Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemitepark

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
stephanjolanda
Amerika-ontdekker

Yosemitepark

Bericht door stephanjolanda »

Hallo alle Amerika liefhebbers :D,

Ik ben op zoek naar een hotel in de buurt van Yosemite park, is het een aanrader om op het park zelf te slapen of is het ook prima te rijden vanuit een hotel buiten het park?
Wij hebben de tip gekregen http://www.yosemitepark.com/Accommodations om hier s te kijken maar merendeel is al vol of onwijs duur. We willen rond 30/31 aug het park bezoeken, we komen vanaf Bishop. We hebben 2 dagen, dat is toch voldoende?

Inmiddels hebben we al hotels geboekt en zijn er nog erg druk met de voorbereiding.. Als we trug zijn zullen we de betere dingen zeker delen met jullie..

Wederom bedankt voor de reacties.
Gr Jolanda&Stephan..
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yosemitepark

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij moet het nog wel lukken in het park, kijk maar eens bij Curry Village. Het scheelt je veel tijd want buiten het park ben je al gauw een uur kwijt om naar de vallei te rijden. Tenzij je in El Portal zit, maar dat is ook niet heel goedkoop. Ik weet dat de meningen verschillen over in of buiten het park zitten, maar als je buiten het park overnacht, en ook daar eet, dan blijft er per saldo weinig tijd over voor het park zelf. En met een overnachting in het park heb je ook nog de rustige uren in de vroeg ochtend en in de avond in het park.
En geen parkeerproblemen of files bij de ingang.
Heb je 2 volle dagen (dus 3 nachten?). Dat is mooi, maar niet voldoende om alle bezienswaardigheden te zien. Maar je moet keuzes maken. Ligt Bishop al vast? Je zou ook naar Lee Vining kunnen rijden zodat je de dag daarna meer tijd hebt voor het park. Vergeet niet dat het park al vlak bij Lee Vining begint en dat het eerste stuk ook zeker de moeite waard (en minder heet) is.
Wij hebben al aardig wat ervaring met de diverse accommodaties in Yosemite, zie onze reisverslagen.

Marianne
stephanjolanda
Amerika-ontdekker

Beste Marianne,
Bedankt voor je reactie, ik heb inderdaad gekeken bij Curry village en dan betaal je $109 dollar per tent. We zitten daar 2 nachten, komen 's morgens aan vanuit Bishop dan slapen we daar en hebben we de dag in het park en de dag erna dan ;o).. Ik zal jullie reisverhalen is gaan lezen en dan knopen doorhakken..
Bedankt in ieder geval voor de tips!!
Gr Jolanda
Afbeelding
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

En die klant-en-klaar tenten bij Whit Wolf is dat niks?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Daar zitten beren .... :wink:

Maar serieus: ik vind het een geweldige plek, maar daar is het wel heel moeilijk om iets te vinden, er zijn maar een paar tenten. En het ligt wat ver van de vallei. Wel ideaal voor op doorreis als je ook nog wat rond de Tioga Road wilt doen.

Marianne
stephanjolanda
Amerika-ontdekker

Bedankt voor alle reacties ..
Misschien is het een optie om op een half uurtje rijden van Yosem. iets te boeken .. een tentje met beren maakt me niet echt blij :)
Afbeelding
be2712
Amerikafan

Bericht door be2712 »

je bent een natuurmens of je bent het niet, ik ga voor het "gespreid camperen" ik hoop ergens rond halfdome of boven aan yosimite falls men slaapzak te kunnen uitrollen (ik neem geen tent mee) en beren? koekepan en pollepel maken hopen herrie 8)
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Die van Marianne is echt een mooi maar ook wel erg spannend verhaal!! :thumbup:
En in valley zijn soms ook beren hoor.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer