goulding's Lodge, kamer gecheckt, tour geboekt, eten, slapen, tour en verder. Was geen enkel probleem. Maar dit was wel in december, dus misschien dat het in juli moeilijker is. We zijn toen ook op de bonnefooi naar Goulding's Lodge gereden en konden ook makkelijk een kamer scoren. Dat is in het zomerseizoen wellicht ook moeilijker.mie schreef:Bedankt voor de reacties en de tips, we zullen dan wel zien, maar ja, dan is het waarschijnlijk wel al te laat om nog een toer te boeken. We blijven maar 1 nachtje in MV. We zien wel.
- onderlegger
- Amerikafan
- Partner van: Brenda
- Aantal x V.S. bezocht: 3
De weg in Monument Valley ligt er momenteel echt wel slecht bij vind ik (15 juni 2010). Er reden wel 2-wiel aangedreven personenwagens maar ideaal is dit niet. Het was één van de slechtste dirt roads die we gereden hebben. Nog een tip: Veel minder druk maar even mooi is de weg door Valley of the Gods.
Wij waren 2 weken geleden ook in Monument Valley en de weg ligt er idd. héél slecht bij. Vooral de 2 dipjes die terug naar boven gaan waren in zeer slechte staat. Wij hadden er een jeeptour geboekt en die hadden op sommige plaatsen al moeite om terug naar boven te geraken.
De gids vertelde ook dat de dag voordien een camper naar boven ging en deze bijna op zijn zijde ging.
Grts,
Olivier
De gids vertelde ook dat de dag voordien een camper naar boven ging en deze bijna op zijn zijde ging.
Grts,
Olivier
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
oei! wij plannen hem over een tweetal weken te doen, met een midsize SUV... Dat wordt spannend!
-
mie
- Amerikafan
OK "onderlegger", maar wij hebben nu eenmaal al lang geleden een cabin geboekt op Goulding's Lodge, dus het zal toch MV worden.. Toch bedankt voor je info.... dat is hetgeen dat ik zocht.... mensen die er onlangs doorgereden zijn, met "up to date " info over de staat van de weg.
Die weg door Monument Valley Tribal Park is niets voor RV's als je niet al je keukengerei door de camper wil hebben. We verdenken de Navajo's er al jaren van dat ze opzettelijk het eerste gedeelte in slechte conditie houden maar bewijzen? Ho maar-lol- Valley of the Gods kan trouwens ook onbegaanbaar zijn na regen zoals bv in mei verleden jaar. Ik zou trouwens altijd een SUV aanraden. Niet voor de 4wd maar wel voor de hogere grondspeling.
- onderlegger
- Amerikafan
- Partner van: Brenda
- Aantal x V.S. bezocht: 3
@ tipsy_1: Wij reden met Midsize SUV (Nissan Murano). De weg is hobbelig en slecht maar uiteindelijk geraak je er wel vlot door met een midsize suv. Hebben de lower gear wel regelmatig gebruikt.
@ Yeehaw: Ik ga mee met je redenering. Het kan echt niet veel moeite kosten om de weg beter begaanbaar te maken. Maar als de weg perfect bereidbaar is gaan alle toeristen de route zelf rijden en hebben ze een zwaar inkomenverlies. Valley of the Gods was een heel leuke route. Het was wel al heel lang droog.
@ Yeehaw: Ik ga mee met je redenering. Het kan echt niet veel moeite kosten om de weg beter begaanbaar te maken. Maar als de weg perfect bereidbaar is gaan alle toeristen de route zelf rijden en hebben ze een zwaar inkomenverlies. Valley of the Gods was een heel leuke route. Het was wel al heel lang droog.
In een keer goed Onderlegger. Door naar de volgende ronde 
- Nici
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wij zijn ook in juni 2010 in MV geweest. Wij hadden een Ford Explorer 4x4 (is volgens mij veel groter dan de midsize SUV die we geboekt hadden
) en hebben de route zelf gereden omdat ik het met 4x4 wel aandurfde. Ik vond de weg (idd het eerste stuk) in zeer slechte staat en veel slechter dan de dirtroads die we hebben gereden. Ik moet wel toegeven dat er veel 'normale' auto's (en een enkele camper) rondreden, maar ik weet niet of ik het zonder 4x4 aangedurfd had (ook omdat je niet verzekerd bent op onverharde wegen). Ook ik denk dat ze met opzet de weg in slechte staat houden, want ze vragen wel erg hoge bedragen voor de tours.
Nici
p.s. Valley of the Gods ligt echt vlakbij MV/Gouldings Lodge hoor (mocht dat een optie zijn)
Nici
p.s. Valley of the Gods ligt echt vlakbij MV/Gouldings Lodge hoor (mocht dat een optie zijn)
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Een Explorer wordt ook wel Standard SUV genoemd. "Vlakbij" is natuurlijk betrekkelijk. Van Gouding's naar VotG en weer terug is al gauw 2.5 uur en dan heb je nog een aantal andere plaatsen in de omgeving die je zeker zou moeten bezoeken zoals Gooseneck SP en Moki Dugway.
Yeehaw
Yeehaw
Wij gaan ook in juli naar MV met een camper. Omdat we een dochter van 11 maanden meenemen zie ik het niet zitten om een tour te boeken. We zullen het dus moeten houden op het uitzicht bij het visitor center. Dat betekent dat we de middag nog vrij hebben. We komen van Mesa Verde, iemand tips? Bij voorkeur een tip waarbij we ook wat kunnen gaan wandelen ofzo want de kleine de hele tijd in een autostoel laten zitten gaat geen succes worden
Alvast bedankt!
Wandelen? Met de kleine? In juli? In de woestijn? Blijf lekker in de a/c....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is een (overdekt) zwembadje bij de camping van Goulding's, verder zou ik het niet weten. Ook onderweg is niet zoveel te doen. Zie ons 2008-verslag voor het stuk Mesa Verde - Monument Valley.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 9551 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders