Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grant Grove Village Sequoia - Las Vegas (via Death Valley)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jelledg
Amerika-newbie

Grant Grove Village Sequoia - Las Vegas (via Death Valley)

Bericht door jelledg »

Goedemorgen,

Over 4 weken gaan wij naar het Zuidwesten van de VS toe. De reis is al gepland (hotels&huurauto). Ik had alleen nog even een vraagteken met een gedeelde van de reis.

We verblijven in Grant Grove Village Sequoia en reizen vanaf hier naar het Luxor in Las Vegas. Onze reis organisatie vertelde dat dit een lange trip is. Graag zouden wij wel via de Deathvalley naar Las Vegas rijden. Op de kaart moeten we om het Sequoia National Forest (stuk naar het zuiden) en dan weer noordelijker voor de Deathvalley en Las Vegas

heeft misschien iemand ervaring met deze routes?
Alvast bedankt!

Groet,

Jelle
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Grant Grove Village Sequoia - Las Vegas (via Death Valle

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Jelle, welkom op het forum!
Het zal inderdaad een lange trip worden, zlefs als je de nsleste (en saaie) route neemt is het al een uur of 7 rijden, zonder stops.
Via Death Valley zul je toch snel op een uur of 9 moeten rekenen, en dan ben je de auto nog niet uitgeweest. Eigenlijk te veel vind ik, voor 1 dag.
Hoeveel tijd hebebn julie voor Kings Canyon/Sequoia? Rij je ook nog door Sequoia, of hebebn julie dat dan al bekekken? Denk er aan dat bezienswaardigheden als de General Sherman Tree en Moro rock ten zuiden van Grant Grove liggen, en dus op weg naar Las vegas.
Wij hebben dit stuk nooit zo gereden, maar wel in delen. We hebebn in 2006 het stuk van Grant Grove naar LA gedaan (via Bakersfield) en in 2008 het stuk van Las Vegas via Death Valley naar LA - ook weer via Bakersfield. Zie hiervoor ons 2006-verslag bij 5 augustus, en ons 2008-verslag bij 6 en 7 augustus.
Als je de ruimte hebt kan ik van harte een overnachting in Death Valley aanraden, dat geeft je wat meer tijd en de gelegenheid om iets van het park te zien.

Marianne
jelledg
Amerika-newbie

Bericht door jelledg »

Dag Marianne,

Ja we hebben dan net een overnachting in Sequoia gehad. Dus in principe rijden we die dag in de ochtend vroeg weg om via de Deathvalley naar Las Vegas te rijden. We hebben de gehele dag om naar Las Vegas toe tegaan. Jammer ja dat het dan een hele lange trip wordt maar we kunnen nu niet meer een extra hotel er tussen boeken (alles staat vast). Maar denk je dat het tedoen is of zouden we toch beter via de interstate 15 gaan?

Groet,

Jelle
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Grant Grove is in Kings Canyon, dus je hebt dan ook nog niets in Sequoia gezien als je daar overnacht, tenzij je de dag daarvoor daar nog tijd voor hebt.
Ik vind Kings Canyon/Sequoia prachtig, maar je moet er wel de tijd voor nemen. De route van Yosemite naar Las Vegas via de Tioga Pass heeft mijn voorkeur als er weinig tijd is. Er staat natuurlijk niets vast, het is een kwestie van wel of niet geld uitgeven voor een extra overnachting.
Je kunt op de dag zelf nog kijken welke route je neemt, kijk hoe laat je Sequoia uit bent en beslis dan. Reken op 3 uur extra rijden via DV, en dan nog minstens een uur om wat uitzichtpunten te bekijken.

Marianne
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wij hebben vorige maand dezelfde route gereden maar wel met een overnachting in Ridgecrest, de dag na de overnachting in Sequoia hebben we in Sequoia en Kings Canyon doorgebracht dus we reden pas s'avonds weg uit Sequoia en zijn via de snelweg naar Ridgecrest gereden waar we om 12 uur s'nachts aankwamen, de volgende dag zijn we via Death Valley naar Las Vegas gereden, de hele dag zijn we in het park geweest (de temperatuur was zeer aangenaam) en na de zonsondergang bij badwater (echt zo'n onvergetelijke ervaring) zijn we via Shoshone naar Las Vegas gereden waar we om ongeveer half 11 aankwamen.

Dus als je vroeg vertrekt uit Grand Grove is het wel te doen, maar reken op een zeer lange dag waarin je keuzes zult moeten maken over welke dingen je wel kunt zien en welke dingen je zult moeten overslaan, ik weet je schema niet, maar het zou zeer prettig zijn als je de dag erna een volle dag in Las Vegas bent, anders zul je daar niet veel van zien, en na zo'n vermoeiende dag is het heel fijn om een dagje wat rustiger aan te doen.
jelledg
Amerika-newbie

Bericht door jelledg »

Bedankt voor de goede tips, we hebben nu het volgende geplant.

We verblijven in Curry Village in Yosemite. Vanuit daar gaan we naar Lake Isabella (via de Giant forest) dit moet geloof ik in 1 dag tedoen zijn. Vanuit Lake Isabella vertrekken we die dag erna vroeg naar de Death Valley waar we doorheen rijden om diezelfde dag in Las Vegas aan te komen! Zo verdelen we de tijden toch een beetje, dan in 1 keer door te rijden vanaf Grant Grove.

Vrienden van ons hebben de route van Yosemite via het Sequioa Giant forest naar Lake Isabella ook gedaan en dat was best tedoen. Heeft misschien iemand anders deze trip ook gemaakt, en wat waren de reistijden; was het tedoen in 1 dag?

Alvast weer bedankt!

Groet,

Jelle
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Qua reistijd is het wel te doen natuurlijk: reken op ruim 6 uur van Yosemite naar Lake Isabella via Sequoia. Maar dat is pure reistijd, en geen rekening houdend met wegwerkzaamheden en stops onderweg. Hou er rekening mee dat je toch wel een paar uur kwijt bent om iets van Sequoia te zien. Als je daar geen tijd voor neemt kun je het beter overslaan. Wij zijn in 2006 van Yosemite naar Sequoia gereden, zie ons reisverslag (begin augustus) om een idee te rkijgen.
Ook van Lake Isabella naar Las Vegas is het ruim 6 uur rijden.
Ik zelf zou er de voorkeur aan geven om via de Tioga Pass te rijden en bijvoorbeeld in Lone Pine te overnachten.
Dat scheelt je een of of 3 rijden, en jehebt een prachtige route.

Marianne
jelledg
Amerika-newbie

Bericht door jelledg »

Dankjewel voor de reactie.

We hebben de hotels al geboekt dus via de Tioga pass gaat niet meer lukken. Vrienden van ons hebben het stuk van Yosemite via Sequioa naar Lake Isabella in 4 uur gedaan. We kunnen ook via Fresno naar beneden gaan maar dan missen we de Giant forest, dit zou wel veel tijd besparen.

Ik zal nog even jouw reisverslag van 2006 bekijken!

Groet,

Jelle
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, als Lake Isabella vast ligt dan houdt het op, ik dacht dat je die nog wel kon veranderen, je had daar toch eerste grant grove staan? Als je zelf hebt geboekt kun je ook weer annuleren lijkt me.
Als je via Lake Isabella gaat kun je kijken hoe laat je vanuit Yosemite vertrekt (daar heb je ook sequoia's waar je heel dicht langs rijdt). Of misschien wil je die ochtend nog wel naar Glacier Point, of iets anders doen in het park, ik weet niet hoe lang je daar bent. En dan kun je rechtstreeks naar Lake Isbella gaan.
En als je vroeg vertrekt kun je nog overwegen om door Sequoia te rijden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer