Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis PieterVeenstra: 24 dagen Zuidwest USA --> tips nodig?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

dag 14 : van capitol reef naar moab kun je Goblin Valley State Park eventjes aandoen. Klein maar indrukwekkend en speciaal. Je bent dan nog tijdig in Moab om een stukje Arches te doen en in de late namiddag/vooravond mogelijk naar Delicate Arch te wandelen ( dé sunset bestemming). Misschien wel in het gezelschap van een bus Japanners ( eentje vroeg ons vorige week na 500 meter of we al halfweg waren :D, ik weet niet of hij het gehaald heeft. )

voor dag 15 is Dead Horse Point en Island in the Sky prima te doen, al zijn er in de omgeving van Moab tal van andere mogelijkheden om een superdag in mekaar te knutselen. Zo zijn de straten naast de Colorado allen echte scenic byways met veel wandelmogelijkheden ( de natuur stopt nu eenmaal niet aan de grenzen van de nationale parken :thumbup: )

Moab - Monument Valley is maar een paar uurtjes rijden, je hebt de tijd om de omgeving van Mexican Hat te verkennen. Wij deden het als volgt : naar Mexican Hat, eten in de San Juan Inn, inchecken, ritje Goosenecks en Valley of the Gods, afzakken naar Monument Valley voor een tour rond 16u30 met al behoorlijk mooi licht.

Monument Valley - Grand Canyon : onderweg en onmiddellijk naast de straat o.m. de Elephant Feet en de dino-tracks, ben je toch rond de middag aan de oostelijke ingang van het park, viewpoints kijkend naar grand canyon village rijden, als jullie logeren in Tusayan is dat wel net buiten het park.

Jacques
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis PieterVeenstra: 24 dagen Zuidwest USA --> tips nodi

Bericht door RoyBergen »

Ik zit ook op 3 juli in Yosemite en heb een hotel in oakhurst, dit is echter wel een uurtje vanaf de valley daar heb ik begrepen....
PieterVeenstra
Amerika-ontdekker

Bericht door PieterVeenstra »

Aangezien het best lastig is Hotels te boeken, heb ik inmiddels het volgende geboekt voor de eerste paar dagen

Woensdag 30juni Amsterdam naar San Francisco
In SF hebben we het Adante Hotel geboekt. Prima ligging t.o.v. Fishermans warf, Goldengate bridge etc. Een prima plek om de omgeving te gaan verkennen morgen.

Donderdag 1juli San Francisco
Vandaag hebben we de hele dag in SF. Om 9uur in de morgen kunnen we de auto ophalen voor de rest van de vakantie. S’avonds verblijven we nogmaals in het Andante Hotel.

Vrijdag 2 Juli San Francisco--Fresno
Vandaag hebben we ook weer de hele dag om SF te bekijken. Vanavond vertrekken we richting Fresno in Hotel super 8. Reistijd ongeveer 4uur 180 miles http://maps.google.nl/maps?hl=nl&tab=wl
Morgen begint ons avontuur in Yosemite NP, vanuit Fresno willen we Glacier point en mariposa grove bekijken

Zaterdag 3 juli vertrek vanuit Fresno richting Yosemite Park
Vandaag willen we vroeg vertrekken om vanuit Fresno naar Glacier point en mariposa grove te rijden vervolgens door Yosemite park via de Tiago pass te eindigen in Mammoth Lakes. We Overnachten in Motel 6
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb het idee dat je nu opeens een reisorganisatie citeert.
Fresno is ontzettend omrijden.
En je route is opeens heel anders. 3 jui Mammoth Lakes? En dan? Waar blijven de andere dagen Yosemite?

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik vond je laatste route goed klinken, maar nu snap ik het niet meer. Wat wil je in Fresno? Net wat Marianne zegt, wil je nu toch een rondje van een reisburo maken? TJa als je speedy wil, dan zijn dat de beste maar ik dacht juist dat je wat meer tijd IN de parken wilde ipv IN de auto. Dan zijn reisburo-routes niet aan te bevelen.
PieterVeenstra
Amerika-ontdekker

Ik dacht ik probeer motels te boeken in de buurt van waar we wezen willen. misschien iets te overhaast geboekt. Heb ze inmiddels geannuleerd!

Ik dacht om aan het eind van SF---> in de namiddag alvast naar Fresno te rijden, zodat we dichter op Yosemite zitten. en er de volgende ochtend genoeg tijd is voor glacierpoint en mariposa grove. van daaruit wou ik in de middag via tioga pass naar mammoth lakes rijden, zodat we de dag erna van daaruit verder konden in yosemite. De rest van de route blijft wel gewoon staan, heb hem hieronder nog een keer gepost.

Misschien iets te overhaast en ondoordacht geboekt!

In ieder geval wel harstikke bedankt voor de comments die jullie posten!! Dat helpt me enorm!

kunnen jullie me adviseren over specifiekere overnachtingsplekken binnen yosemite?
Hebben jullie tips voor sites om via te boeken? Ikzal me zondag de gehele dag gaan verdiepen in de route en sites als Priceline/Hotwire

Het moet in ieder geval wel goed komen aangezien ik er volgende week alle tijd voor heb!

Bedankt en groetjes Pieter
PieterVeenstra
Amerika-ontdekker

30 Amsterdam -------San Francisco ------- 14:00uur in San Francisco
1 San francisco------- San Francisco------- Hele dag in San Francisco
2 San francisco -------San Francisco------- Hele dag in San Francisco
3 San francisco -------Yosemite Park------- smorgens naar Yosemite Park
4 Yosemite Park-------Yosemite Park------- Yosemite Park
5 Yosemite Park--------Yosemite-------
6 Yosemite - Lone Pine (via Tioga Pass) en
7 Lone Pine - Death Valley (of Las Vegas)
8 Death Valley -------Las Vegas------- las vegas
9 Las vegas -------Las Vegas -------las vegas
10 Las vegas -------Las Vegas -------las vegas
11 Las vegas -------Zion -------Zion NP
12 Zion -------Bryce Canyon -------Bryce Canyon
13 Bryce Canyon------- Capitol Reef -------Capitol Reef
14 Capitol Reef------ Moab -------Arches
15 Moab------- Moab -------Dead Horse Point SP en Canyonlands, Isle in the sky
16 Moab------- Monument valley -------monument valley
17: Monument Valley --------- Grand Canyon (zonsondergang en overnachting in park, Grand Canyon Village of Tusayan)
18: Grand Canyon ----------- Needles (via Kingman stukje route 66)
19: Needles ---------- LA (bezoek Joshua Tree NP)
20: LA---------LA
21: LA-------------------Pismo Beach
22: Pismo Beach -------------- Monterey
23: Monterey - -----------SF
24 San Francisco---------New York----------- Vertrek richting NY 1300
25 New York -------New York -------New York
26 New York -------New York---------- New York
27 New York -------New York -------New York
28 New York -------Amsterdam vertrek richting Nederland 18uurPieterVeenstra
Amerika-ontdekker

PrivéberichtE-mail PieterVeenstra
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dat is een hele mooie route Pieter. Ga maar reserveren. Houd rekening met wegwerkzaamheden in Yosemite http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/roadwork.htm en Zion: http://www.nps.gov/zion/parkmgmt/road-construction.htm
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

Wat betreft overnachtingsmogelijkheden bij/in Yosemite: er is slaapplaats in de centrale vallei (onder andere Curry Village). Overnachtingsmogelijkheden binnen Yosemite vind je op volgende link:
http://www.yosemitepark.com/Accommodations.aspx

Dit zijn de accomadaties in het park zelf, sommige liggen centraal (= in de vallei) andere liggen dan weer wat verder.

Wijzelf hebben gelogeerd iets buiten het park, namelijk in El Portal, Cedar Lodge (eigenlijk is er in El Portal enkel en alleen dit gebouw); op een 25 minuten stonden we dan in de centrale vallei.
Wacht niet meer te lang om daar iets te zoeken want de 4de juli is Independance Day; wat wil zeggen dat er héél véél Amerikanen met verlof zijn.
Als je buiten het park logeert, kan je best al ' s ochtends rond 9 uur naar het park vertrekken om drukte voor te zijn (en makkelijk een parkeerplatsje te vinden in de vallei).
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

PieterVeenstra schreef:Ik dacht om aan het eind van SF---> in de namiddag alvast naar Fresno te rijden, zodat we dichter op Yosemite zitten. en er de volgende ochtend genoeg tijd is voor glacierpoint en mariposa grove. van daaruit wou ik in de middag via tioga pass naar mammoth lakes rijden, zodat we de dag erna van daaruit verder konden in yosemite. De rest van de route blijft wel gewoon staan, heb hem hieronder nog een keer gepost.
Als je naar Yosemite rijdt kun je beter naar Mariposa of naar Oakhurst gaan, dat scheelt toch weer een uur. Met de wegwerkzaamheden hoef je in het weekend geen rekening te houden, maar met de drukte natuurlijk wel. Om 9 uur het park in rijden lijkt me voor dat weekend veel te laat, ga zo vroeg mogelijk, ontbijt in het park of neem een broodje mee en zorg dat je een parkeerplaats vindt en de file voor bent.
Als je in Mammoth Lakes zit, zit je te ver van Yosemite om van daar uit naar het park te gaan. Lee Vining of Mammoth Lakes kan eventueel als basis voor de oostkant van het park, maar op die manier mis je de vallei.
Kijk eens op www.nps.gov/yose voor een kaart van het park en van de vallei zodat je een beetje weet wat je kunt verwachten.
PieterVeenstra schreef:kunnen jullie me adviseren over specifiekere overnachtingsplekken binnen yosemite?
Hebben jullie tips voor sites om via te boeken? Ikzal me zondag de gehele dag gaan verdiepen in de route en sites als Priceline/Hotwire
Voor Yosemite zelf kun je alleen yosemitpark.com gebruiken. Ik had al de link gegeven en ook de tip van Curry Village waar op 5 juli nog iets vrij was. Ik zou dat echt gaan boeken als ik jou was, je zit dan op een prima locatie. En wacht niet tot zondag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer