Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis kikker: Moab of Page?
Reis kikker: Moab of Page?
Ik ben een route aan het plannen maar twijfel heel erg of we zullen rijden via moab of via page... wat zijn jullie meningen hier over? Ik vind de route via page zo ook wel erg rustig, hoe zo ik deze nog wat drukker kunnen maken?
dag 1 do aankomst sf 12.50
dag 2 vr sf
dag 3 za sf- yosmite village
dag 4 zo yosmite village
dag 5 ma yosmite village - lone pine
dag 6 di lone pine- las vegas
dag 7 wo las vegas- zion
dag 8 do zion
dag 9 vr zion-bryce
dag 10 za bryce canyon-capital reef.............................bryce
dag 11 zo capitol reef-moab......................................bryce - page
dag 12 ma moab arches............................................page
dag 13 di moab - monument valley..............................page -grand canyon
dag 14 wo monument valley- grand canyon......................grand canyon
dag 15 do grand canyon- palm springs
dag 16 vr palm springs - san diego
dag 17 za san diego (surfen)
dag 18 zo san diego (surfen)
dag 19 ma san diego- santa barbara
dag 20 di santa barbara-monterey
dag 21 wo monterey-sf
dag 22 do vertrek 8.30
dag 1 do aankomst sf 12.50
dag 2 vr sf
dag 3 za sf- yosmite village
dag 4 zo yosmite village
dag 5 ma yosmite village - lone pine
dag 6 di lone pine- las vegas
dag 7 wo las vegas- zion
dag 8 do zion
dag 9 vr zion-bryce
dag 10 za bryce canyon-capital reef.............................bryce
dag 11 zo capitol reef-moab......................................bryce - page
dag 12 ma moab arches............................................page
dag 13 di moab - monument valley..............................page -grand canyon
dag 14 wo monument valley- grand canyon......................grand canyon
dag 17 za san diego (surfen)
dag 18 zo san diego (surfen)
dag 19 ma san diego- santa barbara
dag 20 di santa barbara-monterey
dag 21 wo monterey-sf
dag 22 do vertrek 8.30
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Re: Reis kikker: Moab of Page?
Waarom zou je kiezen? is beide geen optie. Wij doen het zo, dit is dan wel anders om maar wel ongeveer de zelfde route.
dag 3 Grand Canyon- Page (Lake Powel)
This Route Distance: 221 km. This Route Driving Time: 2:31
dag 4 Page
dag 5 Page-Kayenta (Monument Vally)
This Route Distance: 197 km. This Route Driving Time: 2:16
dag 6 Kayenta-Arches
This Route Distance: 250 km. This Route Driving Time: 2:48
dag 7 Arches/Moab
dag 8 Arches/Moab
dag 9 Arches-Capitol Reef
This Route Distance: 239 km. This Route Driving Time: 2:47
dag 10 Capitol Reef-Bryce Canyon
This Route Distance: 203 km. This Route Driving Time: 2:37
dag 11 Bryce Canyon-Zion
This Route Distance: 138 km. This Route Driving Time: 1:35
dag 12 Zion-Las Vegas
This Route Distance: 257 km. This Route Driving Time: 2:17
dag 13 Las Vegas
groetjes Arianne
dag 3 Grand Canyon- Page (Lake Powel)
This Route Distance: 221 km. This Route Driving Time: 2:31
dag 4 Page
dag 5 Page-Kayenta (Monument Vally)
This Route Distance: 197 km. This Route Driving Time: 2:16
dag 6 Kayenta-Arches
This Route Distance: 250 km. This Route Driving Time: 2:48
dag 7 Arches/Moab
dag 8 Arches/Moab
dag 9 Arches-Capitol Reef
This Route Distance: 239 km. This Route Driving Time: 2:47
dag 10 Capitol Reef-Bryce Canyon
This Route Distance: 203 km. This Route Driving Time: 2:37
dag 11 Bryce Canyon-Zion
This Route Distance: 138 km. This Route Driving Time: 1:35
dag 12 Zion-Las Vegas
This Route Distance: 257 km. This Route Driving Time: 2:17
dag 13 Las Vegas
groetjes Arianne
http://letsgo4thewest2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoesusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://usa4fun2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://disneycruise-2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoeswestusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoesusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://usa4fun2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://disneycruise-2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoeswestusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
De reis voor las vegas en na grand canyon staan wel redelijk vast, ik heb dus eigenlijk 8 dagen de tijd om van las vegas naar de grand canyon te gaan. Ik zou wel graag beide zien maar denk dat dit niet haalbaar is in 8 dagen tijd. Ik weet dus niet wat de beste keuse is of naar moab en dan naar arches gaan of naar page en overal wat meer tijd voor hebben.
Het is altijd wel grappig om te zien dat mensen naar Moab willen voor Arches. Je weet dat bij Moab meer te zien en te doen is? Canyonlands is echt heel mooi. En dan is dus de vraag of 1 dag voldoende is om beide te zien. Het kan wel, maar het houdt niet over.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Page én Moab kan eventueel, maar ik vind het dan wel wat gehaast worden, zelfs de Moab variant geeft je al niet veel tijd voor Arches en Canyonlands (jolanxyz was me al voor). Jammer dat je in het eerste stuk niet meer kunt schuiven, een dag bij Yosemite of vlak buiten Yosemite en dan een overnachting in Death valley zou ook niet gek geweest zijn. Misschien een extra dag Las Vegas?
Als het tot LV vast staat zou je zoiets kunnen doen:
dag 7 wo las vegas- zion
dag 8 do zion
dag 9 vr zion-bryce
dag 10 za bryce canyon-capitol reef
dag 11 zo capitol reef-Monument Valley
dag 12 ma Monument valley - Page
dag 13 di Page -grand canyon
dag 14 wo grand canyon
In plaats van de volle dag GC zou je ok bij Bryce of Capitol Reef meer tijd kunnen nemen.
Je hebt zo een mooie, rustige route, met alleen in en voorbij Yosemite (Tioga Road, Bodie, Mono Lake, Alabama Hills, Death Valley) weinig tijd.
Marianne
Als het tot LV vast staat zou je zoiets kunnen doen:
dag 7 wo las vegas- zion
dag 8 do zion
dag 9 vr zion-bryce
dag 10 za bryce canyon-capitol reef
dag 11 zo capitol reef-Monument Valley
dag 12 ma Monument valley - Page
dag 13 di Page -grand canyon
dag 14 wo grand canyon
In plaats van de volle dag GC zou je ok bij Bryce of Capitol Reef meer tijd kunnen nemen.
Je hebt zo een mooie, rustige route, met alleen in en voorbij Yosemite (Tioga Road, Bodie, Mono Lake, Alabama Hills, Death Valley) weinig tijd.
Marianne
Nouja voor las vegas staat nog niet helemaal vast, het stond in mijn hoofd alleen vast. Maar begin nu natuurlijk toch weer een beetje te twijvelen. Ik heb alleen de 2 nachten in yosemite en het weekend in San diego geboekt (en het vliegtuig). Vind het wel moeilijk al die keuzes maken, er is gewoon veelste veel te zien. Ik heb vriendlief eindelijk overgehaald om mee te gaan op een 'echte' vakantie en wil hem nu eigenlijk proberen in te palmen zo dat hij nog veel vaker mee wil op zo'n soort vakantie. Dus ik wil nu eigenlijk de perfect uitgebalanseerde vakantie maken, niet al teveel rijden maar ook niet te lang ergens blijven en wel veel afwisseling. We gaan pas over 2 maanden dus ik heb nog wel even de tijd om nog vanalles er over te gaan lezen.
Las Vegas mag je op een eerste reis niet overslaan. Geloof me maar, zelfs als je niet van steden houdt. Ik tel op je route al 8 NP's en nog wat NM's etc en dan nog veel andere plaatsen. Ik zou dus Moab voor een andere reis bewaren en bv een volgende reis naar Yellowstone en Grand Teton NP gecombineerd met South Dakota en...Moab. Bv starten in Denver.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
De grote vraag is of je een wandelaar bent of een autorijder
Wij reden b.v. van Zion via Bryce naar Capitol Reef in een dag maar dan heb je geen tijd om in Bryce te wandelen. Hetzelfde geldt voor MOAB. Canyonlands en Arches kunnen op een dag maar dan blijft het wel bij een autoroute met alleen hoogte punten. Ben je een autorijder dan kan beide, ben je een wandelaar dan moet je kiezen lijkt mij.

Wij reden b.v. van Zion via Bryce naar Capitol Reef in een dag maar dan heb je geen tijd om in Bryce te wandelen. Hetzelfde geldt voor MOAB. Canyonlands en Arches kunnen op een dag maar dan blijft het wel bij een autoroute met alleen hoogte punten. Ben je een autorijder dan kan beide, ben je een wandelaar dan moet je kiezen lijkt mij.
- onderlegger
- Amerikafan
- Partner van: Brenda
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Autorijder of wandelaar. Beide kan perfect. Onze reis leek veel op je eerste alternatief. Alleen hadden wij er nog 2 dagen Page bij zitten. In Moab hebben we 's ochtends de viewpoints van Canyonlands Island in the Sky District gedaan en Death Horse Point. In de namiddag hebben we Arches met de wagen bezocht (en ook 2 wandelingen gemaakt - niet Delicate Arch trail). In Page heb je Antelope Canyon. Verder hebben we daar de Dam bezocht en bootje gevaren op de Colorado rivier (kost wel 80 dollar). In de buurt van Page zijn veel mooie dingen maar soms moeilijk te bereiken. Op onze 1e reis afgelopen maand hebben we die links laten liggen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht